Webovinky 18: připravte překvapení sousedům

První z dnešních novinek vám zprostředkuje affiliate marketing. Máme pro vás taky dva způsoby, jak překvapit své sousedy. První, že jim pomůžete zorganizovat online vaše mezilidské vztahy, a ten druhý: vyměňte si dům s někým jiným a pořiďte sousedům na čas nové sousedy! A mezitím můžete k lepšímu změnit své tělo (cvičením a dietami) i svého ducha (poctivým vysokoškolským studiem).

eSpolupráce

Bannerová nebo kontextová reklama nejsou jedinou cestou, jak mohou provozovatelé webových stránek přijít k penězům, stále větší podíl z příjmového koláče si ukusuje tzv. affiliate marketing. Majitel stránek nedostává peníze obvykle za kliknutí, ale splnění určitého úkolu: obvykle nákupu v e-shopu nebo objednávky služby. Někdy jsou vypláceny peníze i za kliknutí jako u kontextové reklamy, ale většinou je jejich počet limitován a musí dojít po určité částce k zakoupení služby či výrobku, aby byly peníze za kliknutí zpětně vyplaceny. Web eSpolupráce se snaží zastřešovat poskytovatele affiliate programů. Na stránky tak umístíte kód a o zbytek se postarají administrátoři. Odpadá tak nutnost registrace do jednotlivých programů a jejich střídáním nebo tematickým cílením zvyšujete jejich úspěšnost. Projekt je nový a zatím jsou do něj zapojeny jenom projekty orientované na finance (poskytování půjček, leasingů a hypoték). Bohužel se podle všeho jedná o projekty samotných autorů nebo jejich známých a nejde o přímý prodej. O část provize vás tak připraví nejenom systém eSpoluprace, ale i přímo affiliate program, protože ten zase dostává provizi za prostředkování produktu přímo s poskytovatelem půjčky. V zahraničí jsou zastřešující programy pro affiliate marketing poměrně běžné (např. Zanox), ale mají smysl jen v případě, kdy jsou do něj zapojeni přímo poskytovatelé produktů (banky u zmiňovaných financí či provozovatelé e-shopů).

espoluprace

Furlough House Swap

Ekonomická recese, krize na hypotečním trhu a problémy s nezaměstnaností. Všechna tato aktuální témata spojuje projekt Furlough House Swap. Mnoho firem omezuje výrobu a zaměstnanci si musí povinně brát třeba jeden den v týdnu neplacené volno. V USA je spíše obvyklejší, že se jim dny sečtou a tři týdny pracují a týden mají volno. A protože se jedná o problém celé Ameriky, mnozí tento čas spojují s nechtěnou dovolenou. Stránky se snaží takovým lidem vyjít vstříc a umožňují rodinám, aby si vzájemně na tuto dobu vyměnily domy. Rodina z New Yorku se tak přestěhuje do Los Angeles a naopak. Ušetří přitom za bydlení a poznají památky a nová místa. Web trochu připomíná realitní kancelář. V inzerátech se prezentuje dům, ale i vybavení nebo specifické nároky (pokud má někdo třeba tlupu koček, o které je nutné se starat, nebo je dům striktně nekuřácký nebo nepřizpůsobený pro děti atd.).

furlough

Zodbod

Stáhněte si své perfektní tělo – tak zní slogan stránek Zodbod a jak napovídá, bude se věnovat zdravé výživě, cvičení a dietám. Podobných služeb jsme vám již několik představili, ale Zodbod přichází od počátku s originálním příjmovým modelem a značnou porcí profesionality a potažmo i přínosnosti pro uživatele. Jen těžko lze u reklam na různé diety minout fotografie se záběry postavy před a po vlastní proceduře (mnohdy zjevně došlo k záměně celé osoby). Tyto fotografie zde plní jakousi funkci profilů na komunitních webech. Obvykle jich je však víc, čímž zvyšují svou důvěryhodnost a potvrzují autentičnost. Další údaje z profilu udávají období, za jaké se osoba k vypracovanému tělu dostala, zda přitom držela dietu a jakou pohybovou aktivitu vyvíjela. Není to přitom o vyplnění několika předdefinovaných kolonek, ale základem jsou podrobné manuály s rozpisem stravy, intenzitou tréninku, načtenou literaturou a používanými léky či doplňky stravy. Za sepsání tohoto manuálu vám provozovatelé stránky zaplatí 25 dolarů, návštěvníci si je potom mohou stáhnout za zhruba 4 dolary.

Content

zodbod

UnionView

Vysokých škol v České republice není mnoho, ale s rozvojem soukromých univerzit a bakalářských programů se nabídka v některých oborech značně zvyšuje. Tradiční univerzity většinou mezi sebou příliš nesoupeří a ani vyhledávání nadějných studentů není běžnou praxí. Britský web UnionView se snaží představit všechny univerzity v zemi a mohl by být inspirací i pro náš systém. Využijí ho zejména zájemci o studium, kteří se mimo základní informace dozví to nejdůležitější: praktické informace o skutečném dění přímo od studentů. Web je vytvořen netradiční formou a každá z kapitol (charakteristika univerzity, kvalita kolejí, možnosti stravování, náklady na život v daném městě, kvalita kurzů) jsou prezentovány formou krátkých videí. Škoda jen, že zde nenajdeme více komunitních funkcí (např. kontakty na zástupce studentů nebo jejich organizací, diskuse atd.). Potom by se mohly stránky stát dobrým kompasem pro všechny nerozhodnuté středoškoláky.

unionview

Neighbo

Polské přísloví říká: „Nekupuj dům, kupuj souseda“. S řešením vztahů mezi sousedy, obyvateli panelového domu, ulice nebo celé čtvrti má asi zkušenosti většina z nás. Je zvláštní, že i přes množství těchto sociálních vazeb se vyskytuje jen málo webů, které by tento potenciál dokázaly využít. Ať už ke sdružování a nahrazení schůzí vlastníků v kočárkárnách nebo společné komunikaci s úřady. Tento nedostatek odstraňuje web Neighbo, který umožňuje vytvářet sousedské komunity. Sousedé díky němu mohou mezi sebou komunikovat, hlasovat v anketách, připravovat body pro schůze městských částí nebo jednání vlastníků bytů, posílat stížnosti na hlučné sousedy nebo se naopak vzájemně informovat o chystaných (a potenciálně konfliktních) oslavách. Web má bohužel navigaci i přes složitou hierarchii založenou především na vyhledávání. Bylo by jistě vhodnější, aby pro velká města do úrovně čtvrtí existovaly předdefinované skupiny a až v nich se zakládaly menší podjednotky (v rámci ulic či obytných domů).

neighbo

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 6. 2009 17:31
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »