Vláda schválila založení státního podniku pro IT. Získá velký vliv

Založení Národní agentury pro komunikační a informační technologie dnes kabinet schválil. Spojí se s Odštěpným závodem ICT služby.

Velká zákulisní „tlačenka“ ministerstva vnitra vyšla a vláda na dnešním zasedání posvětila vznik Národní agentury pro komunikační a informační technologie (NAKIT). Státní podnik, u kterého vůbec není jasné, jak a co přesně bude dělat, tak může od ledna příštího roku začít fungovat.

O tom, co za ambicemi vytvořit NAKIT stojí, jsem psal minulý týden. Vnitro NAKIT spojí s Odštěpným závodem ICT služby České pošty a vytvoří subjekt, který bude moci bez výběrového řízení dostávat ICT zakázky od ministerstva vnitra, i když „odštěpák“ v podobné roli příliš neexceluje. NAKIT by zároveň měl vybudovat registr pasivní infrastruktury datových sítí.

Podle informací Lupy se někteří ministři na dnešním hlasování o vytvoření nového státního podniku zdrželi hlasování. Zjišťujeme, kteří přesně to byli.

Vláda původně měla návrh projednat už minulý týden. Místopředseda vlády Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) včera na Twitteru uvedl, že „kvůli nám byl bod minulý týden přerušen“. Ministerstvo vnitra ale akci jménem NAKIT už několik měsíců aktivně tlačí a podle některých informací ji měl Milan Chovanec prosazovat jako zásadní bod.

MIF16

Argumentaci, kterou vnitro nadále používá a kterou nyní přebírají média, je to, že se ušetří velká část nákladů při zmapování stávajícího stavu (proč už to není zmapováno dávno?) neveřejných sítí a následné koordinaci do budoucna. Vnitro se také odvolává na existenci podobných agentur v jiných zemích.

Nyní se pravděpodobně ještě rozehraje hra o to, kdo se stane novým šéfem NAKITu. Jak už jsme informovali, ve hře jsou současný ředitel Odštěpného závodu Jan Přerovský a poradce vnitra pro IT Alan Ilczyszyn.

55 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 4. 1. 2016 16:38

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »