* Ale nemůžu, je to zdejší nepřekročitelná zásada,*
Velke plus tomu, kdo stoji za "neprekrocitelnou zasadou". Jsou lide kteri prispivaji kvalitnimi informacemi do diskuze a ruzne autorizace a omezeni je odradi. Radeji si vyfiltruji balast nez ztracet cas nemastnou neslanou diskuzi.
Jistě. K tomu dlužno dodat, že investice do firmy ve výši 1M za 30% není tolik jako prodat 30% firmy za 1M, protože pokud 30% za 1M prodám, můžu utratit 1M, který jsem od prodávajícího dostal.
Pokud však jde o investici, tak a) nemůžu utratit nic, peníze jdou na rozvoj firmy a za b) prodávající 30% z toho 1M "investuje" už do vlastního, čili reálně ho těch 30% stojí pouze 700k.ˇ
Ale to je podstatně méně skandálnější než bulvární titulek "Vyhráli milion a nechtějí ho"
-1
Ono je totiž rozdíl mezi "vyhrát" milion a mezi "získat investora" za milion .... takže buď ta soutěž byla podvod od začátku (a o žádnou výhru milionu nešlo) anebo LUPA používá nepravdivé / zavádějící titulky článků, neboť žádný milion "nevyhráli", ale vyhráli soukromou soutěž investora, který za milion chce podíl.
Ani jedno samo o sobě není špatné, problém je v tom, že to někdo smíchal dohromady a Tripomatic vypadá, jako že odmítl VYHRANÝ milion a ne že odmítl INVESTICI ve výši milionu.
Borisi obávám se, že vaše vidění světa není reálné. Například velmi prestižní AWS Startup Challenge je otevřený startupům s až 10M USD (!!!) externích financí (http://aws.amazon.com/startupchallenge/rules/). Jiné velké soutěže mají podmínky podobné a Tripomatic na nich soutěží s projekty, které jsou v mnohem pokročilejší fázi a disponují řádově větším kapitálem než my. Když už jsme u toho, v top 5 na WebExpo StartupShow byl i projekt Cloudee.eu, který má zázemí mnohem větší než Tripomatic.
Za to, že se váš PSDdark.com do finále na WebExpo nedostal opravdu nemůžeme. Pokud vás to potěší, ani my jsme se do mnoha podobných soutěží nedostali. Narozdíl od pomlouvání ostatních účastníků se ale snažíme spíš hledat důvody u sebe. Vylepšujeme produkt, pracujeme na obchodním modelu a dotváříme business plan.
Firem, které jsou ochotny za 1M dát 50% je určitě hodně. Stejnou logikou ale mohu říct, že je mnohem víc firem, které jsou ochotné dát 100% za 100k :-) Chci tím říct - pokud skutečně nabízíte za seed capital 50% firmy, je s vaším projektem od začátku něco špatně.
Pane Kočí, že zrovna vaše chápání bulvárního titulku k uvedené zprávě je "Ondřej z Mitonu nabizel milion, Barbora se ale zašprajcovala a řekla NE!" bohužel neimplikuje, že použitý titulek "Vyhráli milion, ale nemají o něj zájem" bulvární není. Doporučuji zeptat se nějakého studenta gymnázia na výrokovou logiku, možná budete překvapen.
Dále bych Vám též doporučil zapracovat na pochopení psaného textu. Je sice hezké, jak se horlivě obhajujete, že v perex bulvární nebyl, nicméně kdybyste si pořádně přečetl příspěvek, na který reagujete, musel byste si nutně všimnout, že zmiňován byl právě bulvární nadpis a nikoliv perex.
Velmi se mi líbí přístup těchto dvou bitů z Brna. Myslím, že je přece lepší, zajímavější a zábavnější pokračovat v budování Tripomaticu vlastními silami. Možná jen trochu proti současným trendům "nastartovat, prodat a pryč" :-)
Dává to prostě dlouhodobější smysl a držím jim palce.
Pokud se ale přece jen bude v dohledné době uvažovat o prodeji podílu 35% za 1M, což je 10% za 285K, pak se hlásíme.
Tripomatic je velmi zajimavy a kvalitne vedeny projekt, alespon co mohu pozorovat z vnejsku. Globalni ambice nejdou zaprit, trh je obrovsky a mozna proto je zde spousta negativnich, zavistivych reakci.
Kazdopadne si myslim, ze je lepsi Tripomatic bootstrapovat, na coz Two Bits maji zazemi i cashflow, nez investice. Za zminovanych podminek 1M za 35% je to podle meho usudku vyhodne spise pro investora nez pro TPM.
Drzim palce!!
Martine,
kdo jste?
Pod hodne clanku na Lupe i jinde pisete kriticke prispevky.
At je clanek o cemkoliv, prijdete, napistee ze ten a ten to dela spatne, chybne, draze, levne, cokoliv.
Proc kolem sirite negativismus?
Fakt Vam to pomaha?
Tripomatic se snazi udelat produkt. Neco vyrabi, drou. Miton ma cash a za podil ji chtel dat Tripomaticu, ktery odmitl. Klasicky obchod, nic vic, nic min.
Proc si tady stezujete? Fakt Vas to bavi nebo co je pricina? Nevim, mozna nemate co delat, skoda.
Fakt je mi lito lidi, kteri jsou takto negativne naladeni.
Rad Vam pomohu, aby jste se kazde rano smal a mel pohled na svet kladny a ne takto zaporny.
Nechci si jednou tydne precist Vas prospvek o tom jak autor clanku nebo jeho akter je looser, protoze ... cokoliv
Mejte se!
Titulek je narážkou na marketingovou komunikaci konference WebExpo a Startup Show, která před akcí hlásala, že "Vítěz získá 1 milion korun" a pod tím drobným písmem "ve formě investice od Mitonu".
Jak se má situace doopravdy, je napsáno už v perexu. Čtenář tedy nemusí na "bulvární" titulek klikat, aby získal základní informaci. Pro zájemce o podrobnosti potom následuje zpráva, kde se k situaci obšírně vyjadřují obě zainteresované strany, doplněná backgroundem a odkazy na další zdroje informací.
Znakem bulvárnosti nebývá chytlavý titulek, spíš celkový tón, ledabylá a případně účelová práce novináře s informacemi. Nemyslím, že bych se něčeho takového v tomto textu dopustil.
Titulek je vždy zhuštěné sdělení, které se snaží přitáhnou pozornost. I v seriózním zpravodajství pracuje s hyperbolou, ironií, zkratkou. Doporučuji vám prolistovat velevážené tradiční britské či americké noviny noviny a důkladně prozkoumat jejich práci s titulky. Možná budete překvapeni.
Nejvýraznějším znakem titulků v bulvárních médiích, když odhlédneme od jejich typografických vlastností, je využívání sexuálních narážek, expresivních výrazů, popisu násilí a fyzického utrpení, celebrit, křestních jmen a vokativu, neboli pátého pádu, jímž oslovujeme či voláme. Bulvární titulek k tomu článku by mohl znít například "Ondřej z Mitonu nabizel milion, Barbora se ale zašprajcovala a řekla NE!"
Prosil bych pány diskutující, aby se před tím, než pod nějaký článek napíší, že je bulvární, ujistili, že daný text skutečně přečetli, že mu porozuměli, a že znají význam cizích slov, kterými se ho chystají označit.
Pořád se točíme kolem toho, že my jsme investici odmítli a tím pádem šanci nedostane nikdo jiný. To ale není pravda! MITON INVESTMENT je early stage investor, který stejně jako několik dalších subjektů v ČR mají peníze, které by rádi investovali, ale nemají do čeho. Na trhu je přetlak peněz, ale nedostatek firem vhodných k investování. Můžete se jim ozvat a oslovit je přímo, stejně jako kdokoliv jiný: http://www.miton.cz/pages/polette-s-nami
Co se týká samotné nabídky - na stole bylo několik variant, které se různým způsobem točily okolo oddělení činností a z toho plynoucí valuace. Výsledná nabídka myslím byla férová s ohledem na stav, v jakém ten projekt je. My si nicméně myslíme, že do půl roku se nám podaří Tripomatic dostat do fáze, kdy bude mít reálné prodeje a základní uživatelskou základnu, přičemž to se zákonitě odrazí ve výrazně lepší valuaci. Nikdy jsme neřekli, že investici nechceme a ani to není pravda. Moc dobře si uvědomujeme, že bez investic se na globálním trhu nemáme šanci prosadit. Nicméně za podmínek, jakých můžeme dosáhnout nyní, je pro nás výhodnější ještě nějakou dobu vydržet, prodat přebytečná aktiva a vrazit do toho osobní peníze, třeba i na dluh.
Co se týká podmínek, tak samozřejmě nějakou představu máme a MITON jsme s ní seznámili. Pokud chcete konkrétnější číslo, podívejte se na podmínky, které nabízí (zahraniční) akcelerátory. Co se týká definice slova startup, tak v zahraničí se tím označuje v podstatě cokoliv minimálně do series A. Zatím nikdo z lidí z oboru angel / VC se kterými jsem mluvil s námi v tomhle neměl problém. Žádná univerzální definice, na které by panovala shoda pokud vím neexistuje.
Já věřím, že nám úspěch přejete, takže se do vás nepustím :) Přidám jen vysvětlení.
Díky účasti v soutěži se nám kromě investorů ozvalo i pár zajímavých lidí, od kterých jsme získali nové nápady a kteří nás přiměli podívat se na web kritičtějším pohledem. I jednání s Mitonem hodnotíme velice dobře, i když jsme prozatím jednání uzavřeli. Dostali jsme od Mitonu výborný feedback a posunulo nás to dopředu. Rozhodně jsme nečekali, že nám někdo nabídne investici ve větších řádech na projekt, který je teprve na začátku, takže jejich nabídku hodnotíme jako rozumnou.
Business model webu je založený na affiliate marketingu. Stránka na kterou odkazujete, je detail památky, kterou je možné si přidat při plánování výletů. Měli jsme za začátku delší popisky, ale pak jsme zjistili, že pro plánování návštěvníci naopak hodnotí stručný popis, takže jsme se tomu přizpůsobili. Zkuste si s námi naplánovat celý výlet, pak snad smysl webu najdete.
Investice od Mitonu byla výhra, nikoliv trest. Výherce se má radovat z výhry, a ne že „majú za to platiť“. Výherce stejně tak může na nabídku nekývnou, to je zcela pochopitelné a korektní. Opakuji, je to výhra, ne úpis.
A že Tripomatic vzal „šancu iným projektom“? Vskutuku velmi originální představa, jak pohlížet na vítěze soutěže… Btw, všechny soutěžní projekty získaly publicitu a pokud by měl nějaký investor zájem, může do nich investovat.
ps. pro koho hrabete vy?
Pokud chcete (napr) lehce na vychod, tak doporucuju http://www.freemap.sk/ - maj tam moc peknou vrstvu "hrady a zamky" (napr). A je to gratis a dokonce open.
Dobre, pán Novosád, tak nám tu otvorene prezraďte za akých podmienok by ste 1mil. Kč od Mitonu vzali? Prihlasovali ste sa do súťaže s tým, že máte rovnakú šancu na výhru ako ostatní a ak by sa Vám podarilo vyhrať, vedeli ste, že ide o investíciu a nie o dar, tak za akých podmienok by ste túto investíciu prijali?
Keď píšete, že vás pomlouvám, tak chcete teda poprieť, že ste pripravili inú začínajúcu firmu o jednu možnosť získať investora? Nikdy som netvrdil, že projekt Tripomatic je zlý, špatný alebo úplne k ničomu. Len mi príde Vaše jednanie ako sebecké a chamtivé a to nemá vôbec žiadnu súvislosť s tým, že sa PSDdark.com do finále dostal alebo nie. Vyhrať mohol ktokoľvek a keby sa potom s Mitnom dohodol, tak by nevzal príležitosť nikomu inému - to si myslím, že nie je sebecké, víťaz si tú investíciu zaslúži.
Kebyže nie ste už 3-ročná zabehnutá firma, tak by ste asi vedeli, čo Startup znamená - prezradím Vám, že to nie je len o prihlasovaní sa na Startup súťaže. Je zvláštne príjemné vidieť, ako si u nás začínajúce a už aj rozbehnuté firmy pomáhajú.
Ono bylo předem určené za jakou část firmy bude ten milión? Nebylo. Tak se uklidněte ;) Věřím, že kdyby chtěli 1% tak si plácnou hned a mělo by to opravdu formát výhry. Jako sorry, ale místo výhry nabídnout nevýhodnou investici, to degraduje soutěž s výhrou na hledání výhodných investic pro sebe.
Asi ste úplne neporozumel tomu, na čo som poukazoval. Tak skúsim skrátene a doplním celú myšlienku.
Vyhrať súťaž = sláva víťazovi
Prijať cenu pre víťaza = normálne
Prihlásiť sa do súťaže a nemať záujem o výhru = divné
Nemať záujem o výhru a prihlásiť sa do súťaže = sebecké
Bude Vám to tak stačiť?
Asi som jediný blázon na svete, ktorý sa nesnaží hrabať sám pre seba, ale budovať nejaké hodnoty, pomáhať a inovovať. Tak ako povedal Vít Vrba: "Dělejte to, co vás baví a peníze přijdou samy". S touto myšlienkou som sa stotožnil dávno predtým, než ju predomnou vyslovil.
ps. pro koho hrabete vy?
Twobits išiel do súťaže na Webexpu s Tripomatic s tým, že sú StartUp a teraz sa ako StartUp nechovajú. Chceli publicitu, dostali ju, majú za to platiť, tak už im to príde veľa.
Twobits nie je začínajúca firma, už majú nejaké projekty za sebou a Tripomatic je len ich ďalší projekt. Na StartUp show nemali čo robiť! Vzali šancu iným projektom a teraz sa nepomôže nikomu - je to tak sebecké!
Dúfam, že si tú publicitu užijú poriadne, chamtivci.
Ponuka od Mitnu je veľmi pekná, iné naozaj začínajúce firmy by brali 1 mil. aj za 50%. Dôležité je, aby vedeli na čo to použijú. Twobits to očividne nevie, resp. tú výhru nepotrebujú a vedeli to už od začiatku a predsa vzali šancu niekomu inému - htozne sebecké!
Holt, ale na to si musíme v post-komunistických krajinách zvyknúť - využiť systém na maximum je naše špecifikum - kto systém nevyužíva a nehrabe len pre seba, je blbec.
Osobně moc nechápu že jsou z tohoto projektu všichni tak hotoví... spíš než že by to bylo něco originálního a extra přínosného a funkčního, se daří prosazovat (alespoň na české půdě) marketingově mezi geeky, kteří by ho mohli časem prosadit i mezi "obyčejné" lidi.
Protože i já spolupracuji s jedním týmem na něčem podobném, samozřejmě mnohem lepším :) jsem velmi zvědavá jestli se nám náš produkt podaří také tak dobře propagovat...
Každopádně držím palce a hlavně si udržte zdravý pohled na věc.
navstevnost webu se jim nezvedla. jednoho investora odmitli, ale pry je super ze diky ucasti v soutezi projevili zajem dalsi investori, co je na tom super, kdyz naznacili ze defakto zadnyho nechteji?
obchodni model webu mi unika, jakoze kdybych byl treba mnichovska radnice tak budu platit za to ze nekdo videl stranku http://www.tripomatic.com/Germany/Munich-city/Marys-Square/#poiContent ? :)
Content je dalsi problem, rekneme ze me zajima opravdu tohle mnichovske namesti a co se o nem dozvim? 2 strohe, nudne vety, adresu a odkaz na wikipedii. Cely tento content ktery me jako uzivatele zajima, zabira maximalne 5% toho co vidim na strance.
Tak a ted do me, jak jsou Cesi neprejici atd. ale proste i kdyz pominu ten obchodni model, ktery se jaksi nekona, tak predevsim postradam smysl i jako uzivatel.
Moc Nevosadovým fandím. Určitě se zachovali rozumně. Jsou to dříči a jejich ambice jsou opravdu globální (a to je u segmentu cestování více než vhodné) a to se mi líbí. Když mi loni touto dobou pan Nevosád popisoval funkce jejich portálů, tak jsem si uvědomil, že jsem ještě e-mimino.
Takže za mě palec nahoru a doufám,že se vše vyvede na jedničku !
Squele, Patrick semnou poprve v zivote souhlasi, stacilo se nepodepsat a hned se clovek vyhne osobnim invencim.
Taky strategie. Stejne: obsah rozhoduje.
Reseni pro lupu: zavedte urychlene facebook nebo vlastni autorizovane komentare.
Prijdete o par pageviews, ale ziskate obsah v debatach.
Inzerenti chteji kvalitni lidi, ne reklamu u vykriku, ktere jsou vsude jinde.
Stavajici pomer vylevu v komentarich, proti kvalitnimu obsahu je neunosny.
Kazite si tak zbytecne povest nejlepsiho zdroje o cz netu.
Mejte se!