Velká Británie rozjela „výchovnou“ antipirátskou kampaň

Britští poskytovatelé připojení k internetu budou filmovým a hudebním pirátům posílat varování v rámci kampaně Creative Content UK.

Dohoda mezi velkými britskými poskytovateli internetu (ISP) a hudebním a filmovým průmyslem ve Velké Británii povede k „výchovnému“ varování pirátů přímo od ISP. To vše v rámci kampaně Creative Content UK. Na té se podílí více PR agentur a různými cestami má za cíl změnit přístup lidí k internetovému pirátství.

První část kampaně se jmenuje Get It Right from a Genuine Site a snaží se přesvědčit, aby si lidé filmy a hudbu opatřovali z legálních zdrojů a nikoliv z těch pirátských. 

Kampaň probíhala formou nákladné inzerce na konci října, včetně snahy přesvědčit veřejnost k používání hashtagu #genuine. Jak se dalo očekávat, žádný zájem uživatelů to nevyvolalo. Jak uvádí TorrentFreak, objevilo se pár tweetů, ale ty pocházejí hlavně od lidí z oboru.

Je nutné dodat, že #genuine je jako hashtag příliš obecné a celosvětově používané pro mnoho velmi různorodých účelů. 

Projekt se pokusil prorazit i se stránkou na Facebooku – Get It Right from a Genuine Site má ale pouze 115 fanoušků. A jak už to tak chodí, nejzajímavější jsou komentáře a dotazy lidí, kteří nejsou součástí kampaně.

Kreativní stránka kampaně dokonce zahrnuje Street Art. Což je jistě skvělé, ale stejně jako ostatní aktivity, ani tahle moc nedává smysl. Níže uvedené video je samozřejmě trochu zajímavé (byť katastrofálně nudné), ale pokud tam budete hledat přímou souvislost s kampaní, tak velmi málo (párkrát tam kdesi problikne hashtag). Zásadní sdělení, že nemáte krást muziku, se ale dozvíte pouze po bedlivém poslouchání. 495 zhlédnutí nakonec asi ani nepřekvapí.

EBF16

Nejzábavnější na tom všem nakonec je to, že pořadatelé kampaně TorrentFreaku sdělili, že jsou s výsledky spokojení a očekávají „silné výsledky v příštích letech“.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 12. 2015 13:07

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »