Vousatá lady

Youtube ovládají šestnáctiletý mladíček, po kterém šílí snad všechny dívky, a zpěvačka, co si obléká šaty ze syrového hovězího. Jedinou osobností, která by tuto silnou dvojku mohla porazit, je vousatá lady.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Zpěvačka Lady Gaga ovládá nejenom hitparády, ale i sociální sítě, včetně videoserveru YouTube. Je nejpopulárnější osobností Facebooku a Twitteru, její videa zaznamenala miliardu přehrání. Podle serveru Famecount je to absolutní historický rekord. Lady Gaga má i nejvíce followerů na Twitteru, překonala dokonce legendární Britney Spears. Na druhém místě žebříčku YouTube je Justin Bieber, šestnáctiletý zpěvák, u kterého podle hlasu můžete oprávněně uvažovat o tom, zda náhodou nejde o zpěvačku. Tolik shrnutí na BBC.

Silnou dvojku asi v dohledné době nikdo nedotáhne. Zmíněné Britney to teď moc nezpívá a nedaří se jí ani dostatečně viditelně vymetat lokály. Lidé používající sociální sítě mají jasno, zajímá je popkultura, současní top zpěváci. Justin Bieber je miláčkem dívek a žen, objevil se znenadání a dost možná ho za pár sezón budou znát jenom pamětníci. Tak to v tomto byznysu chodí. Jelikož mě tato zábava moc „netankuje“, nejsem schopen odhadnout, kdo nejpopulárnější postavy sociálních sítí vystřídá.

Zkusme si ale představit kombinaci Lady Gaga a Justina Biebera. Této imaginární osobnosti můžeme říkat třeba Vousatá lady. Musela by skvěle zpívat, ovládat hitparády, dobře vypadat (něco mezi mužem a ženou, aby našla dostatečnou podporu u obou pohlaví), tropit skandály, udávat módní trendy. K tomu samozřejmě musíme přidat skvělou komunikaci v sociálních sítích. Tedy psát vtipně, zveřejňovat zákulisní informace, které jinde nejsou k přečtení. Lidi ze showbyznysu válcují v popularitě prezidenty i účty globálních firem, tedy logicky se další jedničkou sociálních sítí musí stát umělec. Naprosto dokonalý, zajímavý, nepřekonatelný.

EBF16

Mezi politiky je na tom nejlépe Barrack Obama, mezi sportovci Christiano Ronaldo, značkám vládne Starbucks. Sociální sítě se oproti představám mnohých uživatelů netočí kolem jejich obsahu, ale kolem obsahu týkajícího se celebrit, které ovládají i stará média. Samozřejmě tím myslím ty nejvyšší patra žebříčků. Sociální sítě i tradiční média velmi dobře mapují chutě konzumentů a reflektují to, co je nejvíce zajímá. Je to zamotaný kruh, jelikož lidi většinou nejvíce zajímá to, co jim servírují média.

Sociální sítě z tohoto zamotaného kruhu nijak zvlášť nevybočují a je to pochopitelné. Žebříčky nejpopulárnějších mě osobně baví sledovat, jejich jednotlivé elementy mě ovšem neberou. Jsem zvědav, kdo se stane Vousatou lady, tedy příští jedničkou sociálních sítí. A s téměř stoprocentní jistotou si troufnu tvrdit, že se mi její písničky ani oblečení líbit nebudou.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 11. 2010 1:15

Školení Základy online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  •  
    Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o školení Základy online marketingu »