1. Za tento stav nemůže uživatel, nemůže inzerent, a nemůže ani zprostředkovatel reklamy. Může za to ten jediný, kdo může o něčem rozhodnout: VYDAVATEL.
Všichni ostatní, kromě vydavatele, se jen přizpůsobují podmínkám.
2. Stav se nevyřeší sám, pokud s tím něco nezačne dělat ten, kdo jediný může: VYDAVATEL.
Tedy autor se mýlí, vydavatelé stále drží otěže. Jen se je bojí používat. I to je způsob řízení. Ale pěkně blbý způsob řízení. A čím déle, tím více to bude vydavatele bolet.
Se zájmem jsem článek přečetl a cením si toho, že se autor (můj kamarád) snaží o té věci přemýšlet a jak to delší dobu sleduju, pomalu se posouvá jeho pohled -- začíná vkládat slova "oprávněně" do vět o tom, že si uživatelé stěžují.
Rád bych mu dal za pravdu, obávám se však, že komentář výše má pravdu. VYDAVATEL drží svoje stránky a odpovídá za všechen kód, který servíruje svému uživateli.
Často se schovává před odpovědností, má strach a je laxní ve vyvíjení nových cest. A podle mě se v dnešní době zbytečně obává paywallu (který nemusí být absolutní).
Oni bez peněz stejně budou. Cena reklamy je rok od roku nižší a koryto postupně vysychá.
Příjmy z reklam vyschnou do pár let tak jako tak. Jen si mezitím nasýří uživatele, a pokud si nenajdou jiný způsob obživy, tak stejně skončí.
Vydavatelé, kteří nezačnou řešit reklamy a problémy s nimi nyní, tak jsou už stejně mrtví. Na jedné straně začnou přicházet o uživatele, na straně druhé stejně přijdou o příjmy z reklam, nebo se jim ztenčí tak jako tak.
Pokud nevyužijí alespoň svého krátkého provazu, tak R.I.P. Je to jednoduchá rovnice, nabídka reklamních míst exponenciálně roste, poptávka po reklamě roste mnohem pomaleji.
Ostatně si pamatuji, kolik se na reklamě dalo vydělat před 10 lety a kolik nyní. Mnozí mají v hlavě ještě to staré číslo a mají bludnou iluzi, že reklama jim navždy uživí jejich weby.
Muj post je statisticky marginalie, navic vetsina pripadu je pouze read only, malokdo vstupuje zbytecne do diskuze s Karkonosem, v 99% staci cist. Pripadna diskuze se vede jinde. A post jste uplne obratil, ne vykopnul, ale za kazdou cenu udrzel, proto jsem proti paywallum, uplne to znici ekosystem lety budovany. Na druhou stranu mohu se plest, s povinnou registraci na novinkach jsem myslel ze to taky pujde do lostu, ale naopak, vytribilo se to a registraci provedli opravdu heavyuseri, kteri nakladaji o moc vice, nez nahodny kolemjdouci. Paywall je ale trochu neco jineho, to uz proste ty lidi zabije.
To je ale zase trošku zkreslený pohled. Pokud jde o tohoto vydavatele, tak v celkovém objemu tahá za dost krátký provaz. Takže je sice pravda, že s tím můžou něco dělat celkově vydavatelé jako masa, ale pokud to takto vyhovuje velkým vydavatelům, iinfo může tak maximálně publikovat takováto povzdechnutí. Nebo být bez peněz.
Nejvíce ničí diskuse lidi jako vy. Vaše hate seznamy a rozšiřování hejtů na všechny strany si laskavě nechte pro sebe. Nikdo na ně není zvědavý.
Někteří z těchto lidí jsou dost přínosem, ale čím dál více se objevují příspěvky bez informací jako ten váš, který nemá za cíl vůbec nic jiného, než sdělit do světa koho nenávidíte a koho byste rád vyšoupl.
Jděte si s tím tedy do zadnice, já bych hrozně rád, kdybych nemusel číst žádné příspěvky jako ten váš, trolící.
Paywall je problem, znici to kompletne diskuze (pokud nebudou vyjmuty mimo), dost velka skupina lidi chodi za zabavou na diskuze na novinky.cz, zive.cz apod a vlastne ani nectou clanky, pouze vyhledavaji posty lidi jako je Prochazka na idnes, Krakonos nebo Ponkrac na Lupe, agreguje se to na Okounovi a Mageu (dost to setri cas, clovek nemusi sledovat ani Hasalika, Hulana apod.) a velmi nelibe bych paywall nesl, zabavu na velkych portalech tvori zasadne anonymove :-(
Jo, přesně. Je fajn, že tenhle jeden konkrétní vydavatel si aspoň uvědomuje, že problém existuje. Ale neuvědomuje si, že by ho nějak měl řešit on sám :-)
Ano, je to tak, milí vydavatelé, reklama generovaná ze současných běžných externích reklamních serverů mimo vaši kontrolu je špatná reklama. Jsou to nějaké peníze bez práce, ale vedlejší škoda je obrovská.
Zkuste přemýšlet a vymyslet, jak se na tyhle reklamní servery úplně vybodnout a generovat peníze jinak. Zrovna u root.cz / lupa.cz atd. by to mělo jít relativně snadno. Třeba reklamní článek, co dneska (nebo před časem Ladislav Čapek na lupu) dal Marek Rosa na zive.cz mě vůbec neuráží, dokonce jsem si ho i přečetl. Ano, 2x jsem se na podobný článek i chytil a poslal do firmy životopis... Ano, účinnost asi tak miliardkrát větší než spam z těch reklamních serverů a na ty mám navíc addblock :-)
vidím to stejně, moje stránka, moje zodpovědnost. Těší mě ale, že se o tom mluví a že se aspoň posouvá názor samotných vydavatelů.
Věřím, že se nějaká oboustranně prospěšná cesta najde, osobně mě reklamy vadí jen v té krajní formě a jen kvůli jejich extrémní otravnosti mám adBlock.
Trh začíná být hladový po seriózní reklamní síti, že by to byla obrovská investiční příležitost?