Webovinky 12: nastavte zrcadlo sobě i světu

Dnes budete mít možnost vytvořit si svůj vlastní animovaný film a poslat světu zprávu prostřednictvím vaší každodenní fotografie. Na kutilském webu najdete databázi slušných řemeslníků i návody pro běžné opravy. Dále si najdete na Twitteru svou oblíbenou star, a nakonec si odpočinete v hudebním klubu.

Xtranormal

Xtranormal je opravdu revoluční službou mezi zábavnými servery. Jde vlastně o flashovou aplikaci, díky níž si můžete velmi intuitivně vytvořit animovaný film. Vyberete si postavičky, napíšete dialogy, nastavíte kamery, animace, design scény a pak stačí zmáčknout tlačítko pro publikování. Výsledný výtvor lze uveřejnit třeba na Youtube. Doposud se ke komentování různých situací nejlépe hodily komiksové stripy, ale Xtranormal dává lidové tvořivosti nový rozměr. Dialogy jsou čteny automatem, takže zní poněkud strojově. Projekt nabízí neplacenou verzi a různé placené programy s rozšířenou nabídkou postav a animací. Výsledná videa lze sdílet přímo na stránkách, kde tak najdeme různé detektivní seriály, vtipné scénky atd. Xtranormal by se dal potenciálně využít i pro zpravodajské servery (např. při modelování havárií, rekonstrukcích zločinů atd).

xtranormal

DailyBooth

Většina z nás konfrontuje své představy o kráse s krutou realitou každé ráno u zrcadla v koupelně. Dokonce i z tohoto rituálu lze udělat internetový projekt a dokonce se díky tomu můžete stát slavnými! DailyBooth je vlastně hybridem mezi TwitPic a Twitterem. Ústředním poselstvím světu není 160ti znakový text, ale vaše portrétová fotografie z daného dne. Může být pořízena v posteli, ráno u počítače, na večírku nebo při setkání. Přesto by měl být dominantním motivem váš obličej (nebo alespoň nějaká část těla). Podle provozovatelů tak můžete sledovat, jak postupně stárnete nebo si vytvářet jednoduchý foto diář. Ke každé fotografii můžete napsat vysvětlující komentář nebo ji nechat hodnotit dalšími lidmi. Podobně jako na Twitteru, i zde se mohou uživatelé navzájem sledovat, což je jakýmsi kritériem popularity. A kdo je na tomto webu nejpopulárnější? Paradoxně lidé, kteří si dokáží udělat největší legraci ze svého vzhledu, gestikulací či oblečení. Prostě se pitvořit jako u zmiňovaného zrcadla.

dailybooth

HomeServe

Pokud nejste v duši domácí kutil, asi vás porouchaný vodovodní kohoutek nebo rozbité okno právě nenadchnou. Najít si v telefonním seznamu nebo na internetu řemeslníka je sice snadnou záležitostí, ale to rozhodně nezaručí, zda dotyčný přijde nebo vám v horším případě nezdemoluje celý byt. Web HomeServe by se dal nazvat jakýmsi cechem nebo profesní organizací. Zastřešuje řemeslníky, kterým zprostředkovává práci. Za to požaduje dodržování určitého kodexu: o vzdělání, chování k zákazníkovi, férové cenové nabídce atd. HomeServe zároveň slouží jako web pro kutily. Pomůže vám odstranit nejběžnější závady za pomoci článků a instruktážních vi­deí.

MIF16

homeserve

WeFollow

Několik milionů zaregistrovaných uživatelů na Twitteru a koncept sledování přátel z něj udělal poměrně nepřehlednou síť. Na rozdíl od Facebooku, kdy máte poměrně velkou jistotu, že zaregistrovaný uživatel je skutečný, má většina známých celebrit pod svým jménem na Twitteru falešnou identitu. Proto vznikly stránky WeFollow. Jde o uživatelsky spravovaný katalog oficiálních účtů, ať už za nimi hledáme určitá média nebo osoby. Úvodní stránka obsahuje populární sekce jako celebrity, zpěváci, herci nebo slavní bloggeři. Z mého pohledu zajímavější jsou méně obecné kategorie, k nimž se dostanete skrze tagy. Díky tomu najdete nejsledovanější webdesignery, novináře, ekonomy, kuchaře, programátory atd. U každého je k dispozici odkaz na účet, osobní informace a poslední tweet.

wefollow

LoudCrowd

Pokud bych měl stránky LoudCrowd popsat třemi slovy, pak by určitě zněla „virtuální hudební klub“. Můžete si pod tím představit diskotéku, rockový zaplivaný pajzlík nebo koncertní sál. Zkrátka místo, kde se setkávají vyznavači dobré hudby. Důležité ovšem je, že zde místo hudby hledají také zábavu. Tím se chce LoudCrowd vymezit proti zaběhlým sociálním hudebním sítím typu Last.fm nebo imeem. Činí tak netradičním spojením hudby a her. Hudba pochází nejčastěji od nezávislých skupin. Samotné hry jsou naprogramovány ve Flashi a mají co do činění s hudbou. Buď jsou variací na simulátory tance nebo mají představovat koncertní síň, ve které najdete určitý playlist sestavený na základě preferencí vás a vašich přátel. Námět LoudCrowdu je zajímavý, ale zaměření na nezávislé skupiny by mohly síť připravit o velké množství potenciálních uživatelů, kteří poslouchají mainstreamovou hudbu (a zároveň jsou pro běh podobné sítě nezbytní).

loudcrowd

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 3. 2009 8:55

Školení Základy online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  •  
    Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o školení Základy online marketingu »