Volte tu nejlepší: Bohumilu Kulichovou!

Pokusy o zmanipulování výsledků ankety Osobnost českého Internetu už jsme zde v minulosti zažili, ovšem snaha o ovlivnění výsleků hlasování veřejnosti v soutěži Miss Internet 2001 je zatím ojedinělá. Počátkem minulého týdne začala podle organizátorů soutěže regulérní reklamní kampaň ve prospěch jedné uchazečky a zatím se daří.

Zajímavá iniciativa vznikla v průběhu minulého týdne kolem jedné z účastnic letošního (a pokud zapátráte trochu v historii, zjistíte, že nejen letošního) kola soutěže Miss Internet 2001. Všechno se „provalilo“ na serveru Novinky.cz, kde po kratší pauze opět začal působit Tomáš Baldýnský, který díky konfliktu s vedením Seznamu přechodně vydával svůj pravidelný Baldachýn v azylu. Spor se týkal recese v podobě „portálu“ SS-mann, kolem kterého se díky naprosto zmatené a zkreslené reportáži na metropolitním (mini)kanálu TV3 rozpoutala hysterická mediální vlna, před kterou samozřejmě Seznam instinktivně ucouvl. Vše skončilo smírem a pohoršenou glosou Ivana Straky v Reflexu. Ne každý je ochoten zkousnout monty-pythonovský černý humor. S operací „Bohumila“ však Kompost nemá zřejmě nic společného.

Vše s největší pravděpodobností začalo distribucí různých druhů reklamních proužků a prezentační grafiky, aby se záhy na adrese www.bohunka.cz objevila internetová stránka fan-klubu Bohunky Kulichové, na které můžete najít nejen již zmíněné reklamní bannery, ale také exkluzivní fotografie a diskuzní fórum nadepsané: „Je t'aime, Bohunka… Je t'aime parce qua… tu es la meilleure.“ (Na poměrně minimální návštěvnost stránek je ve fóru velký počet příspěvků – doporučuji přečíst, obsahuje skutečné perly.) Díky kampani tak veřejná část soutěže Miss Internet 2001 vzala pochopitelně za své. Bohumila Kulichová – která se vloni nedostala ani mezi prvních 46 soutěžících – nyní s téměř 100procentním náskokem vede. Pořadatelé soutěže byli dokonce nuceni (asi zneuznanými soutěžícími) vydat večera tiskovou zprávu:

V poslední době se po Internetu šíří fámy, že soutěžící Bohumila Kulichová, která v současnosti vede vedlejší soutěž Miss Sympatie v elektronickém hlasování, neví o své přihlášce, že se do soutěže nepřihlášila, že její fotka je fotomontáž apod. Provedli jsme předběžnou kontrolu identity dotyčné soutěžící a podle získaných informací je vše v pořádku. Dotyčná ví o své přihlášce do Miss Internet. Mnozí si v této souvislosti stěžují i na to, že kolem její osoby probíhá kampaň za účelem získání hlasů. Chci připomenout, že taková kampaň je zcela v souladu s pravidly soutěže a jinak tomu ani být nemůže, protože nelze nijak uhlídat a regulovat takové kampaně, které můžou být např. skryté.

Celá kampaň svým průběhem nápadně připomíná pravidelnou každoroční iniciativu (shodou okolností v úvodu zmiňovaného) Ivana Straky, kdy se na svých soukromých webových stránkách Gentleman.cz pokouší o zmanipulování soutěže Osobnost českého Internetu. Nutno poznamenat, že se mu to dosud daří poměrně úspěšně, protože v posledním ročníku dlouhou dobu tuším vedl před Ondřejem Neffem, který nakonec zvítězil. Skutečností ovšem zůstává, že ačkoli Strakova kampaň nebyla nikdy tak velkoryse pojata – pokud si vzpomínám, žádné reklamní proužky, žádné plakáty – pravidelně se mu daří obsazovat v soutěži přední místa (v uplynulém ročníku skončil nakonec třetí). Jak dopadne nakonec Bohumila Kulichová je ve hvězdách, zatím však míří přímo do finále.

EBF6

414

Celá iniciativa (bohužel – nebo bohudík) naráží na překážku, kterou představuje finále, v němž se hlasy veřejnosti nepočítají. Soutěž Miss Internet (2001) má dvě kola a na základě hlasování čtenářů-uživatelů českého Internetu postupují do finále pouze dvě uchazečky. Zbývajících deset finalistek postupuje jinak (přiznám se, že samotného mě tato formulace poněkud děsí). Většina uchazeček by nyní dala určitě nevímco za to, aby zjistila, zda se jedná o spontánní akci, recesi nebo „masovou manipulaci“. Nicméně se domnívám, že výrobu vlastního webu již řada soutěžících zvládla dokonale (či to alespoň tvrdí) – leckteré uchazečce by mohlo její web zavidět i profesionální grafické studio, takže by zorganizování vlastní reklamní kampaně na Internetu mohlo být pro příští rok jednou z hodnocených dovedností? :-)

96 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 1. 2016 1:55

Školení: Tvorba a šíření videoobsahu

  •  
    Jak video vytvořit a na co si dát pozor
  • Jakým vhodným obsahem ho naplnit
  • Kam ho umístit a jak mu získat diváky

Detailní informace o školení Tvorba a šíření videoobsahu »