Hlavní navigace

Polovina zákazníků považuje změny u mobilních operátorů za dostatečné

Martin Vyleťal

Vyplývá to z průzkumu spokojenosti uživatelů mobilních služeb, který si nechal zpracovat ČTÚ. Spokojeni se službami svého operátora jsou tři čtvrtiny dotázaných.

Průzkum, kterého se zúčastnilo 1500 respondentů (512 zákazníků O2, 531 zákazníků T-Mobilu, 374 zákazníků Vodafonu a 84 zákazníků virtuálních operátorů), také odhalil, že dva ze tří klientů mobilních služeb využívají svého operátora již déle než 5 let. Změnu operátora v posledních 13 měsících (průzkum proběhl loni v prosinci) deklarovalo jen 15 % dotázaných.

Klíčoví operátoři (O2, T-Mobile a Vodafone) si své zákazníky „přelévají“, tj. získávají a ztrácejí klienty na úkor konkurence, ale přesuny jsou více méně vyrovnané. Na druhou stranu více než polovina respondentů uvedla, že v posledním roce změnila svůj tarif.

Častěji se jedná o zákazníky O2, z nichž čtvrtina potvrdila, že je se změnou služby oslovil sám operátor. To odpovídá skutečnosti, kdy se O2 snažit převést většinu svých zákazníků na některých z tarifů Free.

Chytrý mobilní telefon podle výsledků průzkumu používá 46 % lidí. Zhruba 30 % lidí využívá předplacenou kartu. Ta je spojena častěji s virtuálními operátory, lidmi ve věku nad 55 let a nízkopříjmovými skupinami.

UX17

Téměř 60 % respondentů uvedlo, že měsíčně utratí v průměru do 400 Kč. Necelá polovina účastníků průzkumu využívá Internet v mobilu. Zajímavé je, že téměř dvě třetiny lidí považují objem svého datového limitu v mobilu za dostatečný.

Kompletní výsledky průzkumu najdete v následující galerii.

Našli jste v článku chybu?
31. 3. 2014 19:29
pochybovaš (neregistrovaný)

Rozumný? Opravdu? Obávám se, že pokud se nebudete řídit tím, "co zákazník chce", tak ať už budete provozovat pajzl, bordel nebo lichvu, tak vám to moc nepůjde.

25. 3. 2014 22:19
Ano (neregistrovaný)

Za to si mohou sami zakaznici, ze nedaj najevo co by uvitali. Kellnerovi prijde na stul pruzkum s pozitivnima nazorama zakazniku ,tak proc by neco menil?