Hlavní navigace

WhatsApp: Že nás chce koupit Facebook? To jsou jen řeči

David Slížek

S Facebookem nevyjednáváme, zchladil po několika hodinách od zveřejnění zprávy na serveru Techcrunch velká očekávání obchodní ředitel WhatsApp Neeraj Arora. „Článek na Techcrunch.com jsou jen řeči a není fakticky správný. V současné době k tomu nemáme co dalšího říct,“ uvedl v prohlášení pro server VentureBeat. A svou reakci přidal také Facebook: „Spekulace a fámy nekomentujeme,“ napsal serveru AllThingsD.

S Facebookem nevyjednáváme, zchladil po několika hodinách od zveřejnění zprávy na serveru Techcrunch velká očekávání obchodní ředitel WhatsApp Neeraj Arora. „Článek na Techcrunch.com jsou jen řeči a není fakticky správný. V současné době k tomu nemáme co dalšího říct,“ uvedl v prohlášení pro server VentureBeat. A svou reakci přidal také Facebook: „Spekulace a fámy nekomentujeme,“ napsal serveru AllThingsD.

Ten také připomíná, že se o multiplatformní aplikaci na posílání zpráv v minulosti zajímal nejen Facebook, ale i Google. Tehdejší zaměstnanec Googlu Neeraj Arora se dokonce zajímal tak moc, že nakonec k WhatsApp přešel. Zakladatelé společnosti Jan Boum a Brian Acton si ale cení své nezávislosti a také striktně odmítají financování reklamou – tedy obchodní model, na kterém Facebook i Google stojí, píše AllThingD.

„Reklama není jen narušením estetiky, urážkou vaší inteligence a nabouráním toku myšlenek. V každé firmě, která prodává reklamu, pracuje podstatná část vývojářů na tom, aby co nejlépe vyladila sběr dat, napsala co nejlepší kód ke sledování vašich osobních údajů, udržují servery, které tato data shromažďují, porovnávají, rozřaďují, balí a rozesílají… A výsledkem jejich práce je mírně odlišný banner ve vašem prohlížeči nebo na displayi mobilu. Nezapomínejte, že kdekoli je zapojena reklama, vy uživatelé se stáváte produktem,“ vysvětloval Koum v blogu, proč WhatsApp reklamu neobsahuje.

Našli jste v článku chybu?
4. 12. 2012 17:15

To není žádný háček. Je to naprosto transparentní a maximálně férový obchodní model. Ceny jsou známy již při instalaci aplikace. Uživatel má rok na to si zdarma vyzkoušet, jestli aplikaci chce, využije anebo jestli ji potřebuje. Žádný zajíc v pytli.

A jinak sorry, pokud si někdo nainstaluje aplikaci a po roce je prekvapen, že je to aplikace placená, tak je to normální trouba. Je to stejné, jako podepsat smlouvu s úvěrovou společností, smlouvu si nepřečíst a následně si stěžovat, že jsou to podv…

4. 12. 2012 13:53
Lemra lina (neregistrovaný)

A ještě pár linků:

"Šifrování" a la WhatsApp WhatsApp - jak na hijack účtu snadno a rychle

Lameřina.