Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Webové hry díl 2.: z čeho a jak žijí

Maximus
Maximus (neregistrovaný)
7. 1. 2009 8:18 Nový

Taková drobnost

celé vlákno
V tom časovém diagramu je opravdu napsáno "Incest World"?
sketchrain
sketchrain (neregistrovaný)
7. 1. 2009 8:30 Nový

Re: Taková drobnost

celé vlákno
No jo, Incest Wolrd. Taky sem se divil co to asi je za zajimavou hru:-).
kraag
kraag (neregistrovaný)
7. 1. 2009 9:21 Nový

Re: Taková drobnost

celé vlákno
jj taky sem si vsiml :)


PS: na serveru alexa.com si muzete prohlidnout navstevnost her, popripade ji porovnat. Spousta webovek je v TOP 100 nejnavstevovanejsich ceskych webu. Tusim ze travian je 24 :)
Patrick Zandl aura:92
7. 1. 2009 9:44 Nový

Re: Taková drobnost

celé vlákno
Díky za upozornění, opraveno :)
moneytoo
moneytoo (neregistrovaný)
7. 1. 2009 9:20 Nový

Travian

celé vlákno
Na obrázku Travianer_COM-122987403772191.jpg není hra Travian, ale její nástupce, Travians (Travianer v němčině).
Karel Wolf aura:99
7. 1. 2009 11:20 Nový

Re: Travian

celé vlákno
uz by to melo byt v poradku.
xdrm aura:58
7. 1. 2009 9:44 Nový

zajimave web hry

celé vlákno
xdrm aura:58
7. 1. 2009 9:50 Nový

Travian a placeni

celé vlákno
Travian se na slusne urovni neda hrat bez placeni. Hraci kteri se plati ziskavaji rychleji suroviny a mohou s nimi rychleji obchodovat. Neplatici hraci jsou rychle zniceni. Zde je platebni model dobre vymyslen a je zajimave, ze to tolik hracu akceptuje.

Divokekmeny.cz se chlubi tim, ze platici hraci nemaji v hrani ekonomicke vyhody, jen maji pohodlnejsi ovladani hry. Bohuzel pro free hrace DK nemaji tak dobrou hratelnost jako travian.
Petr Rychlý
Petr Rychlý (neregistrovaný)
7. 1. 2009 10:12 Nový

Re: Travian a placeni

celé vlákno
Dobře to má vyřešené s placením http://www.footballarena.org mimochodem také český manager. Za platbu 400,- za rok získáte navíc jen statistiky atp. Žádnou herní výhodu.
N/A
N/A (neregistrovaný)
7. 1. 2009 11:34 Nový

Re: Travian a placeni

celé vlákno
k přežití v Travianu je kromě pořízení si výhod nezbytné i prakticky non-stop hraní. tím jednak dokážete reagovat na noční útoky, jednak dokážete prakticky neustále rozvíjet vesnice. a napadat méně připravené soupeře.

ideální pro nudící se studenty na kolejích, méně ideální pro člověka, který si chce dvakrát týdně na dvě hodinky odpočinout od všedních starostí.

mimochodem, Travian má (lépe řečeno měl, aktuální stav neznám) zajímavou vlastnost - jednou denně exportovaný soubor s daty o světě. takže nebyl žádný problém vytvořit aplikace na generování různých statistik, vyhledávání výhodných lokalit (15-croppers), atd. myslím, že to byl od autorů dobrý tah.
paranoiq
paranoiq (neregistrovaný)
7. 1. 2009 14:50 Nový

Re: exportovaná papa v travianu

celé vlákno
od autorů to byl nutný tah, protože kvůli polularitě vzniklo mnoho takových projektů už předtím a herní stránky stránky neúměrně často skenovány roboty. to se částečně vyřešilo zveřejněním mapy světa. ta je však nekompletní a tak si některé další projekty stále sahají pro jiné údaje. například rozmístění bohusových oáz a vesnic
qk
qk (neregistrovaný)
7. 1. 2009 15:03 Nový

Re: Travian a placeni

celé vlákno
Neni pravda, ze pokud se v travianu neplati bude hrac znicen - mnohem dulezitejsi je byt hodne casto pripojen, umet to a byt clenem aliance, ve ktere to slape. Ale je pravda, ze zaplaceni prinasi velike vyhody.

Celkem jsem hral travian 4x, nikdy jsem neplatil - z prvnich dvou serveru jsem odesel, kdyz se kolegove z aliance rozhodli prejit na jiny server - na ceskem travianu jsem skoncil v prvni tricitce hracu - na mezinarodnim jsem skoncil kolem 200. mista (ale tam jsem zacinal ve znacne rozehrane hre)

Nevyhodou Travianu je velka casova narocnost a dlouha doba jednoho veku - ke konci uz toho clovek ma plny zuby...

Po skonceni veku na poslednim serveru jsem se zarekl, ze uz nikdy nebudu hrat hru, kde se neco deje i kdyz nejsem pripojenej a najednou mam mraky volnyho casu...

Jinak jak uz bylo receno, dneska leti hry s grafikou

Proc se provozovatele her nejsou schopni domluvit na vymennym systemu banneru - nepochopim - i kdyz by to bylo min vyhodny nez by si predstavovali, tak by to bylo prinosnejsi nez ted. Reklama na travian je vsude mozne, nase hry musi clovek hledat. Dobrou reklamou je odmena za ziskani "hernich dukatu" za kazdeho noveho hrace...

Co se tyce financovani her, skalni hraci by jiste uvitali i moznost poslat dobrovolny prispevek nekam na ucet...
Pavel D. aura:86
7. 1. 2009 10:54 Nový

Nezmíněný problém

celé vlákno
V článku postrádám výraznější zmínku o velkém problému těchto her - kopírovatelnosti. Vzhledem k jednoduchosti vnitřních mechanismů (pár vzorečků), jednoduchosti grafiky a dobře známým metodám programování webů hrozí, že strávíte desítky měsíců vymýšlením super nové online hry, a tři čtyři měsíce po jejím spuštění se objeví konkurenční hra, která to od vás obšlehla, trochu změnila grafiku a nějaké vzorečky, přidala jednu nebo dvě surovinky nebo kouzlíčka, a začne vám šlapat na paty.
Karel Wolf aura:99
7. 1. 2009 11:34 Nový

Re: Nezmíněný problém

celé vlákno
viz prvni dil: http://www.lupa.cz/clanky/webove-hry-dil-1-jak-vznikly, jinak je to ovsem tema temer na samostatny clanek :)
Petr Herma
8. 1. 2009 16:01 Nový

Re: Nezmíněný problém

celé vlákno
Tak zrovna u Webgame se o jednoduchosti vnitřních mechanismů nedá mluvit. Vzniklo několik jeho kopií, ale ty zdaleka nejsou tak komplexní.
dracul
dracul (neregistrovaný)
8. 1. 2009 19:17 Nový

Re: Nezmíněný problém

celé vlákno
a jeste bych dodal ze u techto her jde predevsim o komunitu, takze kdyz nekdo udela kopii 1:1 (treba i lepsi) tak na 100% hraci neprejdou k nemu
Pavel D. aura:86
8. 1. 2009 19:26 Nový

Re: Nezmíněný problém

celé vlákno
To bohužel není pravda. Ve velkém procentu webových her je výhodné být jedním z prvních hráčů (resp. řekněme jedním z prvních 10% hráčů), protože v době, kdy další hráči teprve vytvářejí základ své základny či země a vydělávají pár kaček denně, vy už máte rozvinutou zemi a máte zisky v tisících denně, čímž oproti nim získáváte dennodenně obrovskou výhodu.

Proto se na každou novou hru velmi rychle vrhnou spousty hráčů, aby se v oné "pyramidě hry" umístily co nejvýše.

A tím dochází k rozmělnění komunity a potenciálního hráčstva na spousty projektů, takže v konečném důsledku nikdo z provozovatelů nemá "dost".
jasně
jasně (neregistrovaný)
7. 1. 2009 11:00 Nový

Nemecké online hry

celé vlákno
Jasně že nemecké online hry válcují české když dokáží udělat mnohem lepší hry tak je to prostě konkurence jako každá jiná, nevidím jediný důvod omlouvat svoji neschopnost tím že jsou nemci ve vývoji dál nebo že mají více obyvatel :-)
------------------------------------------
http://www.1000onlineher.wz.cz/rpg-hry.php
Friťák
Friťák (neregistrovaný)
7. 1. 2009 11:26 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
Jenže v Německu mohou mít webové hry daleko větší základnu hráčů, než zde v Česku. Já sám jsem se podílel na vývoji několika her, ale pokaždé jsme narazili na to, že je málo hráčů a z nich je jen několik málo ochotných zaplatit si za rozšířené zobrazování atp. Kdyby bylo vícero hráčů, tak by bylo více peněz a také bychom mohli najmout více lidí na vývoj hry (při dotazu na pomoc neměli motivaci něco dělat kvůli pár set hráčů a postupně všichni "vývojáři" odpadli)
foch
foch (neregistrovaný)
7. 1. 2009 11:57 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
Tak vyvíjejte hru v angličtině nebo v němčině. Tohle zaměření českých vývojářů na české projekty je prostě krátkozraké, trh tady je prostě malý, to je snad jasné každému.
jasně
jasně (neregistrovaný)
7. 1. 2009 14:24 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
souhlasím, a taky vím že českých hráčů online her jsou tisíce a tisíce a stovky z nich jsou ochotní platit za bonusové služby, tohle všechno jsou jen výmluvy neschopných tvůrců v čechách ... vždyt to jde dělat i obráceně, udělat hru v českém jazyku, otestovat ji, pak přeložit a pustit do světa ... jenže když tady takové hry dělá kdejaký šmudla co nemá ani peníze na rozjezd a hned by na tom chtěl vydělávat miliony tak je to težký :-)
stoural
stoural (neregistrovaný)
7. 1. 2009 14:47 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
Udelat hru? Zadna hry nikdy neni dokoncena.
kraag
kraag (neregistrovaný)
7. 1. 2009 14:56 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
ty ses taky nejakej profik.

Hru tvorim, takze to shrnu.

1, nikdo neinvestuje penize na rozjezd webovky. Tudiz mas rozpocet 0kc, s tim, ze se to dela po praci ve volnem case.
Penize na rozjezd bych si predstavoval 0,5 - 1,5 milionu. Myslim tim vyvoj, grafika + nejakej ten marketing. Do zacatku. To ti nikdo neda a nikdo to nebude riskovat.

2, jestli si myslis ze uspesna hra v CR staci prelozit a pustit do sveta, tak se mejlis. Uz vidim jak ziskama webovky z CR zaplatis marketingovou kampan v nemecku :)

PS: jinak sem smudla :)
xdrm aura:58
7. 1. 2009 15:02 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
ad 2) travianu hodne pomohlo ze dava zlatky, kdyz privedes nove hrace. Takze hraci delaji propagaci sami. Jeden cas to bylo dost otravne linky byli na vsech forech.
Problem ji ziskat kritickou masu, pak uz to jde samo.

Na jake hre delas?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 1. 2009 17:09 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
Ono to není tak jednoduché. Je to dvousečné, protože hráči systém zneužívají a vygenerují si hromadu zlatek za mrtvé registrace. Ano, jde to omezit (jedna IP, nebo jen 1x odměna a dost), ale to celou vec jen komplikuje.

Take zalezi, jak je hra postavena. V Dark Elfovi (www.darkelf.cz) by to bylo z mé strany admina hodně nefer, aby jeden hráč dostal odmenu ci nekolik odmen za registrace hracu (casto mrtvych dusi), a tak se jednoduše diky odmene ujal vedeni a na mapě hry všechny ostatni hrace smazal a vyhral.

Dalsi negativni efekt je ten, ze hra - mapa je plna naprosto mrtvych-falesnych zemi - uctu. To doslova "zasvinuje" hru. Kdyz pak napises sousedovi, tak ti nikdy neodpovi.

Ale je pravda, že Travian na to nehledí. Za penize ci xx registraci se muzes vysvihnout vysoko.
Jeden kamarad hraje Traviena, vzdy se mi chlubi jak se mu dari, a jak neustale okrada vsechny okolo. Ja se mu smeju, ze je to jen uspech - ala pozlatko, protoze vlastne hraje proti mrtvym dusim - nehrajicim hracum.


Takze asi tak. Uznavam ale, ze po ekonomicke strance to maji zmakle vyborne. Respekt. Ale to z mych ust zaznelo i v clanku. Pokud budu novou online hru, vsechny tyto aspekty do toho zahrnu...
BubaK.CZ
BubaK.CZ (neregistrovaný)
7. 1. 2009 18:04 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
mrtvý duše jsou jenom farmy, který se po pár dnech automaticky mažou (ty vytvořený pro zlatky zmizí po třech dnech neaktivity). mnohem víc než mrtvých duší tam je neschopných/nezkušených hráčů kteří si postaví pár vojáčků, chlubí se, pak přijede někdo kdo to umí, a už mu brečí ve schránce.
a pak jsou tam zkušení hráči, s těma je většinou potíž :-)

jinak, travian se dá hrát v klidu i bez zlatek, spíš než na peníze na čas.
BubaK.CZ
BubaK.CZ (neregistrovaný)
7. 1. 2009 18:07 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
špatně jsem to napsal

mnohem víc než na peníze je náročnej na čas
vrchol v tabulce vždycky obsadí ti co hrají i v noci. nebo duální účty, nejlíp člověk co je u toho ve dne, a druhej co mívá třeba noční, a sedí u toho v noci
stoural
stoural (neregistrovaný)
7. 1. 2009 19:08 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
Ochrana proti dual uctum je pomerne snadna :)
kraag
kraag (neregistrovaný)
8. 1. 2009 0:07 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
berlingame.cz
jasně
jasně (neregistrovaný)
7. 1. 2009 17:45 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
přesne o takových šmudlech jako jsi ty jsem psal :-)

Ano profik jsem, co do tvorby a propagace online her jistě mnohem větší než ty :-)

1. haha co to meleš? je spousta firem a investorů co rádi nacpou peníze co vývoje hry když nabídneš dobrý projekt! 0,5-1,5 mil není v teto branži problem, evidentne nemáš o tvorbě her ani páru

2. proto jsem psal že to nemůže dělat kdejaký šmudla, když nemáš ani prachy na rozjezd a reklamu!
Taky nevidím problem zisky z hry první rok převádet do reklamy, všechno něco stojí, ale jak už jsem psal, takový co po večerech šmudlaj hru doma a pak nemají na reklamu a chtěli by na ní hned vydělávat je tady dost a proto je vytlačila zahraniční konkurence ...
Gimli2
Gimli2 (neregistrovaný)
7. 1. 2009 18:07 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
Ja cumim, ty jsi mi nejakej profik. Ale asi z jine branze. Urcite ne z webovych her.

Ja do toho mam co kecat, minimalne jako autor Insect Worldu (http://www.iw.cz). Hru jsem si napsal ze 2 duvodu:
a) prestala me bavit dunaonline
b) chtel jsem se naucit PHP

Rozhodne to nebylo za ucelem na hre vydelavat. Doposavad nebylo IW nikdy zpoplatneno. A taky nikdy nebude zavedeno nic placeneho, co by mohlo prinest platicimu jakekoli herni vyhody. Tedy pokud nekdy casem dojde k moznosti prispet hre, tak jedine formou poplatku za nejake rozsirujici moznosti zvysujici komfort hrani.

Ad 1) 0.5 - 1.5M ceskemu projektu WEBOVE HRY nikdo neda. Leda nejaky zbohatlicky rychlokvaska, pro nehoz je to totez, jak kdyz by ty prachy hodil do kanalu.
Co se tyka jiz rozjetych projektu, ochotni do tebe vrazet prachy jsou jedine online kasina.

Ad 2) To vis ze to muze delat smudla, i bez floku na reklamu a rozjezd. To si spis myslim, ze kdo uz si nejakou tu hru napsal, ma malokdy chut delat dalsi. Tim spis ne jednoduchou caszerouci klikacku jako travian. Ten kdo si uz nejakou tu hru napsal sam jiste radeji hraje hry u nichz se musi myslet. A novacek v oboru zas jen tak nepujde psat hru s tim, ze je primarnim cilem zahranici.
bacil
bacil (neregistrovaný)
7. 1. 2009 23:38 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
zdravim Gimliho2, hned ako som zbadal tvoje meno, tak som si nostalgicky spomenul na IW ked som hraval par rokov dozadu..
cela firma na tom bola namotana a pocas pol roka to bola hlavna tema na obede...
DIKY
jasně
jasně (neregistrovaný)
8. 1. 2009 11:27 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
to je sice pěkné že jsi autor nějakého incest worldu o kterém jsem nikdy neslyšel, ale o marketingu a monetizaci projektu nevíš evidentně zcela nic a o tom se tady bavíme takže tvuj přispevek je mimo debatu
kraag
kraag (neregistrovaný)
8. 1. 2009 0:06 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
Muj nazor presne vystihuje autor iw.cz. Naprosto s nim souhlasim. Pisu jen proto, aby bylo jasne, ze puvodni odpoved nebyla od nej.

Pokud jsi opravdu tak dobrej a klidne investujes mega KC, tak sem hod kontakt a muzeme se domluvit.

Jen bych dodal, ze kdyby hry meli delat jen ti, co si je muzou ze zacatku "zaplatit", tak tu zadna neni.


PS: 1. rok provozu hry nebudes mit ZADNY zisky ;)
jasně
jasně (neregistrovaný)
8. 1. 2009 11:33 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
"Pokud jsi opravdu tak dobrej a klidne investujes mega KC, tak sem hod kontakt a muzeme se domluvit." - psal jsem snad někde že já jsem investor? psal jsem že takových investorů jsou tady desítky, jen musíš vědet koho oslovit

"Jen bych dodal, ze kdyby hry meli delat jen ti, co si je muzou ze zacatku "zaplatit", tak tu zadna neni." - ano a proto píšu že české hry vytlačily z trhu nemecké a další protože český tvurci her neumí sehnat prachy na rozjezd

"PS: 1. rok provozu hry nebudes mit ZADNY zisky ;)" - když budeš počítat návrat investic tak ne, ale projekt může být ziskový už první rok a vydělávat může klidne měsíc po spuštení, pravdaže musíš pak odepsat investované peníze
maio
maio (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
25. 1. 2009 15:14 Nový

Re: Nemecké online hry

celé vlákno
CR je jedna ze zemi ve ktere je spustenych nejvic Travian serveru takze hracska zakladna tady je.
lesy
lesy (neregistrovaný)
7. 1. 2009 12:01 Nový

football arena

celé vlákno
zdravim, doporucuji autorove pozornosti cesky online fotbalovy manazer footballarena.org - uz ma temer 9 tisic registrovanych hracu z cech a na ceske pomery se i celkem uspesne rozsiruje do zahranici (i kdyz chapu, ze mozna v clanku fenomen fotbalovych manazeru zamerne vynechal)
kraag
kraag (neregistrovaný)
7. 1. 2009 14:57 Nový

ekonomicka rozvaha

celé vlákno
Jen tak na okraj bych podotkl, ze tezce pochybuju, ze nejaka ceska webovka byla od zacatku cilena na to, ze se pomoci ni bude autor zivit. Podle me kazda vznika jako zabava a se zvysujicimi se naklady je potreba to nejak uzivit. Zisk je prijemny bonus navic
Zdenek Pletka
Zdenek Pletka (neregistrovaný)
7. 1. 2009 17:14 Nový

Re: ekonomicka rozvaha

celé vlákno
Ano, je to tak. A co jste tim chtel rici?

Neco ve smyslu, ze az to prestane byt pro autora zabava, tak ze dne na den vypne placeny server, protoze je ve ztrate a necha xxxx hracu na holickach?

Nebo se bude snazit zajistit i nadale provoz a v ramci omezenych moznosti hru i nadale spravovat a vyvijet?
kraag
kraag (neregistrovaný)
8. 1. 2009 0:11 Nový

Re: ekonomicka rozvaha

celé vlákno
jsem jen konstatoval stav. Hlavne to byla reakce na dotycneho nahore, ktery mluvil o tom, ze hry delaji amateri, kteri na nemaji dost X kc na rozjezd jako nemecky.
Nevim jestli v CR existuje autor webovky, kterej by ji delal od zacatku pro penize a vydelaval na ni. Takhle to nefunguje
LC
LC (neregistrovaný)
7. 1. 2009 19:10 Nový

temnota...

celé vlákno
Je srandovni ze vsechny clanky (i kdyz sem jich cetl malo) popisuji hry ktere jsou zalozene celkem na jednom jednoduchem principu.. tim nechci rict ze neexistuji vyjimky. A prave mezi takove vyjimky radim ceskou "amaterskou" hru http://www.temnota.cz

predem sic rikam ze to nemusi bavit kazdeho (co by mohlo, ze?) ale kdo nehral Rogue, NetHack nebo podobne, nidky nepochopi co je na techle hrach zabavneho. Z osudu Temnoty lze take videt co se stane kdyz hru dela clovek ve svem volnem case a bez financi (i kdyz autora neznam, predpokladam ze je to tento pripad) - tedy ze vznikne dilo prinejmensim vyjimecne, avsak nikdy poradne nezije a celou dobu sve existence skomira. Temnota ma presne tyto problemy - se svou ne prilis legalni a originalni grafikou nemuze mit zadnou reklamu. Presto dle meho nazoru, kdyby se nasel grafik, tak tahle Hra na to ma.
Camaxtli
Camaxtli (neregistrovaný)
7. 1. 2009 20:16 Nový

<150 Kč

celé vlákno
"... v řádu desítek korun (>150Kč)"
Víc než 150 Kč?! Já chci kapesný v řádech stovek:-)
Michael Polák aura:53
7. 1. 2009 20:42 Nový

archaic.cz

celé vlákno
.. sháníme další developery... :-) nejdřív to chce mít kód (open source), potom budem řešit obchodní model :-)
kraag
kraag (neregistrovaný)
8. 1. 2009 0:14 Nový

dotaz na autory

celé vlákno
Zajimalo by me proc se nespustil ten reklamni system mezi ceskyma hrama? Je tu nejaky autor, ktery by se podelil o duvod :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 1. 2009 15:06 Nový

Tím, že je nejhranější

celé vlákno
se u nás v ČR chhlubí slovní fotbal na hry.cz.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 1. 2009 10:15 Nový

Re: Tím, že je nejhranější

celé vlákno
No, tak to to mozna jo. Ale nerekl bych ze je to hromadna online hra, ve ktere hraji stovky hracu najednou...
Nunu
Nunu (neregistrovaný)
12. 1. 2009 18:39 Nový

česká web hra

celé vlákno
Nová česká ekonomická webhra z prostředí zemědělství - Farmer Game - http://www.farmergame.net/ neváhejte a vyzkoušejte ...
Mop
Mop (neregistrovaný) ---.simelon.net
8. 8. 2009 6:50 Nový

Dobrá web hra

celé vlákno
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem