Letos i do České republiky dorazily útoky proti VoIP ústřednám ve firmách. Konkrétnímu případu jsme se věnovali v článku Špatně zabezpečené VoIP stálo hoteliérku miliony. A nejenom ji!. Přestože Český telekomunikační úřad nedávno uváděl, že ví jen o dvou takových případech, sám už pro uživatele VoIP ústředen vydal doporučení. Svou troškou do mlýna přispěl i telekomunikační poskytovatel Volný, který zpracoval desatero všeobecných tipů k zabezpečení VoIP ústředny. Naše společnost zaznamenala několik napadení IP ústředen, přes které byl následně směrován velký provoz na exotické nebo drahé destinace,
tvrdí Aleš Zeman, předseda představenstva společnosti Volný.
Volný ve svém desateru radí například nepodceňovat důležitost silného hesla nebo vhodného nastavení firewallu. Dále doporučuje nastavit limit pro volání, pravidelně instalovat bezpečnostní aktualizace softwaru VoIP ústředny a omezit užívané systémové služby pouze na ty, které jsou nezbytně nutné pro provoz požadovaných aplikací. Volný také vyzývá k monitorování provozu vč. neuskutečněných volání (tzn. nezdařené pokusy o volání). Kompletní doporučení naleznete v tiskové zprávě.