Webovinky 11: cizí jazyk snadno a rychle

Dnešní novinky jsou každá na jiné téma. Nejprve služba, která vám pomůže najít levné a komfortní ubytování v soukromí; pak vás čeká pecifické vyhledávání frází, výuka cizích jazyků, a o přestávce se můžete osvěžit lahodným čajem. Na závěr vám pomůžeme s vaším účetnictvím.

AirBnB

I přes svůj podivný název je AirBnB velmi užitečnou službou. Představte si, že sháníte ubytování v nějakém městě a přitom chcete co nejvíce ušetřit. Ze seznamu tak vyškrtáte hotely a nejspíš se poohlédnete po ubytovnách, hostelech nebo vysokoškolských kolejích. Mnohé z nich svou nízkou cenu obhájí jen pomocí sdílení pokoje ve více lidech a nižšího standardu. AirBnB je databáze ubytování v soukromí, kdy uživatelé nabízí své volné pokoje ke krátkodobému pronájmu. U každého jsou uvedeny velmi podrobné informace o dostupnosti Internetu, možnosti objednat snídani, stornovacích poplatcích, druhu postele atd. K tomu disponují řádkou fotografií, možností kontaktovat majitele a hlavně si přečíst zkušenosti ostatních návštěvníků. V konečném důsledku se tak ubytujete levněji a předem máte k dispozici více údajů než u většiny kvalitních hotelů.

airbnb

SM2

SM2 je kódové označení služby od společnosti Techrigy. V zahraničí ji popsali velmi hezkou frází, že jde o Google Alerts na steroidech. Překvapivě to platí a v porovnání se službou od vyhledávacího molochu za ní stojí propracovaná technologie, jejíž určitá vizuální podobnost s Google Analytics dává tušit, že by autoři proti prodeji asi příliš neprotestovali. SM2 slouží k monitorování určitých frází. Můžete se tak dozvědět, kdo píše o vaší osobě, společnosti, oblíbeném výrobku, filmu a samozřejmě i konkurenci. Nejprve si vytvoříte profil s klíčovými slovy (popřípadě vylučujícími výrazy) a necháte si „přechroupat“ internetové weblogy, zprávy a komunitní weby. Po několika hodinách získáte podrobné analýzy nejen o samotných zdrojích, ale i demografických údajích pisatelů, použitých značkách a kategoriích či mapové přehledy. Pro marketingové pracovníky bude asi nejužitečnější sekce, která dokáže odhalit konkurenční značky, jež jsou s uvedenou frází nejčastěji spojovány, a také odhalit, zda se o ní píše pozitivně či negativně.

techrigy

Sanbit

Pokud jste někdy absolvovali zkoušky z cizího jazyka, tak asi víte, že se skládají z pěti hlavních částí: čtení, psaní, mluvení, gramatiky a slovní zásoby. Do těchto kategorií je rozdělen i web Sanbit. Jde vlastně o takový internetový Babylon, ve kterém se zaregistrujete pod svým rodným jazykem a vyberete ten, který se hodláte naučit. Stanete se tak žákem a učitelem v jedné osobě. To samozřejmě platí v ideálním případě, ale ve skutečnosti je k dispozici mnohem méně obsahu u málo frekventovaných jazyků. Sanbit je technologicky všestranný, umožňuje nahrávání mluveného slova – ke kontrole nebo naopak poslechu. Nabízí možnost testování gramatiky nebo učení slovíček na memokartách. Pokud by se podařilo nalákat dostatečný počet uživatelů, mohlo by jít o netradiční způsob sociální výuky.

KL_NOMINACE

sanbit

SamovarLife

V minulém díle Webovinek jsem vám sice představil hned několik služeb, které měly vztah k jídlu a pití, ale i přesto si neodpustím seznámit vás s webem SamovarLife. Jednak protože se věnuje mému oblíbenému nápoji – čaji, jednak protože ukazuje, jak by mělo vypadat spojení reálného byznysu a Internetu. Stránky vznikly celkem nedávno a stojí za nimi partička čajových nadšenců, kteří v USA provozují malou čajovnu. Jejich obchodní model je zřejmý na první pohled – prodávat čaj v e-shopu. Ten je však přirozeně integrován do obsahu webu, každou položku doprovází vlastní fotografie čajů, jejich nálevu, původ, historický legendy atd. Také výběr se soustředí na vzácnější druhy a čaje z organického pěstování. Autoři pro návštěvníky připravují také instruktážní videa, rozhovory, píší články a weblog, ve kterém se rozplývají nad každým dorazivším sáčkem. Podobný princip, kdy se prodávající stává nejprve sám zákazníkem, je stále poměrně vzácný.

samovar

E-conomic

Přestože v dnešní době dávají uživatelé na web obrovské množství soukromých informací, stále panuje velká nedůvěra v případě sledování osobních (či dokonce firemních) financí. Pokud už se nějaká podobná služba uchytne, pak je většinou navázána na existující bankovní produkty (a tím často lokálně omezena na území USA) nebo nabízí jen jednoduché funkce jako vytváření a sledování faktur. E-conomic se snaží tento mýtus zbořit a uspět na poli, kde dominují desktopové aplikace – účetnictví. Zapojeným firmám nabízí stejné službě jako klasický ekonomický software s výhodami, jež jsou možné jen díky internetu. Pokud jste středně velká firma, můžete si třeba nechat zanášené údaje zkontrolovat nebo rovnou kompletně zpracovat daňovými poradci nebo soukromými účetními.

economic

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 3. 2009 12:03

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »