Avast spolkl vývojářské studio Inmite. To končí se zakázkami pro jiné

Inmite se začlení do mobilní divize bezpečnostní firmy a čtyřicetičlenný tým se bude už věnovat jen projektům nového majitele.

Antivirová společnost Avast koupila předního českého vývojáře mobilních aplikací firmu Inmite.„Jednání bylo relativně krátké a přímočaré,“ tvrdí provozní ředitel Avastu Ondřej Vlček. Akvizí získává firma tým zhruba čtyřiceti lidí. Ti všichni se stanou zaměstnanci antivirové firmy a budou pracovat na vývoji mobilních aplikací se zaměřením na oblast bezpečnosti. Informaci jako první přinesl deník Hospodářské noviny (HN)

„Akvizice nám pomůže s urychlením růstu v mobilní oblasti a rozšířením kapacit napříč mobilními platformami,“ tvrdí v tiskové zprávě šéf firmy Avastu Vincent Steckler. Smysl obchod dává i druhé straně. "Aby se firma mohla posunout dál a měnit globální mobilní svět, potřebuje velkého partnera, který věří, že v mobilních technologiích je budoucnost. Avast tuto vizi sdílí, a proto je pro spojení s Inmite ideální,“ tvrdí mluvčí Inmite, Barbora Petrová.

Avast nedávno získal získal investici od amerického fondu CVC Capital Partners. Už tehdy zástupci firmy avizovali, že peníze chtějí použít na posílení pozice v segmentu mobilních zařízení.

„Nové zakázky už firma brát nebude a zaměstnanci Inmite se stanou zaměstnanci Avastu. Naším základem jsou projekty z oblasti bezpečnosti. Takže i projekty Inmite se budou týkat hlavně bezpečnosti,“vysvětluje Vlček

Celý tým by se měl stát součástí nové divize jménem Avast Mobile, kterou povede nedávno jmenovaný Jude McColgan. „Pavel Petřek povede mobilní engineering, Michal Šrajer zůstane Chief Happiness Officerem a Jarda Fulnek se bude soustředit na controlling a business operations. Všichni tři otcové zakladatelé v Avast Mobile zůstávají,“ tvrdí v rozhovoru pro Lupa.cz Peterová. 

Korporátní vývojáři

Inmite se nebáli práce na zdlouhavých projektech pro velké korporace. Nového dodavatele svých mobilních aplikací si tak zřejmě budou muset do budoucna hledat například Raiffeisenbank, mladoboleslavská Škoda Auto, veřejnoprávní Česká televize, či telekomunikační operátor O2. Těm všem a mnoha dalším vyvinuli v Inmite mobilní aplikace na míru. 

Akvizice zřejmě změní situaci na trhu. „Myslím si, ze pro české firmy to bude znamenat poměrně velkou komplikaci. Studio Inmite patřilo k jednomu z největších v oblasti zakázkového mobilního vývoje a určitě to bude pro trh citelná rána. Firmy sice stále budou schopny najít partnera pro vývoj, ale obávám se, ze kvalita tuzemských aplikací klesne. Zároveň doufáme, že ne všichni vývojáři z Inmite budou chtít jít do korporátního prostředí Avastu a bude pro nás jednodušší je zlákat na naše projekty,“ komentuje novou situaci David Semerád, šéf studia Strive, které se zaměřuje především na americké klienty

„Avast je super firma, která potřebuje rychle růst a mít kvalitní tým, takže nákup dává logický smysl. Inmite má výborné vývojáře a určitě chtějí dělat na velkých vlastních věcech. Zajímavé bude sledovat, jak se popere konkurence o jejich klienty,“ komentuje Lukáš Stibor z vývojářského studia Cleevio

Inmite založili v červnu 2008 Jaromír Fulnek, Pavel Petřek a Michal Šrajer, tři spolužáci z matematického Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci. Každý z nich dosud držel ve firmě třetinový podíl. Zatímco v prvním roce existence Inmite utržila 400 tisíc korun, loni už to bylo více než 35 milionů při zisku 7,5 milionu.

UX16

Experimenty s hardware

Firma experimentovala i s wearables a jako jedni z prvních vyvinuli českou aplikaci pro Google Glass. Nové technologie, převážně od Google, vývojáři Inmite získávali pravidelně na programátorské sešlosti Google I/O.

Čtyřicetičlenný tým Inmite se také pustil do vývoje vlastního produktu. A rovnou to zkouší v oblasti hardwaru. „Máme za sebou už několik vlastních aplikací, ale teď i bezpečnostní klíčenku Air Bond. Jde o hardwarový token na bázi Bluetooth LE, který pomůže výrazně zvýšit bezpečnost mobilního bankovnictví,“ vysvětluje jeden ze tří zakladatelů Michal Šrajer s tím, že jejich klíčenka zapadá i do vize Avastu. „Naše experimenty se světem chytrých financí nebo internetu věcí rozhodně nekončí,“ dodává.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 7. 2014 18:04
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »