Webovinky 47: to nejlepší z WebExpo 2010

Představíme si nejzajímavější projekty z přehlídky startupů z letošní české konference WebExpo, jejímž mediálním partnerem byla Lupa. Bylo z čeho vybírat!

Bijk

Vítězný projekt Bijk z přehlídky startupů v rámci WebExpo 2010 je nástroj určený pro všechny majitele a správce serverů. Nabízí spoustu funkcí, díky nimž mají administrátoři výborný přehled o zátěži a problémech a díky tomu mohou do jisté míry odhalit budoucí vývoj a zajistit nepřerušený provoz. Na vývoji Bijku se podíleli pravděpodobně největší poskytovatelé serverhostingu u nás. Sami tak ze své praxi ví, které informace jsou pro správce nejužitečnější. Bijk funguje na principu předplatného, kdy si základní plán s určitými omezeními můžete vyzkoušet zdarma. Služba má velmi přehledné rozhraní, informace jsou prezentovány především ve formě grafů a nechybí ani notifikace o problémech skrze e-mail či SMS.

bijk

Superscout

Dobrá firma se bez dobrých zaměstnanců neobejde. A pokud si chcete naopak najít dobré zaměstnání, potřebujete mít o budoucím zaměstnavateli co nejvíce informací. Superscout je web zprostředkovávající práci. Snaží si vzít to nejlepší ze sociálních sítí a teoreticky tak má nejblíže k webu LinkedIn. Autoři však nevytvořili pouhou kopii, ale naopak se snažili implementovat funkce, které jsou výhodné pro obě strany. A obzvláště z pohledu zaměstnance patří podle mého názoru k těm nejlépe řešeným. Obvyklý postup předpokládá, že si uchazeč vytvoří profil, ke kterému má každý přístup. Superscout na to jde obráceně. Potenciální zaměstnanec ve stylu sociálních sítí sleduje profily zaměstnavatelů a jejich nabídky. A pouze tito zaměstnavatelé mají přístup k jeho celému profilu. Pokud se tedy chcete ucházet o více míst, ostatní firmy se o tom nedoví. Z pohledu zaměstnavatele máte k dispozici přehlednou platformu pro zadávání volných pozic. Firma si také může vytvořit vlastní stránky s obecnými informacemi, zásadami firemní kultury a představit na fotografiích pracovní prostředí.

superscout

HotGloo

Online aplikace HotGloo si z přehlídky odnesla pomyslnou bronzovou medaili. Pouští se do segmentu, který se pozorovateli může zdát malý a navíc poměrně dobře obsazený. Autoři se však nezalekli a oproti zaběhlé konkurenci, která nabízí své služby obvykle zdarma, zavedli programy založené na předplatném a značnou část betatesterů dokázali proměnit v platící zákazníky. HotGloo slouží autorům webových stránek k vytváření tzv. wireframů. Jedná se o první vizuální návrhy webu, kdy se nezabýváte grafikou, ale rozložením nejdůležitějších prvků (bloky textu, obrázky či formulářové prvky). Právě tento krok je z hlediska použitelnosti klíčový a méně zkušenými tvůrci také nejopomíjenější. Někteří webdesigneři wireframy kreslí na papír, ale webové řešení má některé výhody. U prvků již řešíte jejich velikost a zarovnání. Webová typografie je na papír takřka nepřenositelná a zarovnávání je v případě HotGloo zautomatizováno.

EBF16

hotgloo

Prednasky.com

Web Prednasky.com se zrodil na akademické půdě VÚT v Brně. Zatím se jedná o jakési technologické demo, ale již v prezentované formě vypadá velmi zajímavě. Ve své podstatě jde o katalog videozáznamů z přednášek, které jsou obohacené o technologii Speech@FIT, která je určena k rozpoznávání mluveného slova a je taktéž vyvíjena na VÚT. Nahrané video je analyzováno a automaticky se z něj vytváří textový zápis, který je dostupný samostatně nebo ve formě titulků. Další zajímavou funkcí je textové vyhledávání, které v transkriptu dokáže odkázat ve videu na pasáže, ve kterých je hledaný výraz vyřčen.

prednaskycom

Nezaprší.cz

Úvodem bych rád pogratuloval Českému hydrometeorolo­gickému ústavu k novému designu stránek, kterých se dočkal po úctyhodných 12 letech. Tady bych ale rád skončil a rovnou vyzdvihl největší výhodu webu Nezaprší.cz – nepoužívá totiž data ČHÚ, ale jejich norských kolegů. Díky tomu má velký potenciál se stát nejpřesnějším a nejpřehlednějším webem o počasí u nás. Nebude to však mít jednoduché, protože stránky norských meteorologů jsou samy o sobě na špičkové úrovni (ukázka předpovědi pro Olomouc). Web Nezaprší tak vítězí hlavně díky češtině, přehledné grafice a abstrahování informací, jež jsou pro čtenáře zajímavé. Příkladem jsou tematické mapy, kdy se třeba fotbaloví fanoušci dozví, zda při konkrétním zápase svého týmu zmoknou.

nezaprsi

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 11. 2010 23:15

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »