Vydavatelé knih a Google dosáhli přelomového vyrovnání

Sdružení autorů (Authors Guild), Asociace amerických vydavatelů (AAP) a společnost Google oznámili dohodu o vyrovnání, jež by mohla rozšířit přístup ke knihám chráněným copyrightem a dalším písemnostem ze sbírek mnoha významných amerických knihoven zapojených do projektu Google Book Search. Dohody bylo dosaženo po dvou letech nejistého jednání a vyřešila mimo jiné skupinovou žalobu vznesenou jednotlivými autory knih a Sdružením autorů a samostatné soudní spory vznesené několika velkými…

Sdružení autorů (Authors Guild), Asociace amerických vydavatelů (AAP) a společnost Google oznámili dohodu o vyrovnání, jež by mohla rozšířit přístup ke knihám chráněným copyrightem a dalším písemnostem ze sbírek mnoha významných amerických knihoven zapojených do projektu Google Book Search. Dohody bylo dosaženo po dvou letech nejistého jednání a vyřešila mimo jiné skupinovou žalobu vznesenou jednotlivými autory knih a Sdružením autorů a samostatné soudní spory vznesené několika velkými vydavatelskými domy.

Dohoda by měla čtenářům a výzkumným pracovníkům přinést větší přístup ke starším knihám a další možnosti pro nákup chráněných knih. Zároveň by také měla zlepšit možnosti autorů a vydavatelů distribuovat svůj obsah v digitální formě díky rozšíření online přístupu k jejich dílům prostřednictvím Google Book Search. Dohoda také potvrzuje práva a zájmy vlastníků autorských práv a měla by jim poskytnout efektivní prostředek kontroly, jak je jejich duševní vlastnictví používáno online a umožnit přijímat kompenzaci z online přístupu k těmto dílům. Google se také zavázal zaplatit poplatek ve výši 125 milionů dolarů, který bude využit na vytvoření Registru knižních práv (Book Rights Registry), vyřešení stávajících požadavků autorů a vydavatelů a úhradě právních poplatků. V současné chvíli dohoda čeká na soudní schválení. (Yahoo News)

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 10. 2008 17:41

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »