Vronli spravuje počítače na dálku. Je to dobrý byznys?

Lupa je mediálním partnerem brněnského inkubátoru StarCube. Když jsme se jeho organizátorů zeptali, která ze začínajících firem je z aktuálního turnusu nejvíce životaschopná, odpověděli, že dobré vyhlídky mají všechny, a mezi prvními jmenovali online servis počítačů Vronli. Funguje už dva roky, už v prvním roce provozu si na sebe vydělal a ve druhém získal investora. Na otázky Lupy odpověděl e-mailem zakladatel Vladimír Šandera.

Popište prosím třemi větami službu Vronli. Co umí a k čemu je užitečná?

Nabízíme online servis počítačů. Naši technici se na dálku připojí
na počítač zákazníka a provedou služby jako je odvirování PC,
zrychlení PC, instalace nebo nastavení programů a podobně. Jednoduše řečeno, řešíme jakékoliv problémy s počítačem, které se dají vyřešit na dálku.

Jaké nástroje k tomu používáte? Jak zajistíte instalaci klienta na počítači u zákazníka?

Pro vzdálené připojení používáme LogMeIn Rescue. Zákazník nemusí pro připojení instalovat žádný program, ani nejsou vyžadovány žádné technické znalosti. Stačí jen spustit malý soubor, který zákazník stáhne u nás na webu. Vše je naprosto jednoduché.

Vladimír Šandera (24)

Podnikatel a optimista. Vystudoval Fakultu podnikatelskou VUT v Brně, absolvoval studijní pobyt v Lyonu, pracoval ve společnostech ANECT jako stážista a v AVG jako specialista technické podpory. Před dvěma lety rozjel vlastní podnikání. Najdete ho na LinkedIn či na Twitteru.

Na českém trhu působí několik konkurenčních firem s podobnými službami, například servis-online.comu-corp.cz nebo com­pik.cz. Čím se odlišíte?

Snažíme se vyniknout především user-friendly přístupem k zákazníkům a garancí úspěšnosti servisního zásahu. Pro každého zákazníka poskytujeme záruku, že pokud nevyřešíme jeho problém, je pro něj zásah zdarma.

Některé z vašich služeb vyžadují návštěvu technika přímo na místě, velmi rychle, kdekoli v ČR. Jak chcete takovou síť techniků vybudovat a udržet ji v pohotovosti?

Z nabídky Vronli pro firmy

Z nabídky Vronli pro firemní zákazníky

My se soustřeďujeme pouze na zásahy, které jdou řešit online. Fyzický výjezd k zákazníkovi chceme do budoucna řešit přes partnerské servisy v jednotlivých městech. Prozatím máme partnera pouze v Brně. V jiných městech, pokud má zákazník problém s hardware, vyhledáme pro něj lokální servis. Chceme do budoucna poskytovat pouze online služby, takto budeme schopni centralizovat všechny pracovníky na jednom místě a fungovat efektivněji.

Chcete se zaměřit spíše na firemní zákazníky, nebo na domácnosti?

V této chvíli se zaměřujeme na oba segmenty. Majorita našich
zákazníků jsou v této chvíli domácí uživatelé. Ve firemním sektoru máme partnera, který řeší správu serverů a my řešíme správu koncových stanic, takže se ideálně doplňujeme.

Vladimír Šandera

Jak zajistíte bezpečnost zákaznických dat? Nebudou mít vaši klienti nepříjemný pocit, že se jim na dálku někdo hrabe v počítačích, a oni to nemají pod kontrolou?

Vzdálené připojení přes LogMeIn Rescue je zabezpečené šifrou AES o síle 256 bitů a navíc uživatel celou dobu na obrazovce vidí, co technik na PC dělá. Může se kdykoliv odpojit stiskem jediného
tlačítka. Bezpečnost je u nás vlastně mnohem větší, než když dáte PC do servisu, kde si s ním technik teoreticky může dělat co chce,
zatímco u nás máte vše stále pod dohledem.

Jaké máte ceny ve srovnání s „kamennými“ firmami, které údržbu a opravy PC nabízejí?

Naše ceny jsou fixní a pohybují se v řádu stokorun za jeden zásah.
Pricing u kamenných servisů PC je hodně různorodý. Někdo účtuje fixní ceny, někdo hodinovou sazbu. V tomto ohledu se na konkurenci moc nedíváme a snažíme se sami nastavit ceny, aby byly přijatelné pro domácí uživatele.

V jaké fázi teď projekt je?

Projekt byl spuštěn v únoru 2010, takže servis PC na dálku poskytujeme už přes dva roky. Posledního půl roku se zaměřujeme i na firemní segment. Minulý měsíc jsme založili s.r.o. a připravujeme nové webové stránky, které budou spuštěny v květnu.

Kolik lidí, jak dlouho a jak intenzivně ve Vronli pracuje? Jaké máte pracovní zkušenosti a jak jste si v týmu rozdělili role?

Na projektu nás pracuje šest. Dva na plný úvazek, čtyři členové týmu k tomu ještě studují. Naše organizační struktura je jednoduchá. Já řeším obchod a marketing a všichni ostatní poskytují samotnou technickou podporu. Směny máme rozvrženy tak, abychom byli dostupní od osmi hodin ráno do jedenácti večer, sedm dní v týdnu.

A vy pracujete ve Vronli na plný úvazek, nebo se věnujete ještě něčemu jinému?

Já osobně pracuji na projektu na plný úvazek. Dalo by se říct, že víc než plný. Pracovní víkendy a večery jsou víceméně standard. Z kanceláře ve Starcube odcházím většinou kolem desáté hodiny večer.

Jak jste start firmy financovali? Hledáte nebo máte investora? Pokud ano, kdo to je?

První rok na sebe projekt vydělal sám, takže jsem ho financoval z
jeho vlastních příjmů. V druhém roce se mi podařilo najít investora,
který v současnosti projekt financuje. (Podle obchodního rejstříku se jedná o pražskou firmu SKANTRANS vlastněnou brněnskou podnikatelkou Marcelou Čechovou – pozn. red.) 

Jaký má ve firmě majetkový podíl a jak jste si rozdělili pravomoce?

Investor má ve firmě podíl 49 % za 2 miliony Kč. Do samotného fungování projektu nezasahuje, ale samozřejmě projekt pravidelně konzultujeme.

Za jakou nejnižší částku byste byl dnes ochoten celý projekt prodat, kdyby se objevil vážný zájemce?

Za čtyři miliony korun.

Jaký máte obchodní plán pro letošní rok? Kde byste chtěli být za tři roky?

Připravujeme nový produkt, se kterým bude spojen kompletně nový branding a spuštění nového webu. Letošní rok se chceme zaměřit na outsourcing live chat podpory pro firemní sféru a e-shopy.

Za 3 roky bychom chtěli mít vybudované povědomí mezi domácími uživateli jako team lidí, který poskytuje rychlý a efektivní servis počítačů online. Ve firemním segmentu bychom chtěli být za 3 roky známí jako společnost, která poskytuje kvalitní outsourcing technické podpory.

Co vás k vytvoření služby inspirovalo? Proč jste zvolili název Vronli?

Hlavním důvodem pro založení projektu pro mě bylo, že dokážu z
jednoho místa pomoct lidem vyřešit jejich problémy s počítačem, ať jsou kdekoliv na světě. Díky tomu, že poskytujeme servis na dálku, zákazník nemusí nosit PC do servisu, ani objednávat drahý výjezd technika k sobě domů. Věřím, že vzdálené připojení v oblasti technické podpory postupně nahradí telefon a e-mail, což jsou nevhodné kanály pro pomoc zákazníkům bez technických znalostí.

Kolik máte nyní platících zákazníků?

K dnešnímu dni jsme provedli 840 placených servisních zásahů. Máme také několik firem, kterým poskytujeme dlouhodobou správu PC.

Čím chcete přilákat další klienty, a jak je budete motivovat, aby zůstali?

Tím, že budeme dál dělat, co děláme doposud, tj. zákaznický
orientovaný přístup a garance úspěšnosti servisního zásahu. Také
doufám, že nám k získání zákazníků pomůže nový web, na kterém teď
tvrdě pracujeme a snažíme se co nejvíce zjednodušit proces vzdáleného
připojení zákazníka k našim technikům.

Účastníte se akcelerátoru StarCube. V čem vám nejvíc pomohl, co pro vás bylo naopak zklamáním?

Akcelerátor Star­cube vidím jako jednu z nejlepších možností, jak může člověk posunout svůj projekt vpřed. Konzultanti a mentoři nám konstantně pomáhají rozvíjet náš projekt. Jejich zkušenosti a konzultace nám umožňují nezabývat se zbytečnými činnostmi a ujasnit si priority. Bez účasti ve StarCube by člověk neměl možnost se k těmto lidem dostat a byl by odkázán pouze sám na sebe. Možnost využití kancelářských prostor zdarma je také skvělá. Negativa na Starcube žádná nevidím.

EBF6

Kdyby neexistoval internet, v jaké oblasti byste se nejspíš realizoval?

Cestování a poznávání nových kultur.

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 5. 2012 12:04

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »