Webovinky 39: vyberte si! Je z čeho

Dnes začneme nabídkou slevových kupónů na služby - stačí si vybrat. Vybrat vám ale pomůže i nový mashup pro Facebook. A až to oslavíte skvělou večeří, nezapomeňte se o ni podělit s virtuální komunitou! Další novinka vám pomůže přebrat informace z různých komunitních serverů. A až už nebudete vědět, co s penězi, poslední služba vám poradí, co si za ně koupit.

VykupTo.cz

Před pár týdny jsme vám na Lupě představili servery, které se zabývají hromadným prodejem zboží se slevou. Český web VykupTo.cz spadá rovněž do této kategorie, i kdy se nezaměřuje na prodej konkrétních produktů, ale různých slevových poukázek na služby. V jejich nabídce najdeme především různé relaxační, masážní a volnočasové aktivity, ale třeba i slevy do kaváren. Proto jeho služeb využijí spíše ženy. Akce jsou obměňovány nepravidelně – přibližně jednou za týden, ale není výjimkou, že jich běží několik najednou. Rovněž nejsou omezeny pouze na jeden den. Díky tomu se obvykle lehce podaří splnit minimální počet kupujících, jímž je nabídka aktivována. Nevýhodou je zaměření na Prahu a Brno. Pro ostatní města zatím nabídky chybí.

vykupto

FBLike

Od poslední vývojářské konference Facebooku uplynuly pouhé dva týdne a jejich novinka – tlačítko Like pro externí stránky – se rozmohla rychlostí blesku po celém Internetu. Stránky FBLike jsou prvním mashupem, který je na něm kompletně postaven. A dobře ukazuje cestu, že i externí stránky mohou z uzavřeného ekosystému Facebooku uniknout a žít si svým vlastním životem. Pokud máte hodně přátel a Facebook používáte jako zdroj inspirace a novinek, je stále těžší si udržet přehled o tom, kdo vám jaké články doporučuje k přečtení. FBLike se zaměřil na nejznámější weby jako CollegeHumor, Youtube či CNN. Prochází odkazy a k danému webu vypíše všechny stránky, které vaši přátelé doporučili k navštívení. Pokud však zbožňujete třeba hokej a mezi vašimi přáteli jsou samí filosofové, nemusíte zoufat. Odkazy lze vyhledávat i nezávisle na přátelích podle jednotlivých kategorií (a měřítkem je celkový globální počet udělených Like stavů).

fblike

Fiddme

Fiddme patří do skupiny webů využívajících tzv. augmentovanou realitu. Komunikaci se stránkami zajišťuje aplikace pro mobilní telefon s operačním systémem. Svým zaměřením je určen gurmánům a milovníkům dobrého jídla. Pokud navštívíte nějakou restauraci (nebo si doma uvaříte skvostně vypadající večeři), vyfotíte jídlo mobilem a odešlete fotku na stránky. Vaši přátelé tak uvidí, co dobrého k snědku jste si dali. Služba je propojena s mapami, takže si snadno prohlédnete třeba fotky z určité restaurace od různých lidí. Podobně jako na populárním Foursquare lidé sbírají „odznaky“ za počet nově objevených lokací a další aktivity.

EBF16

fiddme

Mashpedia

Mashpedia se sama prezentuje jako encyklopedie aktualizovaná v reálném čase. Podobně jako třeba v případě Answers.com tvoří základ jednotlivých hesel článek z Wikipedie. Onu aktuálnost zajišťují další kategorie, které se k danému heslu vztahují. Jedná se o výběr aktuálních tweetů z Twitter.com, výběr odkazů z Digg.com, přehled nových článků z blogů, výběr fotek z Flickr.com, knížek z Google Books nebo videí z Youtube. Po vzoru Wikipedie autoři na úvodní stránce poutají na aktuální hesla ze světového zpravodajství. Sekce jsou uspořádány do bloků, takže můžete informace, které vás nezajímají, jednoduše vypínat.

mashpedia

CoinMad

Na Internetu je vždy možné nalézt a vyzkoušet tak trochu jiný způsob nakupování. Většina by se v normálním kamenném obchodě nedala ani realizovat. CoinMad převrací způsob nabídky a poptávky a také plateb. Po registraci uživatel napíše sumu, kterou je ochoten utratit, způsob doručení a platby. Stránky mu potom předhodí nabídku zboží, z níž si může vybrat, co si nakonec koupí. Není tedy vůbec rozhodující, zda půjde o službu, elektroniku nebo třeba kosmetiku. CoinMad uzavírá smlouvu s obchody a na základě partnerského programu tak získává prostředky pro provoz. Na tento převrácený koncept by šlo samozřejmě „naroubovat“ i několik dalších způsobů. Uživatelé by se třeba mohli sdružovat do skupin a pak nakupovat hromadně se slevou. Zatím je však jenom možné si nechat vygenerovat nabídku a posílat si aktualizace o novinkách e-mailem, což není pro zákazníka moc přívětivé.

coinmaid

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 5. 2010 8:47

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»