Hlavní navigace

Vítězové eClubu: TechAmbition, Babywebik a CitySmartGo

Petr Kočí

Soutěž studentských nápadů na ČVUT vyhrála „učebnice beze slov“ pro studenty technických škol. Druhá je aplikace pro rodiče, kteří chtějí zaznamenávat první roky života novorozeného potomka. Třetí místo přiřkla porota mobilnímu tržišti dopravních služeb.

Pořadatelé eClubu vyhlásili včera večer výsledky třetího běhu. Vítězem je služba TechAmbition Ja­na StránskéhoDa­vida PokorníkaMatěje Stránského. Jejich prezentaci si můžete prohlédnout na Meta TV.

TechAmbition má být učební pomůcka pro studenty technických oborů, „učebnice beze slov“. Například stavaři si mohou prohlédnout různé konstrukce a potom plynule měnit jejich parametry a pozorovat animaci, jak se mění zatížení, posouvá těžiště, například při průjezdu vlaku přes most. Podle autorů nápadu se student, když si látku takto nejprve prohlédne, následně mnohem snadněji učí vzorečky.

„Vítězství TechAmbition potvrzuje trend, že důležitější než špičkové programátorské dovednosti je dnes pochopení implementace, dobrá znalost oboru, na který se aplikace zaměřuje,“ řekl hlavní organizátor eClubu Jan Šedivý. „Porota v tomto případě ocenila spíše zajímavou vizi než její obchodní potenciál.“

Vítězný projekt získává stipendium v měsíční výši 15 tisíc korun až pro dva členy týmu. Jeho vyplácení je podmíněno tím, že budou na projektu dál pracovat a pravidelně seznamovat organizátory s pokroky. Součástí ceny je i prostor v novém pražském technologickém akcelerátoru a coworkingovém centru Node5 a další příspěvky od sponzorů.

Brand

Na druhém místě se umístil Babywebík (video z prezentace), pro­jekt, který se již loni neúspěšně hlásil do technologického akcelerátoru StartupYard. Až bude v plném provozu, mělo by se jednat o webovou a mobilní aplikaci, která umožní rodičům zaznamenávat život novorozeného potomka jako podrobnou kroniku složenou z fotografií, statistik, zdravotních záznamů a deníčku “důležitých okamžiků”, jako je první krok nebo první slovo. Takto shromážděná data chce Babywebík využít k reklamním účelům.

Třetí je CitySmartGo (video z prezentace), jed­noduchá mobilní aplikace, do níž uživatel zadá, kam ve městě by rád jel. Systém rozešle poptávku registrovaným taxikářům, ale i dalším možným dopravcům, a pokud ji přijmou, spustí chytrý aukční algoritmus. S jeho pomocí dospěje k ceně zajímavé pro obě strany. Ta se bude mnohem přesněji než dnes řídit aktuální poptávkou. Například v ranní špičce pojede dříve ten, kdo za taxík nabídne víc, a ne ten, kdo jako první přišel na stanoviště, jak tomu bývá dnes.

Našli jste v článku chybu?