Hlavní navigace

Washington Post: Chcete číst dál? Vypněte si blokátor reklam

David Slížek

Známý americký deník na svém webu zkouší několik přístupů, jak se vypořádat s rychle rostoucím používáním blokátorů reklam.

Pokud chcete číst dál, vypněte si prosím blokátor reklam. Okno s prosbou je nejmírnějším z opatření, která Washington Post na svém webu testuje. Další variantou je výzva k registraci k zasílání newsletteru – po zadání e-mailové adresy se (nebo přihlášení k účtu registrovaného uživatele) pak přístup k článku otevře.

Přístup k lidem požívajícím blokátory se liší podle toho, z jakého prohlížeče na webu Washington Post přijdou. V Google Chrome se tak zobrazí jen okno s prohlášením, že vydavatel zobrazuje reklamy bez bezpečnostních děr a respektuje soukromí čtenářů a s prosbou, aby si uživatel blokátor vypnul. Okno se ale dá zavřít a ve čtení se dá pokračovat i bez toho, že by uživatel blokátor vypnul.

Ve Firefoxu uživatel pro změnu dostane lakonickou hlášku „Máte zapnutý blokátor reklam„ a bez zadání e-mailové adresy se dál nedostane (a zadání falešné adresy podle našich testů neprojde). 

Podle vyjádření mluvčího Washington Postu pro Buzzfeed se deník zatím nerozhodl, který přístup bude používat a testuje jich několik. 

Obavy vydavatelů z blokování reklam stoupají stejně rychle, jako se rozšiřuje používání blokátorů. Podle nedávné studie PageFair blokátory používá asi 200 milionů uživatelů na celém světě a jen za posledních 12 měsíců blokování vzrostlo o 41 %.

Blokování se pomalu začíná zabydlovat i v mobilních zařízeních, kde dosud nebylo tak běžné. Změna má přijít také s příchodem nové verze operačního systému iOS od Applu, který má umožnit instalaci rozšíření pro blokování reklam do mobilního prohlížeče Safari.

Našli jste v článku chybu?
11. 9. 2015 11:02
soumenvodnetbooku (neregistrovaný)

Jen abychom se za pár let nedostali do stavu, kdy "chytré" televize budou diváky peskovat za to, že si během reklamního bloku vypnuli zvuk, nebo odešli na toaletu a podmiňovat sledování pořadu deaktivací tlačítka "mute" či příslibem přítomnosti všech sledujících osob v místnosti během reklamního bloku. Alternativně by mohli být vyzýváni, aby zadali adresu svého bydliště a souhlasili s návštěvou podomního prodejce. Výrobce by paralelně testoval obě řešení. Sci-fi? Od postupu Washington Postu už j…

11. 9. 2015 12:28

Nemusí být v patičce stránky, celkem by stačilo, kdyby nepouštěla zvuk, neblikala, neotvírala se přes čtený text (ideálně tak, že když ji zavřu a omylem přes ni znovu přejedu myší, opět se vykraví na celý monitor).