Hlavní navigace

Vkládej.cz za vás vloží inzerát na inzertní servery, teď míří za hranice Česka

Marek Janouš

Za Vkládej.cz je jednoduchý nápad ušetřit lidem čas při vkládání inzerátů a nechat si za to od nich zaplatit. Původně studentský projekt chystá rozšíření do zahraničí.

Kdo stojí za Vkládej.cz?

Ivana Kolářová a Ondřej Konečný

Ivana Kolářová a Ondřej Konečný

Původním tvůrcem jsem já, Ondra Konečný. Přidala se ke mně přítelkyně Ivana Kolářová, která si vzala na starost především komunikaci se zákazníky a vyřizování objednávek.

Dva roky jsme na projektu pracovali ještě při studiu, které jsme dokončili v létě. Ze začátku to byl malý studentský projekt, taková lepší brigáda a přivýdělek při studiu. Po skončení školy už nás to však poměrně dobře živilo, a tak jsme se na projekt vrhli naplno. Přihlásili jsme se do StarCube, vybrali nás, a dost nás to nakoplo dopředu, tržby se nám během podzimu zvýšily o čtyřicet procent a stále rostou.

Už jsme dokonce museli přibrat brigádníky, abychom to vše zvládali. Vkládání inzerátů je zatím ještě poloautomatizované, a tedy vyžaduje určitý podíl lidské práce, ale brigádníky přestaneme potřebovat, jakmile spustíme verzi plně automatizovanou, a ta je teď těsně před dokončením.

Jaký problém řeší váš projekt?

Myšlenka je naprosto jednoduchá: potřebujete‑li vložit inzerát na více inzertních serverů, avšak sami nemáte čas na zdlouhavé vypisování a vyplňování inzertních formulářů stále dokola, nebo jednoduše nevíte, kam inzerát zadat, můžete ho poslat k nám a my ho za vás vložíme až na 70 inzertních serverů.

Jak se na to tváří provozovatelé těch serverů?

My vlastně zadáváme inzeráty za uživatele samotné — simulujeme návštěvu inzertního serveru, který jakoby „neví“, že to za uživatele vkládáme my.

Ale jeho provozovatel se dozví o Vkládej.cz. Dostaly se k vám už nějaké reakce?

Dostaly, a vesměs kladné. Inzertní servery jsou rády za objem inzerce. Žijí z objemu a z návštěvnosti. Nemají důvod bránit nám vkládat k nim inzeráty.

Když se nedávno například spustil nový Sbazar, způsobilo vám to nějaké potíže?

Přiznávám, že trochu ano. Nicméně nebyl problém naše vkládání za dopoledne upravit a pokračovat jako předtím. Na změny webů inzertních serverů jsme schopni reagovat pružně.

Není většina trhu obsazena nejvýše několika inzertními servery?

Určitě jsou inzertní servery s vysokou návštěvností a s velkým množstvím inzerátů a vedle nich pochopitelně i menší servery s nižší návštěvností a s menším počtem inzerátů. Přestože to lidem říkáme, většina z nich pro svůj klid, pro svou jistotu chce inzerát umístit na co největší počet inzertních serverů, protože nikdy nevědí, který server navštíví koncový zájemce. Chtějí prostě mít dobrý pocit, že mají svůj inzerát úplně všude.

Vidí váš uživatel v uživatelském rozhraní, kde inzerát uspěl?

To nepozná. Inzeráty jsou vkládány s kontaktními údaji uživatele — bývá tam e‑mail nebo telefon. Zájemci tedy rovnou volají nebo píší prodejci samému. Nezjistíte, kde inzerát našli, ledaže se jich na to zeptáte.

Jsou v nejlevnější nabídce dvaceti serverů za stovku ty nejlepší?

Inzeráty vkládáme vždy nejdříve na největší servery s největší návštěvností, aby úspěšnost byla pokud možno co největší i s nejmenším balíčkem. Největší servery jsou tedy obsaženy i v balíčku dvaceti serverů.

Vidím jako uživatel, které servery jsou v balíčku?

Ihned po vložení inzerátu vždy zasíláme kompletní seznam s odkazy na vložené inzeráty. Uživatel si je může prohlédnout a zkontrolovat jejich úplnost.

Ale když si jako uživatel teprve volím balíček, vidím dopředu, které servery v něm jsou?

To zatím vidět není. Avšak protože se nám množí dotazy na seznam inzertních serverů, plánujeme ho v brzké době zveřejnit na našem webu.

Kolik jste už získali platících zákazníků?

Od začátku provozu jsme vložili inzerát za více než tři tisíce zákazníků. Měsíčně máme nyní 150 až 200 objednávek. Přibližně třicet procent z našich zákazníků se vrací opakovaně.

Kam až může Vkládej.cz na našem trhu vyrůst?

S touto myšlenkou jsme přišli na trh jako první, a to je naše velká výhoda. Už máme jméno a lidé o nás vědí. Chceme si však místo na českém trhu upevnit, protože na něm stále vidíme značný potenciál. Chceme se však letos rozšířit i na trhy zahraniční, ze začátku do blízkosti České republiky, to znamená do Polska, do Německa… ale třeba i do Francie. Na Slovensku už působíme.

Proč se pouštíte právě do okolních zemí?

Do okolních zemí míříme proto, že tyto evropské země se nám velmi podobají obvyklou internetovou inzercí. Hodně lidí se mě ptá, proč neexpandujeme třeba do Ameriky. V Americe to funguje trochu jinak než u nás, lidé tam na klasickou inzerci nejsou příliš zvyklí, funguje tam hlavně eBay.

Vystačí vám na expanzi do zahraničí současné příjmy, nebo potřebujete investici?

Projekt je ziskový a dokážeme si expanzi zajistit z vlastních zdrojů. Aktivně tedy investora nehledáme, nicméně v případě zájmu z řad možných investorů nebo partnerů jsme diskusi otevřeni.

Jak vidíte střednědobou budoucnost projektu?

Doteď jsme měli jen poloautomatický software, který stále vyžaduje určitý podíl lidské činnosti. Ale nyní spouštíme novou, plnou automatizaci, a tedy se nám uvolní ruce a chceme se zaměřit na expanzi do zahraničí. Myslím si, že práce je na projektu ještě pořád poměrně dost, nebojím se, že bychom si za chvíli mohli dát nohy nahoru.

Našli jste v článku chybu?

22. 1. 2013 9:24

Radim Smička (neregistrovaný)

Rozhodně bych to uživatelům nedoporučoval, ať si klidně použijí pro ostatní servery vkladej.cz, ale pro Bazoš ať použijí náš formulář. Mimo jiné před přidáním požadujeme ověření telefonního čísla a pokud bychom narazili na robota co nám vkládá inzeráty bude zablokován a pravděpodobně s ním i uživatelé co inzeráty vkladali. (navíc se tak od určitého počtu stane automaticky jako ochrana proti spamu - zpetne by se muselo rucne vyhodnotit, ze to spam neni).

22. 1. 2013 13:51

Osobně mi přijde, že než se tomu bránit, inzertní servery by spíš měly udělat API, zpřístupněné za nějakých vymezených podmínek, třeba i komerčních. Je to ode mě hodně naivní? (Nebo má to už někdo?)

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

DigiZone.cz: Kanál TA3 HD zahájil vysílání

Kanál TA3 HD zahájil vysílání

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Vitalia.cz: Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

DigiZone.cz: Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech