Hlavní navigace

Webovinky 6: informace a pomůcky pro vaši práci

 Autor: 21971
Lubomír Hauerland

Našli jste chybu v software a nemůžete najít uspokojivou odpověď, co s tím? Možná vám pomůže online služba. V katalogu si najděte složení výrobku, o jehož nezávadnosti pochybujete. Pomůžeme vám i prorazit ve světě hudby, můžete si vygenerovat čárové kódy a vytvořit si zdarma vlastní reklamní skript.

GetSatisfaction

Každý software nebo webová služba má interní systém pro hlášení chyb. Horší už to je se zpětnými výstupy směrem k uživatelům. V lepším případě si můžeme přečíst několik všeobecných odpovědí v sekci typu „Často kladené dotazy“ nebo navštívit diskusní fórum. Nakonec ale stejně většinou skončíme googlováním diskusí v hlubinách Internetu. GetSatisfaction však může pomoci vytrhnout trn z paty nejen návštěvníkům, ale především samotným provozovatelům stránek. O tom, že je o podobnou službu zájem, svědčí počet zapojených projektů (přes 8800 produktů a 9900 společností), mezi nimiž nechybí zvučná jména jako například BBC, Facebook, Adobe či Apple. Z každé společnosti se vám dostane odpovědi od samotných vývojářů nebo pracovníků z oficiálního helpdesku. Návštěvník může do fóra pokládat obecné dotazy k provozu služby, hlásit problémy a neočekávané chování, navrhnout vylepšení některé funkce, nebo poslat prostou pochvalu. GetSatisfaction jde ale ještě dále. Neustále monitoruje zprávy na Twitteru o daném projektu či produktu a vypisuje tyto zprávy ve formě jakýchsi potenciálních diskusních vláken. Pokud tweet obsahuje nějakou otázku nebo podnět, můžete jej kliknutím zkopírovat do GetSatisfaction a začít další diskusi.

getsatisfaction

GoodGuide

„Green living“ je termín zaběhnutý hlavně v zahraničí, ale v poslední době se o něj zajímá stále více lidí i v naší republice. Nehledejme za ním žádné ekologistické aktivisty. Jeho podstatou je zodpovědné chování výrobců k přírodě a přeneseně tak i všem zákazníkům. Třeba chemické složení deodorantu nebo některých potravin je neznámou i pro chemiky, natož pro běžného spotřebitele. Když si to spojíte se snahou marketingových oddělení, aby se daný produkt dobře prodával (měl hezký obal, pěkně voněl nebo chutnal, a to vše s co nejnižšími náklady), není divu, že se v médiích občas objeví zprávy o zdraví škodícím zboží, které se musí stáhnout z trhu. GoodGuide je katalogem produktů běžné spotřeby, které jsou bezpečné, ekologicky šetrné a výrobce se chová zodpovědně vůči svým zákazníkům a zaměstnancům. Za těmito pěknými frázemi se kupodivu skrývá značná informační databáze, jež čerpá z mnoha zdrojů. V oblasti zdraví je složení výrobků analyzováno na výskyt potenciálních alergenů, rakovinotvorných látek a dalších nebezpečných substancí. Sekce zaměřená na ekologii zohledňuje počet toxických a špatně odbouratelných látek, kterých se v produktu používá, energetickou náročnost výrobního procesu, vliv na biodiverzitu a potenciální přínos ke klimatickým změnám. Sociální oddíl analyzuje firemní politiku v oblasti zaměstnanosti, zastoupení odborů, dodržování lidských práv či filantropické aktivity. GoodGuide je užitečným rádcem při nákupu bezpečných produktů. Jsou zde zastoupeny i nadnárodní korporace, takže část zboží lze běžně zakoupit i v našich obchodech.

goodguide

Koblo

Firma Koblo byla založena v roce 1998 a její název pravděpodobně není neznámý amatérským hudebníkům. Původně se soustředila na vývoj hudebního softwaru a různých mixážních pluginů. Loni změnila svou strategii, mixážní software vydala pod licencí open-source a své webové stránky proměnila v komunitní síť pro hudební experty. Uživatelé mohou nahrávat své songy, stahovat různé smyčky a mixovat hudbu dle libosti. Aktivní přístup navíc provozovatelé podporují různými bonusovými materiály a soutěžemi. Na Koblu se mohou přihlásit i celé skupiny a využít platformu jako svého virtuálního vydavatele: sestavovat vlastní playlisty a alba. Uvidíme, zda stránky naplní svůj vytčený cíl a stanou se líhní nových talentů.

koblo

Snappr

Snappr se sice letos nedostal mezi užší finalisty soutěže The Crunchies 2008, ale z hlediska originality by si to jistě zasloužil. Paradoxně trpí hlavně tím, že je příliš spjat s reálným světem. Zatímco je moderní převádět všechno skutečné na Internet, opačným směrem to zatím moc nefunguje. Snappr je v podstatě generátorem QR kódů – dvourozměrných grafických obrázků, v nichž je zakódována určitá informace podobně jako u čárových kódů na obalech výrobků. Za pomoci kamery a čtečky v mobilu (zdarma ji nabízí např. společnost Kaywa) můžete snímat tyto kódy a dekódovat informace v nich obsažené. QR kódy na výrobcích sice zatím nejsou příliš rozšířené, ale situace se pomalu mění. Představte si, že přijdete v obchodě k vytipovanému výrobku, načtete jeho QR kód, a pak se na Internetu dozvíte podrobnou specifikaci (uvedenou na stránkách výrobce) nebo si najdete nejvýhodnější cenu za pomoci srovnávače cen. Podobných generátorů již několik existuje, Snappr však toho nabízí víc. Kromě standardních textů, čísel telefonů a elektronických vizitek si můžete vytvořit navštívenky pro nejčastější komunitní weby jako například Facebook, Flickr, Digg či YouTube. Dokonce si můžete psát vlastní mikroblog, nahrávat obrázky nebo si vytvořit flashový hudební přehrávač. K veškerému takto nahranému obsahu se následně vygeneruje QR kód s URL.

snappr

OpenX

OpenX je učebnicovým příkladem, jak se z open-source skriptu může stát služba, o kterou mají investoři zájem jako koza o lupení (hodnota investic 20,5 milionu dolarů). Pokud jste někdy provozovali internetové stránky naprogramované v PHP a hledali script pro správu reklam, jen těžko jste mohli neslyšet o skriptu phpAdsNew. OpenX je jeho přímým pokračovatelem, který se zároveň rozrostl do plnohodnotné reklamní platformy. Uživatel tak může zdarma používat nejen kvalitní skript pro správu vlastních reklamních kampaní, ale snadno získá zdroj příjmů od dalších vydavatelů. Těch je v současnosti přes 35 000 a OpenX používá přes 150 milionů webových stránek. Stránky nabízí pokročilé funkce pro optimalizace kontextových reklam Adsense a nabízí také hostovanou verzi, kdy běží kampaně přímo na serverech OpenX.

openx

Anketa

Který projekt vás nejvíce zaujal?

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku