Hlavní navigace

Voocall: VoIP s číslem vašeho mobilu má za tři měsíce 1400 platících zákazníků

Redakce 12. 12. 2011

Mezi desítkami podobných služeb, které se nabízejí zájemcům u nás i v cizině, zaujal tři měsíce starý středočeský projekt voocall možností zobrazit na telefonu volané libovolné číslo dle vlastního výběru. Druhá strana tak nepozná, že nevoláte přes svého operátora, ale po datové síti z mobilní aplikace běžící na iPhonu, Andoridu či Windows Mobile.

Na nový projekt voocall nás upozornil článkem Velmi užitečný český start-up / služba obchodník s doménami Petr Sršeň. Zeptali jsme se e-mailem na detaily Tomáše Urbánka z firmy Canistec, která voocall od srpna provozuje. V krátké době se jí podařilo získat 1400 platících uživatelů, průměrná útrata činí 57 korun za měsíc.

Představte nám prosím stručně službu voocall.

Voocall vznikl jako testovací projekt  během jednoho měsíce. Prozatím funguje pouze pomocí mobilního VoIP protokolu nebo Callbacku s možností zachování identifikace odchozího hovoru číslem mobilního účastníka. Většina operátorů tuto možnost nenabízela nebo ji nabízela pouze úzkému okruhu účastníků a za vyšší ceny. Vysoký důraz jsme také kladli na snadnost obsluhy uživatelského rozhraní systému.

Jako hlavní výhoda se tedy jeví možnost nastavit si identifikaci volajícího na skutečné mobilní číslo. Museli jste získat povolení od ČTÚ? Jak reagují mobilní operátoři? Jste si jisti, že je to legální?

Poskytování služeb elektronických komunikací podléhá od roku 2005 pouze ohlašovací povinnosti. Nastavení vlastní identifikace je ověřeno pomocí ověřovacího kódu s mobilním terminálem uživatele a nijak nenarušuje ani neomezuje přístup ke službám elektronických komunikací.

Jak dlouho voocall funguje? A proč vás vůbec napadlo spustit další VoIP službu?

Voocall jsme spustili do testovacího režimu 22. srpna 2011. Naše společnost Canistec dodává hardware pro VoIP, poskytuje služby v oblasti VoIP a vyvíjí operátorské systémy pro poskytování VoIP služeb. Pro nás i naše zákazníky zajišťujeme servis VoIP hlasových systémů. Také již několik let provozujeme službu mujtelefon.cz na které také testujeme naše technologie.  Spuštění služby Voocall bylo tedy logickým krokem, jak testovat a ověřit funkčnost našich systémů v oblasti mobilního VoIP volání.

Tomáš Urbánek

  • 1996 – 2001 McCann-Erickson, IT director
  • 2001 – 2005 TNS / iAudit, technický ředitel projektu iAudit / iDot
  • 2005 – do dnes Canistec, práce všeho druhu a ve volných chvílích jednatel

Jaké má voocall postavení ve firmě Canistec? Je to hlavní nebo vedlejší aktivita? A jaké s ním máte plány?

Budeme teď sledovat chování sítě a reakce uživatelů a vylepšovat systém. Následující rok ukáže další vývoj v oblasti mobilních komunikací. Ukáže, jestli nastane otevření mobilního trhu nebo se trh ještě více zafixuje. Jak již bylo uvedeno výše, Voocall je v této chvíli jedna z aktivit spojená s naší hlavní činností.

Kdo je typický uživatel (zákazník) vaší služby? Kolik lidí dnes voocall používá a kolik jich podle vás může potenciálně oslovit?

Typickým uživatelem podobné služby je člověk, který z mobilního telefonu relativně málo provolá nebo nechce platit mobilnímu operátorovi vysoký paušál a přitom chce volat levněji. Aktuálně je registrováno 1400 uživatelů. Finální počet závisí na našich potřebách a vývoji trhu. Zejména jestli dojde k uvolnění mobilního trhu nebo k jeho zafixování. Jak již bylo uvedeno, na službě Voocall si v současnosti ověřujeme možnosti technologie a našich systémů.

Jakým způsobem oslovujete nové zákazníky a jak se vám to daří? Jaké komunikační kanály k tomu využíváte, jaká je vaše marketingová strategie?

Zpočátku jsme spustili malou CPC kampaň na Googlu za zhruba 30 000 Kč. Další šíření necháváme pouze na doporučení stávajících uživatelů. Obecně je ale okruh uživatelů v tuto chvíli předem omezen a zaměřujeme se spíše na vylepšení systému, tudíž zatím ani neplánujeme žádné masivnější marketingové akce. Zásadní je vývoj na trhu v následujícím roce.

Jaká je ve voocallu průměrná měsíční útrata jednoho zákazníka?

Po 3 měsících provozu to za posledních 30 dnů činí 57 Kč na uživatele.

Považujete slovenský a případně český trh za dostatečně velký pro svou službu? Jaké jsou vaše ambice a možnosti na zahraničních trzích? Na které země se zaměřujete?

O expanzi dnes neuvažujeme. Necháváme tuto možnost na našich partnerech.

Kdo jsou vaši největší konkurenti u nás a v zahraničí? V čem si myslíte, že jste lepší? Proč nepoužít jednoduše Skype, proč se registrovat do další služby?

Vůči konkurenci se nijak nevymezujeme. Službu jsme spustili hlavně proto, abychom ukázali, že je možné s naší technologií volat z mobilních telefonů levněji. To, jestli je služba lepší nebo horší než jiná, je čistě subjektivní hodnocení každého uživatele a reakce uživatelů jsou pro nás podstatné, jak pozitivní, tak negativní, abychom mohli systém nadále vylepšovat.

Má voocall ve srovnání s konkurencí také nějaké nevýhody?

Pokud bychom o nich věděli, snažili bychom se je odstranit. Takže pokud o nějakých víte, dejte nám vědět.

Kolik lidí na provozu a vývoji služby pracuje? A jaké nároky má její běh na technologické vybavení?

Systém služby je plně automatický a nevyžaduje prakticky žádnou přímou obsluhu. Technickou podporu zajišťujeme centrálně pro všechny naše zákazníky, tudíž nebylo ani nutné navýšit počet pracovníků podpory.

Na jaké technické či jiné překážky jste při zavádění služby narazili a jak se vám je podařilo překonat?

Služba je postavena na našem systému pro operátory MATRIX. Vývoj služby na této platformě zabral včetně designu přibližně měsíc. Žádnou zásadní překážku jsme neřešili.

Jako zásadní překážku ale vidíme novelu zákona o elektronických komunikacích, který fakticky ukládá všem operátorům poskytujícím negeografická čísla umožnit volání na emergency linky a tudíž provádět směrování dle dynamické lokalizace. A to je technicky prakticky nemožné. Lze usuzovat, že záměrem zákonodárce je ještě více vytlačit VoIP poskytovatele z trhu, zejména mobilního VoIPu.

Kde vidíte svůj projekt za tři roky? Čeho byste rádi dosáhli v nejbližším roce?

Nejraději bych byl, pokud by došlo k plnému otevření mobilního trhu. Budu ale spokojený, i když dojde k alespoň většímu pokrytí 3G v ČR a regulátor přestane vnímat malé operátory jako škodnou. Nepředpokládám ale, že k tomu do 3 let dojde.

Pokud by neexistoval Internet, v jaké oblasti byste se nejspíš realizoval?

Nejspíše bych pekl poživatelné housky. Byl bych totiž asi jediný.

Našli jste v článku chybu?

12. 12. 2011 13:20

turbyho (neregistrovaný)

take je treba vzit v uvahu, ze mobilni operator smeruje znacne velky objem hovoru pouze ve sve siti a to mnohdy za plne ceny, kde je cela castka hruby zisk. pokud smeruje k dalsim mobilnim operatorum, propojovaci poplatky se vykrati za prichozi hovory. dle ekonomickych vysledku museji mit vsichni operatori svou sit amortizovanu uz nekolikrat tudiz je tento prijem prakticky cisty zisk. to na co tento zisk pouzivaji je jiz irelevantni - rozvoj site to zjevne neni kdyz neni jeste ani pokryto 3G. my…

12. 12. 2011 10:35

To jste se asi špatně probudil vy. O Klikni a Volej jsme psali poprvé tak před třemi lety.
http://www.lupa.cz/clanky/mafra-se-pousti-do-internetove-telefonie/
Chce to větší postřeh.

Teď píšeme o něčem dalším zajímavém, co je tu teprve chvíli.



Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: Berňák kvůli EET prodlužuje otevírací dobu

Berňák kvůli EET prodlužuje otevírací dobu

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?