Webovinky 40: Viléme! Sousede! Voliči! Podnikateli!

První z májových novinek se týká vašeho soukromí. Bylo by pro vás výhodné komunikovat se sousedy z domu online? Máte možnost! Další startup vám poradí, koho volit. Potřebujete podrobnější statistiky vašich stránek? Chcete investovat nebo máte skvělé nápady? Potřebuje vaše firma logo a grafický manuál? To vše u nás dnes třeba najdete.

Sousedé.cz

Během psaní Webovinek jsem mnohokrát narazil na projekty, u nichž jsem tajně doufal, že někdy spatří světlo světa jejich česká verze. U webu Sousedé.cz se mi to splnilo. A pokud máte nějaký zajímavý projekt, o kterém byste rádi dali vědět světu, představte nám jej i vy v tomto diskusním fóru. Už název služby napovídá, že web má vztah k bydlení. Nejde ovšem o nějaký realitní mashup, ale komunitní službu, kterou využijí nejspíše majitelé družstevních bytů a obyvatelé sídlišť. Právě ty spojuje dohromady a umožňuje je jim, aby společně řešili problémy, sdíleli dokumenty a jednali koordinovaně např. s úřady nebo příslušnými městskými obvody, policií či technickou správou. Přestože je tato služba založena na adresnosti, je jenom dobře, že zůstává v některých směrech otevřena i lidem, kteří teprve uvažují o nastěhování nebo se pouze zajímají o informace třeba na zmiňované vyšší úrovni městské čtvrti.

sousedé

Volbomat

Příští týden se uskuteční volby do Poslanecké sněmovny. Pokud patříte mezi nerozhodnuté voliče, kteří chtějí dát hlas té straně, která je jim názorově nejblíže, mohou vám s výběrem kandidáta pomoci stránky Volbomat. Najdete na nich 9 tematických okruhů: Ekonomika, Sociální otázky, Doprava, Zemědělství, Energetika, Zahraničí, Vzdělávání, Zdravotnictví a Životní prostředí. Každý okruh nabízí několik testových otázek obvykle položených ve stylu, zda souhlasíte s nějakou činností či zákonem. Na základě odpovědí se dozvíte, s programem které politické strany se vaše názory nejvíce protínají. K dispozici jsou i kompletní výsledky pro jednotlivé strany i procentuální zastoupení jednotlivých odpovědí.

volbomat

SproutSocial

Dávno pryč jsou časy, kdy autorovi stránek stačilo sledovat jednoduchou statistiku návštěvnosti. Mimo komplexnější analytiku návštěvnosti se stále více do popředí dostává i monitoring sociálních sítí. Bez úspěšné prezentace komunitě fanoušků se již úspěšný webový marketing dělat nedá. SproutSocial nabízí zajímavé řešení pro různé obory: od správců restaurací, diskoték a klubů přes vydavatele magazínů či blogů až po majitele internetových obchodů. Služba je bohužel zatím jen v betaverzi a vstup je možný jen na pozvánky. Nabízí několik základních nástrojů, které vám umožní monitorovat zprávy v rámci Twitteru, Facebooku nebo Yelp a FourSquere. Dokáže analyzovat, o jaké konkrétní slova měli návštěvníci zájem a umožní vám přesné cílení správ na základě tématu či času, kdy je daná osoba nejvíce aktivní (a potenciálně tak ochotná utrácet peníze). Mimo systém zpráv a monitoringu užavatelů nabízí také monitoring konkurenčních článků a firem, takže vám umožní udržovat si náskok před konkurencí.

UX16

sproutsocial

InvestPortal.cz

Investorský pořad Den D na České televizi se setkal s pozitivním ohlasem diváků. Pokud máte i vy zájem investovat, nebo máte projekt, pro který byste rádi získali finance, pomůže vám nový InvestPortal.cz. Na stránkách se prezentuje jeden z investorů, který je údajně ochoten investovat souhrnnou částku až 250 milionů Kč. Web je ovšem otevřený i dalším investorům, kteří se jednoduše zaregistrují přes formulář. Pokud máte naopak zajímavý projekt, stačí jej stručně popsat, zpracovat finanční rozvahu a předpokládanou návratnost investice. Počítejte ale dopředu s tím, že všechny informace budou dopředu veřejně známy a konkurence nikdy nespí.

investportal

DesignCrowd

Sháníte design loga nebo webových stránek pro svou firmu? Chcete ušetřit, ale zároveň mít na výběr z více návrhů? Tyto potřeby skvěle uspokojí služba DesignCrowd. Jednoduše zadáte vaše požadavky a komunita grafiků vám vytvoří 50 až 100 návrhů. Z nich si vyberete ten nejzajímavější a pouze za ten zaplatíte. U většiny aukcí je malou částkou odměněno i několik návrhů na nepostupových místech, což je zase výhodné pro autory návrhů. Velkou výhodou je promyšlené zadávání zakázek. Součástí je i malý test, který vám napoví, jakou barvu, styl a vzhled by výsledné logo mělo mít. Zadavatel také může vybrat některá klasická loga zavedených firemních gigantů, která se mu zamlouvají a pro designéra mohou být inspirací. Návrhy zahrnují prakticky všechny kategorie: od zmiňovaného loga přes plakáty, vizitky, jídelní lístky nebo třeba trička s potiskem.

designcrowd

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 5. 2010 21:02
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »