Hlavní navigace

Virtuální operátor ČEZu nabízí 1 GB dat za 300 Kč a blokuje P2P sítě

David Slížek 15. 10. 2013

Energetická firma ČEZ oznámila podmínky svého vituálního operátora. Jaký mix si potenciální zákazníci z nabídky balíčků hlasových a datových služeb mohou namíchat?

Nabídka ČEZu, který působí v síti Telefónicy, je postavena na post-paid službách (ČEZ tedy nenabízí žádné předplacené karty). V základním tarifu zákazníci neplatí žádný pravidelný paušál, ale jen minuty, které provolali (2,20 Kč za minutu), či SMS, které poslali (1,20 Kč za kus). Pokud si zákazník objedná některý z připravených balíčků, získá penzum volných minut a SMS, případně dostane výhodnější ceny za volání či zprávy.

U hlasových služeb tak ČEZ nabízí za 200 Kč měsíčně balíček nazvaný „Volám občas“ se 100 volnými minutami, za 340 Kč měsíčně pak balíček „Volám rád“ s 200 volnými minutami. Ceny platí do všech sítí. Ke všem balíčků operátor automaticky aktivuje volání ve vlastní síti zdarma. A zákazníkům své energetické divize nabízí zadarmo také SMS. 

V datových službách ČEZ nabízí obdobné schéma jaku u hlasových služeb: pokud si uživatel neaktivuje žádný datový balíček, jsou mu datové přenosy účtovány podle základního balíčku „Dnes online“, který nabízí 50 MB dat na 24 hodin za 20 Kč. K dispozici jsou ovšem dva další balíčky: „Často online“ s 300 MB limitem za 200 Kč na měsíc a „Žiju online“ s 1 GB dat za 300 Kč měsíčně. Doba trvání balíčku začíná běžet od chvíle jeho aktivace.

Zajímavé je, že ČEZ má nastaveny limity na maximální rychlost stahování a uploadu podle toho, jaké konkrétní služby zákazník používá. Do prvních tří skupin (v terminologii operátora tzv. Bílá, Šedá a Hnědá zóna) spadá prohlížení webu, e-mail, VPN, https, FTP, videostreaming či VoIP. Teoretické maximální rychlosti se u nich v podstatě neliší (8 Mbps download / 4 Mbps upload a po vyčerpání FUP obojí klesne na 16 kbps). 

CIF16

Do čtvrté Černé zóny pak jsou zařazeny pouze P2P sítě, které jsou do vyčerpání FUP zcela zakázány (0 Mbps / 0 Mbps), ovšem po jeho vyčerpání se podle údajů v ceníku najednou zapnou (se stejným omezením rychlosti na 16 kbps na downloadu i uploadu).

Zda jde o chybu v ceníku či záměr, se dozvíte v podrobném rozboru podmínek nového virtuála, které tradičně na zítřejší ráno připravuje Jiří Peterka.

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Kde leží hardwarový pupek světa?

Kde leží hardwarový pupek světa?

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme