Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Vítejte na nové Lupě

uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 12. 2005 18:43 Nový

Hmm...

celé vlákno
...pekne.
if
if (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:09 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
Hmmm rekl bych, ze je to zcela odlisny design, nez ten ktery vyhral.
Mem
Mem
4. 12. 2005 19:15 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
A já dodám - naštěstí ;-)

Jinak je to trochu nezvyk se zorientovat, ale působí to na mě celkem svěžím dojmem na který se asi bude dát zvyknout, tak jen prvních pár výtek ;-):

- v tomto článku použité odkazy (tučné, červené, podtržené) jsou vůči ostatnímu textu pořádná pěst na oko - možná je to jen díky tomu, že jich bylo v tomhle článku extrémně moc, ale stejně by to chtělo zmírnit, aspoň zrušit bold nebo tak...

- v jedné tiskové zprávě jsem si všiml "nbsp;", ve zdrojáku je totiž ampersand před tím přeložený jako kód ampu - nevím, jestli to je chyba jen té jedné zprávy nebo redakčního systému, který to hloupě přefiltruje?
if
if (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:20 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
Ano, diky bohu nastesti :)))
Tomáš Krause aura:11
6. 12. 2005 11:00 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
Nepovedlo by se vam najit konkretni URL te zpravy? Dekuji
Martin Bass
Martin Bass (neregistrovaný)
5. 12. 2005 12:37 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
Me se to teda nelibi.. ten starej mi prisel lepsi a prehlednejsi. Blogy jsou dobry, ale michat clanky a glosy mi neprijde jako nejstastnejsi reseni. A osobne mam pocit ze je zde vice reklamy.... :((((
Aleš Miklík aura:88
5. 12. 2005 14:30 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
Glosy jsou od clanku odlisene vizualne (kurzivou na titulce a v pripade, ze je k dispozici, tak i karikaturou) a take zarazenim do prislusne rubriky. Jiste by slo vymyslet jeste radikalnejsi oddeleni, ale nejsem si jisty, jestli by to nebylo na ukor snadne nalezitelnosti glosy i clanku na titulce.
bobes
bobes (neregistrovaný)
5. 12. 2005 18:17 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
neprehladne!!!
vysvetli mi niekto, naco su tu 3 rozne stlpce??? skutocne pokrokove... ;o)
Richi
Richi (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:19 Nový

Líbí

celé vlákno
Ano i mě se to líbí, na nový design si zvyknem rychlem, a nové funkce a rozdělení byli už potřeba.
Držím palce.
Richi
Richi (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:23 Nový

Re: Líbí

celé vlákno
A proč mi to píše neregistrovaný když jsem registrovaný? :-)
Mem
Mem
4. 12. 2005 20:10 Nový

Re: Líbí

celé vlákno
To je asi tím, když chcete příspěvek poslat pod přezdívkou a ne celým jménem. Já jsem to prozatím "vyřešil" tak, že jsem jméno smazal a dal místo příjmení přezdívku
Richard Chupáč aura:65
4. 12. 2005 20:41 Nový

Re: Líbí

celé vlákno
Ok zkusím to :-)
Worm aura:78
5. 12. 2005 1:48 Nový

Re: Líbí

celé vlákno
Já jsem si zase dal přezdívku místo jména. :)
Jiri Krivanek
4. 12. 2005 19:21 Nový

Jsem opravdu rad...

celé vlákno
Jsem opravdu rad, ze finalni design je jiny,
daleko lepsi nez ten hodne podprumerny, ktery vyhral...

Jen jedna drobnost, tlacitka k "pridani nazoru" jsou oproti celkovemu designu moc tvrda/vyrazna...

F
martin
martin (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:58 Nový

Re: Jsem opravdu rad...

celé vlákno
Ale že je to fakt dobrá finta - udělá se soutěž, nějaké řešení vyhraje a pak se stejně předělá.. Něvím jak to s tou soutěží vlastně bylo, ale moc nechápu jak mohla vyhrát designérka, kterou z neznámého důvodu tlačí pan Hulán, ale designy dělá dle mého názoru zcela příšerné. A s tímto názorem zdaleka nejsem osamocen...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 12. 2005 0:31 Nový

Re: Jsem opravdu rad...

celé vlákno
stejně tak není osamocena řada lidí s názorem opačným. a má být?
karlicka
karlicka (neregistrovaný)
5. 12. 2005 12:39 Nový

Re: Jsem opravdu rad...

celé vlákno
a v cem jako ze je ta finta?????
JP
JP (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:24 Nový

Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno
Jestli je použit stejný systém zobrazování příspěvků jako na Rootu, je to krok zpět. Protože tam při zobrazení nových příspěvků nabývá člověk zcela klamného dojmu, že některé příspěvky tvoří nový thread, na rozdíl od staré Lupy tam nezůstanou zaškrtnuty právě zobrazené příspěvky, což umožňovalo elegantně zjistit, na který příspěvek kdo odpovídá.

Současný systém na Rootu funguje velice nešťastně a původní redakční systém Lupy byl o dost lepší. A systém rozlišování mezi kvalitními a "méně kvalitními" příspěvky se na Rootu naprosto neujal a ejhle - na Lupě je už taky.

Root se podle mnoha lidí zhoršil i obsahově. Jediná dlouhodobá změna k lepšímu je v takovém případě přestat na takový server chodit. Lupa mi v současné podobě připomíná přeplácaný iDnes a podobné příšernosti. Uvidíme, uvidíme.
JP
JP (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:26 Nový

Oprava

celé vlákno
Nejde o nový thread, ale o jeden thread.
Marek Antoš aura:100
4. 12. 2005 19:58 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno

Systém diskusí je skutečně velmi podobný tomu, který funguje na Rootu a DigiZone. Do nové Lupy jsme převzali hotový kód, nicméně zároveň počítáme s tím, že bychom jej během několika měsíců rádi ještě vyladili (na všech serverech).

Víme momentálně minimálně o třech drobnostech, které by se při výpisu nových/kvalitních daly vyřešit lépe:

  1. hlídat "efektivní pozici" v rámci aktuálního pohledu, tj. neodsazovat příspěvek podle jeho absolutní pozice v celém stromu (což v důsledku vede k vámi zmiňovanému mylnému dojmu, že dva nesouvisející příspěvky jsou ve stejném vláknu);
  2. zatrhnout zobrazovaný výběr příspěvků i ve spodním přehledu (přesně jak zmiňujete);
  3. umožnit "rozkliknout" předchozí příspěvek ve vlákně, aby si člověk ujasnil, na co nový příspěvek reaguje.

Máte pravdu, že body 1. a 2. stará Lupa měla vyřešené OK. Na druhou stranu je tu jedno nové vylepšení (i oproti Rootu) - při zobrazení nových příspěvků je u každého z nich odkaz na celé vlákno, takže pokud člověk chce, může si je nechat zobrazit v kontextu.

Každopádně díky za připomínky, čeká nás ještě hodně ladění, takže nám pomůžete. :-)

Petr Vorálek aura:94
4. 12. 2005 20:20 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno

Každopádně díky za připomínky, čeká nás ještě hodně ladění, takže nám pomůžete.

Tak to si do ladící fronty přidejte i tu vychytávku, že nezobrazujete v přehledu starších článků počet (celkem / nových) komentářů.

Nevím, jak ostatní, ale já na Lupu (ostatně i Roota) chodím HLAVNĚ kvůli komentářům, antož se z nich člověk leckdy dozví víc, než ze samotných článků (a občas se i dobře pobaví) a tohle mi příjde jako házení klacků pod mé unavené nohy (ne-li přímo jako mlácení polenem do hlavy)...

Ján Simkanič aura:32
4. 12. 2005 20:30 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno
Bohužel, souvisí to s přechodem na nový systém, který nezná vaši dřívější cookie. Všechny názory přidané od této chvíle však už budete mít správně označené.
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
10. 12. 2005 13:46 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno
Bohužel, stejně jako na Rootu to není pravda. I v diskusích, které jsem už navštívil v novém systému, mám špatně rozlišené nové komentáře. Někdy jsou všechny vedeny jako nové, jindy mne naopak systém přesvědčuje, že jsem už viděl některé příspěvky v diskusích, kam jsem se ještě nedíval.
Ján Simkanič aura:32
4. 12. 2005 20:43 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno
Omlouvám se, myslel jsem, že odpovídám na něco jiného, můj předchozí příspěvek je irelevantní. S tou vaší připomínkou máte samozřejmě pravdu; počítáme, že tento stav brzy napravíme.
Pepa
Pepa (neregistrovaný)
6. 12. 2005 0:21 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno
Podívejte se na ABCLinuxu.cz jak maji vypadat kvalitni diskuzni fora...
Petr Vorálek aura:94
4. 12. 2005 20:00 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno
Ano, zvolení tohoto systému zobrazování příspěvků je ne krok, ale hluboký pád zpět. Stačí se jen podívat na root.cz, jak to tam vypadá v některé z rozvinutých diskuzí pod články. Dementní odsazování deformuje celé příspěvky zobrazováním každého jejich slova na novém řádku a vůbec - celkově celou diskuzi znepřehledňuje...
Když mi před časem Petr Krcmar vyhrožoval, že podobně to bude i na Lupě, doufal jsem, že si dělá srandu. Jak jsem jen byl bláhový!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 12. 2005 8:42 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno
není nic jednoduššího, než přestat na root chodit, když vám nevyhovuje. stejné informace najdete i jinde na internetu.
Petr
Petr (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:50 Nový

Re: Držme si klobouky, s Lupou to (možná) jde z kopce

celé vlákno
Ano, je mozne tam prestat chodit. Taky je mozne emigrovat do zahranici, kdyz se nam neco doma nelibi.

Ale taky je mozne bojovat za napravu, ne? On pocet mist, kam muze clovek utikat, je dost omezeny.
HydranDT
HydranDT (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:25 Nový

Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno

Nový design je opravdu pěkný, ale jedna věc mě štve - strašně mrňavé písmo (v Opeře, jak je to jinde jsem se nedíval), musím pořád zoomovat...

Jsem jediný, nebo to pociťuje víc lidí?
Richi
Richi (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:27 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Jo jo jediný, ostatní používaj kvalitní prohlížeče :-) (joke)
Lukáš Helebrandt
4. 12. 2005 19:42 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno

(bad joke)

:_))
fuckOFF
fuckOFF (neregistrovaný)
23. 3. 2006 14:42 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Hej ty zmrde co mě kradeš jméno !!!!!!!!!!
pixy
pixy (neregistrovaný)
4. 12. 2005 20:00 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
U mě (v Safari 2.0) je to taky mrňavý.
Jiri Krivanek
4. 12. 2005 20:09 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
safari 2.0.2, zadny problem.. vse velke tak akorat.
F
Sean
Sean (neregistrovaný)
4. 12. 2005 20:17 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Já mám písno v Opeře 8.51 normální...
Filip
Filip (neregistrovaný)
4. 12. 2005 20:34 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Jednoduché řešení: nastavte si v Opeře "tools>preferences>advanced>fonts" hodnotu "minimum font size" na něco rozumějšího než defaultních 6 px (ja mam 11).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 12. 2005 0:40 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
V Opere 7.25 na Sharp Zaurus s QT/Embedded 2.3 je to OK.
Worm aura:78
5. 12. 2005 1:47 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Opera 7.54 - taky mrňavé písmo.

Navíc mám stránku rozlezlou (do šířky) na celou obrazovku. Stejně jako ve FF, jenom IE zobrazuje vycentrovanou stránku s okraji.
M
M (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:03 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Nechapu proc pouzivate tak prehistorickou verzi. Aktualizujte clovece ! ( http://www.operacesky.net/ ) :-)
Worm aura:78
5. 12. 2005 13:55 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Aktualizace programů na mém PC laskavě nechte na mě.
Tomáš Krause aura:11
5. 12. 2005 18:46 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Já myslím, že právo používat "vykopávku" vám nikdo rozumný nebude brát, jistě proto máte dobrý důvod. Jenže my zase máme dobrý důvod ignorovat drobné problémy u browseru, který používá na Lupě 0,57 % lidí, to doufám také uznáte.

A šťouraly raději předem upozorňuji, že web funkční je, to že je v něm malé písmo je ten druh "chyby", který si dovolím ignorovat z výše uvedeného důvodu.
Marek
Marek (neregistrovaný)
5. 12. 2005 18:54 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Take jsem se tim nejakou dobu bavil. Sberatel SW oldies: dos 1.0 , windows 1.0 prvni ARJ atd. atd. Ale uz jsem s toho tak nejak vyrostl. Kazdopadne proti gustu .. znate to :-)
Zigi
Zigi (neregistrovaný)
5. 12. 2005 17:03 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Já mám rovněž operu verze 7.54 , defaultně nastavenou velikost písma na 6 a písmenka mám normální. Nevím co máte za rozlišení já mám 1280*1024 na 19"monitoru. Konečně mám tu stránku hezky skoro přes celý monitor a vidím toho hodně :-)
Worm aura:78
5. 12. 2005 17:36 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Teď už má písmo normální velikost, ale včera bylo tak od dva body menší.
Martin
Martin (neregistrovaný)
5. 12. 2005 8:36 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
jj, Opera opět padla pod stůl. porovnával jsem to v M$ IE, Firefox 1.5 a nedoladěná zůstala jen Opera...
xxxx
xxxx (neregistrovaný)
5. 12. 2005 12:46 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
jo taky si myslím, že by takovýto projekt měl být odladěn alespoň pro ty dva nejrozšířenější prohlížeče (Opera a Mozilla/Firefox)
jinak právě v Opeře se diskusní příspěvky načítají nehorázně dlouho
Michal Krsek aura:58
5. 12. 2005 12:50 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Dva nejrozsirenejsi prohlizece jsou MSIE a Mozilla/Firefox :-)
Datel
Datel (neregistrovaný)
5. 12. 2005 18:51 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
MSIE neni prohlizec, ale podivny kus windousu ktery se sam o sobe prakticky nesiri :-))
Petra Větrovská
5. 12. 2005 17:32 Nový

Re: Mrňavé písmo v Opeře

celé vlákno
Velikost písma byla upravena a už by to mělo být OK i ve starších verzích Opery.
sinuhet
sinuhet (neregistrovaný)
4. 12. 2005 19:45 Nový

Titulek

celé vlákno
Akorat na hlavni strance ten schod (dva clanky a pak zbytek je odsunut sloupkem se zpravickami) na me pusobi pokud rusive.
Worm aura:78
5. 12. 2005 14:00 Nový

Re: Titulek

celé vlákno
Na mě taky.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 12. 2005 20:28 Nový

Re: Titulek

celé vlákno
A me se to libi, oddeluje to aktualni clanky od stareho smeti ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 12. 2005 20:19 Nový

Hmm...

celé vlákno
docela pekne. Ten slogan pod logem Lupy v hlavicce ma ovsem naprosto tragicky kerning... treba vyrovnani paru RV KÉ a ET je naprosto k zbliti.
Viktor Janeba
Viktor Janeba (neregistrovaný)
4. 12. 2005 20:23 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
Heh, nepral jsem si zustat v anonymite!
Jo a mimochodem, ta tlacitka pod diskusi jsou brutalni, jako z uplne jineho webu. Tlusta outline, stinovana kurziva...
sinuhet
sinuhet (neregistrovaný)
4. 12. 2005 20:56 Nový

Re: Hmm...

celé vlákno
Ta tlacitka jsou puvodne tusim z mesce, nacpali je i na roota kam se hodi podobne jako sem...
Michal Illich
Michal Illich (neregistrovaný)
4. 12. 2005 21:00 Nový

Pěkné

celé vlákno
Je to hezké - oproti předchozímu designu výrazné zlepšení.

- Je trochu divné to odsazení na hlavní stránce (že první dva články jsou zleva, další uprostřed), ale snad si zvyknem

- Vypadá to úplně jinak než ten vítězný design - což je skvělé :)

- trochu mi nedochází smysl uspořádání navigace - něco je v řádce, něco ve sloupci a to "Mobilní připojení" je zobrazené ještě úplně jinak (zřejmě bug)

- nevidím na hlavní stránce soupis rubrik - to tu opravdu není?

- to dělení některých zpráviček (že zbytek je až po odkliku) se mi nelíbí, popírá to trochu smysl zpráviček

- diskuze se občas chovají divně a nepamatuje si to přečtenost, to ale víte...

Obecně ale dobré!
Michal Illich aura:66
4. 12. 2005 21:04 Nový

Re: Pěkné

celé vlákno
Jo, a asi by to nemělo dovolit psát neregistrovaným uživatelům pod stejnou přezdívkou jako je jméno někoho registrovaného.

(nicméně předchozí příspěvek jsem psal také já)
Tom
Tom (neregistrovaný)
4. 12. 2005 21:57 Nový

Re: Pěkné

celé vlákno
No, urcite pekny vzhled, ale jen dva clanky na uvodni strane? Koukam se na Lupu jen kdyz mam cas, to je tak 2x tydne. Neni to sice tezke, ale ten klik navic na preci jen z principu vadi.
martin
martin (neregistrovaný)
4. 12. 2005 22:26 Nový

Re: Pěkné

celé vlákno
Asi jste viděl jinou verzi... Dnes se mi několikrát stalo, že jsem viděl při jednom reloadu verzi s dvěma hlavními články a následně další články vedle sloupce se zprávičkami. No a při jiném reloadu jsem viděl zprávičky začínat hned nahoře a vedle nich dva články - to bude asi ten váš případ a je to asi nějaká divná chyba.
Pavel aura:95
4. 12. 2005 22:29 Nový

Re: Pěkné

celé vlákno
Dělá mi to přesně totéž.
Richi aura:65
4. 12. 2005 21:38 Nový

Blogy

celé vlákno
Nevím zda jsem si to nevšiml ale blogy nemaj třeba popis blogera? Něco o něm by se hodilo at lidi ví co je zač atd. Hm?
sinuhet
sinuhet (neregistrovaný)
4. 12. 2005 22:07 Nový

Titulek

celé vlákno
Nevim jak poctive jste to brousili, ale tak se mi zda, ze lupu prekopavate za pochodu. Vybrano z blog.lupa.cz asi zobrazuje neco jineho, nez by melo, na druhou stranu - alespon, ze uz tam necumi ten schod :).
Richi aura:65
4. 12. 2005 22:15 Nový

Re: Titulek

celé vlákno
Taky na to koukám, ale narovinu, kdo kdy nahodil nový web a vše fungovalo? :-)
roj
roj (neregistrovaný)
4. 12. 2005 22:35 Nový

Dojem

celé vlákno
Titulka lepsi, diskuse JEDNOZNACNE TRAGICKE.

Nechapu, proc nekdo vrta do neceho, co bylo pred tim PERFEKTNI.
Na roota jsem chodit prestal, na Lupu mozna ... jeste nevim, ale zatim ten dojem mam.
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
5. 12. 2005 7:58 Nový

Re: Dojem

celé vlákno
Tak já jsem na tom úplně stejně, v rootovi jsem se po změně designu už nevyznal a chyběly mi staré "zprávičky", tak jsem to po několika marných pokusech vzdal a přestal ho úplně číst, před tou změnou jsem se na něj díval několikrát denně. S Měšcem to dopadlo stejně.

Pokud se nějak nedají do pořádku diskuse, tak Lupu asi čeká totéž. Opravdu nevím, proč se zničilo to, to bylo perfektní a jednoznačně nejlepší na českém webu, vždy jsem dával diskuse na Lupě jako příklad dobrého řešení. Zkopíroval jsem si stejnou cookie na všechny počítače které používám a bylo to.

Mimochodem, počet příspěvků celkový a nepřečtených mi hodně chybí na http://www.lupa.cz/clanky/

Nový design mi ani tak nevadí, ale na starý jsem byl zvyklý a žádný pokrok nevidím, tak nevím, proč nebyla dodržena zásada: "Funguje to? Tak do toho nevrtej!".
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
5. 12. 2005 8:02 Nový

Re: Dojem

celé vlákno
Tak odesílání příspěvku skoro jednu minutu? Už jsem si myslel, že Lupa spadla.
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
5. 12. 2005 8:03 Nový

Re: Dojem

celé vlákno
Odesílání příspěvku skoro jednu minutu? Už jsem si myslel, že Lupa spadla. Pokud stará Lupa fungovala, tak bylo zadávání nových příspěvků do diskuse bleskové.
Ritchie
Ritchie (neregistrovaný)
5. 12. 2005 10:26 Nový

Re: Dojem

celé vlákno
Jsem na tom naprosto stejně. Roota jsem po předělání přestal úplně číst, u Lupy ještě nevím.
kolemjdoucí
kolemjdoucí (neregistrovaný)
5. 12. 2005 13:29 Nový

Re: Dojem

celé vlákno
Stejně tak. Roota od změny vzhledu nečtu, u lupy to nejspíš skončí taky tak.
Roj
Roj (neregistrovaný)
6. 12. 2005 0:52 Nový

Re: Dojem

celé vlákno
Ja jsem na "novem" rootu byl asi petkrat celkem, to kdyz nekdo hodil link na neco, co me zajimalo. Jinak ne.
Taky jsem ho driv cetl pravidelne.
jk
jk (neregistrovaný)
4. 12. 2005 23:48 Nový

Pohledem bývalého čtenáře

celé vlákno
Nedá mi si tu trochu nepoplakat...

Lupu jsem četl prakticky od jejího vzniku. Velkou ranou byl příchod Mirka Zemana, ale překousl jsem to a s časem se úroveň zlepšovala. Nakonec se Mirek Zeman v problematice docela slušně orientoval. Příchod Aleše Miklíka a armády bloggerů už jsem ale nesnesl a v rámci informační hygieny s pravidelným (každodenním) čtením Lupy přestal. Podívám se párkrát za měsíc, a co to vidím, mě v rozhodnutí ujišťuje.

Tu informační hygienu je třeba trochu rozvést. Když přede mě dáte noviny s obsahem napůl seriózním a napůl bulvárním, tak se neudržím, a na nějakou tu odhalenou děvuchu mi oko sjede. Rozumné řešení je nezatěžovat se informacemi se zápornou cenou a takové noviny neotvírat vůbec. Co to má společného s Lupou? Když vedle sebe mám články např. pánů Satrapy a Peterky, a vedle nich články typu "Podle čeho vybrat webhosting?", neudržím se nečíst i ten webhosting. Další nepříjemná věc je, že u článku, který je plný žvástů a blbostí a odborně mě uráží, se obvykle neudržím nepřidat komentář uvádějící omyly na pravou míru. To pak vede k hodinám promrhaného času ...mým řešením je server, kde se tyto dva druhy obsahu setkávají, nečíst.

Nejde o to, že se nedá psát zároveň pro laiky i pro odborníky. Dá se napsat článek pro laiky, který odborníka neurazí. Dá se dokonce napsat článek, kde odborník zaplesá, jak je to vysětleno srozumitelně a přece správně, vybráno to podstatné.

Nejde o to, že by článek musel psát expert. Sám jsem napsal pár textů na témata, u kterých si rozhodně nemůžu dovolit vysmahnout pár stránek z voleje. Ale vždycky jsem zastával takovou zásadu poctivosti, že sám musím vědět tak 3x-5x víc, než napíšu do výsledného článku (a mít elementární obecný přehled).

Co mě uráží je nepoctivost. Například článek napsaný zcela nestoudným laikem, který sotva chápe významy slov které používá, a slepí dohromady text z marťansky psaných reklamních stránek... konkrétně již zmíněný webhosting, dnes podepsaný redakce (?). Pochopitelně problémem není že takoví lidé píší (existence blogů není apriori zavrženíhodná :-), ale že redaktor/editor takový článek pustí. A důvodem je v tomhle případě nedostatečná odborná erudice. Blábol (jako např. doporučení brát webhosting s alespoň 300MHz serverem) není "trochu kontroverzní". Je to prostě blábol.

Druhým problémem je invaze bloggerů. Obvyklý bloggerský výtvor není tak urážlivý, ale mívá často dvě nepříjemné podoby 1. Typ kravského lejno. Vysvětlím - na počátku je originální, hutná odborná informace. Tato postupně prochází několika žaludky, kde je stravována, přežvýkávána, "obohacena" názory. Z takovéhoto lejna stojí za to pouze kliknout na link a pokročit trávicím traktem o kus výše. 2. Typ prd. Bloggerovi se stalo cosi zcela nepodstatného, ale musel si ulevit. Zatímco běžný člověk se snaží naznačené neprovádět veřejně a hlasitě, blogger si musí blognout. Bohužel, když je za to placen, vhodným místem pro takové prdy se mu jeví i hlavní stránka Lupy. Protože naneštěstí mnohý blogger umí psát, člověk článek zpočátku často správně nezařadí, v průběhu to vyvolá lehký úsměv, a až nakonec pozná.

Takže tedy Lupa má nový design. Ale weby nesleduju kvůli designu. Víc uvažujte o obsahu. 250 bloggerům? No nevím. Co bylo na Lupě dlouhodobě nejlepší byly diskuse, i když i v tom úroveň upadla.

I když... co já vím, možná jsem menšinově nepodstatný čtenář. A zatímco já čtu weby kvůli informacím, smyslem tohoto webu je vydělávat.
martin
martin (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:51 Nový

Re: Pohledem bývalého čtenáře

celé vlákno
Navrhuji tento příspěvek na odměnu 250,-

Nakonec ale co, čím víc ty tzv "informační servery" budou stát za prd, tím víc času ušetříme. Kde jsou ty doby netrpělivého čekání na nový článek nabitý informacemi. Informace teď hledám jinde a sem se chodím jen občas uvolnit do diskuse. Což se mi postupně taky daří odbourávat. Změny designu vítám, protože čím míň mi nový server připomíná ten starý, tím míň mě tam žene pouhá nostalgie.
Petr Adamek
Petr Adamek (neregistrovaný)
5. 12. 2005 0:02 Nový

Mám v textu rušivé nápisy

celé vlákno
Musím říci, že se mi nový design vůbec nelíbí. Ale to bude tím, že jsem velmi konzervativní člověk a původní design jsem měl rád. Mám ovšem problém s tím, že se mi doprostřed textu rendrují svislé nápisy "reklama" (viz http://www.bilysklep.cz/~petr/lupa.png). Podrobně jsem to nezkoumal, ale možná za to může vypnutý JavaScript. Prohlížeč je Firefox 1.0.7.
David Špinar aura:100
5. 12. 2005 1:11 Nový

Re: Mám v textu rušivé nápisy

celé vlákno
Jsou to pravděpodobně absolutně napozicované popisky reklamy, které jsou ve vašem prohlížeči zneviditelněny buďto chybějícím javascriptem, nebo nějakým AdBlockem.

Zapněte si javascript nebo vypněte AdBlock a uvidíte je na správném místě. Samozřejmě i s reklamou. :-)
martin
martin (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:54 Nový

Re: Mám v textu rušivé nápisy

celé vlákno
Vaše řešení je příliš složité. Bohatě stačí všechno s class="ad-marker" zneviditelnit a chyba se přestane projevovat.
Petr Adamek
Petr Adamek (neregistrovaný)
5. 12. 2005 18:15 Nový

Re: Mám v textu rušivé nápisy

celé vlákno
A můžete mi vysvětlit, proč bych měl kvůli Lupě zapínat JavaScript? Nejsem určitě sám, kdo ho má např. z bezpečnostních důvodů vypnutý, a přijde mi docela odvážné čtenáře s vypnutým JavaScriptem ignorovat.

Podotýkám, že reklamu v přijatelné míře toleruji a rozhodně nepatřím mezi čtenáře, kteří každý banner ihned likvidují AdBlockem.
Jan Zich
Jan Zich (neregistrovaný)
5. 12. 2005 4:52 Nový

Par drobnosti

celé vlákno
Novy design mi pripada tak trochu ne uplne prosesionalne graficky zpracovany.

1. Ikonka lupy u nadpisu je "divna" - mala, cerne oramovana, nedava moc smysl a vubec pusobi na me jako symbol z proflaknuteho fontu.

2. Proc je vsechno sede oramovane? Nehodila by se barevnym podkladum jina barva?

3. To sesikmeni nahore pusobi nasilne a nesmyslne a neni s nicim zarovnane.

4. Box "Zamestani" ma chybne udelany titulek.

5. Na vestsim rozliseni (1600x1200) se vsechno rozpada. Nic stranku nedrzi pohromade ani z jedne strany - vsechno lita ve vzduchu.

6. Vyresit problem s mistem, ktery zabira reklama nahore. Vypada to silene, kdyz tam je jen ctvercova reklama. Je tam nesmyslne bile misto okolo.

7. Vyhodit ty nevkusna zaoblena tlacitka z diskuze. Tak jaky je vase hlavni graficky prvek? Sikme rohy (jako nahore vpravo) nebo pravouhle boxy (jako vsude na strankach) nebo kulate tlacitka (jako v diskuzi)?

Kdybych mel toto na starosti, tak to takhle nepustim do sveta. Travil bych na tom klidne noci, ale takovouo ostudu bych si neudelal.

Podivejte se napr. na http://www.wired.com. Ja vim, je to uplne jiny design, ale pusobi daleko profesionalne. To v Ceske Republice neumi nikdo pro renomovany server zpracovat profesionalne design?
Zdenek
Zdenek (neregistrovaný)
5. 12. 2005 7:51 Nový

Re: Par drobnosti

celé vlákno
ad 6. Ta ctvercova reklama je opravdu strasna. Nechtel jsem si na lupe zapinat nejaky adblocker, ale tohle uz je vazne moc. id="ad-banner-top" jde pryc.
Petra Větrovská
5. 12. 2005 11:24 Nový

Re: Par drobnosti

celé vlákno
Reklamní box 300x300 jsme na titulce přesunuli do prostředního sloupce. Zprávičky se tak posunují o kus nahoru a bílé místo zmizelo. Bohužel ale totéž nepůjde udělat s reklamou 400x200 (kvůli větší šířce), která se na stejné pozici bude také objevovat.
Radim H.
Radim H. (neregistrovaný)
5. 12. 2005 6:33 Nový

Pár důležitých připomínek

celé vlákno
1) Nevím proč, ale banner 250x250 je hnusně vycentrovaný, takže to ve Firefoxu vypadá divně.

Screenshot:
http://brouzdej.cz/blog/brouzdej/obrazky/3-1164236114.gif

2) Není jasné, co mám vyplňovat v diskusích jako uživatelské jméno (mám to nechat prázdné, když nemám uživatelské jméno??).

3) Proč jste odstranili z diskusí políčko pro URL adresu? Když jsem na staré Lupě četl něčí příspěvek, mohl jsem se podívat na jeho web a zjistit, kdo to je apod. Bral jsem tuto možnost jako plus Lupy.

4) Chybí další články. Ráno vidím jen 2 kousky článků, což mi přijde trochu málo.
Radim H.
Radim H. (neregistrovaný)
5. 12. 2005 6:46 Nový

Re: Pár důležitých připomínek

celé vlákno
Fajn, design se mi mění před očima. Skoro to vypadá jako nový druh reality show :).

Banner pořád straší v naprosto příšerné pozici:

http://brouzdej.cz/blog/brouzdej/obrazky/3-1237701886.gif
hmmm
hmmm (neregistrovaný)
5. 12. 2005 7:23 Nový

no nejaka pozitiva to sice ma

celé vlákno
ale imho i dost negativ hlavne nesladenost grafiky, krivek to je skutecne hruza..
texty maji jiny font nez bylo zvykem a jsou delsi na obrazovce, coz oboji komplikuje rychlocitelnost..
hmmm
hmmm (neregistrovaný)
5. 12. 2005 7:24 Nový

Re: no nejaka pozitiva to sice ma

celé vlákno
a banner ma pro me uzitecnejsi hodnotu nez ukousnuta seda lupa..
xxxx
xxxx (neregistrovaný)
5. 12. 2005 7:33 Nový

krok zpět

celé vlákno
vzhled --> vy nápisy reklama mi taky vadí a přepínat nastavení prohlížeče kvůli jednomu serveru nehodlám

proč stránka nevyužívá celou plochu monitoru a když už jen částe, tak by bylo asi lepší nastavit jinou barvu podkladu než bílou

diskuse a jejich odsazování jsou velkým krokem zpět a ty zakulacená tlačítka se k nynějšímu vzhledu vůbec nehodí a hodnocení příspěvků je taky IMHO kravina
malej
malej (neregistrovaný)
5. 12. 2005 7:34 Nový

Safari

celé vlákno
Pod Safari 1.2.3 mám celý design rozharašený. Pravý sloupec se mi přesune až dolů.
Ossis
Ossis (neregistrovaný)
5. 12. 2005 7:38 Nový

Oddělení

celé vlákno
Nelíbí se mi nevýrazné oddělení článku na hlavní stránce. A určitě by se dala lépe využít celá její plocha, kde jsou vidět asi jen 3články bez rolování.
HK Maly aura:60
5. 12. 2005 8:23 Nový

Chybi verze pro tisk

celé vlákno
Stejne jako na Rootovi nasazenim noveho redakcniho systemu zmizela verze pro tisk. Na lupe je to jeste vyraznejsi nez na rootovi, protoze tady puvodne byla verze pro tisk i u diskuzi - a dokonce vec kterou jsem na zadnem jinem serveru zatim nevidel: \\"verze pro tisk\\" varianta \\"tisk clanku i s prispevky\\" - naprosto skvely napad.
HK Maly aura:60
5. 12. 2005 8:24 Nový

Re: Chybi verze pro tisk

celé vlákno
No fuj - kdo ladil databazi ? DVOJE lomitka pred uvozovkou ?
" ' /
HK Maly aura:60
5. 12. 2005 8:55 Nový

Re: Chybi verze pro tisk

celé vlákno
Aha. Jedno lomitko za kazde zadavani hesla, to bude ono.
Petr
Petr (neregistrovaný)
5. 12. 2005 8:42 Nový

Pekne

celé vlákno
Informacni hodnota meho prispevku je nulova, nicmene chci vyjadrit svoji spokojenost nad novym designem lupy. Je to opravde svezi a moderni design.
bp
bp (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:09 Nový

A opět nevalidní kód...

celé vlákno
...jako obvykle...
l4m4
l4m4 (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:12 Nový

Proč?

celé vlákno
Proč mám ksakru nalevo i napravo obludnou mezeru 200+ pixelů (napravo je snad přes třetinu šírky okna) a uprostřed okna prohlížeče jakýsi nudlotext? Chce-li mi redakce věnovat monitor s rozlišením, na kterém ty stránky vypadají k světu, tak děkuji, ale raději bych byl, kdyby se na ně dalo koukat i na něčem větším než 640x480.
Aleš Miklík aura:88
5. 12. 2005 11:23 Nový

Re: Proč?

celé vlákno
Zrejme pouzivate Internet Explorer. Ten bohuzel neumi vyuzit technologii, pouzitou novym designem k jeho roztazeni. V jinych prohlizecich (Firefox) to vypada lepe.
Jimmy
Jimmy (neregistrovaný)
5. 12. 2005 18:47 Nový

Re: Proč?

celé vlákno
Nebylo by možné povolit roztahování na skutečně celou šířku okna ? Původní lupu jsem používal roztaženou na celou obrazovku (pomocí rozšíření platypus), ale nová lupa tak snadno přiohnout nejde :-(
J
J (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:13 Nový

sirka prispevku

celé vlákno
Nejaky specialni duvod proc natlacit prispevky doleva a dat jim pevnou maximalni sirku ? Vypada to hrozne. (Mozna je to kvuli nejaky reklame, kterou nevidim, ale i tak je to des.)
J
J (neregistrovaný)
5. 12. 2005 11:32 Nový

Re: sirka prispevku

celé vlákno
Tak jeste pridam, seznam prispevu je taky silenost, Predne by se nazev (pripadne jmeno prispevatele) rozhodne nemelo zobrazovat do vice radku, melo by to byt oriznune a komplet se zobrazit az v "bubline" po najeti.

Ty odrazky zobrazujici strom jsou taky velmi spatne graficky vyresene. Bud je vyhodit uplne a nechat jen odsazeny text nebo je ztvarnit tak, aby na sebe navazovaly.
Eso
Eso (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:26 Nový

chybky

celé vlákno
V Opere mam hodne male pismo, v MSIE se mi objevuje chybova javascriptova hlaska:

Řádek 9:
Chybná syntaxe
kenny
kenny (neregistrovaný)
5. 12. 2005 15:28 Nový

Re: chybky

celé vlákno
U mě je to řádek 10: Chybná syntaxe
Lukáš Nevosád aura:81
5. 12. 2005 9:27 Nový

starsi clanky

celé vlákno
Nechapu proc vidim jen 2 clanky. Proc mate kilometr dlouhy levy a pravy sloupec a pak 2 clanky a velky bily flek uprostred?

Zbytek designu je rozhodne krok vpred. Dobra prace.
Ján Simkanič aura:32
5. 12. 2005 10:02 Nový

Re: starsi clanky

celé vlákno
Tato chyba, kterou hlásí i ostatní uživatelé, je způsobena špatným kešováním. Na odstranění problému intenzivně pracujeme. Prozatím je kešování vypnuto, aby k chybě nedocházelo. Za komplikace se všem omlouváme.
Lukáš Nevosád aura:81
5. 12. 2005 9:35 Nový

diskuze

celé vlákno
Redakce promine, ale ja tu diskuzi nechapu. Snazim se odeslat prispevek a vyhodi mi to prihlaseni. Nechal jsem si zaslat nove heslo a ejhle, prispevek ve formulari se mezitim ztratil. Tak se vratim zpet, abych ho nemusel psat znovu, tentokrat se uspesne prihlasim, system mi ukaze muj nazor pod clankem (spravnym) ale, v samotne diskuzi uz pak k nalezeni neni.

Zkontrolujte si taky zobrazeni toho fomulare pro novy prispevek v Opere...
Lukáš Nevosád aura:81
5. 12. 2005 9:42 Nový

vlastni prispevky v diskuzi

celé vlákno
Aha, tak jsem na to prisel. V prehledu prispevku pod clankem se nezobrazuji vlastni prispevky??? Proc proboha??? Alespon me to tak funguje - kdyz se podivam z jineho prohlizece, uz vidim vsechno.
Petr
Petr (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:47 Nový

Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno
Na stare Lupe mi zobrazeni novych nazoru fungovalo. Na rootu mi dlouhodobe nefunguje (nove jsou vsechny nazory, skoro vzdycky; nekdy je tak pet nahodnych nazoru povazovano za stare; system jsem v tom nedohledal). Jsem zvedav, jestli soucasne "vylepseni" lupy znamena, ze "nazory/nove" bude "vylepseno" do podoby roota.
melkor
melkor (neregistrovaný)
5. 12. 2005 11:11 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno
Nevim, jak Vam, ale me se stare a nove prispevky na Rootovi vybiraji korektne.
Petr
Petr (neregistrovaný)
5. 12. 2005 11:23 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno
Me jak kdy. Ale tady v diskuzi jsem dneska uz asi potreti, a na titulce stale nevidim zadne informace o novych nazorech.
Jinak, design celeho webu se mi moc nelibi. Jak se mi nelibil novy Root, tak je to graficky zazrak oproti tomuto zmatku :-(
NM
NM (neregistrovaný)
5. 12. 2005 11:56 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno
Ale tady v diskuzi jsem dneska uz asi potreti, a na titulce stale nevidim zadne informace o novych nazorech.

Zkuste si smazat cookies z www.lupa.cz. Mně to pomohlo.

Petr
Petr (neregistrovaný)
5. 12. 2005 12:41 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno
Pokud jako navstevnik musim mazat cookie aby mi neco fungovalo, je to jednoznacne chyba webu. Takove akce odmitam delat.
Petr
Petr (neregistrovaný)
6. 12. 2005 8:04 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno
Ja to zkusim, i kdyz mi to pripada jako rada typu "reinstalovat".
Petr
Petr (neregistrovaný)
7. 12. 2005 9:30 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno
Hm, takze to nepomohlo. To se opravdu mohu radosti potrhat. Tohle je pro me duvod prestat na lupu chodit. Ale zatim doufam, ze to treba jeste nekdo opravi :-) IE6.0 se SP1 a nejnovejsimi patchi a pomerne defaultni konfiguraci (cookies nezahazuji :-))
Petr Vorálek aura:94
5. 12. 2005 21:56 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno

Na stare Lupe mi zobrazeni novych nazoru fungovalo. Na rootu mi dlouhodobe nefunguje (nove jsou vsechny nazory, skoro vzdycky; nekdy je tak pet nahodnych nazoru povazovano za stare; system jsem v tom nedohledal).

Staré/nové mi zde i na Rootovi fungují. Pravda, jsem tam (a tedy automaticky i zde) zaregistrovaný a lezu tam (i sem) přes "přihlášení". Ten počáteční opruz (zmírněný na snesitelnou mez password managerem v Mozilla Suite) má i jisté výhody (staré/nové potom fungují z jakéhokoli počítače)...

Proč mi "zobrazit náhled" krade nastavení NEposílání reakcí? Když ten checkmark při psaní reakce zruším, tak to snad dělám z toho důvodu, aby to tak i zůstalo, ne? Masallah allah!

Tomáš Krause aura:11
23. 1. 2006 11:35 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno
Proč mi "zobrazit náhled" krade nastavení NEposílání reakcí? Když ten checkmark při psaní reakce zruším, tak to snad dělám z toho důvodu, aby to tak i zůstalo, ne? Masallah allah!

Je to opravené.

Petr Vorálek aura:94
23. 1. 2006 21:44 Nový

Re: Bude fungovat "nazory/nove"?

celé vlákno

Je to opravené.

Koukám, že opraveného toho je víc, v podstatě už nemám žádné námitky a jsem spokojen. Děkuji moc... :)

Michal
Michal (neregistrovaný)
5. 12. 2005 9:49 Nový

Konec Lupy

celé vlákno
Tohle je opravdu ubohost ceskeho internetu. A to delam webdesignera 6let
Vaclav Rak
Vaclav Rak (neregistrovaný)
5. 12. 2005 10:07 Nový

chyba v zobrazeni reklamy

celé vlákno
v Thunderbirdu ctu lupu pres standartni RSS ctecku, a tam se mi nezobrazuje reklama uprostred textu, to mi vcelku vyhovuje :) co me stve je ze prouzek s vertikalnim napisem "Reklama" prekryva text clanku. S tim by se neco dalo udelat, ne?

Diky
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
5. 12. 2005 10:52 Nový

Chybka

celé vlákno
Už od rána se pod tímto článkem zobrazuje:

čtenost: 23

To asi nebude správně, že?
BHQ
BHQ (neregistrovaný)
7. 12. 2005 18:06 Nový

Re: Chybka

celé vlákno
a reloadnul jste si tu stránku od rána ;-)
Rdm
Rdm (neregistrovaný)
5. 12. 2005 11:06 Nový

Mě se to líbí

celé vlákno
Nová Lupa se mi líbí, připadá mi taková jednodušší a ač díky reklamě vidím jen dva první články (1024x768) tak myslím, že je to dobře odvedená práce - ta reklama není vinou programátora/kodéra, ale marketingu.

Je to validní a přehledné a není to nalepené na jednu stranu (předchozí verze) a tiskne se to taky v pohode. Chybám, které nacházíte se nedivím - Lupa není osobní blog je to rozsáhlý server a s tím, že nepojede hned od začátku všechno jak má musí všichni počítat. A to, že se to některým lidem nelíbí je holt smůla - každému se prostě zavděčit nedá. ;o)

Chtěl jsem tím jen říct, že nová Lupa musela dát opravdu hodně práce a pokud se objevují chyby, upozorněte na ně, ale buďte tolerantní. Ono to taky může být použitým CMSkem a né, že by to někdo špatně nakódoval (vlastní zkušenost). ;o)
sheyxpeer
sheyxpeer (neregistrovaný)
5. 12. 2005 11:18 Nový

taky se mi libi

celé vlákno
me se libi grafika i kod
Pavel aura:95
5. 12. 2005 11:24 Nový

Zobrazit označené

celé vlákno
Šlo by upravit funkci tlačítka "Zobrazit označené" tak, aby v případě, že není označena žádná zpráva, fungovalo jako "Zobrazit vše"?
Datel
Datel (neregistrovaný)
5. 12. 2005 12:19 Nový

JS chyba

celé vlákno
JavaScript neustale vyhazuje hlasky Chyba - Radek: 9 Chyba: spatna syntaxe..
Je mozny ze by to bylo kvuli blokovanym flashum?
Petr
Petr (neregistrovaný)
7. 12. 2005 9:38 Nový

Re: JS chyba

celé vlákno
Podle meho IE 6.0 to je chyba ve funkci addSidebar, kde se pouzivaji nazvy promennych s pomlckou (c-img, b-img, m-img).

Na druhou stranu je ovsem funkce addSidebar napsana zjevne tak, aby u lidi bez Mozilly nefungovala. Takze treba je to zamer webdesignera lidi s IE otravit, aby mu na web nelezli :-)
Michal Krsek aura:58
7. 12. 2005 9:46 Nový

Re: JS chyba

celé vlákno
To vite, zavazku, ze na LUPE bude v breznu 2006 MSIE hodne minoritni, je treba dostat :-)
Darda
Darda (neregistrovaný)
7. 12. 2005 10:00 Nový

Re: JS chyba

celé vlákno
To se jiste povede i bez te chyby :-).
Martin Calta aura:100
7. 12. 2005 9:57 Nový

Re: JS chyba

celé vlákno
Děkujeme za upozornění. Chybu jsme ale opravili v pondělí, takže pokud ji tam ještě vidíte, máte ten soubor zřejmě uložený v cache. Otrávit lidi s IE i bez IE nebyl záměr :-).
Pavel Janoušek aura:41
5. 12. 2005 13:31 Nový

Session

celé vlákno
Docela tragicky se Vas system vyrovnava s invalidaci session, nasledne sablony tezce neodpovidaji v tu chvili spravnemu stavu, relace mezi prihlasenym, neprihlasenym a anonymnim (po zapamatovani session z prihlaseneho) je doslova tragicka... To uz jste se radsi na tu funkci meli vykaslat nez ji takto zprasit...:-)
PetrK
PetrK (neregistrovaný)
5. 12. 2005 14:31 Nový

Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Nevim jak ostatni, ale prvni co me pri cteni nove Lupy zarazilo byl OBROVSKY bily pruh vlevo i vpravo, vlastni text (kdyz odectu bannery po prave strane) zabira sotva polovinu sirky monitoru. Pouzivam 17" LCD v rozliseni 1280x1024, coz neni snad az takovy nadstandard. Proto me udivuje tvrzeni ze "Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku"
Aleš Miklík aura:88
5. 12. 2005 14:35 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Jak uz bylo receno, jedna se o jev pri pouzivani Internet Exploreru - jine prohlizece timto problemem netrpi.
jk2
jk2 (neregistrovaný)
5. 12. 2005 17:26 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Ja to vidim jako chybu kodu. Na http://www.wired.com/ funguje nepevna sirka u vsech prohlizecu. Neoptimalizovat kod pro vetsinovy prohlizec je proste chyba...
Petra Větrovská
5. 12. 2005 17:41 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Na stránce wired.com jde ale o něco trochu jiného. Pod rozlišením 800x600 je obsah webu zcela nečitelný. To by byl u Lupy poměrně podstatný problém, stejně tak jako roztahování donekonečna. Proto je pro IE použita raději fixní šířka.
jk2
jk2 (neregistrovaný)
6. 12. 2005 1:36 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
U mne je tedy wired.com pod rozlisenim 800x600 uplne normalne citelne.
Proste kdyz uz dalsi nudle web, tak aspon zarovnany ke kraji obrazovky. Wired.com proste ukazuje, ze se da denudlizovat i pro IEbased prohlizece.
Filip
Filip (neregistrovaný)
6. 12. 2005 7:17 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Teda taky si myslím, že když prostřední sloupec zajíždí v IE pod levý (což v IE na wired.com dělá), tak se to při menší šířce okna číst nedá, začátky řádků nejsou vůbec vidět.
Michal Krsek aura:58
5. 12. 2005 17:52 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Vetsinovy prohlizec je MSIE :-)
Tomáš Krause aura:11
5. 12. 2005 18:51 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Ne na Lupě :) (nežertuju - veškeré MSIE v listopadu = 49,03)
Michal Krsek aura:58
5. 12. 2005 21:00 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Kolik maji ostatni? :-)
Tomáš Krause aura:11
5. 12. 2005 21:35 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
No přece tu většinu, když MSIE má menšinu :)

listopad:
1 MS Internet Explorer pro Windows 49,03
2 Mozilla Gecko a odvozené 41,06
3 Opera 8,36
4 KHTML a odvozené 1,14

pro zajimavost dnešek:
1 Mozilla Gecko a odvozené 46,13
2 MS Internet Explorer pro Windows 42,76
3 Opera 9,36
4 KHTML a odvozené 1,23

Zhruba někdy na jaře 2006 čekám Gecko přes 50 % ;)
Petr
Petr (neregistrovaný)
6. 12. 2005 8:03 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Pokud vam stranky v IE nebudou fungovat dobre, tak muzete cekat "MS Internet Explorer pro Windows 4.15%" velmi brzy. Ale je otazka, jestli by to dokazovalo, ze IE prestal byt rozsireny.
Michal Krsek aura:58
6. 12. 2005 8:41 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Diky za info. Koukam, vyrostl jsi nam v sofistu :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 12. 2005 15:39 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
už aby MSIE vyhynul společně s voliči KSČ (asi napíšu ježíškovi)
Rdm
Rdm (neregistrovaný)
6. 12. 2005 18:35 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
No nechci Vás urazit, ale jak jste z těch dat vyčet, že MSIE má menšinu? Ano pokud vezmete jen údaje za 5.12 tak potom se dá souhlasit, ovšem za listopad je MSIE jasně vedoucí prohlížeč. ;o) Nelze říct, že MSIE má menšinu když všechny ostatní mají většinu.
Tomáš Krause aura:11
6. 12. 2005 21:51 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Nechci se pouštět na tenký matematický led, ale většina je podle mě více než 50 %. Nebo máte pocit, že když budete mít ve firmě 49 %, já 31 % a Franta 20 %, že máte většinu? Zkuste s tím přijít na valnou hromadu :)

Ale je to asi jedno, do března 2006 má MSIE na Lupě tak 40 % a bude doufám ještě lépe :) Je jen škoda, že na webech pro běžnější uživatele má tahle parodie na prohlížeč pořád kolem 80-90 %
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 12. 2005 15:30 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
MSIE je požná většinový, ale prohlížeč jen v uvozovkách .(
Honza
Honza (neregistrovaný)
5. 12. 2005 14:35 Nový

Re: Obsah na stránce konečně nemá pevnou šířku OPRAVDU??

celé vlákno
Jaký máš prohlížeč? Pokud Internet Explorer, tak se nesmíš divit :) Ve Firefoxu mi to funguje v pohodě.
Martin Picek
Martin Picek (neregistrovaný)
5. 12. 2005 15:45 Nový

design

celé vlákno
Jsem rád za to porootovštění. Chtěl bych ale více nejnovějších článků před reklamou...

Není to tak šílené, jak jsem si myslel, ale nějaká výhra tento design také není... :-(
Datel
Datel (neregistrovaný)
5. 12. 2005 17:42 Nový

Velikost stranky

celé vlákno
Zajimave, v Mozille je Lupa mnohem sirsi (a hezci) nez v MSIE.. cim to? nejaky rafinovany zamer? :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 12. 2005 15:37 Nový

Re: Velikost stranky

celé vlákno
popkud vím tak je to normální trend, že většina DOBŘE stránek vypadá v prohlížeči líp než v MSIE ( zakulacené rohy, png průhlednost, vícesloupcová sazba, lepší zobrazení okrajů prvků, generovyný obsah, atd...)
Radcol
Radcol (neregistrovaný)
5. 12. 2005 17:55 Nový

Do roka a do dne

celé vlákno
Chybí mi rubrika "do roka a do dne". Nebo jsem to někde přehlídnul?
Marek Antoš aura:100
6. 12. 2005 0:37 Nový

Re: Do roka a do dne

celé vlákno
Ani nevíte, jakou radost jste mi udělal tímto příspěvkem. V rámci diskusí o nové Lupě jsem byl v podstatě jediný, kdo prosazoval zachování tohoto boxíku na titulní straně. Kolegové mne přehlasovali s tím, že jej beztak nikdo nepoužívá, a tak je škoda, aby zabíral místo.

Takto vámi posílen se pokusím znovu zabojovat při nejbližším updatu. Přinejmenším už jsme dva. :-)
Pavel aura:95
6. 12. 2005 11:00 Nový

Re: Do roka a do dne

celé vlákno
3 :-)
Krysař
Krysař (neregistrovaný)
7. 12. 2005 18:21 Nový

Re: Do roka a do dne

celé vlákno
4!
Radcol
Radcol (neregistrovaný)
7. 12. 2005 1:13 Nový

Re: Do roka a do dne

celé vlákno
Tak radost i na mé straně, rubrika mi chybí, rád jsem se ohlídnul, bez nějakého složitého hledání zpět na důležité věci co se událi a možná jsem u toho i nostalgicky zavzpomínal, jak ten čas letí. Díky za rubriku a fakt mi chybí.
Roger
Roger (neregistrovaný)
5. 12. 2005 19:10 Nový

Diskuse

celé vlákno
Jen jsem chtel rict, ze diskuse jsou nepouzitelne (nahodne razeni a odsazovani jednotlivych prispevku mari snahy o udrzeni tematu).
rado
rado (neregistrovaný)
5. 12. 2005 19:58 Nový

nova verzia lupa.cz

celé vlákno
je naozaj pekna, paci sa mi.
ondra
ondra (neregistrovaný)
5. 12. 2005 21:39 Nový

NEPŘEHÁNÍTE TO S BANNERY??

celé vlákno
Zdravim, lupu mam rad, novy design je jako vzdy docela nezvyk, ale je docela vpohode.

Banneru je tady ale jak nasrano, to snad neni mozny, vzdyt pres ne uz neni ani videt obsah!!!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 12. 2005 22:28 Nový

Re: NEPŘEHÁNÍTE TO S BANNERY??

celé vlákno
koukam maji dokonce na pravo dva pruhy.. :-) ale zas na druhou stranu, je chapu ze je treba vydelavat..
Tomáš Kučera
Tomáš Kučera (neregistrovaný)
5. 12. 2005 22:12 Nový

A co v IE?

celé vlákno
To jako zase nepujde zvetsovat v IE pismo?
Petra Větrovská
5. 12. 2005 22:19 Nový

Re: A co v IE?

celé vlákno
Jde a půjde, proč by nešlo?
Tomáš Kučera
Tomáš Kučera (neregistrovaný)
6. 12. 2005 7:21 Nový

Re: A co v IE?

celé vlákno
Aha, a me neslo? ze by se sekl prohlizec :-$ :-) Asi ano
Rdm
Rdm (neregistrovaný)
6. 12. 2005 8:18 Nový

Re: A co v IE?

celé vlákno
Písmo jde zvětšovat v ie 5.01, 5.5 i v 6ce takže problém bude u Vás ;o)
domous
domous (neregistrovaný)
5. 12. 2005 22:57 Nový

speedmetr bude jeste potreba odladit

celé vlákno
Vysledky speedmetru me prekvapuji.

dsl.cz mi nameri dload 730KB/s, vy mi namerite tretinu, nejakych 240KB/S

dsl.cz mi zmeri ping okolo 34ms, vy mi zmerite 150ms

pak si dam traceroute od vas ke sve IP a ping je 30ms! Tzn rozdil hodnot 1:5

mozna by stalo za to speedmetr jeste odladit.
Petr Vorálek aura:94
5. 12. 2005 23:11 Nový

Re: speedmetr bude jeste potreba odladit

celé vlákno

mozna by stalo za to speedmetr jeste odladit.

Taky si říkám... :)))

Rychlost downloadu 34042 kbps 4255.32 kB/s
Rychlost uploadu 612 kbps 76.55 kB/s
Teoreticky lze stáhnout 14960 MB za hodinu, 350 GB za den a 10500 GB za měsíc

Zdeněk Drvota
Zdeněk Drvota (neregistrovaný)
6. 12. 2005 12:12 Nový

Lupa dnes nedostupná

celé vlákno
Bylo to i u jiných, že se dnes dopoledne Lupa.cz nehlásila?
Články nepřístupné, "server má potíže", stránky nelze zobrazit...
Zdeněk Drvota
Zdeněk Drvota (neregistrovaný)
6. 12. 2005 12:16 Nový

Re: Lupa dnes nedostupná

celé vlákno
Ano, a není to jen dopoledne, teď se mi takhle hláší Speedmeter:

Stránku nelze zobrazit
Požadovaná stránka není dočasně k dispozici. Webový server má pravděpodobně technické potíže nebo je třeba změnit nastavení prohlížeče.
drtikul
drtikul (neregistrovaný)
6. 12. 2005 12:28 Nový

Senoooooo

celé vlákno
No to je hnus, takovej design bych od vas necekal, trikrat fuj a deset hackeru na vas at si uzijete strandy, hovada jalovy.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 12. 2005 4:30 Nový

Re: Senoooooo

celé vlákno
:) smutne je, ze to vypada, ze uzivatelum se vetsinou nova podoba lupy libi :(
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
7. 12. 2005 19:36 Nový

Pěkné

celé vlákno
Pěkné. Jen málo webů má tak málo problémů s mým extravagantním nastavením písma. Oceňuju. Ale trochu jsem se lekl, kam jsem to prisel.
Hanka S.
Hanka S. (neregistrovaný)
7. 12. 2005 22:55 Nový

Pár připomínek k diskusím

celé vlákno
1. Dá se někde nastavit práh pro kvalitní příspevky?

2. Pokud si čtu podruhé už přečtený článek, je trošku krkolomné dostat se ke čtení nových diskusních příspěvků. Ve staré Lupě se nové příspěvky automaticky zatrhly a já jsem mohla kliknout na Číst označené. Teď zatržené nejsou, jenom je u každého nového napsáno Nové. Takže můžu buď ručně označovat nebo se v prohlížeči vrátit zpět a kliknout na nové příspěvky. Při té rychlosti, jakou se mi Lupa načítá, je to úkol pro stoiky.
jan@atlas.cz
jan@atlas.cz (neregistrovaný)
7. 12. 2005 23:03 Nový

???

celé vlákno
no popravde receno dost mi vadi volne bile pruhy po stranach. stara dobry lupu kde jsi??
Indian
Indian (neregistrovaný)
8. 12. 2005 13:21 Nový

reklama

celé vlákno
Nezda se vam ze je zde nejak moc reklamy? se podivejte na jine weby a mozna budete v soku jako ja ;)
Květoš
Květoš (neregistrovaný)
13. 12. 2005 17:48 Nový

Kulhající sloupce

celé vlákno
První dojem - zajímavé. Avšak celkově působí web rozevlátým dojmem. Notně k tomu přispívá mj. skutečnost, že sloupce mají obsah „každá ves jiný pes”. Necitlivě je rovněž napráskaná reklama! Obsahově - vynikající! Notný krok k lepšímu! Oceňuji samostané oddíly - sekce, které shromažďují obsah a služby z konkretního oboru, např. Připojení k Internetu, Doménová centrála atd. Nejsem si však jist, zda řešení s dvěma vypíchnutými zpravami v horizontální pozici je šťastné. Působí podivně a kazí jednolitý monolit layoutu Home Page! Kratší levý sloupec je jako kulhající herka!
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem