Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Virtuální prago-středo-světismus

VfB
VfB (neregistrovaný)
13. 8. 2007 7:08 Nový

LOL

celé vlákno
Hočiminovo město :), srandovnější přezdívku Brna jsem už dlouho neslyčel :)
BTW: nebydlím v Babylonu (rozuměj Prase)
Jarda
Jarda (neregistrovaný)
13. 8. 2007 7:44 Nový

Re: LOL

celé vlákno
Dyť to vychází ... Balkán začíná na Negrelliho viaduktem a Asie za Černym mostem. A u Hodonína už hic sunt leones. Člověk by se měl umět podívat realitě do tváře.
Goro
Goro (neregistrovaný)
13. 8. 2007 7:53 Nový

Re: LOL

celé vlákno
Tak proto máme v Ostravě tolik lvů :) Ale líbí se nám tu, i když se tam k vám na sever do Prahy sem tam jezdíme podívat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2007 8:39 Nový

Re: LOL

celé vlákno
A my na Moravě (východně od Chodova) snad nemáme ani GSM signál. :-)
Jarda
Jarda (neregistrovaný)
13. 8. 2007 8:49 Nový

Re: LOL

celé vlákno
GSM signál maj' v Laosu, Mongolsku a Vietnamu ...
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 7:56 Nový

Komprese pražských mozků.

celé vlákno
"Tak za půl hoďky na Můstku?"
Tohle jsem taky párkrát zažil.

Podle mě to není komprese časoprostoru, ale komprese pražských mozků.

Všichni pražáci, si dávají automaticky schůzku v Praze a ani se neptají odkud člověk je. Typicky řeknou "za hodinu v xyz".

Jsou to omezenci, které ani nenapadne, že podobnou větou můžou někoho naštvat. Navíc se pak ještě diví, a dorazí to něčím typu "ty nejsi z Prahy??? Jak je to možné...".

Takže všichni do Prahy :).
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 8:00 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Jo málem bych zapoměl, někteří pražáci neuváděli kdysi volačku Prahy před číslem (2ku).

By mě zajímalo, jestli podobně neuvádí své bydliště na klasické dopisy a píšou tam:

"
Pepa Vojtek
Na plácku 10
"

Mě to spíš vypadá jako vesnický buranizmus :D, holt Praha není velké město ale velká vesnice.
Drb
Drb (neregistrovaný)
13. 8. 2007 8:48 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Jen si posluzte, "my Prazaci" to zkousnem...

Usmevny fejetonek, ale nic vic. Generalizace typu "Cesi kupuji ...", "Prazaci
delaji ..." mi pripadaji jen jako lacine medialni zancky bez obsahu. Na zaklade
zkusenosti s nekolika (asi vice, nez dve uvedenymi) lidmi se tezko da rici neco
objevneho. Je myslism lidska prirozenost si nejak stylizovat a predstavovat
druhou stranu online debaty a umsitovat ji do znameho prostredi. Co je na tom?

Mimochodem, nejsme tak trochu cecho-centristi? Kdo znas dusledne pise do sve
adresy "Czech Republic" a k telefonnim cislum mezinarodni predvolbu? Co treba J.A. ;-)

Pekny den vsem, at jsou odkudkoli, T :-D
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 9:24 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Díky, já si rád vždycky kopnu, zvláště, když je to do "černého" :).

Ono jde o to, mít jistou míru toho, kdy se má uvést jméno státu, nebo města (planety, sluneční soustavy... :)).

Jde o to kolik je lidí v ČR. V ČR není 1M lidí ale 10M lidí, a tedy pokud komunikuji s někým, kdo mluví česky (případně mám WWW stránky v češtině), nemůžu předpokládat, že je z Prahy a tak musím uvádět, že jsem z Prahy ve své adrese a tel. a rovněž musím předpokládat, že 90% lidí to k Národnímu divadlu za 60 minut nestihnou.

Nejde jen o to, že neuvádíte okdu jste. Jde o to, že se pak strašně divíte, že opravdu všichni nejsou z Prahy :)!!! To jsou prostě nezapomenutelné zážitky občas něco řešit s Pražáky, kteří opakovaně navrhují setkání u divadla a opakovaně se díví, jak je to možné, že nejste z Prahy.
px
px (neregistrovaný)
13. 8. 2007 17:40 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Holt uz je to tak, ze Praha=Ceska Republika, zbytek je jen buranov, tak nezavid :-D
BoodOk
BoodOk (neregistrovaný)
14. 8. 2007 8:58 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
To ví i Bush se svou klikou a přišlo jim jistější postavit základnu na dostřel k hlavnímu městu než v 'Asii' u Holomóca. Jako obyvatel Hočiminova města tomu rozhodně tleskám :-)
Milada
Milada (neregistrovaný)
13. 8. 2007 9:01 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Na dopisy snad ne, ale všimněte si na internetu adres - ty pražské opravdu mají většinou napsánu jen ulici a číslo. Už jsem poučena v tom, že pokud není uvedeno město, je to (samozřejmě) Praha.

Ale proč se na ně zlobit. Každej jsme nějakej...
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 9:25 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Jo vidíš, na to jsem úplně zapoměl :).

Holt Praha...
pepak
pepak (neregistrovaný)
13. 8. 2007 8:29 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno

Jsou to omezenci, které ani nenapadne, že podobnou větou můžou někoho naštvat.

Nechapu, proc by to melo nekoho nastvat. Zato si dokazu docela dobre predstavit, ze ten druhy treba uz ma jine plany nebo se z jineho duvodu nemuze nebo nechce dostavit v udany cas na udane misto. A klidne to muze byt taky Prazak.

Btw., jakym terminem byste oznacil cloveka, ktery prirazuje psychicke vlastnosti (zejmena nedostatky0 lidem na zaklade toho, kde dotycni lide bydli?

stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 8. 2007 8:45 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Na zaklade toho, ze nekdo predpoklada, ze zijete v praze, stejne jako on, bych jej oznacil za magora :)
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 9:32 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
LOL :)
px
px (neregistrovaný)
13. 8. 2007 17:43 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Kazdej nekuta uhli v Ostrave...
Rdm
Rdm (neregistrovaný)
13. 8. 2007 18:47 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Teď jste se mírně shodil, protože v Ostravě se už uhlí nekutá několik let ;)
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 9:48 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
"
jakym terminem byste oznacil cloveka, ktery prirazuje psychicke vlastnosti (zejmena nedostatky0 lidem na zaklade toho, kde dotycni lide bydli?
"

Jak bych ho nazval :)? Znalec.

Pokud mají všichni obyvatelé jednoho města podobné sklony (neschopnost připustit, že Češi žijí i mimo Prahu), potom můžu s klidným svědomím prohlásit to, co jsem prohlásil.

Je to asi stejné, jako bych prohlásil, že obyvatelé psychiatrické léčebny v Opavě mají jisté abnormální psychické vlastnosti (nic proti nim, snažím se jen demonstrovat, že jde na základě toho, kde člověk bydlí usuzovat s jistou pravděpodobností na jeho psychické vlastnosti. Stejně bych mohl třeba prohlásit, že obyvatelé Prahy žijí rychlejším tempem života, že podléhají více stresu... Prostě se to nevylučuje. Rozhodně jde na základě místa pobytu najít korelaci, tedy spojitost, s určitýmí psychickými vlastnostmi).
jarda
jarda (neregistrovaný)
13. 8. 2007 12:31 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
jenom technicka poznamka - pokud se bavim s nekym z Prahy, mam jen velmi malou sanci ze se jedna o rodileho prazaka. S daleko vetsi pravdepodobnosti jde o "naplavu" (jenom v nasi firme je ten pomer cca 100:1 v neprospech "domorodcu")
Takze cely tento clanek vypovida...o cem, vlastne?
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 12:45 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Ale o to nejde ne?

Jde o to, jak se pražáci chovají, ne jakým způsobem se zvětšuje populace Prahy. Možná budou ti "přivandrovali" ještě větší patrioti, než rodilí :).
px
px (neregistrovaný)
13. 8. 2007 17:46 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Ano, burani, jako ses ty, v Praze zavadeji buranske chovani a pak to takhle vypada.
devian
devian (neregistrovaný)
13. 8. 2007 18:17 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Hmm...jsem z prahy. No a co? Jsem okamžitě imbecil, idiot a tak podobně? Znáte mě? Ne. Tak jak si mne dovolujete soudit.
Mimochodem, dnes již velká část pražanů nepochází přímo z Prahy, ale (například) z Ostravy, Brna apod.
Nesnáším toto spojení pražan=blbec, nafoukanec.
Znáte všech 1M lidí na to, abyjste mohli soudit všechny pražáky? Ne. Tak si radši svoje názory nechte pro sebe.
Když už jsme u toho, mohl bych říct že všichni co nežijou v Praze, tak jí zavidí její (na oko) "vysokou" životní úroveň a podobně.
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 19:22 Nový

spojení pražan=blbec

celé vlákno
"Nesnáším toto spojení pražan=blbec, nafoukanec."

Bohužel to v mnoha případech platí. Změntě, jako pražané, své nazírání na svět, a potom se i já na vás budu dívat jinak.

Že je jeden člověk (vy) jiný, neznamená, že nemůžu soudit celek podle jeho typických rysů (i když je to jistě vůči vám nespravedlivé).

A to, že pochází většina pražanů z ostatních částí republiky je snad jasné. Do hlavního města už po století přijíždějí mimo-pražští za lepším živobytím. A tamní dav (viděl jste někdy, co dokáže dav a anonymita?) z nich dělá to, co jsou.

Jinak pražanům není co závidět, takže úvahu, že jsem na ně naštvaný, ne pro to, jak se chovají, ale pro to, kolik mají peněz atd. můžete vypustit.
devian
devian (neregistrovaný)
14. 8. 2007 10:21 Nový

Re: spojení pražan=blbec

celé vlákno
s kolika pražany jste setkal - se stovkami? Tisícemi? Nebo snad desetitisícemi? Furt je to málo oproti tomu zbývajícímu milionu co zde žije.
Nazíraní na svět....většina lidí co zde v Praze znám na svět nazírá naprosto normálně - jako já, jako (například) můj známý z Brna.
Holt - jsou pražáci blbci, stejně jakou jsou ostravaci blbci atp...
Holt ale protože je to Praha, kde žije mnohem víc lidí, tak zde bude i logicky úměrně víc blbců je to víc zdůrazňované.
Protože to je prostě Praha....
devian
devian (neregistrovaný)
14. 8. 2007 10:22 Nový

Re: spojení pražan=blbec

celé vlákno
to s temi ostravakami nemyslim nejak osobne, je to jen příklad.
thr
thr (neregistrovaný)
14. 8. 2007 10:50 Nový

Re: spojení pražan=blbec

celé vlákno
Myslím, že prosté sečtení počtu příspěvků, které o této hovadině pan Adámek vygeneroval dost jasně ukazuje, že dotyčný asi bude s danou problematikou mít jistý psychický problém :-(
Jaromír Adámek aura:38
14. 8. 2007 11:49 Nový

Re: spojení pražan=blbec

celé vlákno
Máte naprostou pravdu. S chováním obyvatel města Prahy mám poměrně často velké problémy, které ústí až do takové malé psychické choroby :) (stejné problémy jsem měl, jako bývalý admin, například s AVG od Grisoftu, taky jsem se v diskusi pod článkem na dané téma pěkně vyřádil).
pepak
pepak (neregistrovaný)
14. 8. 2007 12:29 Nový

Re: spojení pražan=blbec

celé vlákno
Doporucil bych vam psychoterapeuta, ktery i me pomohl, ale bohuzel se nachazi v te odpudive zumpe plne debilu. Ale zkuste najit nejakeho v miste sveho bydliste.
Jaromír Adámek aura:38
14. 8. 2007 14:13 Nový

Re: spojení pražan=blbec

celé vlákno
A nemají se spíš léčit ti, v kterých je chyba (arogantní občané města Prahy)?
Joopla
Joopla (neregistrovaný)
15. 8. 2007 20:40 Nový

Re: spojení pražan=blbec

celé vlákno
Ano, ti v kterych je chyba, tedy vy. Vetsina psychopatu a paranoiku hleda chybu u druhych. Ostatne problem mate vy - tak je leceni na vas.
Jaromír Adámek aura:38
15. 8. 2007 22:39 Nový

Re: spojení pražan=blbec

celé vlákno
Jasně, ve mě je chyba, že pražáci neumí ani napsat do adresy jméno svého města, před telefon předčíslí a s celou republikou se chtějí sejít na letné :).

"Ostatne problem mate vy - tak je leceni na vas."
Ty jsi chudák :). Škoda času se s tebou bavit. Jak je vidět, nejsem jediný, kdo má s pražáky problém, však právě proto vznikl článek.

Vše co jsem chtěl napsat jsem napsal. Nebudu se už zbytečně opakovat. A jak vidím s lidmi tvého typu se konstruktivně debatovat stejně nedá, protože to vede do hádky... Napiš si tady ještě co chceš, já končím a odhlašuji se z tohoto threadu, je to jen plýtvání časem.
Ondra
Ondra (neregistrovaný)
18. 8. 2007 19:24 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
takze ona to neni pr..l? vazne existuje neco jeste za cernym mostem a ruzyni? me se zdalo, ze kamard z Brna minule nestihal, ale myslel jsem, ze to je nejaka putyka pod staromakem.
rednex
rednex (neregistrovaný)
14. 8. 2007 15:20 Nový

Re: Komprese pražských mozků.

celé vlákno
Ta komprese je velice nakažlivá. Dneska už do Prahy nemusím, jak je rok dlouhý, ale během pěti a půl roku na VŠ jsem podvědomě přijal pražský model světa:
Praha je prakticky jediná civilizovaná planeta uprostřed galaxie. Historické centrum města představuje centrální mozek lidstva. Okolo něj jsou převážně průmyslové čtvrti z 19. a poč. 20. stoleti, kde vznikají veškeré produkty lidské civilizace a za nimi rozlehlá sídliště, kde žije obyvatelstvo planety. Na okrajích běžně navštěvovaného světa se ve skladech a hypermarketech nachází zásoby planety a pak již začíná vesmír. Ve velmi blízkém vesmíru ještě obíhá několik satelitů, sloužících k rekreaci a zámožnějším vrstvám k bydlení. Dál už je jen pustý temný vesmír, kam už ani PID nejezdí. Tam se už potloukají jen badatelé, turisté a jiné podivné existence.
Vědci dokázali, že v jiných galaxiích se může vyskytovat také život, dokonce i na obdobné úrovni.
Martin Prokop
Martin Prokop (neregistrovaný)
13. 8. 2007 8:02 Nový

jo to znám

celé vlákno
Jo to znám a to jak z pohleku komunikačního tak technologického konče dopravního. Je dost legrační kolegúm z jiné firemní pobočky toho "Vyvoleného" města vysvětlovat, že některé reálije a věci které považují za normální a standart končí cedulí hlavního města.
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 8:08 Nový

Boj - jak řešit podobnou situaci?

celé vlákno
Jinak jak řešit podobnou situaci?

Buďte rychlejší!

Když se vás příště pražák zeptá, jestli se můžete někde potkat, okamžitě řekněte, že ano a to sice za 10 minut "pod podjezdem", a pak se bude ptát a divit pražák..., a vy můžete hrát toho velkopána :).
spodní voda
spodní voda (neregistrovaný)
13. 8. 2007 8:23 Nový

Kdyby jen IT

celé vlákno
To není problém jen IT, Podobné diskuze jsou i na serverech i DVB-T. "Jakej furt máte problém, vždyť já chytám tohle a tohle, vy ne?, aha, vy jen jeden? a bez Novy?" NE my nechytáme nic a nebudeme chytat ještě asi dva roky a je nás taky milion !!!!
Nebo jinde na diskuzi" Co melete o zdržování, vždyť už nám to všem jede dávno"

... co dodat
ja
ja (neregistrovaný)
13. 8. 2007 8:52 Nový

je to i v TN

celé vlákno
To je ale i v Televiznich novinach.
Vse podstatne se deje v Praze a okoli je jako pro Americany "v ostatnich castech sveta".
eMan
eMan (neregistrovaný)
14. 8. 2007 9:27 Nový

Re: je to i v TN

celé vlákno
Coze? Jsem rodily Prazak, po 30 letech jsem se prestehoval do Brna. Co se tyce televize, vysilaji se regionalni varianty. Takze se spis snazite byt zajimavy, coz?
Ivo
Ivo (neregistrovaný)
13. 8. 2007 10:10 Nový

Syndrom hlavniho mesta

celé vlákno
To nie je problem Prahy ale kazdeho hlavneho mesta. V Bratislave je to to iste. A inde na svete tiez.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2007 10:21 Nový

Re: Syndrom hlavniho mesta

celé vlákno
Baže, maně mě napadá Paříž, Madrid, ba i Lublaň ... Jen Německo je toho centrismu, zdá se, stále ještě ušetřeno, neb těch center má poněkud víc (Berlín, Frankfurt, Mnichov, Hamburk) a Berlín je mezi nimi pořád takovou chudou popelkou.

P.S. Z mých současných a bývalých cca 50 v Praze žijících českých kolegů v oblasti IT se v Praze narodil a na základní školu chodil 1 (slovy jeden).
Ivo
Ivo (neregistrovaný)
13. 8. 2007 10:14 Nový

Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Hned prva veta je perla "Dnešní doba nepřeje cestování." V case nizkorozpoctovych leteckych spolocnosti ked doslova za par stoviek si viete odskocit na vikend hocikde po europe mi to prijde dost blbe nieco take tvrdit. Dokonca prave aj vdaka internetu na ktorom sa daju tieto cesty (hotely a letenky) kupit za par minut.
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 10:19 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Za pár stovek?

A co palivové a další příplatky?

Vy už jste někdy letěl za korunu, já tedy ne, vždy to bylo mnohem dražší.

Ale jinak je fakt, že dnešní doba, oproti době před rokem 1989, přeje cestování.
maleprase
maleprase (neregistrovaný)
13. 8. 2007 10:42 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
tak za 800 zpatecni do barcelony se vsemi poplatky uz se da rict ze je to za par stovek.

sice to poleti az v prosinci ale i tak cena vic enz dobra
astray
astray (neregistrovaný)
13. 8. 2007 11:08 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Takže za pět minut v prosinci v Barceloně
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 11:12 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Ale až v prosinci...
To se hodí leda tak na dovolenou, a ne, že se rozhodnu někam jet a jedu...

Navíc ty palivové a další příplatky cenu letenek opravdu hodně prodražují.

Teď jsem se díval na nejbližší letenku do Barcelony od Letušky a nejbližší, co jsem tam našel je

21.8.2007 09:30 7 127 CZK

Z toho je 2 890 CZK cena letenky a přes 4 tisíce příplatky, takže nevím, jestli se dá říci, že je cestování letadlem laciné, když jedna letenka po Evropě stojí jeden minimální plat.

Navíc ta cena 800 Kč, to bylo bez příplatků ne? Takže se o tom vůbec nedá uvažovat, vždy je třeba kalkulovat celkovou cenu.
maleprase
maleprase (neregistrovaný)
13. 8. 2007 11:22 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
za 4 lidi:

PAYMENT DETAILS
*********7.20 CZK Adult
*****2,982.80 CZK Taxes, Fees & Charges
*********0.00 CZK Aviation / WCHR Levy
*********0.00 CZK Car Rental
*********0.00 CZK Insurance
*****2,990.00 CZK Total Paid


je ale fakt zzee to je spis na dovolenou nez na pracovni schuzku prsti pondeli
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 11:29 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
No a vo tom to je :).

Když chci odjet, tak hned a nebo maximálně za několik hodin až příští den a ne za půl roku.

Žijeme prací a ne dovolenými.
Petr Andrš aura:98
13. 8. 2007 12:03 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
On nepsal jaké měny :-) Můj kámoš co žije teď v Helsinkách má zpáteční do Prahy v průměru za 200, ale Euro.
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 12:43 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Aha :), tak jestli to bude v librách, tak ta cena i sedí :D LOL.
mewe
mewe (neregistrovaný)
13. 8. 2007 12:21 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Autor to myslel v tom smyslu, že dnes NENÍ POTŘEBA cestovat, protože můžeme komunikovat s nulovými náklady a v reálném čase s lidmi na opačném konci světa, zatímco dřív, když si chtěl člověk promluvit tváří v tvář s Peruáncem, musel se holt napřed trmácet lodí nebo letadlem do Peru. :-)
Kybernet
Kybernet (neregistrovaný)
13. 8. 2007 13:28 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Kterou nizkonakladovku byste tedy autorovi doporucil pro letani mezi Prahou a Olomouci?
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 8. 2007 15:40 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Vlastni auto.
Ruda Mydloch
Ruda Mydloch (neregistrovaný)
14. 8. 2007 15:31 Nový

Re: Dnešní doba nepřeje cestování. FAKT???

celé vlákno
Řekl bych, že to spíš je míněno "Dnešní doba nepřeje cestování do Prahy a přes ni" .
Když strávím cestou do Liberce a zpět 8 hodin v autě, je to jen otrava, ale pravé nervy zažívám teprve při cestě na letiště v Ruzyni. Osvěžení přinese až láhev půl litru vody za 105 KČ v tranzitním prostoru T2..
Derek
Derek (neregistrovaný)
13. 8. 2007 11:07 Nový

Praha ? Ale ano

celé vlákno
Mozna by jste se tu vy antiprazaci meli take zamyslet nad tim, v kterem regionu nasi republiky je nejvetsi rozsireni pocitacu, internetu, nemluve o pocitacove gramotnosti nebo kde sidli vetsina firem ;)
Zkuste se kouknout na http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/domacnosti_a_jednotlivci , treba na ten Graf c. 3 a pak delat nejaky zavery.

A za druhy - je vic nez pravda, ze vytvaret ze dvou lidi/zazitku/situaci hned nejakou vzorec, ci snad lepe rici dogma, to je opravdu projevem inteligence a objektivity...

Ano, jsem prazak. Ano, jsem vuci svemu rodnemu mestu patrioticky smyslejici. Ale nebrani mi to ve zdravem odstupu, nemiluju vsechny spoluobcany v nasi metropoli, ani neprehlizim jejich "spatne navyky".
Ale taky to tu nezvrhavam v klasicky flamewar "mesto vs. venkov".
Tak si tu jen dal honte triko a kopejte za svuj region/kraj/mesto/obec.
Petr Andrš aura:98
13. 8. 2007 12:07 Nový

Re: Praha ? Ale ano

celé vlákno
V klidu, já sem se taky narodil v Praze, nepovažuji to za svojí zásluhu ani za prohřešek, prostě se to tak nějak přihodilo. A vždy se bavím na podobných diskusích kde naplaveniny machrují na ty co zůstali doma a ti pak na oplátku zase nadávají na pražáky.
TKL
TKL (neregistrovaný)
13. 8. 2007 13:36 Nový

Re: Praha ? Ale ano

celé vlákno
Ten graf nevypovídá vůbec o ničem. Například v naší mimopražské domácnosti je využívání IT vysoko nad průměrem jakékoliv jiné (2 notebooky, jedno stolní PC, PDA, 2 Wi-Fi AP, 4 mobily připojené k Internetu, Linux, MacOS, Windows...) a nikdy jsem se podobného průzkumu neúčastnil.

Podobné grafy mají podobnou vypovídací hodnotu jako statistiky Microsoftu o počtu pirátských kopií Windows na nově prodaných počítačích - vycházejí z jakéhosi předpokladu, který je ovšem veskrze mylný.
Derek
Derek (neregistrovaný)
13. 8. 2007 13:46 Nový

Re: Praha ? Ale ano

celé vlákno
A o cem vypovida to, ze vase jedina domacnost vybocuje ze statistickeho prumeru ? Kolik podprumernych domacnosti na tu vasi pripadne ani nemluvim.
Dominanci Prahy jako sidelniho mesta velkeho mnozstvi firem (u IT asi dvojnasob) budete zpochybnovat taky ? Nemluvim o eshopech - diky volnosti podnikani je dnes mimoprazskych nebo rovnou "mimomestskych" eshopu hrozne kvantum (je otazka jak uspesny jsou a jak dlouho preziji).
TKL
TKL (neregistrovaný)
13. 8. 2007 16:02 Nový

Re: Praha ? Ale ano

celé vlákno
Právě že to nevypovídá o ničem. Stejně tak, jako uvedený graf.
Chtěl jsem tím jen poukázat na fakt, že statistická data mohou být (a pravděpodobně i jsou) velice zkreslená a o skutečném využívání IT v ČR stejně tak jako o "počítačové gramotnosti" (což je další naprostý nesmysl, vynalezený úředníky) nevypovídá zhola nic.

Proto nemá smysl honit si triko, že Vaše město je v tom grafu na prvním místě, protože v opačném případě se jen připojíte k těm "několika" nesnesitelným pragocentristům.
Derek
Derek (neregistrovaný)
13. 8. 2007 16:57 Nový

Re: Praha ? Ale ano

celé vlákno
Hodnoty jako nezamestnanost, prumerna vyse platu, kupni sila a toho odovezne druhotne ukazatele, jako je pocet pocitacu je neodiskutovatelny :)

Nechci si tu honit triko, ze je Praha prvni ve statistikach tohoto razu, chci pouze poukazat, ze ten autorem reseny "pragocentrismus" nemusi byt nutne dany jenom omezenosti lidi, ale i urcitymi predpoklady danymi prave treba tou penetraci netu a pocitacu.

Kazdopadne jak tu nekde psal kolega pracujici v Praze ve firme s centralou ve Zline - hulvati a omezenci jsou vsude. A bohuze l i na Lupa, protoze tato glosa je podle me omezena hodne...
TKL
TKL (neregistrovaný)
13. 8. 2007 17:37 Nový

Re: Praha ? Ale ano

celé vlákno
Ono záleží na to, ze které strany se na to díváte.
Dokážu si docela představit, že když se taková příhoda stane někomu po desáté, už se neudrží. Devětkrát se přes to přenese s úsměvem, po desáté mu rupnou nervy a "nějak" zareaguje.

Fakt je ten, že takové situace nastávají, přinejmenším mně osobně už při každé návštěvě hlavního města nebaví odpovídat na otázky "A proč se nepřestěhujete do Prahy"?

Ono za a) nemůžou v Praze žít a pracovat všichni b) někdo prostě do Prahy nechce a doma je spokojen (můj důvod, často ovšem bohužel pro ostatní nepochopitelný).

Hlavní město zbytek republiky potřebuje, ať chce nebo ne, a stejně i naopak. Někde jsou IŤáci a úředníčci namačkaní jako sardinky v krabičce, někde se pěstuje víno a jinde se těží uhlí. Vše je potřeba.
J
J (neregistrovaný)
13. 8. 2007 18:03 Nový

Re: Praha ? Ale ano

celé vlákno
:D k tomu stehovani, pri dopravni situaci a cenach za bydleni jaky aktualne v Praze panujou, me vyjde casove i financne lip dojizdet 100km kazdy den. A to taky o leccems vypovida.
emh
emh (neregistrovaný)
13. 8. 2007 11:16 Nový

lepsi

celé vlákno
Lepsi by bylo mavnou rukou, nez vypotit takovou zaBednenost...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2007 14:14 Nový

Platí i opačně

celé vlákno
Nic si z toho nedělejte pane Bednář. Já jsem z Prahy a centálu máme ve Zlíně. Na Moravě mi dávají najevo, že Morava je lepší. Omezenci jsou všude.
VfB
VfB (neregistrovaný)
13. 8. 2007 14:25 Nový

Re: Platí i opačně

celé vlákno
holt gainžin je zůstane gaidžinem
px
px (neregistrovaný)
13. 8. 2007 17:56 Nový

Re: Platí i opačně

celé vlákno
Mit vedeni napr. v Olomouci a sedet na pobocce v Praze je hole nestesti. Tak zkreslene predstavy o Praze maji pouze vidlaci z podobnych malomest. A i opacne, zamestanci na pobocce ve vidlakove dosahuji tak 10% vykonnosti proti tem v Praze. To je pak tezky tam tu pobocku nezavrit a neprehodit vse do Prahy.
BoodOk
BoodOk (neregistrovaný)
14. 8. 2007 9:05 Nový

Re: Platí i opačně

celé vlákno
Ano, idioti jsou všude.
slahounek
slahounek (neregistrovaný)
13. 8. 2007 18:16 Nový

Hlavne tam zustante!

celé vlákno
Mne osobne je jedno kde zrovna ste, ale HLAVNE na ty Morave zustante a ne*erte se do Prahy... Ach yo..

To je ten problem... :))

Slahounek
Jaromír Adámek aura:38
13. 8. 2007 19:42 Nový

Re: Hlavne tam zustante!

celé vlákno
Možná je čas na pokračování roku 1993.
a8n
a8n (neregistrovaný)
14. 8. 2007 14:01 Nový

Re: Hlavne tam zustante!

celé vlákno
Za Dzurindy bych připojení Moravy ke Slovensku ještě bral, ale teď už by to musela být samostatná republika.
Jaromír Adámek aura:38
14. 8. 2007 14:36 Nový

Ještě, že je to EU

celé vlákno
Koho zajímá Morava :). Mě zajímá Slezsko :D...

Ještě, že je to EU, aspoň je o starost míň.
Echt Pražák
Echt Pražák (neregistrovaný)
14. 8. 2007 15:05 Nový

Re: Hlavne tam zustante!

celé vlákno
Přesně tak - furt v Praze potkávam spoustu lidí, co tu žijou, ale mluvěj s ňákym pravodivnym přízvukem. Takže týhle náplavy je tady myslim si už akorát tak dost - to sou teda taky jako Pražáci ? LOL
Vojta2
Vojta2 (neregistrovaný)
13. 8. 2007 19:05 Nový

Bednar zase tvori

celé vlákno
Vyborne: Takze na stereotyp "vsichni normalni jsou Prazaci" pan Bednar reaguje stereotypem "vsichni Prazaci jsou blbecci". Jak je videt, klidne se k nam muze nastehovat :-D
kojot
kojot (neregistrovaný)
14. 8. 2007 13:19 Nový

Jsme stejni ;-)

celé vlákno
Nekteri prazane jsou nafoukani, protoze pausalizuji a vsechny mimo Prahu maji za burany. Nekteri mimoprazsti pausalizuji, protoze vsechny z Prahy maji za nafoukance.

V tomto ohledu jsou si dotycni "nafoukanci z Prahy" s dotycnymi "urazenymi burany" nemaji vubec co vycitat ;-)

Ja mam za nafoukanmce podobne pausalizatory, jaci se predvedli v teto diskuzi, at uz jsou odkudkoliv..
Ruda Mydloch
Ruda Mydloch (neregistrovaný)
14. 8. 2007 15:21 Nový

Čechy ?

celé vlákno
Jsem z Brna.
Když mi kamarád z Prahy, kterého bych z nějakého ..centrismu nepodezříval, řekne třeba kolik zákazníků má v Čechách a myslí celou republiku, přejdu to, a neptám se, i když nevím zda započítal i Moravu, Slezsko a Republiku Kraví Hora..

Když totéž udělá na prezentaci obchodník, který na ni do Prahy pozval naše zákazníky z celé republiky, včetně třeba Rožnova p.R. (samozřejmě na 8:30 :-), považuji to za buranství a MÁM chuť se ho zeptat
hexx
hexx (neregistrovaný)
14. 8. 2007 16:16 Nový

Re: Čechy ?

celé vlákno
Problem bude spis v tom, ze vyraz "Cesko" lidem moc nesedne a zadny rozumny ekvivalent proste neexistuje. Taky nekdy rikam Cechy a myslim tim Cesko...brrr to je hruza tohle slovo.
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
14. 8. 2007 20:02 Nový

Re: Čechy ?

celé vlákno
Což mi připomíná, jak jistý zákazník z Harachova pozval moji mámu z Prahy na školeni (školila ona je :)).
Začínalo v 7:30.. Harachocentrismus - děs běs! :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 8. 2007 11:04 Nový

Článek o .ovně

celé vlákno
Nejdřív se zeptám odkud ten který člověk je a potom se domluvím na dalším. Myslím, že autor je sám stižen pragocentrismem nebo blbismem. Navíc píše, že se domlouvá s kolegou, který jeho kolega vlastně ani tolik není, že ho vlastně ani neviděl, ... Ježišmarjá, proč já takové kra.iny čtu...
Bubák
Bubák (neregistrovaný)
16. 8. 2007 16:19 Nový

tak to je problém..

celé vlákno
.. spíše váš, pokud komunikujete s rozumnýma lidma tak se podobné věci nedějí. Na internetu jsem asi už 7 let a nikdy se mi nic takovýho nestalo :)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem