Webovinky 15: koťátka a kamiony

Tentokrát vás čeká služba, která z Twitteru umí odfiltrovat tématicky zaměřená videa, optimálně vytížíte kamiony na zpáteční cestě, najdete si silné a slabé stránky vašeho budoucího zaměstnavatele, a pokud nakoupíte u správných dodavatelů, dostanete slevu (snad ji nebudete chtít zadarmo...)

Twitmatic

TwitMatic je mashup postavený na Twitteru, který analyzuje zprávičky posílané skrze tuto sociální síť a abstrahuje z nich streamovaná videa. Nejde přitom jenom o pohyblivé obrázky z Youtube, ale i mnoha dalších videoportálů. Twitmatic si přitom dokáže poradit i se zkrácenými odkazy. Stránky mohou fungovat i jako kontinuální vysílání na určité klíčové slovo. Bohužel nabídka je omezena pouze na trendová témata (kam často pronikne politika nebo svátky v USA), a tak bude asi nejčastějším způsobem využití náhodné procházení. Autoři vytvořili i pokusný projekt KittyMatic, jenž funguje na stejném principu, ale zobrazuje pouze videa o kočkách. Tweetmatic má přehledné rozhraní a také nápad na sledování aktuálního video obsahu, jenž „hýbe“ sociálními sítěmi je zajímavý, ale špatná navigace a malé možnosti filtrování asi část potenciálních zájemců spolehlivě odradí.

twitmatic

WikiSWOT

SWOT analýzy patří v oblasti marketingu k oblíbeným nástrojům při stanovování dlouhodobých cílů společnosti. Jde o zkratku slov Strengths, Weaknesses, Opportunities a Threats, tedy silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Jejich jednoduché slovní vyjádření obvykle nepatří mezi pečlivě střežená tajemství, přesto nám dávají určitou představu o firemním fungování. Stránky WikiSWOT jsou variací Wikipedie (ve smyslu volné editovatelnosti hesel – tedy v tomto případě SWOT analýz) nejvýznamnějších světových firem, jejichž obrat se odhaduje na 4,8 trilionu dolarů. Ve výběru nechybí počítačové firmy, výrobci obuvi, kosmetiky, potravin, automobilky, zkrátka všechny společnosti známé v globálním světě. Vystavené SWOT analýzy mohou být dobrým výchozím bodem, pokud chcete u daných firem najít jejich klíčové charakteristiky, informace o konkurenci či firemní politice. Otázkou je, do jaké míry se budou tyto informace pod rukama návštěvníků (a konkurence) dále upravovat a rozšiřovat.

wikiswot

Shiply

S rostoucími cenami benzínu a dalších nákladů hledají dopravní společnosti alternativní zdroje využívání svých vozidel. Podle jednoho průzkumu jezdí minimálně čtvrtina dodávek a kamionů prázdná. Vytěžování je jednou z možností, kterou společnosti navzájem využívají. Shiply do tohoto procesu díky Internetu zahrnuje občany a drobné podnikatele a jde o alternativu ke společnému cestování autem. Zadáte poptávku na transport, upřesníte druh nákladu a budete čekat na cenové nabídky od dopravních společností, jež třeba touto trasou třeba v danou chvíli pojedou. Stránky jsou úzce navázány na aukční síť Ebay, ale využít ji můžete i třeba v rámci podnikání nebo při transportu z nákupních center. Shiply zatím funguje pouze ve Velké Británii.

EBF16

shiply

Konoker

Hledání práce patří na Internetu k nejstarším a zároveň nejméně se vyvíjejícím službám. Tedy alespoň na tom českém, kde najdete strohé výpisy inzerátů s minimem přesnějšího cílení. Konoker je službou nové generace postavené na platformě Facebook. Pokud se tedy do ní chcete přihlásit, musíte mít účet na této sociální síti. V porovnání s podivnými testíky to má ale svůj smysl. Zaměstnavatel může cílit svůj inzerát na konkrétní oblast nebo zájmy. Na druhou stranu získá zaměstnavatel přesné informace o vaší osobě popřípadě známých. Facebook je sice domovskou platformou, ale Konoker využívá i další sociální sítě (např. Twitter) pro šíření nabídek. Konoker pochází z Dánska, ale inzeráty nabízí v mnoha zemích Evropy. Z Česka však zatím chybí nabídky práce.

konoker

Mozbox

Tato služba je postavena na tzv. cash backu, což ovšem není termín významově shodný s cash-backem poskytovaným bankami v rámci supermarketů, kdy si po zaplacení kartou můžete rovnou vybrat hotovost. Vracení peněz je zde vlastně obdobou slevy nebo provize, kterou dostanete za to, že nakoupíte v doporučeném internetovém obchodě. V jádru je tak Mozbox další sociální nákupní sítí, která však návštěvníky motivuje hlavně finančně. Peníze dostáváte také za psaní recenzí, přidávání fotografií nebo lákání nových uživatelů. Na podobném principu funguje již delší dobu třeba server Fazole.cz, i když Mozbox se soustředí striktně na prodej věcí bez služeb. Vzhledem k poplatkům za zboží zařazených do srovnávačů cen může Mozbox představovat zajímavou a efektivní variantu propagace.

mozbox

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 4. 2009 15:43

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »