mně je úplně jedno, kdo ten člověk je (já ho neznám). mě zajímá co teď napsal, a napsal toho dost;) zrovna jsem si dal seznamem.cz vyhledat "copyright" a to, co se našlo, je na pár facek. např. na třetím místě je nápis z patičky:))) provinční seznam a jeho kultura, nic víc. a ty začni argumentovat jak se má, a ne ad homini. prospěje ti to;)
Proč vtip? Existuje to - http://opencard.praha.eu/jnp/cz/o_karte/anonymni_opencard.html ....
A docela to dává smysl - existují služby, které není třeba vázat na jméno.
Ono to obecně s funkčností OpenCard není ani zdaleka tak špatné, jak se může zdát z médií, problém (a to velký) byl v nákladech pro město a nejspíš i v korupci kolem toho.
Nevím, který vyhledávač je lepší. Při vyhledávání se řídím následujícím: Pokud hledám aktuální věc - text použiju Google. Když hledám informaci "dlouhodobějšího trvání" (například vzorce apod..) použiju Seznam. Někdo mi poradil, že Google indexuje nové stránky výrazně rychleji než Seznam. Proto si myslím, že Seznam má pro mne, co se mé práce týče, více využití. V Google stejné informace hledám v množství "nových braků" podstatně déle.
Takže jako laický uživatel - hledám-li informaci, o které vím z jiných zdrojů než www, tak je zase Google lepší. (Tím nemyslím zprávy.. K tomu jdu na konkrétní www.)
O YaCy jsem už řekl xChaosovi před nějakým tím časem..
http://teckacz.cz/1031
Nechcete se pane Hejle přidat a vylepšit svobodný software? :)
A nebo vytvořit nová projekt se svobodnou licencí?
Můžete provozovat vlastní server kde bude reklama, tak aby jste si něco vyděl :)
Mrzí mě, že jsem se nemohl setkání účastnit a položit přímo jednoduchou otázku, proč Seznam stále neindexuje adresy s koncovkou .tel. Nejde o klasické domény, ale o stránky určené pro kontaktní údaje, které se ukládají na DNS servery, tedy jakýsi internetový adresář. Jednotlivé položky jsou sémanticky rozlišeny (např. i GPS lokace..) .tel stránky indexuje Google, Bing, Yandex i Baidu, jen Seznam ne. Z pozice vyhledávače by mělo být logické nabízet co nejširší obsah..
1) nastinny priklad, bavim se v teoreticke rovine...kdyby to bylo jiz praktikovano, vydelal bych na tom majlant :) - kazdy prohlizec je blize uzivateli vice nez vyhledavac... tedy spojitost s normou - pripodobnil bych to page ranku, kde by tvurce webu mel povinnost udat naprikladat jake informace sdeluje a to ve vice vrstvach... nositelem techto informaci by mohl byt napriklad nejaky "open" system - nechce si mi to napsat, ale jiny podobny mi nenapada - technicky obdobny jako spamlisty, ale pisu to v uvozovkach a bavim se v teoreticke rovine, zduraznuji.
2) jako uzivatel internetu me nezajima, kdo koho najmul... vysledky mluvi proti praci techto lidi (z pohledu vyhledavace) - optimalizace webu je vzdy zamerena vice na stranu tvurce (vydelej) nez na informace co podava... a vice se dnes zameruje na obchod, nez na adekvatni informace - opakovany problem "placeny obsah zatim nefunguje v takove mire, aby konkuroval"
3) nikdy nemuzete vyhovet vsem...a o to se vyhledavace snazi - pokud mi nabidnou alternativu a zamereni ...vyhledavac pro duchodce, pro barbiny ci pro techniky je mozne pak toto oddelit jako placenou sluzbu a vyhnout se reklame obecne - vim za co platim. Vicemene vse co zuzuje jiz primarni vyber je uspora. Samozrejme by se musela zmenit cela koncepce prave napriklad ad bod 1.
4) nejde o to rozpoznat co je reklama, ale reknete mi, kolikrat vas google odkazal na stranky, kde mate jeden banner za druhym a zadny obsah a pritom title popisoval ze jste spravne ? Google ani Seznam toto nerozpozna... nekdo na vas vydelal a vy jste prodelali - cas jsou penize.
5) vite dokud lidi budou jen pasivne prihlizet, nikdy se nic nezmeni... hold to tak bylo je a bude...
6) je to o vyberu... je treba lidi naucit, ze za neco maji platit a ze neco je zdarma, a to primo v zakladu... zpet se bohuzel vratit neda... Neni chyba obchodu, ze kvalitni obsah vetsinou konci diky minusovym ziskum... Je to chyba systemu, ze ktereho jen tak nevyklouznem. A nucena reklama tomu jeste vice ublizuje. Lide si ve skutecnosti vybiraji podle ceny nakladu, ne dle obsahu. Proto jsou tyto stranky na celnich mistech ve vyhledavacich. Tady uz zbyva jen radikalni rez. Ne platit predem, ale az po obdrzeni informaci a mit pravo adekvatni informaci zhodnotit.
Jde, dokonce to uz i existuje. Existuji pokusy s p2p hledanim => existuje N bodu site, ktery indexujou (muze se ucastnit kdokoli), kazdy bod muze indexovat jen omezeny mnoztvi informaci, v omezenem case ... informace jsou mnohonasobne duplikovany .... => uzivatel se nepta konkretniho stroje, ale pta se te site, ktera dotaz predava postupne vsem aktivnim bodum a zpatky se vraceji odpovedi. Uzivateli se pak lokalne uklada cast takovyho indexu ze kteryho zaroven poskytuje informace ostatnim.
řikal jsem si, že ten boční banner přetrpim..že to je dočasný top promo. Ale evidentně je to trvalá změna, takže mam prosbu: koukali jste se na web s rozlišením 1024, resp. 1280 se zoomem kvůli velikosti písma?
a) bylo by možný javascriptem napozicovat web pro 1024, aby nebyl zarovnán doleva? Ono pak totiž neni kromě banneru nic moc vidět. Je to sice řešení ve stylu drbání se nohou za krkem. Ale když prostě nemáte zvětšení písma při zachování layoutu, tak se nedá nic dělat...
Vyhledavac jako sluzba na webu by mela jiz davno vymizet a mela by se primo integrovat do prohlizece... navic malokdo dnes stoji pri hledani informaci o tuny reklam a ty dnes prevysuji ve vysledcich kyzene informace. Mela by se utvorit norma pro zpusob vyhledavani (ruzne levely vysledku) a kazdy uzivatel by se mohl rozhodnout co vsechno chce zobrazit... Pri reklame v TV muzu prepnout, ale kde mam dnes upozorneni, ze stranka nez na ni vlezu obsahuje reklamy? Klidne si priplatim za sluzbu bez reklam... ale v ramci internetu, ne jen nekterych stranek, ktere mi to umozni a to mi zadny vyhledavac neumozni. Chce to uplne jinou cestu.
Pár poznámek:
1) Jak byste si představoval "integrování do prohlížeče"? Prohlížeč je desktopový software a jako takový je pouze nástrojem. Ano, můžete vyhledávat ve všech oknech prohlížeče, ale ten už z podstaty internetu bude vždy string posílat na internet. Prohlížeč sám reálně nemůže indexovat, takže sám nikdy nebude vyhledávat.
2) "Tuny reklam" - klasická výtka. Zajedno si neuvědomujete, že relevantní reklama, například PPC, může uživateli být kvalitním výsledkem na SERP. Zadruhé schopní lidé, analytici, designeři, vývojáři, stojí velké peníze, ergo reklama umožňuje provozovatelům vyhledávání takové lidi najímat a vyhledávání zlepšovat.
3) "Kazdy uzivatel by se mohl rozhodnout, co chce zobrazit" - čili něco jako personalizace vyhledávání, čili opět, viz. výše, tohle je jedna z nejnákladnějších věcí na vyhledávání. Stojí to čas analytiky, aby vymysleli vhodný algoritmus, vývojáře aby vyvinuli vyhledávací nástroj a pak nekonečnou práci administrátorů. Čili náklady, čili reklama.
4) Upozornění na reklamu - pokud si dobře vzpomínám, pravidla SPIRu určují, jakým způsobem má být reklama označena, nebo minimálně slušní poskytovatelé reklamu jasně označují. Je to stejný princip jako jingly v televizi.
5) "Klidne si priplatim za sluzbu bez reklam". Na to, kolik je lidí, jako Vy, samozřejmě existují výzkumy. Až bude možné obchodní model postavit na placeném obsahu lépe, než na reklamě, věřte, že se o tom dozvíme. Vyhledávačů, jejichž správa a vývoj je velice finančně náročný, to platí dvojnásob.
6) "Chce to uplne jinou cestu". Zde jen otázka - jaká cesta by to podle Vás měla být?
Eště doplněk k poslednímu bodu:
Až bude sémantickej hledač, tak samozřejmě Google, Seznam a koneckonců i muj Nový hledač převálcuje. Bude prostě chytřejší a kvalitnější. A i z tych jeho agregací může mít linky na naozaj kvalitní stránky.
Naštěstí pro nás, autory hledačů, to nastane aš tak za několik desítek let. Von je lidskej mozek furt eště vo kus před počítačema. Viz trapnej pokus s WolframAlfa.
To sou teda zase ptákoviny, aneb moje polemika s Dušanem Janovským:
"Vyhraje koncept s nejlepší monetizací"
Gůglákum v letech 1995-1998 čouhala sláma z bot, z první investice tak tak zaplatili dluhy na kreditkách, ale měli KVALITU a to rozhodlo. Gde sou dnesky Lycos, AltaVista, Netscape a koneckonců i Yahoo.
"jednotlivé vyhledávače se nebudou příliš lišit v tom, co budou uživatelům poskytovat a budou poskytovat vyhledávání v obdobné kvalitě"
Ha, ha, to řiká ten pravej z mizernýho fulltextu Seznamu. Ztratit za rok 10 procen (neplacenejch) uživatelů je teda dost umění.
"Uživatelé tak přestanou rozlišovat, na kterém vyhledávači hledají"
Názor z akvária. Uživatelé si čimdál timvíc uvědomujou, esli hledaj na Seznamu nebo na Google.
"Spokojený uživatel změny neocení"
Ale nespokojený uživatel záporné změny "ocení" zcela jistě.
"Hlavní vstupní bránou do webu bude to, co bude mít nejlepší monetizaci. Výrobci hardware a software nebo výrobci prohlížečů budou preferovat takový produkt, který jim bude nejvíce vydělávat."
Výrobci nemaj do hledačů vůbec co kecat. To hledačích rozhodujou uživatelé.
"Sémantický vyhledávač by bral data z webů a nemohl by s nimi dělat nic jiného, než je zobrazit uživatelům a webu, ze kterého informace získal, by nenabídl jakoukoli protislužbu."
A vrchol ptákovin na konec. Až počítač pochopí, co to je "lednice" či "strom" bude hledání co se týče kvality úplně o něčem jiném. Pak nebude hledač nucen dávta jen linky, ale i určité agregace.
Ale ano, zábavu a bulvár lidi vyhledávají. Ale neříká to nic o odbornosti. A ty odborník na vyhledávání Hejle nejsi. Nelze se jím stát pokud člověk nemá výsledky nebo ho nepodpoří jiná autorita. Ty nemáš ani jedno. A co jsi v té své polemice, řekl tak odborného, že na to mám reagovat? Jsou to jen plky vytržené z reality. Ti lidé tvoří a jejich produkty používají milióny lidí ať už spokojeně nebo s výhradami. Ty jsi nepředvedl nic. Teda kromě toho bavení zde na lupě a tahání pár stovek z moravských strejců za reklamy na tvých stránkách.
Pane Hejle ... tvoje blby plky sou tak akorat na facku a tvoje radoby az premrsena moravstina jenom urazi vsechny ostatni moravaky. Takze tady prestan delat cirkus ohledne toho jak obsceni nazory mas a bez radsi psat ten svuj hledac at nezustanes jenom u kecu a taky neco predvedes ... pac starej ses dost na to abys vedel ze ciny sou nad slova a blbe kecat umi ... tomu bys neveril ... fakt kazdej :)