Hlavní navigace

Weby skoupých na všech sloupích

David Litvák 8. 9. 2000

Mám takové jedno oblíbené, skoro varietní číslo. Poprvé se mi povedlo bezděky, podruhé jsem využil identické situace naučeným způsobem, od třetího opakování už jsem s možnostmi realizace kalkuloval. Jde o číslo celkem nenáročné, jehož dopad bývá bezprostřední a nepopiratelný - a možná i vám se někdy bude hodit.

Takže: sedíte s někým v restauraci, kavárně nebo kdovíkde a z obchodních, osobních či jen standardně ješitných důvodů svůj protějšek přesvědčujete o tom, jak úžasná, nezadržitelná, nepominutelná, přelomová a zásadní věc je Internet. Váš protějšek používá slova jako „nevím“, „pochybuji“, „ztěží“ a „nezdá se mi“, vy oponujete termíny „rozhodně“, „bez pochyb“, „určitě“ a „mýlíš se“. Dříve nebo později pak nadejde okamžik, kdy se budete muset omluvit a na chvíli opustit prostory hlavního sálu – vše je věcí načasování, vašeho protihráče byste v optimálním případě měli mít tou dobou už skoro na lopatkách. Pokud debata neprobíhá v nádražním bufetu, máte pak zhruba padesátiprocentní šanci, že na toaletách naleznete papírové utěrky potištěné webovou adresou jejich německého výrobce. Návrat do sálu s lehce provlhlým ubrouskem a fatálním konstatováním „vidíš? už je to prostě všude…“ nemůže mít jiný výsledek, nežli váš naprostý triumf.

Tím končí dnešní lekce Poradce mladého lovce investorů a začíná úvaha na téma „URL a užité umění“. Jsou všude. Na propiskách. Na tričkách. Skleničkách. Na autech, na taškách, na aktovkách, na letadlech, na větrovkách, jsou ve zlatém rámečku, na nočním stolečku… tam všude straší wé wé wé tečky cé zet. S největší pravděpodobností v tomhle směru nikterak nezaostáváme za rozvinutou cizinou, přesto se zdá, že určitá ex-RVHP specifika bychom v naší reklamní scéně našli, konkrétně v oblasti „outdoorové“ neboli „zdveřní“.

Není to tak dávno, co jsem půl roku den co den při průjezdu přes Špejchar zíral na ušmudlaný hadr obepínající nárožní zábradlí, zvoucí kolemjedoucí na www.svatba.cz. Ani po půl roce jsem ho nepochopil – natož abych se na web podíval.

Pokud jste někdy přijížděli k Praze po dálnici třeba směrem od Hradce Králové nebo z Mladé Boleslavi, třeba jste zaregistrovali na jednom z přejezdů nad dálnicí plachtu www.techniserv.cz. Pokud ano, určitě vám teď vrtá hlavou, jak to, že jsem si po zbylých třicet kilometrů cesty dokázal onu adresu zapamatovat. Léta dřiny, přátelé. Navíc jsem svého času jezdil obden do Kolína.

Další a nové cesty a výlety znamenají vždy další a nová setkání s variantami transparentového marketingu webových adres, přesto se mi dodnes nepodařilo zodpovědět si uspokojivě na otázku: co si od toho slibují?

Jen jedinkrát jsem musel ocenit nápaditost, patřičnost i dokonalou cílenost WWW nápisu na plotě. Krok sun krok kolony vozidel v Korunovační ulici v Praze nabízí každé dopoledne neměnný pohled na frontu před vchodem ruské ambasády – a nově i na naproti umístěný nápis „www.vizumdorus­ka.cz“. Čtyři dny jsem jezdil kolem a každý den jsem se proklínal, že jsem si opět zapomněl vzít fotoaparát, abych tuto brilantní ukázku vítězství nápadu nad financemi zdokumentoval do učebnic reklamy. Čtvrtý den jsem se na inzerovaný web podíval.

Jediný fakt, který mi pustá úvodní stránka sdělila, byl ten, že jsem její jedenáctý návštěvník.

(A pokud ještě nejste na Internetu zcela zabydlení, tak vám to raději přeložím: kromě mne a webmastera je web ruských víz všem ukradený. Svoloč jedna.)

Našli jste v článku chybu?

12. 9. 2000 21:10

Lukulus (neregistrovaný)
Tedy to www.svornosti8.cz, to je sila. Zvlast kdyz to porovnam treba s www.beranka.virt.cz. Jak si nekdo na tohle muze zridit domenu druhe urovne !?

11. 9. 2000 19:16

Milos Format (neregistrovaný)
A co takova adresa http://www.svornosti8.cz/, kterou jsem videl na (zrejme k prodeji) jednom dome... Hadejte kde!
Vitalia.cz: Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Lupa.cz: Seznam mění vedení. Pavel Zima v čele končí

Seznam mění vedení. Pavel Zima v čele končí

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU