Názory k článku
Vodafone testuje VoIP: přichází Park Talk

MoB
MoB (neregistrovaný) 93.187.107.---
30. 4. 2012 7:30 Nový

Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Tak volání z webu... no pěkné, ale za umělecký dojem nula. Přece nebudu zapínat PC, abych si zavolal? A ano, můžu si ten web otevřít i z telefonu, ale ten flash... Takže u mně osobně to vyhrála kombinace Android + CSipSimple + jakýkoliv VoIP operátor, a že jich máme! Všechno tak mám rovnou na mobilu a neřeším flash (což je mimochodem technologie, kterou už pro futuro odpískal i Adobe). Nevím, kam tím Vodafone míří, a rád se nechám překvapit, nicméně zatím zůstávám u své trojkombinace :)

VlK
VlK (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 4. 2012 9:21 Nový

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Tak nějak, zvlášť když VoIP operátoři nabízejí cca 1,5Kč na mobil účtování po sekundách (IPVOX). Když mám kvalitní připojení, osvědčila se mi kabelovka UPC tak brzo změním paušál u Vodafonu zpět na předplacenku.
A kdo nechce mít wifi ani zapínat PC, stačí koupit Ethernet DECT telefon (např. Siemens) a za pár set korun si rozšířit na domácí DECT telefon (ručky mohou být od jakékoliv výrobce - nejlevnější)...

Pavel (R) aura:96
30. 4. 2012 10:16 Nový

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Přesně tak, pokud jsem doma u počítače (i vypnutého), mám VoIP bránu a klasický telefon, pokud jsem někde na WiFi, použiju SIP klienta v mobilu.
Volání přes prohlížeč mi přijde jako nouzovka, to by museli nasadit véééélmi nízkou cenu za volání.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Například volání přes Gmail je IMHO v některých případech praktičtější. Odesílateli e-mailu zavolám na tři kliknutí za minimální cenu bez nákladů na další hardware, pokud nebudu počítat mikrofon, který se dá poiidít od pár desítek korun výše.

Pavel (R) aura:96
30. 4. 2012 12:41 Nový

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Já si ho, pravda o pár kliknutí víc, vytočím z PC na telefonu připojeném k VoIP bráně za nižší hovorné ;-). Ale pravda, tak zrovna z GMailu to celkem jde.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Tak volání z webu... no pěkné, ale za umělecký dojem nula. Přece nebudu zapínat PC, abych si zavolal?

Tyto služby jsou pro lidi, kteří zrovna (neřkuli pořád) sedí u počítače, takže nemusí nic zapínat :-) Představa, že kvůli telefonování budu zapínat počítač, je opravdu poněkud směšná.

neřeším flash (což je mimochodem technologie, kterou už pro futuro odpískal i Adobe)

A čím byste ho nahradil? Čistě webově zatím nic podobného udělat nelze (nicméně sám Flash nemusím). Alternativou zde by mohl být pouze Silverlight nebo nějaký vlastní plug-in.

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
30. 4. 2012 11:46 Nový

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Kdyz sedim porad u PC tam mam porad zapnutyho IM klienta, kterej VoIP samo umi, fakt nevim k cemu by mi bylo pouzivat nejakou flashovou zhuverilost.

Mimochodem, rozsirte si obzory, da se napsat trebas plugin do prohlizece, zeano.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

O možnosti speciálního plug-inu pro prohlížeč jsem psal ...

volani.webnode.cz
volani.webnode.cz (neregistrovaný) ---.207.broadband9.iol.cz
3. 5. 2012 1:58 Nový

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

A jaký IM klient s podporou VoIP používáš a jaké protokoly "sítě" pro IM?

MoB
MoB (neregistrovaný) 93.187.107.---
30. 4. 2012 18:10 Nový

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Nahradit... to je sice dobrá otázka, ale nic to nemění na faktu, že jak Flash tak Silverlight, jsou odpískané technologie a ani Adobe, ani Microsoft je nehodlají do budoucna rozvíjet.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

To ano, ale momentálně neexistuje jiná technologie, která by se pro zrealizování Park Talku dala použít. WebRTC je v plenkách. Nějaký jiný nápad? Vlastní plug-in je IMHO ještě větší zlo než Flash nebo Silverlight.

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
30. 4. 2012 21:00 Nový

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Jiste, vzdy je lepsi nainstalovat par (desitek ci stovek) MB nesmyslu, nez par kB ktere opravu potrebuju. Nehlede na to, ze existuje cim dal vic lidi, kteri flash nemaji a zasadne odmitaji si jej (po zkusenostech) instalovat. Maly plugin by trebas testli.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Volat z PC? Proč?

celé vlákno

Z hlediska kompatibility je podle mého názoru v tomto případě menším zlem velmi rozšířený Flash (Player) fungující napříč mainstreamovými prohlížeči i i různými operačními systémy. Uživatelé jej stejně mají ve většině případů již nainstalovaný, takže proč toho za daných okolností nevyužít, namísto vymýšlení něčeho nového, co si každý uživatel bude muset dodatečně nainstalovat? Jedinou smysluplnou náhradu vidím čistě ve webovém řešení, ale zde jsou webové technologie v této oblasti zatím v plenkách.

Antonín Slejška aura:86
30. 4. 2012 7:58 Nový

Chyba u Google Voice

celé vlákno
Volání z Google Voice na pevnou linku nestojí 5.6 Kč na minutu. V ceníku Google Voice je
Czech Republic - Landline 2c 2.4c
Czech Republic - Mobile 11c 13.2c

Tj. volání na pevnou vyjde na cca. 0.6 Kč/ minuta.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Chyba u Google Voice

celé vlákno

Chybička při převodu měn. Opraveno. Děkuji za upozornění.

petr384
petr384 (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
30. 4. 2012 9:07 Nový

Skype cena

celé vlákno

Přes Skype mi vyjde minuta hovoru na pevnou linku za 3 centy,zhruba tedy 60 halířů

Petr Silon aura:53
30. 4. 2012 9:29 Nový

Re: Skype cena

celé vlákno
AAA
AAA (neregistrovaný) 62.216.147.---
30. 4. 2012 9:58 Nový

Re: Skype cena

celé vlákno

plus spojovaci poplatek...

Jiří Huf aura:70

Re: Skype cena

celé vlákno

Mně Skype při hovoru na mobil zbaští zhruba 21 centů za minutu.

Martin Prokop
30. 4. 2012 9:19 Nový

V anketě chybí možnost žádná VoIP neoslovuje

celé vlákno

V anketě chybí možnost žádná VoIP neoslovuje.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: V anketě chybí možnost žádná VoIP neoslovuje

celé vlákno

Anketní otázka je myšlenka tak, že kdybyste si z uvedených služeb musel jednu vybrat, která by to byla?

Martin Prokop
30. 4. 2012 11:22 Nový

Re: V anketě chybí možnost žádná VoIP neoslovuje

celé vlákno

i tak to je zavádějící.
VoIP se v mém okolí ( kolegové, prátelé, kamarádi, rodina) používalo jen jako free, nebo levná náhrada volání někomu kdo je na druhé straně zeměkoule. Tedy když bych si musel vybrat . Tak tak bych si musel vybrat to, co bych si musel podle druhé strany. Kupodivu motivace je se domluvit a né happenyng používáním něčeho.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
30. 4. 2012 12:19 Nový

Re: V anketě chybí možnost žádná VoIP neoslovuje

celé vlákno

VoIP klient v notebooku + jistý nejmenovaný VoIP operátor. Doma VoIP telefon, venku klient, ceny za volání, (nulové, nebo limitně blízké nule), kdekoli na světě, kde je přístup k netu a stejné, jako doma. Žádný roaming, žádné propojovací poplatky.

Roman Vithous aura:96

Re: V anketě chybí možnost žádná VoIP neoslovuje

celé vlákno

Pokud sedím u PC, nevidím důvod, proč volat zrovna přes www prohlížeč. Jinak z těch tří služeb bych si patrně vybral tu, která by se kvalitou a cenou alespoň přiblížila tomu, co je již dnes bez problémů dostupné na českém trhu. Tedy s parametry veřejné telefonní služby, s příchozím číslem, sekundovou tarifikací a s cenou kolem 1,50 až 1,60 Kč. Což, obávám se, žádná z uvedených služeb není. Anketní otázka mi "asociuje" dotaz, zda bych si za čtvrt milionu korun koupil ojetinu Trabanta, Dacii, nebo Moskviče. U Park Talk sice neznáme cenu, ale bude-li srovnatelná s těmi dvěma dalšími službami, tak nevidím důvod, proč kteroukoli z nich používat.

Ondřej Kučera
Ondřej Kučera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 4. 2012 9:51 Nový

Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Proč to srovnáváte se Skype a Google Talk? Jste blázen?

Jako by neexistovalo nespočet českých SIP providerů s MNOHEM lepšími cenami a někteří dokonce s možností, že se hovor tváří jako z mobilního čísla!

Je to nějaký komplot? Spiknutí? Nebo pouhá lenost a neschopnost?

Martin Prokop
30. 4. 2012 10:16 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Pravděpodobně je brán úzký úhel pohledu, nebo zájmu.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Srovnávám srovnatelné.

Ondřej Kučera
Ondřej Kučera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 4. 2012 11:00 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Zajímavá výmluva.

Jaká jsou kriteria, aby dvě služby byly "srovnatelné"? Co vyloučilo desítky SIP operátorů?

Čím je "nesrovnatelný" například http://www.odorik.cz/ kde si (mimo dalších možností) stáhnete exe soubor a hned voláte?

Dát za nadpis "Srovnání s potenciálně konkurenčními službami" jen Google Voice a Skype považuji za zásadní selhání!

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
30. 4. 2012 11:49 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

To nema cenu, je to v podani autora opakovane - najde se produkt (naprosto dementni) kteremu je treba udelat reklama a on o tom napise clanek (samo neoznaceny) a tvari se, jak je to uzasny produkt ...

Variantne autor utek Chocholouskovi. Viz nedavna oda na mail klienta o par clanku niz.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Srovnávat SIP služby se službami typu Skype, Google Talk či Talk Park je jako pustit do ringu Vitalije Klička s Lukášem Konečným.

Ondřej Kučera
Ondřej Kučera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 4. 2012 12:18 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Víte co mi vadí nejvíc? Že naprosto chybí nějaká redakční práce s obsahem.

Normální šéfredaktor, který by chtěl udržet kvalitu, by Vám dílo vrátil k přepracování. Na Lupě se to ale opakovaně neděje a vycházejí čím dál větší bláboly.

Roman Vithous aura:96

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

A kdo má být kdo? :-) Hledíte na velikost a rozšíření, nebo na vlastnosti a třeba kvalitu?

Pravda, SIP je "průmyslový standard", a musí se mu aspoň trochu rozumět. Ale hodně českých operátorů je dostatečně "předžvejkalo" i pro retail...

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Kličko = SIP: při správném použití více než plnohodnotná náhrada za klasické telefonní služby.

Konečný = Google Talk, Park Talk a v našich podmínkách i Skype, tedy způsobem nasazení šidítka za klasické telefonní služby lákající hlavně nízkou cenou.

MoB
MoB (neregistrovaný) 93.187.107.---
30. 4. 2012 18:14 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Posloucháte se vůbec? Necháte své články před zveřejněním přečíst aspoň jednomu svéprávnému člověku? Já vaši argumentaci prostě nechápu... srovnáváte a chválíte "šidítka" a zcela pomíjíte plnohodnotné služby, aniž byste aspoň zmínil jejich existenci. Fakt divné...

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Dobrá. Kdybych jednou psal recenzi autíčka na nákupy, určitě nezapomenu zmínit existenci luxusních limuzín.

MoB
MoB (neregistrovaný) 93.187.107.---
30. 4. 2012 23:24 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Tak to kulhá opravdu na obě nohy. Skypy, Google Voice, VoIP, to jsou všechno tržní substituty, na rozdíl od aut za 180 tisíc a za 1180 tisíc. Takže jste zase mimo terč.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

To nesouhlasím. Rozdíl mezi službami typu Skype a službami operátorů poskytující služby využívající SIP je dle mého názoru tak velký, že nejde určitě o substituty, takže mé automobilové přirovnání sedí. Nebo Vy snad souhlasíte, že Skype je možné plnohodnotně zaměnit za službu využívající SIP s adekvátním hardwarovým vybavením? Já tedy určitě s tímto souhlasit nemohu.

Mimochodem: VoIP využívá i Skype, Google Voice, Park Talk, ICQ, Windows Live Messenger a desítky dalších komunikačních služeb, to jen tak pro pořádek.

Radek Zajíc aura:91

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

"Vy snad souhlasíte, že Skype je možné plnohodnotně zaměnit za službu využívající SIP s adekvátním hardwarovým vybavením?"

A přichází moment překvapení: ANO! Stejně jako Skype si musíte nainstalovat, tak si můžete nainstalovat i nějaký softphone klient (X-Lite, SJPhone, do mobilu např. Bria...). Hardwarové vybavení zůstává, nutnost nainstalovat aplikaci zůstává, přibývají výhody - české číslo (regionální či 9xx), kvalita hovoru (u Google či Skype jde o hovor ze zahraničí do ČR), možnost použít jako identifikaci volajícího své mobilní číslo (Voocall, Odorik?).

Proč se tak bráníte přiznat, že jste vynecháním českých SIP operátorů šlápl vedle?

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Nesouhlasím.

ANO! Stejně jako Skype si musíte nainstalovat, tak si můžete nainstalovat i nějaký softphone klient (X-Lite, SJPhone, do mobilu např. Bria...). Hardwarové vybavení zůstává, nutnost nainstalovat aplikaci zůstává,

1) Když už si budu pořizovat službu využívající SIP, tak si domů či do kanceláře koupím nějaký pořádný hardwarový telefon namísto softwarového klienta, abych kvůli telefonování nemusel zapínat počítač (odchozí hovory) nebo ho mít pořád zapnutý (příchozí hovory)

2) Skype Vám do České republiky nepřidělí telefonní číslo, takže lze volat jen jedním směrem.

přibývají výhody

A právě proto (a k výše uvedenému) nejde o srovnatelné služby.
lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
1. 5. 2012 16:47 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

1) no, nevim, ale viděl jsem prodávat i hw telefony pro skype.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Ano, jsou různé typy. Od hraček pro USB rozhraní závislých na počítači za pár stovek po business řešení za několik tisíc.

Já ale reagoval na to, že při volání se službou využívající SIP si právě ten hardwarový telefon pořídím - namísto instalace zmíněných klientů jako je X-Lite apod.

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
1. 5. 2012 21:51 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Nějak nechápu. Na skype můžu použít sw nebo hw telefon, na sip můžu použít sw nebo hw telefon. Kde je teda problém?

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
1. 5. 2012 23:04 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Skype je uzavřený protokol a sortiment HW telefonů, které jsou schopny ho využívat je minimální, navíc většina z nich je na USB, takže je to vlastně jenom jakýsi přívěsek k počítači. A pokud jde o tuto konkrétní službu, je to jen zoufalá snaha, jak upoutat dnes spíše ubývající zákazníky něčím, co sice postrádá jakoukoli logiku, ale spoléhá se na to, že několik hejlů to zbaští. Bohužel podobných hovězin v poslední době všeobecně přibývá, ve snaze za každou cenu vyhovět dogmatu, že firma, která nemá trvalý vzrůst všeho možného je jakási ,,divná".

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

V tom, že když si koupím kvalitní hardwarový telefon pro Skype, stejně se nedostanu na úroveň poskytovanou VoIP operátory služeb využívající SIP, protože mi Skype do České republiky nepřidělí číslo pro příchozí hovory a spolehlivou identifikaci při hovorech odchozích. Čili nevidím proto smysl pro Skype investovat do kvalitního hardwaru a rozhodně bych jej ze stejného důvodu nepovažoval za substituci ke zmíněným VoIP službám využívajícím SIP.

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
2. 5. 2012 6:49 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

No dobře, VoIP není substitutem SIP. Jenže o tom článek nebyl. SIP může být substitutem VoIP při volání do normální sítě (o tom je článek) a o tom byla výtka k článku. Proč tam nebylo zmíněno SIP, když poskytuje stejné služby (+ něco navíc, to není důvod k vyloučení ze srovnání) za srovnatelné ceny (nebo za nižší) a lze použít i stejné nástroje (sw telefon).

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Na úvod pro pořádek: SIP je jedním z protokolů pro zajištění fungování VoIP, nejde o konkurenční služby či technologie.

V článku jsem se zaměřil jen ta ty služby, které patří do stejné váhové kategorie. Skype je trochu výjimka díky podpoře hardwarových telefonů, ale jeho primárním komunikačním nástrojem je stále jen softwarový klient.

Kdybych Park Talk srovnával s požadovanými službami, bude tu podobné množství příspěvků, ovšem stěžujících si, že srovnávám nesrovnatelné.

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
2. 5. 2012 9:40 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

a čím jste tu stejnou váhovou kategorii definoval? Funkčně? Tam mají některé vynechané služby s funkčním CLI a sw klientem s Park Call více společného, než Skype s nefunkčním CLI. Cenově? Tam jsou vynechané služby srovnatelné se srovnávanými.
btw nevim jak je to u vás nebo u ostatních, ale při srovnání služeb mě zajímá, kolik za stejnou služby zaplatím nejmíň, nebo kde za stejné peníze dostanu nejvíc, tedy právě to co schválně vynecháváte.

PetrS
PetrS (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
3. 5. 2012 10:01 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

http://www.odorik.cz má také svého vlastního klienta co běží přímo z webových stránek. Problém s voláním přímo z webu je obvykle s kvalitou zvuku.
Java telefon odorik lze najít po přihlášení v menu "služby z webu". Celosvětově je takových služeb vícero, většinou jako doplněk.
V případě odoriku ta java aplikace nepoužívá ani SIP. Telefon napsaný ve fleshi co běžel přímo ze stránek tam býval též, ale už tam cca 2 roky není, protože java telefon nebo Odorik.exe má lepší zvuk.

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
2. 5. 2012 12:52 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
2. 5. 2012 23:46 smazal Jiří Macich ml., důvod: Porušení pravidel diskuse v druhém a třetím bodě - Urážlivé výroky na adresu druhé osoby či skupiny osob. - Texty, které mají za cíl jen vyprovokovat emotivní reakci (trolling).
x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
7. 5. 2012 9:39 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
7. 5. 2012 10:35 smazal Jiří Macich ml., důvod: Porušení pravidel diskuse.
Ruda
Ruda (neregistrovaný) ---.proveon.cz
26. 7. 2012 12:20 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Skype umí přidělit mobilní číslo. Při volání pak druhá strana vidí, že voláte jakoby z mobilu.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

To nesouhlasím. Rozdíl mezi službami typu Skype a službami operátorů poskytující služby využívající SIP je dle mého názoru tak velký, že nejde určitě o substituty, takže mé automobilové přirovnání sedí. Nebo Vy snad souhlasíte, že Skype je možné plnohodnotně zaměnit za služby využívající SIP s adekvátním hardwarovým vybavením? Já tedy určitě s tímto souhlasit nemohu.

Mimochodem: VoIP využívá i Skype, Google Voice, Park Talk, ICQ, Windows Live Messenger a desítky dalších komunikačních služeb / programů, to jen tak pro pořádek.

Ptc
Ptc (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 5. 2012 11:14 Nový

Re: Proč ve srovnání chybí čeští VoIP provideři?

celé vlákno

Skype je ve zdejších končinách dobrej leda pro volání mezi sebou, ale jinak je k ničemu a mnohem lepší jsou VoIP služby, kde v první řadě dostanu geografický nebo nomadický číslo, můžu volat zcela bez PC pomocí HW telefonu, jdou směrovat linky, třeba u Odoriku není problém používat jedno číslo souběžně až na 3 zařízeních, mám možnost zpětnýho volání atd. A samozřejmě příznivá cena, kde za 1,59Kč/min. volám na mobil a účtování 1+1. V ničem z toho není Skype adekvátní náhradou a nezachrání to ani videohovory, který umožňuje.

I.Fišer
I.Fišer (neregistrovaný) 85.70.142.---
30. 4. 2012 10:25 Nový

A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Dobrý den,

v článku je uvedeno, že jako volající bude použito mobilní tel. číslo. Jak se ale v takovém případě bude určovat poloha volajícího mobilu vůči call centrům tísňových linek ? U mobilů to funguje tak, že operátor určí pomocí základnovek polohu mobilního telefonu a tu speciálním postupem předá do centra tísňových linek. Pokud ale volání NEvznikne v mobilu, tak tento postup selže. Výsledkem pak bude porušení zákonných pravidel a potenciální postih pro mobilního operátora. Nemluvě o tom, že se např. z Brna dovoláte na hasiče, záchranku nebo policii např. do Plzně.

Ivo Fišer
www.xphonet.com

x
x (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 4. 2012 10:47 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Jednoduse daji do podminek ze pri volani z prohlizece musite mit mobil u sebe.

Roman Vithous aura:96

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

V mobilních sítích se neurčuje poloha terminálu podle volajícího čísla a databáze, jako je tomu v pevných sítích, ale operátor je povinen odeslat souřadnice volajícího terminálu (který může být i zcela bez SIMky a bez čísla). Nicméně, jak Vodafone vyřeší lokalizaci originujícího zařízení a směrování tísňových hovorů by mne také zajímalo, bez ohledu na to, že vazba na číslo je marginální :-)

JT
JT (neregistrovaný) 84.246.160.---
30. 4. 2012 22:48 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

napíšou disclaimer že služba není určená pro tísňová volání.

Roman Vithous aura:96

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Obávám se, že takto jednoduše to ZoEK neumožňuje...

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.216.147.---
30. 4. 2012 14:27 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Jojo, jen hodne rypejte a on se pak nekdo zacne rypat v tom, jak to delaji jini VOIP operatori co pouzivaji jako odchozi identifikaci mobilni cislo.
Jiste vam pak budou vdecni :)

Chcete přispět jako registrovaný uživatel? Přihlas
Chcete přispět jako registrovaný uživatel? Přihlas (neregistrovaný) 81.200.55.---
30. 4. 2012 14:45 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Tohle narizeni mi taky prijde nesmyslne. Pokud uz volam z pocitace, asi nejsem v takove naouzi ani stresu abych nedokazal popsat svoji pozici.

Z
Z (neregistrovaný) ---.39.broadband9.iol.cz
30. 4. 2012 21:29 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Co jsem pochopil z jine diskuse, tak je problem v tom, ze v kazdem kraji tu linku provozuje nekdo jiny a neumi si navzajem prepojit volajiciho. Takze sice muzes nekomu v Praze rict presnou adresu u Ostravy, ale stejne za to muze operator vyfasovat poradnou pokutu.

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
30. 4. 2012 22:47 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Prepojit to umi, my se taky s pravdepodobnosti 50% dovolame na STC kraj ac jsme jeste v Praze, ale je to samozrejme zdrzovani.

Roman Vithous aura:96

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

112, 150 a 158 problémy s přepojením nemají, 155 ano.

AAA
AAA (neregistrovaný) 85.162.221.---
2. 5. 2012 8:23 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Me bez problemu prepojili i na 155

Roman Vithous aura:96

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Což nevylučuje to mnou výše uvedené. Podle informace od Ing. Jana Urbánka z MV-GŘ HZS ČR, který běžně jedná v TelCo záležitostech za Integrovaný záchranný systém s ČTÚ atd., je (zatím) problém v tom, že operační středisko záchranky provozuje v každém kraji jiný subjekt (vybírá kraj) a hovory na č. 155 jsou směrovány přímo jemu. Jenže ta pracoviště jsou vybavena velmi různě a velmi nejednotně. Takže někde opravdu s přepojením žádný problém mít nemusí a jinde to prostě nelze. A jeho stanovisko bylo, že pokud to nejde všude a bez problémů, nedá se na to spoléhat. A je nutno to brát tak, že ZZS to "zkrátka neumí".

MoB
MoB (neregistrovaný) 93.187.107.---
30. 4. 2012 18:16 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Ono se předpokládá, že tísňová volání povedete z mobilu (= nejjednodušší cestou), protože tam vás nebude trápit cena (je to zadara) a vzhledem k okolnostem ani nebudete řešit nějakou optimalizaci nebo cokoliv nad rámec prostého rychlého hovoru. Ale jak to je řešeno legislativně nevím, už se v tom oboru nějakou dobu nepohybuju.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
1. 5. 2012 23:09 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Skype výslovně deklaruje, že jej nelze používat k volání na tísňové linky, takže lze předpokládat, že takovýto úzus bude platit pro všechny operátory, t. j. operátor dá do smlouvy klauzuli, že na tísňové linky s ním volat nejde a je automaticky z obliga, protože když to takhle může praktikovat jeden, mělo by to platit pro všechny.

Roman Vithous aura:96

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Tak to ovšem bohužel, nebo možná bohudík, není. Nastudujte si, prosím, ZoEK. Pro české operátory platí pro hovory originované a terminované v ČR poněkud jiná pravidla.

PetrS
PetrS (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 5. 2012 23:25 Nový

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Tak to bude super, to nám možná vodafon nějak zařídí a zalobuje, aby dovolatelnost na tísňové liky nebyla vůbec nutná :)

Roman Vithous aura:96

Re: A jak budou fungovat tísňová volání ?

celé vlákno

Tak, dokážu si představit i výklad v tom smyslu, že pokud by VoIP komunikace se službou Park Talk byla neveřejná služba (=> jen pro vlastní zákazníky VF mobilních služeb a ostatní by byli předem vyloučeni) a určená jen pro komunikaci s ostatními vlastními zákazníky (tj. nikoli pro "volání" ve smyslu § 2 písm.. s) ZoEK ), tak že by se patrně na ni nemusela povinnost umožnění tísňových hovorů vztahovat...

brk
brk (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 4. 2012 15:19 Nový

Zástěrka

celé vlákno

Připadá mi to jako hodně ubohý pokus, jak se na oko tvářit, že jsou laciní, protože hovory začínají na nízké sazbě a přitom nabídnout službu pro naprosté minimum uživatelů, takže to nebude kanibalizovat vlastní používanou drahou službu.

Kdysi jsem používal SIP klienta od Nokie. Perfektní integrace, takže to bylo složité asi jako sestavit videohovor. Těch několik desítek haléřů za minutu vypadalo lákavé, ale jen do chvíle, než jsem si všiml, že mi díky tomu propadají volné minuty, kterých mám díky tarifu přes rámcovou smlouvu víc než dost za směšný peníz.

Víc než podobnou službu potřebujeme schopného regulátora, který zmenší propastný rozdíl mezí běžnými a korporátními zákazníky.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 213.195.213.---
14. 4. 2013 9:20 Nový

Re: Zástěrka

celé vlákno

Tak to je přeci logické, že když se volá přes sip a ne přes operátora, že se volné minuty od operátora nevyužijí. To je problém využít tedy nejdřív volné minuty od operátora a pokud dojdou, volat potom už přes VoIP? A nebo zkrátka neplatit nějaký vysoký paušál, ale jen ten nejnižší pro udržení telefonního čísla, případně i předplacenku bez paušálu? Osobně mám tarif Vodafone - ČD za 88,-/měsíc a když mi dojdou volné minuty, tak volám přes VoIP. Jak jednoduché :-))

HB
HB (neregistrovaný) 91.195.107.---
2. 5. 2012 8:51 Nový

Jak to mám já.

celé vlákno

Mám doma VoIP adaptér trvale v sítí (elektrické i datové) a do něj připojen klasický telefon s bezdrátovým sluchátkem. Je to manželka kompatibilní :-) .
"Zlatý" tarif oproti Telefonice !!! Žádné trvalé platby a tarifikace 1+1.
V mobilu mám též sip klienta a nomadické číslo a volám ve většině hospod přes wifi. Klasickou SIM mám v mobilu taky, ale nejsem tlačen do plýtvání penězi.
VF nabidka VoIP je v daném technickém stavu opruz.

Pavel (R) aura:96
2. 5. 2012 10:36 Nový

Re: Jak to mám já.

celé vlákno

Používám stejnou kombinaci, až na to, že tady v Sudetech sehnat volnou WiFi je docela problém. Ale je fakt, že jsem ženu naučil, ať na mobilní čísla, na která nemá slevu, volá z "pevné" (nebudu jí vysvětlovat, co je to VoIP) a na "pevné" linky samo taky, tam to jsou vůbec haléřové položky.

Pindal
Pindal (neregistrovaný) ---.151.broadband12.iol.cz
2. 5. 2012 10:51 Nový

Potlesk!

Jestli to dotáhnou do konce a bude to mít pořádný marketing, pak si Vodafone zaslouží potlesk. Lidi je potřeba naučit, že volat se dá i jinak než z telefonu a k výběru normálního VoIP operátora už je pak jen krůček.

PetrS
PetrS (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 5. 2012 23:31 Nový

Je to PR článek, nebo má redaktor tak malý rozhled.

Přece služeb co nabízí volání z počítače existují desítky.
Redaktor to neví, nebo se to nehodilo do srovnání ?
Možná jen nezaplatili.
Proč tedy porovnává jen novou službu vodafone se skypem a google talkem, když existuje spousta zajímavějších ?
Mě to připadá jako PR článek.

Více informací na www.telefonujeme.cz

Tommik
Tommik (neregistrovaný) ---.nmskb.cz
3. 5. 2012 9:16 Nový

Proč to VF dělá ?

Opravdu nechápu, proč to VF dělá. Důvodem bude pravděpodobně snaha odvést část hovorů z vlastní infrastruktury do internetu a tím "odlehčit" vlastní síti při zachování tržeb. Pokus VF v této fázi nasycenosti trhu VOIPem považuji spíše za zoufalost. Nedělám si iluze, že by tento způsob "telefonování" byl pro koncového uživatele finančně výhodný, operátoři nám svorně roky ukazují, jak si představují své marže. Příkladem může být VF "Vlastní 3G zóna", kde si za vlastní peníze vybudujete poslední míli, ale cena za hovor Vám bude naúčtována stejná. A tak to hádám dopadne i s Parkem. Děkuji za článek.

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.49.broadband12.iol.cz
31. 8. 2012 3:02 Nový

Skype CLI umí min. od 2008 (v CZ)

celé vlákno

Skype umí identifikaci odchozích volání minimálně od 21.12.2008, kdy jsem si ji pro své české mobilní číslo aktivoval. Článek prostě lže a pomlouvá.

Jiří Macich ml. aura:98

Re: Skype CLI umí min. od 2008 (v CZ)

celé vlákno

Šetřete silnými slovy. Podporu identifikace volajícího nikdo nepopírá, ale problémem je reálná funkčnost. Sám provozovatel služby zdůrazňuje, že služba je bez jakékoliv záruky. Někomu funguje, někomu ne. Tak to prostě je.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem