Veřejnost diakritiku v českých doménách odmítá

Sdružení CZ.NIC prezentovalo výsledky svého výzkumu veřejného mínění ve věci zavedení podpory diakritiky u domén s českou národní koncovkou .cz, jejímž je CZ.NIC správcem. Výsledky nejsou překvapující. Veřejnost stále odmítá háčky a čárky v českých doménách. Podle průzkumu, který proběhl letos na přelomu léta a podzimu, je proti 81 procent firem (52 procent říká rozhodně ne a 29 procent pak spíše ne). Vyloženě pro zavedení podpory diakritiky je pouze pět procent oslovených firem. Mezi fyzickými…

Sdružení CZ.NIC prezentovalo výsledky svého výzkumu veřejného mínění ve věci zavedení podpory diakritiky u domén s českou národní koncovkou .cz, jejímž je CZ.NIC správcem. Výsledky nejsou překvapující. Veřejnost stále odmítá háčky a čárky v českých doménách. Podle průzkumu, který proběhl letos na přelomu léta a podzimu, je proti 81 procent firem (52 procent říká rozhodně ne a 29 procent pak spíše ne). Vyloženě pro zavedení podpory diakritiky je pouze pět procent oslovených firem. Mezi fyzickými osobami je odpor k diakritice v českých doménách přece jen menší. Proti se však stále vyslovuje většina, konkrétně 66 procent dotázaných.

EBF16

CZ.NIC stejný průzkum dělá pravidelně každé dva roky. Při pohledu na výsledky posledních dvou průzkumů je patrné, že háčky a čárky v doménách získávají více odpůrců, nežli příznivců. Před dvěma lety bylo proti 55 procent fyzických osob oproti 66 procentům z letošního průzkumu. Z řad firem bylo proti diakritice v roce 2006 rovných 80 procent dotázaných a v roce 2004 jen 76 procent.

Podle prezentovaných výsledků průzkumu se zdá, že se zejména u firem názory více vyhraňují. Snižuje se totiž zastoupení těch, kteří jsou spíše pro či spíše proti a naopak roste podíl těch, které jsou rozhodně pro nebo rozhodně proti. Podrobné údaje včetně grafů naleznete v dnešním článku Diakritika v doméně .cz opět odmítnuta na našem sesterském serveru Root.cz.

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 11. 2008 2:03

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »