Muzou. Kdyz napisou, ze to maji skladem, tak za to ruci. Kdyz musi spolehat na dodavatele, tak maji pravdive a ferove napsat, ze to nemaji u sebe na skladu, ale musi to objednavat od dodavatele. Aby zakaznik vedel, na cem je. Kdyz to zavisi na dodavateli a oni pisou ze to maji skladem, tak sproste lzou, podvadeji zakaznika.
kteří mohutně inzerují zboží jako "na skladě", považuji za největš nešvar a problém online nakupování. protože nakupuju často, stává se mi to nepříjemně často. nedávno jsem sháněl specifickou televizi - ŠESTKRÁT jsem měl od obchodníka potvrzenou objednávku, u komodity která měla být skladem, aby mi po týdnu oznámil že tento model není a už nebude - přitom v pěti ze šesti obchodníků je i po upozornění bedna stále (po dvu měsících) inzerována jako skladem.
věřím že přeposilatele může taková obchodní politia položit nebo přinejmenším vážně poškodit.
Tady vidim problem v tom cemu rikam - s prominutim - ochota ceskych zakazniku nechat si srat na hlavu. Kolikrat jsem uz od svych znamych ci kolegu slysel nadavky na to, ze nejaky e-shop jim prodal zbozi ktere mel 'na sklade' a pak se ukazalo, ze to zbozi uz nebude... a ti lidi nejenze tu objednavku okamzite nezrusi a nechcou penize zpatky, oni trpelive cekaji treba mesice a dokonce od nich nakupuji dal... to v zivote nepochopim.
Zil jsem par let v UK, a na internetu jsem nakupoval vse snad krome jidla - od DVDcek za par drobaku az po drazsi veci za stovky liber. Celkove jsem za ty roky udelal jiste stovky nakupu - a nepamatuju si, ze by se jedinkrat stalo, ze neco co bylo skladem najednou nebylo. Velmi casto naopak zasilka dorazila uz druhy den.
S timhle nakupovacim navykem jsem zkusil zit i v CR, ale tady to proste nejde. V CR se holt musi nakupovat v kamennych obchodech, a co jde u zahranicnich e-shopu (kde to stejne vetsinou je rychlejsi a i s postovnym levnejsi nez z CR) - trestat ty ceske e-shopy ktere me podfoukly, tim ze uz u nich v zivote nenakoupim, pripadne je napraskat spolecnosti VISA za neopravnene strzenou platbu, aby si uz neskrtli az se dostanou na blacklist karetnich spolecnosti (coz ovsem moc nefungujev CR, kde vetsina jde na dobirku, kterou v UK prakticky neznaji a vsechno se plati kartou, resp. pres PayPal).
To je holt dan za komunismus - to chce desitky let kultivace trhu, desitky let cisteni trhu krachovanim nespolehlivych firem...
Nejste nahodou majitel e-shopu? Vam totiz - stejne jako majitelum vetsiny ceskych e-shopu - unika dlouhodobe hledisko, totiz to, ze tak jak o tom pisete vy to funguje jenom jednou a naposledy. Kdyz jedinkrat zjistim ze mi e-shop lhal a nema co sliboval mit na sklade, v zivote uz u nej nic nekoupim, radeji vzdycky pujdu tam, kde alespon vim na cem jsem.
Kapitalismus bez zpětné vazby nefunguje. Ve správném kapitalismu k špatnému obchodníkovi přestávají chodit lidi, zkouší jiné obchodníky a když některý z nich ucítí příležitost a přiláká je kvalitou nákupního zážitku, ten původní zkrachuje a kvalita života se zvyšuje.
V českém kapitalismu chodí češi furt do jedné sámošky, i kdyby tam po zemi běhaly krysy, protože jsou líní si zajít dva kroky do jiné. Místo "hlasování činy" nadávají v hospodě, jaká je všude špína. Ale příště tam jdou znovu. Sámoška nezkrachuje a ještě se zhoršuje.
Proto jsou na západ od našich hranic různé malé obchůdky tak vymydlené a tady je to humus jak v Rusku. Protože češi neumí v kapitalismu žít. A stejné je to s eshopy.
Problem je jinde. On jediny dodavatel tehle televize pro CR vam emailem, telefonicky i cenikem potvrdi ze tech televizi ma sto, a kdyz mu za 5 minut poslete objednavku na jedinou televizi, tak rekne ze nikdy zadnou nemel. A jinde ji koupit nemuzete... za tohle eshopy opravdu nemuzou.
Je pravda, že někteří aspoň uvádějí dostupnost "skladem u dodavatele" - což je sice alibismus, ale aspoň něco. Jenže nakonec jsou na tom biti, protože když něco heldám a 3x mám "skladem u dodavatele" a jednou "skladem", logicky si vyberu ten jediný e-shop, který je na tom ale ve finále naprosto stejně.
Sám jste tu psal o tom, co lidí si nechá s*t na hlavu, na neskladové zboží "skladem" si počkají a u podvodníka klidně příště nakoupí znovu.
Obávám se, že na nějaké dlouhodobé hledisko se mohou e-shopy celkem vykašlat. Bohužel.
No kdyz to berete takhle, tak to mate pravdu. Ja jako naivni optimista porad doufam, ze i cesky zakaznik, kdyz se 5x nebo 6x spali, tak se pouci... a pak na to ty e-shopy dojedou.
Zmeni se to tim driv, cim vic se o tom bude mluvit, cim vic se lidi dozvi ze maji i jine moznosti - a mnozi uz to vi, a radeji nakupuji v zahranici nez aby nakupovali z ceskych e-shopu, ktere jsou nejen nespolive, ale vetsinou i nehorazne predrazene.
Plne s vami souhlasim. Ja stale ziji v UK a zkusil jsem 3 x za poslednich 7 let udelat nejake internetove nakupy v CR. Urcite to uz ale zase dlouho neudelam. Poprve Vltava. Dodackla 6 tydnu, ale doslo. Potom Svet Elektra ci neco na ten zpusob z Brna, potom Patro.cz Inzerovane zbozi nebylo 2 x skladem, dalekosahle urgovani vraceni penez, neochota a neprofesionalita na strane prodavajiciho. Neschopnost a neochota se omluvit i pri zjevne chybe na strane prodavajiciho o nejake financni kompenzaci ani nemluve. Osobne si myslim, ze je treba naucit ceskeho zakaznika uzivat kvalitnejsich sluzeb ze zahranici. Odliv zakaznika by mohl pomoci "odehnivani" nekvalitnich sluzeb a dat sanci tem, co to umi (mimo CR)
Neříkám, že je to standardní, ale občas se to stává u většiny eshopů, že neseženou nabízené. Mně i u kasa, alza, mall, xzone - ale i u pixmania a jiných zahraničních. Z toho není potřeba dělat vědu, je rozhodnutí každého, kam se chce vracet a proč ...
To, kde bylo zbozi vyrobeno, neni dulezite, zbozi nedistribuuje fabrika, ale primarne velkoodberatel (i kdyz v konkretnim pripade, tj. lod do Hamburku atd. je situace myslim jasne). Ale tak tomu bylo vzdy, vzpominam, jak nam do Brna prisly k pocitaci EC 1045 terminaly s ruskymi klavesnicemi (tj. s ruskym prstokladem). Vyrobila je ovsem nebozka Zbrojovka Brno, pres ulici ;-). A byl veliky problem vymenit je za latinkove.
K Vasi posledni vete - rekl bych, ze situaci vidite velmi schematicky. Jednak za byvaleho rezimu zadne e-shopy nebyly ;-), ale hlavne "vynutitelnost prava" byla prakticky stoprocentni. Pokud by si nekdo troufl cilene a relativne dlouhodobe podvadet zakaznika, prislo by se na to a sel by sedet. Totiz nikdo neobchodoval se svym soukromym zbozim, ale zbozim "firmy", ceny byly centralne stanovene a v celem state stejne, takze neslo spekulovat (vyvest penize by byl veliky problem) atd. atd. Jiste, byly vyjimky typu vekslaci, taxikari a vubec jednotlivci - ti ale kseftovali z rucky do rucky; koneckoncu ti druzi to delaji dodnes. Teprve po prevratu si smelinari zacali naplno uzivat nastupu demokracie a trzniho mechanismu, a kdo mel naturu riskovat za totality, byl bezesporu zocelen velmi kvalitne. Ale nejsou sami - viz banky. Ceska sporitelna drive nejenze neuctovala zadne poplatky za vedeni konta, ale ani za bezne operace typu platba slozenky a navic i na beznem uctu byval rozumny urok. Jejim ucelem totiz bylo slouzit zakaznikum, a ne prinaset zisk akcionarum.
p.s.
Dodano vzdy druhy den. Platba pri prevzetí. Dodává kurýr.
Pokud dále - třeba 5 000 km od dodavatele - zákazník volí způsob a dodají.
A funguje to. A je to levnější. Sortimentu přehršel. A kolikrát i to, co vám i v tom UK ani neobjednaj na sklad.
Víte - chyby a neduhy jsou všude. Ale svádět to na něco či někoho je rétorická manipulace a ne hledání řešení.
Řešení je v každém z nás. A jde to, jenom chtít.
Ano, bohužel čím dál tím víc byznysu v ČR je postaveno na obírání zákazníků pomocí různých marketingových fíglů, sortiment se stává čím dál ubožejší, ceny naprosto přemrštěné. Mám dojem, že to celé skončí dost špatně.
Většina obchodníků se při tvorbě shopu k tomuhle postaví tak, že
a) já nabídnu ledničku XYZ AB100 a skladem nebude
b) konkurent nabídne ledničku XYZ AB100 a napíše skladem i když ji skladem nemá
Potenciální zákazník přijde, vidí že to u vás není skladem a jde jinam. U b) to koupí, možná to "doručíme do 24 hodin" bude znamenat 3 týdny, ale až bude kupovat pračku, nejste na tom o nic moc líp. On to "dodal sice pozdě ale dodal", vás nejspíš zas opustí. Takže buď ten sklad máte nebo nemáte.
To máte to samé jak palivové příplatky. Většina lidí uvidí cenu u vás 10990 Kč, u konkurence 8990 Kč (a pak zaplatí 3k na příplatcích a doplatcích) a u vás to nekoupí. Pokud nejste skutečně ten kterého jmenují jako "zářný příklad" tak jakákoli snaha proti tomu bojovat bude u 90 % populace jen marketingová nevýhoda.
Co je proboha "palivovy priplatek"? To jsou nejake kraviny cestovnich kancelari? Jestli jo, tak je to dalsi dobry duvod cestovat bez nich, jen s lonely planet nebo podobnym pruvodcem :)
Není to zas tak hrozné, už jsou dneska e-shopy, kde to funguje tak, jak má. Vím, o čem mluvím, v UK jsem byl 4 roky. Například věci na kolo, po špatných zkušenostech s koloshop.cz, kupuju na kupkolo a mám je vždycky druhý den doma. Počet kusů na skladě je uveden u každého zboží. Stejně tak například prací plínky apod. vždy u mamaja.cz a naprostá spokojenost. Holt to opravdu chce po špatné zkušenosti či pochybách zkusit jinde, a nejít po té úplně nejnižší ceně.
ziskani penez za nedodanou/spozdenou zasilku je dost velka prace, proto si prave vetsina lidi vse poridi na dobirku a kdyz to pride pozde, tak to proste jen nevyzvednou
docela trest pro obchodnika:)
Když něco chcete, tak to holt chce vybrat 3 až 5 (podle toho jak moc to chcete) nejlevnějších dodavatelů, kteří to mají "na skladě", u všech to objednat, do poznámky napsat žádost o potvrzení expedice. A když přijde první potvrzení o expedici, tak to u ostatních stornovat.
Někomu to nemusí připadat moc fér, ale když po 2 týdnech volání a upomínek, kde to zboží na skladě vězí, vám nabídnou, jestli si nechcete ještě měsíc počkat, tak je za vola zákazník. Výše uvedený systém přenáší nešvar obchodníků na ně samé. (Jinak ten obchod, který zboží skutečně má, vám zpravidla do hodiny pošle potvrzení, že bylo zboží expedovaný, a na druhý den ho máte.)
Kdyz hledam neco skladem, tak si to koupim tam, kde si to muzu do hodiny vyzvednout osobne. Pokud "prodejce" osobni odber nenabizi = je to jen preprodejce ktery zadny sklad nema a tudiz neni ani schopen cokoli dodat.
Kdyz jedinkrat zjistim ze mi e-shop lhal .. v zivote uz u nej nic nekoupim, radeji vzdycky pujdu tam..
To ani NAHODOU, prece se kvuli "jedinkrat" na dodavatele nevykaslu a nebudu jezdit pres kus mesta nekam jinam, zvlast kdyz puvodni dodavatel ma obchod v miste, okolo ktereho chodim na obed.
Jste příliš radikální. Já na e-shopech nakupuju pravidelně, dalo by se říct, že mám zkušenosti s nákupem u tak padesáti e-shopů. A to nepočítám ty, které mi po objednání zboží "skladem" napsali, že skladem to nemají. Tam jsem objednávky zrušil okamžitě.
Mohu vás ujistit, že kdybych postupoval tak radikálně, jak píšete, už nikdy bych nemohl nakupovat prakticky nikde. Na problémy se "skladem", co skladem není, s doručením, s cenami na zbozi.cz, které jsou nízké, takže se e-shop objeví na první stránce, ovšem poté, co zboží přidáte do košíku, najednou stojí třeba o tisíc víc. Na falešné sliby, falešné informace (které ani po upozornění nezmění) apod. jsem narazil prakticky u každého e-shopu. Ať šlo o velké, renomované typu alza.cz, mironet.cz, patro.cz, mall.cz apod. nebo pidikrámky Pepy z Horní Dolní.
Je ale rozdíl, jestli podobných prasárniček bylo několik najednou hned při prvním nákupu, popř. opakovaně (z těch známějších třeba alza.cz, mobilhouse.cz, mironet.cz) a nebo zda se stalo něco z toho třeba jednou z deseti objednávek (případ třeba detskydum.cz nebo patro.cz)
Pokud bych praktikoval přístup "jednou (chybovat) a dost", tak tím poškodím především sám sebe, protože bych neměl kde nakupovat a ještě by mě to stálo navíc dost peněz na času a MO cenách v kamenných obchodech.
heh to neznate ten Unicorni Mamut :-))) To je nejveselejsi shop co znam, dodaci lhuty 1 mesic? Pohoda.
kdyby ta frima nerozdavala zmestnanacum poukazky nikdo by tam nenakupoval.
Stejná zkušenost z Koreje. Jen jednou jsem na věc čekal týden, došla s omluvou a vrátili pár procent z ceny - automaticky.
Jinak to, čemu Jura Hlavenḱa říká "galerie", se v Koreji značně rozjíždí - tedy, říkají tomu "open market". Fakt je ten, že to je 5x větší trh, dvojice GMarket a 11street válcují trh a slušně snižují koncové ceny. Prodejci často nabízejí zboží ve svém shopu a přes "galerii", přitom v galerii je levnější. A třeba 11street v případě včasného nedodání zboží vrací zákazníkovi 10% z ceny navrch, vezme si to pochopitelně na tom prodejci. GMarket byla na místní poměry silná firma, teď jí koupil eBay (nemuseli prodávat, ale eBay chce do Koreje), 11street patří místní mobilní jedničce.
Fakt je ten, že v Koreji oproti ČR fungují balíkové služby a lidé si daleko víc důvěřují, takže mnoho věcí se zjednodušuje.
Jo to znam, televize neni na sklade v nemecku dalsi, dodavka je na lodi do hamburku, a tv bude na sklade ....., kdyz jsem telku dostal tak na ni bylo napsano made in slovakia :)