Webovinky 5 - jak si přes Internet vylepšíte životní styl

Dnes si předvedeme službu na vytváření zpětných vazeb, mikroplatební systém a pomůcku pro vaši online kancelář. Ve volném čase si pak můžete vymyslet nový styl oblékání nebo zlepšit svou tělesnou kondici - a pochopitelně se s tím pochlubit online.

UserVoice

Zaběhnuté weby přirozeně nerady integrují do svých stránek služby třetích stran, pokud jim to nepřináší očividné výhody. O to více letos překvapila služba UserVoice, jejíž vertikální záložka s nápisem „Feedback“ ozdobila v průběhu roku weby MySpace.com, Nokia, Sun Microsystems či Sony BMG. Minulý měsíc přešla z betaverze do ostrého provozu, což v jejím případě znamenalo inkasování peněz za většinu do té doby bezplatných funkcí. UserVoice sbírá od návštěvníků klientských stránek ohlasy skrze dialogové okno, výsledky ukládá na své servery a dále analyzuje. Z prvotního dotazníkového formuláře se nabídka rychle rozrostla a dnes máte možnost vytvářet ministránky s hlasováním ve stylu Diggu, klasické ankety s možnostmi nebo celá diskusní fóra. Uživatelské testování tak v tuto chvíli stojí již na vedlejší koleji a je jen otázkou času, kdy se UserVoice stane poskytovatelem vlastních univerzálních služeb a bude integrovat služby ostatních komunitních webů.

UserVoice

Twitpay

Už jsem vám ve Webovinkách představoval projekt GiveReal, který měl sloužit jako mikroplatební systém pro kupování skutečných drinků vašim přátelům. S Twitpay má GiveReal spo­lečné dvě věci: oba platební kanály nejsou dotaženy do konce a oba zatím slouží spíše jako hračka. Pokud bych však měl poslední dolar, asi bych jej investoval spíše do Twitpay. Služba funguje zatím ve zkušebním režimu, takže peníze lze posílat pouze virtuálně. Přidáte si @twitpay mezi přátele na Twitteru a systém bude analyzovat všechny vaše tweety a hledat klíčové slovo twitpay. Zprávou ve formátu „@lupacz twitpay $10 for jen tak“ tak darujete 10 dolarů redakci Lupy. Skutečné platby přes PayPal budou spuštěny pravděpodobně v řádu několika týdnů. Twitpay i pak ale zůstane spíše jakousi virtuální knihou závazků a dluhů, ke skutečnému zasílání nebudete nijak smluvně vázáni. A ta nejpodivnější funkce čeká na samotném konci celého řetězce. Pokud už vám lidé peníze zašlou, budete je moci utratit pouze za dárkové poukazy Amazonu, vybrané charitativní projekty nebo podporu samotného Twitpay. Z plateb nad 99 centů si navíc systém strhne pět centů. Twitpay původně vznikl jako služba, kterou mohou lidé využít pro zasílání darů při humanitárních katastrofách. V uplynulém roce stál Twitter několikrát v centru zpravodajského dění (třeba při útocích v Bombaji) a z toho pohledu by mohl být pro všechny dárce užitečnou pomůckou.

Twitpay

.docstoc

Online kancelářské programy přitahují stále více pozornosti, i když  jejich kompatibilita s desktopovými aplikacemi stále není stoprocentní. Hromadné konverze dokumentů z počítače na síť se tak neobejdou bez problémů. Lepších výsledků v tomto dosahují flashové prohlížeče. U pre­zentací je lídrem v této oblasti SlideShare, u dokumentů patří k nejznámějším Scribd. Dnes si představíme .docstoc, jenž nabízí asi nejsnadnější možnost, jak synchronizovat soubory mezi webovou aplikací a vaším počítačem, a zároveň je cenným zdrojem profesionálních dokumentů. Letmý pohled na hlavní kategorie naznačuje, jaký obsah je možné na .docstoc najít. Jde především o různé vzory smluv, právní dokumenty, licenční ujednání, technické dokumenty, formuláře, žádosti pro úřady atd. Díky funkci .docstoc Sync si po stažení malého prográmku synchronizujete určitou složku na počítači přímo s funkcí MyDocs. Samotný webový adresář MyDocs připomíná klasickou složku Dokumenty, ale obsahuje i pokročilé funkce pro sdílení na komunitních webech nebo weblozích, automaticky generované náhledy a porovnávání změn mezi uloženou online verzí a vaším počítačem.

KL_NOMINACE

.docstock

StyleMob

Ženy to nemají na českém internetu jednoduché. Pokud vyškrtáme ženské magazíny, rodinné a těhotenské poradny, prakticky pro ně neexistuje žádný specializovaný server. V zahraničí je situace o poznání rozmanitější. Prakticky v každé kategorii existuje tři a více vysoce konkurenčních webů, z nichž žádného bych neoznačil za jasného favorita a ostatní za pouhé kopie. V oblasti módních trendů jsou to třeba FabSugar, Fashion Mash  nebo Chictini. Já vám ale představím StyleMob, který se mi svým jednoduchým konceptem nejvíce zamlouvá. Návštěvnice nahrávají na web fotografie s celou postavou, hlavou a tváří nebo detaily módních doplňků a nechají ostatní hlasovat ve stylu líbí/nelíbí. U každé fotografie je navíc uvedena třeba značka daného oblečení nebo orientační cena. Díky tomu se můžete nechat inspirovat konkrétním stylem, kusem oblečení nebo příležitostí a vybrat si tak indie tričko do školy nebo decentní večerní šaty na ples. Zoufalky si mohou nechat poradit od ostatních uživatelek nebo se přidat ke skupině s podobným vkusem.

StyleMob

Traineo

Z nového roku už bylo ukousnuto několik dnů a pokud jste si dali nějaké to novoroční předsevzetí, nejspíš již bylo zavrženo nebo se zmítá ve smrtelné křeči. V případě, že jste si předsevzali zhubnout či více sportovat, může vám záchranný kruh hodit web Traineo. Hlavní částí je jakýsi deníček, ve kterém vyplníte profil zaměřený na vaši váhu, pohlaví a datum narození, což je nutné pro výpočet body mass indexu. Poté si stanovíte, kolik kilogramů a k jakému datu se pokusíte shodit. Já jsem se je snažil paradoxně přibrat, což bohužel systém neumí vyhodnocovat. V průběhu dne si potom můžete zaznamenávat, kolik kalorií jste do těla dostali jídlem. Na druhé straně vyplňujete údaje o různých čin­nostech a jejich intenzitě, z čehož se vypočítává ztrátová složka kalorií. Tyto údaje se pak shromažďují v grafech a vy můžete sledovat, jak se vám daří cíl plnit. Traineo nabízí i několik komunitních funkcí. Můžete oslovit tzv. „motivátory“, kteří budou kontrolovat váš profilový deníček a různými výhrůžkami vás budou motivovat k dodržování cvičebního a jídelního plánu. Taktéž se můžete připojit k nějaké uživatelské skupině (spousta z nich vypadá bohužel na maskované příznivce „gaučinku“).

Traineo

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 1. 2009 0:14

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »