Hlavní navigace

Weby pana Potěmkina

Eduard Hlava 31. 3. 2005

Předpokládám, že jste již zažili situaci, kdy jste si pomocí webových stránek objednali konkrétní "kamennou službu" (ať už přímo nebo následně jiným prostředkem) a po perfektně odvedené práci jste mohli prohlásit "udělali to skvěle, ale webové stránky mají hrozné". Přestože stránky firmy byly v porovnání s konkurencí doslova otřesné, firma poskytovala perfektní služby. Jak to, že i přes tento fakt jste zvolili právě tuto firmu? Jak to, že vás neodradil jejich web?

Předpokládám, že jste již zažili situaci, kdy jste si pomocí webových stránek objednali konkrétní „kamennou službu“ (ať už přímo, nebo následně jiným prostředkem) a po perfektně odvedené práci jste mohli prohlásit „udělali to skvěle, ale webové stránky mají hrozné“. Přestože stránky firmy byly v porovnání s konkurencí doslova otřesné, firma poskytovala perfektní služby. Jak to, že i přes tento fakt jste zvolili právě tuto firmu? Jak to, že vás neodradil jejich web?

Samozřejmě, vždy je rozhodovací proces složitý a většinou vícekriteriální, ale v poslední době se na úroveň webových stránek klade čím dál větší důraz. A někdy až přehnaně velký. Dokonce jsem se nejednou přistihl při tom, že při hledání výrobku či služby prostým procházením stránek firem jsem ihned odcházel z webu, který se mi nelíbil, aniž bych se na něm porozhlédl. Třeba jsem tím přišel o skvělou nabídku, nevím. Jen proto, že firma nebyla schopná si zaplatit nejen vývoj nového webu, ale i jeho dlouhodobou údržbu (na kterou se často zapomíná). To ale ještě nemusí nic říkat o tom, jak firma dělá svůj core business. Nebo ano? Už jsme opravdu tak daleko, že můžeme úroveň firmy hodnotit podle úrovně jejího webu? Těžko říci, do jaké míry je kvalita služeb v korelaci s kvalitou stránek firmy, která tyto služby poskytuje.

Web je něco, co se dá celkem snadno ohodnotit. Je validní, splňuje nějaká kritéria, je krásný, přístupný, SEO friendly, rychle se načítá a člověk se v něm dokáže rychle zorientovat. Jak ale poznám, že firma, kterou web reprezentuje, má stejnou kvalitu jako její web? Odpověď by mohla být návodná – tedy těžko. Musím si něco koupit či objednat, abych na vlastní kůži poznal, s kým mám tu čest. A pak o tom můžu třeba napsat glosu. Někdy ale stačí mnohem méně – totiž firmu kontaktovat a čekat na odpověď.

Nedávno jsem takto narazil na jednu společnost (dokonce vlastně zahraniční) poskytující webhosting, registraci domén a příbuzné služby. Jejich web je na první pohled přehledný, hezký, vypadající velmi profesionálně. Našel jsem to, co jsem potřeboval. Konkrétně kontakt na technickou podporu, protože jsem chtěl změnit záznam u domény, která je u nich hostována. Tedy napsal jsem na uvedený e-mail. Odpověď zatím nepřišla (po 14 dnech). Tak jsem zkusil webový formulář. Tentokrát mi přišla odpověď okamžitě. Bohužel jen od e-mailového robota. Zhruba po dvou dnech od e-mailové komunikace jsem zavolal na uvedené telefonní číslo. To jsem asi neměl dělat, protože můj pohled na tuto společnost se v ten moment rapidně změnil. Telefon zvedl ospalý klučina (volal jsem v pracovní době), nepředstavil sebe ani společnost a výsledkem bylo pouze to, že musím poslat e-mail na jinou e-mailovou adresu, aby se na to mohl jiný kolega podívat. Měl jsem chuť poslat ho do tří teček. Komunikace s nimi probíhá dodnes a tempem stejně ospalým, jako byla reakce pracovníka technické podpory.

Když se ale dívám na ty jejich stránky, stále si nedokážu spojit tu poměrně dobrou kvalitu stránek s nedostatečnou úrovní chování samotné firmy vůči zákazníkovi. Tyhle Potěmkinovy weby mají jen hezké štíty, ale to, co se skrývá za nimi, stojí za Alt/Ctrl+F4. V kamenném světě se firma těžko za něco skryje. Na webu k tomu obvykle stačí pozlátko v podobě pěkných stránek. Sám ale teď nevím, jestli je to dobře, či nikoliv.

PS: S výše uvedenou společností jsem stále v kontaktu, protože můj problém zatím nedokázali ani po více než 14 dnech vyřešit. Vzhledem k tomu, že bych si nerad přibouchl už tak hodně přivřené dveře vzájemné komunikace, jistě pochopíte, když zde její jméno zatím uvádět nebudu.

Našli jste v článku chybu?

3. 4. 2005 18:15

spider (neregistrovaný)
A to vas (a priznam i mne) poznamenalo. Znacna cast spolecnosti ale bere internet jen jako nejakou informacni sluzbu, casto neni schopno rozlisit webove stranky od informaci na www.seznam.cz (napr). Krome toho, hodne firem a zejmena zivnostniku se internetem nezabyva, protoze a. maji jine starosti, b. nerozumi tomu (a proc by taky mel autolakyrnik rozumet internetu?) c. povazuji to za ztratu penez a casu (a taky to byva pravda). Takze se nedivte, kdyz clovek, ktery je siroko daleko prosluly tim,…

3. 4. 2005 13:55

metal.panther (neregistrovaný)
V zahranici funguje jedna jednoducha vec. I na mnoho jinych sluzeb. "TRY BEFORE BUY - Vyzkousej pred zakoupenim." Vetsinou to byva doba 14 dnu. Pak si muzete tuto sluzbu zakoupit na jeden mesic a kdykoliv zmenit tento system na dlouhodoby, treba rok (vyhoda - slevy, vetsi mnozstvi funkci, apod...). Chyba klienta, ze to nevyzaduje. Osobne se divam na vzhled WEBu, a je to jeden z bodu, ktery rozhoduje. Amatersky splacany WEB (nekdo vyse uvedl - "... staci mi textovy ..." nesved…
Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu