Nebo se jedná o nákupy velkoprodejci. Tedy výrobce prodá a prostě si udělá čárku za svůj prodej, nikoliv za prodej koncovému uživateli.
Jinak nákup Chromebooku, který není na architektuře kompatibilní s x86 a provozovat na něm Linux mě nepřipadá pro běžného uživatele moc dobré. Chromebooky zas tak daleko od cenou od lowend WINTEL nejsou HW o tolik lepší také není.
Jistě několik uživatelů to tak třeba udělalo, ale spíš myslím že xx% leží skladem na velkoskladech Amazonu, Wallmarktu, Teska atd….
Článek totiž nehovoří jen o top Chombooku Pixel ze Google Play ale i „Chromeboook netbookách“ od Aceru, Lenova atd…. Dál to je vyjádřené procentuálně .
Těch 20% je zhruba 3.4 milionů počítačů. Tyto prodeje měly zvednout podíl v USA o 0.21% (StatCounter). Apple/OSX tam při prodejích 2.1 milionů počítačů zvýšil podíl přesně o 2%. Není zvláštní, že Apple sám prodal méně počítačů, ale podíl se mu zvýšil asi 9x víc než ChromeOS? Kdyby to byl menší rozdíl, tak by se to dalo svést třeba na rozdílné chování uživatelů. Ale u obou systémů se předpokládá využívání webu jako podstatná činnost, u ChromeOS je to potom zcela zásadní činnost. Takhle to vypadá, že je OSX asi 15x využívanější k přístupu na internet než operační systém, který bez připojení na internet nedokáže nijak smysluplně fungovat a tedy na internet vpodstatě musí.
Nepřestává mě překvapovat, jak všichni kupují Chromebooky, ale nikdo je nepoužívá na internet. Těch aktuálních 0.32%, co to má v USA (tedy na asi jediném trhu, kde se vůbec prodává) mi s tím 20% podílem na prodejích nějak nesedí. Zvlášť kvůli tomu, že bez internetu to vůbec nedává smysl. Je tam teda vidět, že za poslední měsíc ten podíl výrazně stoupl, ale vždyť to je podobně "směšný" podíl, jako tam má třeba serverový Windows Server 2003, tedy vpodstatě starý serverový OS, který se k brouzdání ani nepoužívá - minimálně ne primárně.