Technologické projekty se mohou ode dneška hlásit do sítě akcelerátorů Wayra

Wayra je síť technologických podnikatelských akcelerátorů (zvaných Wayra Akademie) provozovaná od loňska Telefónicou dosud v jedenácti zemích latinské Ameriky a Evropy. Na jaře se otevře nově ohlášená akademie v Praze, a lze se díky tomu hlásit i do Prahy.

Poprvé Wayra vypisuje jednotnou výzvu světovou, společnou pro všechny Wayra „akademie“, včetně chystané pražské. Hlásit se mohou nynější i budoucí technologičtí podnikatelé odkudkoli na světě, a to k účasti v kterékoli z třinácti akademií (ve Španělsku jsou dvě: v Madridu a v Barceloně).

Lze se hlásit do více než jedné akademie, ale v případě vybrání musíte být schopni dostát podmínkám účasti. Wayra je rezidentní akcelerátor a v zásadě vyžaduje denní přítomnost týmu na pracovišti v akademii.

Wayra vloží do vybraných týmů až 50 000 eur, a to za pět až deset procent na firmě. Při podání přihlášky však nemusíte mít už založenu firmu.

Globální výzva hovoří pouze o „inovaci, obchodním nápadě, řešení nebo návrhu či projektu v digitální sféře webu nebo mobilních sítí“. Česká tisková zpráva vyčítá obory podrobněji, ale nejspíše hlavně pro příklad. Hlásit se totiž mohou i projekty zařaditelné obtížně — ostatně ty nejinovativnější bývají takové.

Výzva je otevřena do 21. ledna 2013. Vybráno pro pražskou Wayru bude nejprve dvacet projektů, které budou pozvány na úvodní Wayra Week. Zde budou moci projekt za pomoci odborníků dále rozpracovat a znovu představit porotě, která zvolí nejvýše deset nejlepších k přijetí do akademie.

Přesné datum dokončení výběru přihlášek a rozeslání pozvánek na Wayra Week není zatím stanoveno; předběžně se dá odhadnout na duben. Tou dobou by také měla být již připravena pražská akademie.

Content

Telefónica dosud tají, kde v Praze bude akademie umístěna — sídlo je vybráno, ale dosud není podepsána nájemní smlouva. Akademie v jiných městech byly zařízeny a otevřeny velice rychle, například do sta dní, a tým Wayry má tedy ještě čas akademii připravit.

Pražská Wayra je první zamýšlená od počátku tak, aby její záběr zdaleka přesáhl zemi, v níž bude sídlit. Vychází to jednak z přitažlivosti Prahy a z její výhodné polohy v srdci střední Evropy, a snad i ze zkušenosti z dosud otevřených akademií, do kterých se také hlásili podnikatelé i ze zahraničí — Wayra se nikdy neomezovala na lidi jen z těch zemí, kde akademie sídlí.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »