Výsledky Telefónicy: pokles provozního zisku o 14 procent

Počet zákazníků mobilních služeb sice v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl, výnos na jednoho zákazníka ale poklesl o 14,5 procenta.

Telefónica zveřejnila finanční a provozní výsledky za první čtvrtletí. Firma v tomto období dosáhla celkových konsolidovaných provozních výnosů ve výši 11,902 miliardy Kč, což je meziročně o 4,4 % méně. Podle zástupců firmy se na výsledku negativně projevil vliv nižších terminačních poplatků.

Bez zahrnutí vlivu nižších terminačních poplatků by se provozní výnosy snížily meziročně o 2,3 %, což je méně než ve čtvrtém čtvrtletí 2012 (-2,7 %), zejména díky lepšímu meziročnímu vývoji mobilních výnosů, uvádí firma v tiskové zprávě.

Provozní zisk před zahrnutím finančních nákladů, daní, odpisů a amortizace (OIBDA) poklesl v prvním čtvrtletí meziročně o 13,9 procent na 4,346 miliardy korun. Firma pokles vysvětluje vyššími náklady na restrukturalizaci zaúčtovanými v prvním čtvrtletí roku 2013 ve srovnání s rokem 2012 a pozitivním vlivem z prodeje 80% podílu v dceřiné společnosti Informační linky v prvním čtvrtletí roku 2012. Plně srovnatelná OIBDA (tj. bez zahrnutí těchto položek) by poklesla meziročně o 6 %.

Během prvního čtvrtletí získala Telefónica 78 700 nových zákazníků, z toho bylo 43 tisíc tarifních a 36 tisíc zákazníků z předplacenou kartou. Počet mobilních tarifních zákazníků vzrostl meziročně o 1,4 % na 3,121 milionů. Zákazníků s předplacenou kartou evidovala firma v prvním čtvrtletí 1,927 milionů, což představuje meziroční nárůst o 3,5 %. 

Nárůst zaznamenal i podíl chytrých telefonů, který v prvním čtvrtletí roku v síti O2 dosáhl 29 % (oproti 27 % na konci roku 2012).

Výnos na zákazníka podle serveru Patria Online poklesl meziročně o 14,5 % na 338,4 Kč. U tarifních zákazníků došlo k poklesu o 15,9 % na 449,8 Kč, u předplacených služeb pak o 11,3 % na 151,8 Kč.

Nárůst xDSL, pokles O2 TV

Telefónica získala v prvním čtvrtletí 9 tisíc nových uživatelů internetového připojení na bázi xDSL. Více než 72 % z celkového počtu rezidentních zákazníků, kteří jsou v dosahu této technologie, využívá vysokorychlostní připojení VDSL. Počet uživatelů televize O2 TV dosáhl na konci prvního čtvrtletí 141 tisíc.

Představuje to sice meziroční nárůst o 2,1 %, nicméně porovnáme-li počet uživatelů této služby na čtvrtletní bázi, je patrný odvliv zákazníků. Na konci čtvrtého čtvrtletí 2012 totiž Telefónica evidovala 141 400 uživatelů O2 TV, na konci prvního čtvrtletí 2013 pak 141 tisíc.

Content


Autor: Telefónica

Telefónica letos plánuje v Česku na investice vynaložit až 6 miliard korun, zejména do rozvoje nových technologií a sítí 4. generace LTE. Na stovky milionů korun přijde například budování přístupové optické sítě a připojování VDSL DSLAMů do optické sítě (FTTn). V případě VDSL DSLAMů jde o to, že operátor ze své ústředny „vyvede“ optickou síť, kterou „dovede“ co možná nejblíže ke koncovým zákazníkům. Pro poslední úsek ale využije metalické vedení.

Zdroj: tisková zpráva a Patria Online

12 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 5. 2013 15:15
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »