Vyhledávání Seznamu přechází na responsivní design

Seznam.cz začal u vyhledávání využívat responsivní design. Nabídne tak uživatelům stejný vzhled vyhledávače na jakémkoli zařízení.

Podle produktového manažera Lukáše Richtera se firma snaží přizpůsobit trendu, kdy uživatelé stále více využívají vyhledávač prostřednictvím různorodých mobilních zařízení. Hledání z mobilních telefonů a tabletů na Seznamu tvoří v současné době zhruba 5 procent veškerého hledání.

Díky responsivnímu designu nabídne Seznam vyhledávání ve stejném uspořádání a s totožnými výsledky na jakémkoliv zařízení.


Autor: Seznam.cz

Seznam.cz tak technicky sloučil mobilní a desktopové hledání do jednoho řešení. Obě verze hledání jsou nyní dostupné na adrese http://search.seznam.cz. Seznam.cz detekuje zařízení, ze kterého uživatel na web přistupuje, a následně servíruje verzi přizpůsobenou pro mobil, tablet nebo desktop. Původní URL pro mobilní verzi, http://m.search.seznam.cz, je nyní přesměrovávána na adresu http://search.seznam.cz.

Kromě přirozených výsledků byly také upraveny pomocníci hledání jako například související dotazy, opravy překlepů nebo miniaplikace.

Mobilní vyhledávání, které jsme doposud měli, jednoduše už nemohlo splňovat to, co naši uživatelé od vyhledávání očekávají. Například zde chyběli pomocníci hledání (miniaplikace, související dotazy, opravy a jiné), upoutávky a jiné. Chtěli jsme zážitek z vyhledávání na klasických desktopech přesunout i do mobilních telefonů a tabletů a dostat jej tak ke všem lidem, vysvětluje důvody přechodu na responsivní design Lukáš Richter.

Vlastní vývoj, tedy „zresponsivnění“ téměř celého vzhledu trvalo zhruba čtyři týdny. Dodatečné ladění a testování pak zabralo jednou tolik. Seznam nicméně žádá uživatele, aby nový vzhled vyzkoušeli a hlásili případné problémy.

Content

Seznam plánuje nasadit responsivní design i u dalších služeb a to v rámci redesignu.

Při vyvíjení nových služeb responzivní design bereme jako samozřejmost. U ostatních s responzivním designem počítáme při jejich celkovém redesignu (Seznam.cz Počasí, Sbazar.cz, Obrázky.cz, Sport.cz a další), prozradil Lukáš Richter.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »