Hlavní navigace

WhatsApp hlásí 600 milionů uživatelů měsíčně, monetizaci stále nemá

Daniel Dočekal 1. 9. 2014

Chatovací služba patřící Facebooku je podle všeho populárnější než Facebook Messenger. Samozřejmě, pokud berete vážně číslo, které se nedá ověřit.

Popularita WhatsApp je dána minulosti, kdy ještě služba byla samostatná a nezávislá a nabízela něco, co zejména mládež hodně chtěla: možnost uniknout Facebooku a bezpečně komunikovat mezi sebou, v podstatně užším měřítku, než jak je tomu v jejich sociálních kruzích na Facebooku. Ty se za několik let rozrostly až příliš, včetně toho, že sem pronikají rodiče, kteří své děti už umí přeci jenom (na Facebooku) lépe najít.

Minulý týden Jan Koum (CEO a zakladatel) oznámil na Twitteru dosažení hranice 600 milionů měsíčních aktivních uživatelů. Neopomněl přitom zdůraznit, že aktivníregistrovaní jsou rozdílní uživatelé.

Now serving 600,000,000 monthly active users. Yes, active and registered are very different types of numbers…

Služba WhatsApp dosáhla půl miliardy v dubnu a mezi chatovacími aplikacemi má poměrně velký náskok. Snapchat (slibující falešný pocit soukromí) má přes 100 milionů uživatelů, Viber také a mezi těmi většími je nejspíš pouze WeChat s více než 400 miliony, ale ten je v zásadě využíván hlavně v Číně.

Narážka Jana Kouma na aktivní vs. registrované uživatele je samozřejmě správná. Řada služeb uvádí, kolik má registrovaných uživatelů, tedy číslo poměrně zásadně zavádějící. U WhatsApp je ale s čísly podobný problém: nevíme, co je to „aktivní“ uživatel – může to být samozřejmě někdo, kdo si WhatsApp pustí jednou měsíčně, aniž by ho jakkoliv opravdu používal (a podobně postavená metrika je zcela běžná). 

CIF16

A protože jde o čísla nikým neověřovaná, není vůbec jasné, jak jsou počítána. Stačí vzpomenout na dobu před několika lety, kdy Facebook za uživatele vydával i návštěvníky webových stránek, kteří si zobrazili Like/Líbí tlačítko.

WhatsApp byl koupen Facebookem za 19 miliard dolarů a ještě stále není jasné, kde bude brát peníze na provoz. Jediným zdrojem příjmů je poplatek 0,99 USD ročně, který uživatelé začnou platit po první roce používání zdarma. Koum přitom odmítá zavést reklamu a je i proti dalším způsobům monetizace (například doplněním her coby součásti služby).

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Euro TV: personalizované znělky

Euro TV: personalizované znělky

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...