Hlavní navigace

Webové stránky nemá jen pětina tuzemských firem

28. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Vyplývá to z šetření ČSÚ. Česko je v tomto ukazateli nad průměrem zemí EU. Na sociálních sítích má ale založený vlastní účet jen 15 % českých podniků.

Český statistický úřad (ČSÚ) dnes zveřejnil výsledky pravidelného ročního šetření, které se věnuje oblasti využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru. Do statistik byly zařazeny podniky s 10 a více zaměstnanci.

Z výsledků šetření, které proběhlo v průběhu roku 2012 a v lednu 2013, vyplývá, že 90 % firem je připojeno k vysokorychlostnímu Internetu, tedy alespoň rychlostí 2 Mbit/s. Za poslední tři roky stoupl podíl těchto firem o 9 %. Co se týče jednotlivých technologií, je ve firemním sektoru nejrozšířenější ADSL připojení (66 %), WiFi (51 %) a mobilní připojení (29 %).

Za poslední čtyři roky výrazně stoupl počet podniků, které disponují bezdrátovým připojením k firemní síti.


Autor: ČSÚ

Čtyři pětiny tuzemských firem mají vlastní internetové stránky. Ve srovnání s ostatními zeměmi je na tom Česko dobře, průměrně má totiž v zemích EU vlastní webové stránky 73 % firem. 


Autor: ČSÚ

Se sociálními médii už to tak slavné není. Ty podle zjištění ČSÚ využívalo v lednu 2013 jen 17 % obchodníků, přičemž 15 % podniků mělo založený účet na některé ze sociálních sítí.

Roste ale počet podniků, které prostřednictvím Internetu komunikují s orgány státní správy. V roce 2012 tak alespoň jednou učinilo 95 % tuzemských firem. Nejčastěji firmy prostřednictvím Internetu získávají informace, stahují a odesílají formuláře. 

BRAND24


Autor: ČSÚ

Úplné elektronické podání využilo v roce 2012 necelých 60 % podniků. Zprávu prostřednictvím datové schránky odeslalo v tomtéž roce 64 % firem a třetina podniků při komunikaci s veřejnou správou použila elektronický podpis.

Kompletní výsledky šetření jsou k dispozici na webu ČSÚ.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).