Hlavní navigace

Polovina zákazníků považuje změny u mobilních operátorů za dostatečné

Martin Vyleťal

Vyplývá to z průzkumu spokojenosti uživatelů mobilních služeb, který si nechal zpracovat ČTÚ. Spokojeni se službami svého operátora jsou tři čtvrtiny dotázaných.

Průzkum, kterého se zúčastnilo 1500 respondentů (512 zákazníků O2, 531 zákazníků T-Mobilu, 374 zákazníků Vodafonu a 84 zákazníků virtuálních operátorů), také odhalil, že dva ze tří klientů mobilních služeb využívají svého operátora již déle než 5 let. Změnu operátora v posledních 13 měsících (průzkum proběhl loni v prosinci) deklarovalo jen 15 % dotázaných.

Klíčoví operátoři (O2, T-Mobile a Vodafone) si své zákazníky „přelévají“, tj. získávají a ztrácejí klienty na úkor konkurence, ale přesuny jsou více méně vyrovnané. Na druhou stranu více než polovina respondentů uvedla, že v posledním roce změnila svůj tarif.

Častěji se jedná o zákazníky O2, z nichž čtvrtina potvrdila, že je se změnou služby oslovil sám operátor. To odpovídá skutečnosti, kdy se O2 snažit převést většinu svých zákazníků na některých z tarifů Free.

Chytrý mobilní telefon podle výsledků průzkumu používá 46 % lidí. Zhruba 30 % lidí využívá předplacenou kartu. Ta je spojena častěji s virtuálními operátory, lidmi ve věku nad 55 let a nízkopříjmovými skupinami.

Téměř 60 % respondentů uvedlo, že měsíčně utratí v průměru do 400 Kč. Necelá polovina účastníků průzkumu využívá Internet v mobilu. Zajímavé je, že téměř dvě třetiny lidí považují objem svého datového limitu v mobilu za dostatečný.

Kompletní výsledky průzkumu najdete v následující galerii.

Našli jste v článku chybu?

31. 3. 2014 19:29

pochybovaš (neregistrovaný)

Rozumný? Opravdu? Obávám se, že pokud se nebudete řídit tím, "co zákazník chce", tak ať už budete provozovat pajzl, bordel nebo lichvu, tak vám to moc nepůjde.

25. 3. 2014 22:19

Ano (neregistrovaný)

Za to si mohou sami zakaznici, ze nedaj najevo co by uvitali. Kellnerovi prijde na stul pruzkum s pozitivnima nazorama zakazniku ,tak proc by neco menil?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: V restauraci bez cigaret? Sněmovna kývla

V restauraci bez cigaret? Sněmovna kývla

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Vitalia.cz: Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá