Hlavní navigace

Velká Británie rozjela „výchovnou“ antipirátskou kampaň

Daniel Dočekal 8. 12. 2015

Britští poskytovatelé připojení k internetu budou filmovým a hudebním pirátům posílat varování v rámci kampaně Creative Content UK.

Dohoda mezi velkými britskými poskytovateli internetu (ISP) a hudebním a filmovým průmyslem ve Velké Británii povede k „výchovnému“ varování pirátů přímo od ISP. To vše v rámci kampaně Creative Content UK. Na té se podílí více PR agentur a různými cestami má za cíl změnit přístup lidí k internetovému pirátství.

První část kampaně se jmenuje Get It Right from a Genuine Site a snaží se přesvědčit, aby si lidé filmy a hudbu opatřovali z legálních zdrojů a nikoliv z těch pirátských. 

Kampaň probíhala formou nákladné inzerce na konci října, včetně snahy přesvědčit veřejnost k používání hashtagu #genuine. Jak se dalo očekávat, žádný zájem uživatelů to nevyvolalo. Jak uvádí TorrentFreak, objevilo se pár tweetů, ale ty pocházejí hlavně od lidí z oboru.

Je nutné dodat, že #genuine je jako hashtag příliš obecné a celosvětově používané pro mnoho velmi různorodých účelů. 

Projekt se pokusil prorazit i se stránkou na Facebooku – Get It Right from a Genuine Site má ale pouze 115 fanoušků. A jak už to tak chodí, nejzajímavější jsou komentáře a dotazy lidí, kteří nejsou součástí kampaně.

Kreativní stránka kampaně dokonce zahrnuje Street Art. Což je jistě skvělé, ale stejně jako ostatní aktivity, ani tahle moc nedává smysl. Níže uvedené video je samozřejmě trochu zajímavé (byť katastrofálně nudné), ale pokud tam budete hledat přímou souvislost s kampaní, tak velmi málo (párkrát tam kdesi problikne hashtag). Zásadní sdělení, že nemáte krást muziku, se ale dozvíte pouze po bedlivém poslouchání. 495 zhlédnutí nakonec asi ani nepřekvapí.

MIF16

Nejzábavnější na tom všem nakonec je to, že pořadatelé kampaně TorrentFreaku sdělili, že jsou s výsledky spokojení a očekávají „silné výsledky v příštích letech“.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Lupa.cz: RTB už není výprodej volného prostoru

RTB už není výprodej volného prostoru

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

DigiZone.cz: UPC má v nabídce Discovery v HD

UPC má v nabídce Discovery v HD

Lupa.cz: Kde leží hardwarový pupek světa?

Kde leží hardwarový pupek světa?

DigiZone.cz: Banaxi: videa kdekoli na světě

Banaxi: videa kdekoli na světě

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Podnikatel.cz: Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

Root.cz: Bezpečný router Omnia právě dorazil

Bezpečný router Omnia právě dorazil

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Vitalia.cz: 5 důvodů, proč jet na výlov rybníka

5 důvodů, proč jet na výlov rybníka

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD