Hlavní navigace

Weblogy přestávají být alternativními médii

31. 8. 2004
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Minulý týden získala služba Technorati (zabývající se prohledáváním weblogů) rizikovou investici. Jedná se o částku 6,5 milionu dolarů, přičemž odhadovaná cena firmy je 12 milionů dolarů. Zdá se, že z weblogů se pomalu, ale jistě, začíná stávat byznys a rizikoví investoři by si rádi udrželi prst na tepu doby.

Minulý týden získala služba Technorati rizikovou investici.

Jedná se o částku 6,5 milionu dolarů, přičemž odhadovaná cena firmy je 12 milionů dolarů.

Za investicí stojí rizikový kapitál. Sama skutečnost však není příliš důležitá. Důležitější je fakt, že se v uplynulých třech měsících jedná již o druhou investici do firmy mající co dočinění s technologií RSS.

V červnu se totiž podařilo získat blíže neurčenou sumu službě Newsgator (rovněž prostřednictvím rizikového kapitálu).

Vyjma technologie RSS však mají obě služby společného ještě něco jiného. Jedná se o jejich vztah k weblogům.

Služba Technokrati monitoruje v reálném čase více než tři miliony weblogů, přičemž pod sloganem „Search the World Live Web“ umožňuje ve weblozích vyhledávat.

Newsgator je RSS agregátor pro Microsoft Outlook.

Zdá se, že z weblogů se pomalu, ale jistě, začíná stávat byznys a rizikoví investoři by si rádi udrželi prst na tepu doby.

John Battelle na toto téma publikoval v americkém časopise Business 2.0 článek Why Blogs Means Business.

Domnívá se v něm, že weblogy se brzy stanou povinnou součástí informační diety pro manažery.

Nikoli snad proto, že by je bylo zábavné číst. Ale proto, že nabízí zrychlený a účinný přístup k získávání a porozumění informacím, které manažer potřebuje k rozhodování.

Tuto myšlenku ostatně potvrzuje i nedávný článek Blogging for Business v americkém časopise Businessweek.

Mj. se zde píše, že řada manažerů ráda používá weblogy k tomu, aby mohla veřejnosti prezentovat svůj úhel pohledu. Úhel pohledu, který bude nefiltrovaný médii a novináři.

Zdá se, že weblogy brzy ztratí svůj punc alternativního mé­dia.


31. srpna 2004

BRAND24

Odlišný pohled na věc má blogistik Adam Javůrek, který zveřejnil na svém weblogu komentář Weblogy přestávají být alternativními mé­dii?

Mirek Zeman

Domníváte se, že weblogy postupně ztratí punc alternativních médií?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).