>> v podzimní a vánoční sezóně roku 2010 se prodalo o 50 % víc
p.Hlavenka byl na dovolené? (v budoucnosti) :)
Názory k článku
Windows 7: žádné zprávy jsou dobré zprávy
petr ci pavel (neregistrovaný)
193.165.182.---
13. 1. 2010 7:27
Nový
RE: Windows 7: žádné zprávy jsou dobré zprávy
celé vlákno
VfB (neregistrovaný)
---.vychcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
13. 1. 2010 7:32
Nový
řekněte LOL
celé vlákno
win XP měli při nástupu výhodnou pozici v tom, že je většina uživatelů vyměňovala za win98, které byly spíš jen simulátor OS (žádná uživatelská práva, nestabilní v síti, atd...), kdo přecháízel z win2k (nejlepších windows v historii), tak neměl důvod přecházet (nejviditelnější výhoda: themes nefungovaly, bez crackování systémových knihoven, sdílení po síti bylo v XP mnohem horší, přibyly "nasírací" funce jako spouštění nabídky akcí po vložení CD a tak podobně...), kdežto W7 proti XP nepřinášejí nic moc zásadně nového kromě podpory 64bitů (i když existuje i 64bit verze XP), navíc přinášejí i nevýhody jako UAC, možném problémy s ovladači a nekompaktibilitou starších aplikací... (např her)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
13. 1. 2010 7:50
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Ony toho 7cky (pripadne 2k8 srv) prinasi mnohem vic ... toho spatneho. Napriklad ti dementi v M$ zmenili default TS, takze kdyz se prihlasi k serveru dva lidi pod stejnym acc, tak si vzajemne kradou session. Da se to zmenit, ale takovych veci je pstoste moc a jak se rika 1000x nic umorilo vola.
Ve firme mame nainstalovany jak Visty tak 7 na testovacch strojich, samozrejme do domeny a "proste to nefunguje". Vazne mam na praci spoustu jinych veci nez zkoumat co je zase kde jinak.
Na gameseni doma OK, ale na praci ... neprinasi nic co by stalo za rec, jen horu potizi. Pro priklad, ze 7cek se nelze dostat do KB + CSOB. Ne ze by to byla chyba tech win, v tomhle pripade je to ciste o nakopani tech idiotu v bankach, ale jedni vyzaduji pro svou uzasnou aplikaci tu jednu spravou (prehistorickou)verzi javy, ktera na 7 nejede, druzi zase nefuguji v nicem jinem nez IE7, ktery na 7 neexistuje. Pro upresneni, nemluvim o pristupu na soukrome ucty, tam se o osefovat da, ale o jejich "aplikacich" pro firemni sektor.
Ve firme mame nainstalovany jak Visty tak 7 na testovacch strojich, samozrejme do domeny a "proste to nefunguje". Vazne mam na praci spoustu jinych veci nez zkoumat co je zase kde jinak.
Na gameseni doma OK, ale na praci ... neprinasi nic co by stalo za rec, jen horu potizi. Pro priklad, ze 7cek se nelze dostat do KB + CSOB. Ne ze by to byla chyba tech win, v tomhle pripade je to ciste o nakopani tech idiotu v bankach, ale jedni vyzaduji pro svou uzasnou aplikaci tu jednu spravou (prehistorickou)verzi javy, ktera na 7 nejede, druzi zase nefuguji v nicem jinem nez IE7, ktery na 7 neexistuje. Pro upresneni, nemluvim o pristupu na soukrome ucty, tam se o osefovat da, ale o jejich "aplikacich" pro firemni sektor.
insider (neregistrovaný)
85.93.118.---
13. 1. 2010 8:11
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
To je uzivatel Linuka, ten bude vzdy mimo.
Ostatne, jak uzivatel Windows soudim, ze Linuk se nezmenil od doby, co vznikl. Furt je to stejny smejd.
Ostatne, jak uzivatel Windows soudim, ze Linuk se nezmenil od doby, co vznikl. Furt je to stejny smejd.
Thomas (neregistrovaný)
---.87.broadband6.iol.cz
13. 1. 2010 8:52
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
to insider: a to byla reakce na co?
Možná by nebylo špatné si nějaký ten nový Linuk nainstalovat, prokousat se rozdílama proti Win a pak zjistíte, že je to normální moderní pracovní nástroj.
Jen mě z předchozích příspěvků těší, že ve Win jsou taky problémy s ovladačema, bankama atd. - takže si ty dva systémy nemají co vyčítat. :-)
Možná by nebylo špatné si nějaký ten nový Linuk nainstalovat, prokousat se rozdílama proti Win a pak zjistíte, že je to normální moderní pracovní nástroj.
Jen mě z předchozích příspěvků těší, že ve Win jsou taky problémy s ovladačema, bankama atd. - takže si ty dva systémy nemají co vyčítat. :-)
\TeX{}nosma\v{z}ka (neregistrovaný)
62.168.56.---
13. 1. 2010 14:36
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Nahrávka na flame si cíl vždycky najde ;)
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
13. 1. 2010 21:02
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Jako uživatel Windows toho o linuxu evidentně moc nevíš, pokud vůbec něco. Linux už je dnes o mnoho lepší, než před takovými pěti lety. U Widlí je to přesně naopak. A každý O. S., který se nevejde na CD, je na dvě věci. Já jsem s Windowsy u XP definitivně skončil. Mám krabicovku a pokud na novém PC nebude fungovat, přejdu totálně na Linux. Nebudu vyhazovat troj, nebo čtyřcifernou částku za polotovar s životností max. tři až čtyři roky.
insider (neregistrovaný)
85.93.118.---
13. 1. 2010 22:49
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
"U Widlí je to přesně naopak."
Tak tohoto jako uzivatel u Linuxu o Windows moc nevis.
Ale chapu, jsi krakonos (zhunelec)
Tak tohoto jako uzivatel u Linuxu o Windows moc nevis.
Ale chapu, jsi krakonos (zhunelec)
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
14. 1. 2010 17:22
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Nechápeš nic. Mám na NB oboje, protože lézt s Widlemi na internet je vrchol hazardu. Instalaci XP jsem si přes nLite upravil, takže z 680 MB zbylo 390, což systému velice prospělo. Nicméně 64 bitový Ubuntu, který používám, je mnohem čipernější a bezpečnější. Instalace Windows, včetně aplikací mi s nezbytnými restarty, čištěním a defragmentací zabere přes 3,5 hodiny. Ubuntu mám kompletně s jedním restartem včetně aplikací, nainstalováno za 30 minut, jediné, co musím udělat ručně, je nastavení účtú v poštovním klientovi a Skype. O kompatibilitě s HW netřeba mluvit, pod Ubuntu funguje s výjimkou poloprofesionálního skeneru všechno, pod Vistashitem, nebo Seveny mi z HW nejede korektně nic.
aya.ware (neregistrovaný)
---.127.142.82.static.b26.cz
13. 1. 2010 14:22
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
no nevím nevím.... Přihlašování na TS pro 2lidi s jedním účtem mi nepříjde moc "košer" - imho by mi asi sebrali ISMS certifikaci:-)
Co se MS domény týká (ta moje má něco přes 500 userů)- 7-mičky fungují bezvadně i s policy, kterou máme vytvořenou pro visty..
Na práci jsou bezva - můj osobní pocit je že mi někdo zapnul na ntb "turbo" :-)
Co se MS domény týká (ta moje má něco přes 500 userů)- 7-mičky fungují bezvadně i s policy, kterou máme vytvořenou pro visty..
Na práci jsou bezva - můj osobní pocit je že mi někdo zapnul na ntb "turbo" :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
13. 1. 2010 17:26
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Ten acc je admin acc, paac se prihlasovat pod svym a cekat az widle nakopiroujou profil ... (kterej debil toto stvoril by zaslouzil ...), fakt si nedovedu predstavit firmu, ktera pouziva widle, ma rekneme 300+ stroju a lidi si sedaj kam je zrovna napadne. To aby na kazdym stroji meli nekolikaterovy pole jen na profily.
Navic v tomto pripadne neexistuje zadny rozumny duvod proc defaultni chovani menit. Tedy jeden mozna ano, aby se mohlo rict, ze je neco noveho.
Vazne me nebavi zkoumat desitky aplikaci a zjistovat jak jim nastavit prava aby mohl i nekdo dalsi. Ostatne v tuxovi je taky jeden root, coz sice neznamena ze nelze udelat stejne opravnenych acc vic, ale pouziva se to minimalne.
Visty + 7 jsou totez jen premalovano, AD mame na 2k3 serveru a samo odladeno pro XP. Jak moc efektivne bude vynalozeno rekneme 200 hodin admina travenych zjistovanim jak to prekulikovat aby to fungovalo s vistama/7 ? Pricemz jako bonus sve prace zjisti, ze aby to fungovalo "spravne" potrebuje 2k8 server => migrace AD, nacez zjisti ze misto 2k3 office potrebuje taky novejsi ... => nekolik MKc nakladu a co za ty $ bude ? Jenom jinak vymalovane totez. Ucetnictvi nebude uctovat o nic rychleji, word nebude pismenkovat lepe, jen se za dvermi IT vytvori dlouhodoba fronta useru s dotazy "A jak mam v tech office ulozit soubor? A proc to firme xyz nejde otevrit, kdyz predtim slo?"
Ty dotazy nejsou fantazie, to je realita.
Navic v tomto pripadne neexistuje zadny rozumny duvod proc defaultni chovani menit. Tedy jeden mozna ano, aby se mohlo rict, ze je neco noveho.
Vazne me nebavi zkoumat desitky aplikaci a zjistovat jak jim nastavit prava aby mohl i nekdo dalsi. Ostatne v tuxovi je taky jeden root, coz sice neznamena ze nelze udelat stejne opravnenych acc vic, ale pouziva se to minimalne.
Visty + 7 jsou totez jen premalovano, AD mame na 2k3 serveru a samo odladeno pro XP. Jak moc efektivne bude vynalozeno rekneme 200 hodin admina travenych zjistovanim jak to prekulikovat aby to fungovalo s vistama/7 ? Pricemz jako bonus sve prace zjisti, ze aby to fungovalo "spravne" potrebuje 2k8 server => migrace AD, nacez zjisti ze misto 2k3 office potrebuje taky novejsi ... => nekolik MKc nakladu a co za ty $ bude ? Jenom jinak vymalovane totez. Ucetnictvi nebude uctovat o nic rychleji, word nebude pismenkovat lepe, jen se za dvermi IT vytvori dlouhodoba fronta useru s dotazy "A jak mam v tech office ulozit soubor? A proc to firme xyz nejde otevrit, kdyz predtim slo?"
Ty dotazy nejsou fantazie, to je realita.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.static.adsl.vol.cz
14. 1. 2010 20:13
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Jak do Komerní banky?
Windows 7 obsahují IE ve verzi 32 a zároveň 64 bit. Když spustíš Internet Explorer 32 bit., je možné se připojit do bankovnictví Komerční banky.
Je nutné instalovat Javu.
Že Kom.banka uvádí na svých help stránkách, že Win 7 nepodporuje, nebudu komentovat :-(
Sám jsem zkusil připojení z Win 7 do Kom. banky vyzkoušel, i když testovaní prostředí KB hlásí, že chybí Java (a Java nechybí)
Windows 7 obsahují IE ve verzi 32 a zároveň 64 bit. Když spustíš Internet Explorer 32 bit., je možné se připojit do bankovnictví Komerční banky.
Je nutné instalovat Javu.
Že Kom.banka uvádí na svých help stránkách, že Win 7 nepodporuje, nebudu komentovat :-(
Sám jsem zkusil připojení z Win 7 do Kom. banky vyzkoušel, i když testovaní prostředí KB hlásí, že chybí Java (a Java nechybí)
Flasi (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
14. 1. 2010 22:11
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Z Windows Vista do aplikace mojebanka (bankovnictví KB) dostanu i s 64bitovým IE s 64bitovou Javou.
Nicméně jde zřejmě o to, že se nedá dostat do jiné aplikace KB.
Nicméně jde zřejmě o to, že se nedá dostat do jiné aplikace KB.
huhele (neregistrovaný)
77.48.30.---
6. 3. 2011 12:39
Nový
Re: řekněte LOL
celé vláknoMám teš ten samí problám nemohu se přihlasit do kb prosím oradu .
Mám Win 7 a javu my to nechce najít i přesto že je naistalovaná . Dík za pomoc
pepak (neregistrovaný)
---.phoenix.cz
13. 1. 2010 8:18
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Odhadoval bych, že počet uživatelů přecházejících z W98 na XP z důvodu uživatelských práv by se vešel pod jedno procento celkového počtu uživatelů. Co si vzpomínám, hlavním důvodem byla pro většinu celková stabilita systému a nové grafické efekty.
W7 mají proti Vistám zásadní výhodu v tom, že jejich nedostatky už nejsou viditelné hned při prvním spuštění systému ale jsou skryty někde pod povrchem. Jsou tam pořád, ale uživatelé na ně narážejí postupně po jednom, pokud vůbec.
W7 mají proti Vistám zásadní výhodu v tom, že jejich nedostatky už nejsou viditelné hned při prvním spuštění systému ale jsou skryty někde pod povrchem. Jsou tam pořád, ale uživatelé na ně narážejí postupně po jednom, pokud vůbec.
VfB (neregistrovaný)
---.vychcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
13. 1. 2010 12:18
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
možná ne doma ale v menších firmách, které jely ještě na PSX to mohlo být jinak
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
13. 1. 2010 17:30
Nový
Re: řekněte LOL
celé vlákno
Na 2k/XP prechazely predevsim firmy, zivitele M$. Domaci useri s upiratenymi win, pripadne OEM verze dodavane prakticky gratis M$ nevytrhnou. Pokud me skleroza neklame, tak naopak hraci (= domaci useri) zustavali hodne dlouho u w98se, protoze na Xpckach spousta games nejela, nebo podstatne hure nez na 98. Jak sem psal, doma 7 problem nebudou, sice nic noveho, ale fungovat to nejak bude (pokud dotycny pravidelne utraci za nove zelezo a gamesi jen posledni novinky).
Petr (neregistrovaný)
---.sophics.cz
13. 1. 2010 7:52
Nový
nelze upgradovat
celé vlákno
A co když je důvod ještě prozaičtější - dělat reklamu na krabicovou verzi systému, který běžný člověk nedokáže nainstalovat bez ztráty všech svých dokumentů a nastavení (nelze upgradovat na W7, jedině čistá instalace) by se mohlo krutě vymstít.
13. 1. 2010 8:07
Nový
RE: Windows 7: žádné zprávy jsou dobré zprávy
celé vlákno
Ale jo, vypadá to, že po Windows 2k má MS opět systém který by mohl za něco stát, nebo má minimálně dobře nakročeno. Nicméně upgrade starého PC s XP nemá příliš cenu. Na druhou stranu, na nový výkony stroj už nemá konečně smysl cpát XP, když je příšerná Vista ze hry (pochopitelně, pokud si to nevyžaduje nějaká specifická aplikace - mode XP není vždy řešením). Za sebe mohu říct, že pokud jste uživatelem ne-MS OS, tak vás sedmička může nechat chladnými, nepřináší nic, čím by nás ohromila. Nejde o revoluci, jen o evoluci v rámci zákona, vynucenou nepochopením trhu ze strany vizionářů z Redmontu.
MartasCZ (neregistrovaný)
---.hlucin.cz
13. 1. 2010 9:04
Nový
RE: Windows 7: žádné zprávy jsou dobré zprávy
celé vlákno
Pouze z formálního hlediska , pokud je průměrné stáří auta 9 let neznamená to že se po 9 letech vyhazuje .....
Ale zjednodušeně spočítáno průměrně po 18 letech (za předpokladu konstantního nákupu stejného počtu aut v každém roce atd) Což vychází u PC tak časově někam k Win 3.1 a procesorům i386 :))
Takže tady ještě pořád rozdíl v inovačním cyklu bude, navíc myslím že průměrné staří auta je více dáno cenou daného předmětu ke kupní síle než inovací(ne každý si může dovolit kupit nové auto co 2 roky i kdyby mělo paramatry jakkoliv vyjímečné).
Ale zjednodušeně spočítáno průměrně po 18 letech (za předpokladu konstantního nákupu stejného počtu aut v každém roce atd) Což vychází u PC tak časově někam k Win 3.1 a procesorům i386 :))
Takže tady ještě pořád rozdíl v inovačním cyklu bude, navíc myslím že průměrné staří auta je více dáno cenou daného předmětu ke kupní síle než inovací(ne každý si může dovolit kupit nové auto co 2 roky i kdyby mělo paramatry jakkoliv vyjímečné).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
13. 1. 2010 17:37
Nový
RE: Windows 7: žádné zprávy jsou dobré zprávy
celé vlákno
Tak ono vas hlavne 15let stare auto, pokud je rozumne udrzovano, premisti z bodu A do bodu B uplne stejne, jako funglovka. Jako bonus si sam vymenite zarovky bez rozebrani 1/2 vozu, na drobne opravy staci sroubovak, 13ka a kladivo ... :D
O spotrebe tatez nema smyslu diskutovat, to co se dne uvadi jako papirova ma k realite daleko (nelze se ani priblizit), i vsemozne hybridy maji "fajn spotrebu" jen pokud jezdite po meste 30 a po dalnici 80. Pri normalni jizde v ramci pravidel zjistite, ze "obycejne" auto za 1/3 ceny bez elektro pohonu ma spotrebu uplne stejnou.
O spotrebe tatez nema smyslu diskutovat, to co se dne uvadi jako papirova ma k realite daleko (nelze se ani priblizit), i vsemozne hybridy maji "fajn spotrebu" jen pokud jezdite po meste 30 a po dalnici 80. Pri normalni jizde v ramci pravidel zjistite, ze "obycejne" auto za 1/3 ceny bez elektro pohonu ma spotrebu uplne stejnou.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
213.211.37.---
13. 1. 2010 9:06
Nový
RE: Windows 7: žádné zprávy jsou dobré zprávy
celé vlákno
.. protoze tu reklamni kampan nepotrebuje. Vsichni (drtiva vetsina, evropa) bfu pouzivaji win, firmy a statni sprava taky. Hodne lidi ani poradne nevi, ze maji win natoz jako verzi, jejich rozlisovaci schopnost konci u toho, proc je tamto tlacitko tam, kdyz bylo predtim tady. Tzn. nac by MS delal nejakou kampan, kdyz si 7 postupne koupi vsichni podle toho, jak se bude vymenovat HW, protoze vyrobci HW budou neustale vyvyjite vetsi tlak na spotrebitele, aby obmenili svoje pc, prpotoze trh s HW bude stagnovat.
Navic MS pak nasadi argument, ze konci podpora XP a vsem bfu vnukne nazor, ze si tak jako tak XP musi upgradovat a stim bude souviset i koupe noveho zeleza. Jen zjistili, ze tento proces nelze porad provadet jednou za tri roky, tak podle toho pozmenili strategii. Beztak vi, ze se nic nezmeni, prptoze trh s OS je jen jejich...
Navic MS pak nasadi argument, ze konci podpora XP a vsem bfu vnukne nazor, ze si tak jako tak XP musi upgradovat a stim bude souviset i koupe noveho zeleza. Jen zjistili, ze tento proces nelze porad provadet jednou za tri roky, tak podle toho pozmenili strategii. Beztak vi, ze se nic nezmeni, prptoze trh s OS je jen jejich...
hexx (neregistrovaný)
195.47.33.---
13. 1. 2010 9:16
Nový
Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Mam Vistu a funguje bez problemu. Pravda, musel jsem vyhodit nejaky stary HW (nebyly ovladace), ale to je vsechno.
NN (neregistrovaný)
---.gsl.sk
13. 1. 2010 10:15
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
tiez som mame do compu dal vistu, zaujimalo by ma v com by pocitila zlepsenie pouzivania prechodom na W7? z toho co som robil s W7 mi to prislo este neprijemnejsie ako Vista, aj ked slapat to moze o trocha rychlejsie, ale iritovalo ma uz len to ze tlacidlo Plochy sa neda dat tam kde chcem
13. 1. 2010 10:56
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Na stolním počítači opravdu s Vistou nejsou (resp. nemusí být:-) zásadní problémy, ale notebook, na kterém by Visty rozumně fungovaly, jsem zatím nepotkal ani jediný, přestože mi prošlo rukama minimálně deset dvacet různých modelů, takže bych si dovolil s titulkem nesouhlasit.
Negativní publicita se na celkovém (ne)úspěchu Visty určitě podepsala, ten systém není tak strašný, jak se o něm všeobecně tvrdí (což IMHO rovněž platí pro obdobně zatracovaná WinME:-), ale mnohé výtky podle mne mají racionální jádro a v učitých situacích/konfiguracích je práce s Vistou utrpením...
Negativní publicita se na celkovém (ne)úspěchu Visty určitě podepsala, ten systém není tak strašný, jak se o něm všeobecně tvrdí (což IMHO rovněž platí pro obdobně zatracovaná WinME:-), ale mnohé výtky podle mne mají racionální jádro a v učitých situacích/konfiguracích je práce s Vistou utrpením...
VfB (neregistrovaný)
---.vychcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
13. 1. 2010 12:22
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
win me bych ani nepovažoval za jiný systém ale spíš skin na win 98, vždyť jediný rozdíl bylo několik jiných ikonek
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
13. 1. 2010 17:41
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
ee, MEcka mely (napr) v defaultu mass storage, existuje (neoficialni) sp pro 98se, ktery prave tyhle featury obsahuje.
13. 1. 2010 18:09
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Plus třeba nativní podpora ZIP archivů a asi by se daly najít i další pozitivní rozdíly. WinME jsem měl na pracovním i domácím počítači až do loňského roku a rozhodně si nemyslím, že by byla horší než jiná Windows...
*** (neregistrovaný)
81.19.3.---
13. 1. 2010 12:23
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
OS, ktery startuje i na relativne silnem HW pres pul hodiny nez je pouzitelny (potom, co se spusti po mesici), uspava se take celkem dobu, neustale vyskakuji okna, kde je neco potreba povolit, ale uzivatel poradne ani nevi, co povoluje, takze stejne klikne na OK (zvlaste pri prepnuti do "jineho rezimu") a podobne mi ani zdaleka nepripomina pouzitelny system.
13. 1. 2010 15:32
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Start asi tak 30 sekund, uspánní asi 10 sekund. Použitelnost okamžitá. Nevyskakuje mi vůbec nic. Takže jediné co je zjevné, že tady někdo vůbec Windows 7 neviděl. Natož aby je používal.
13. 1. 2010 15:49
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Toto vlákno se věnuje Windows Vista, viz Titulek. :-)
Flasi (neregistrovaný)
---.ct.cz
13. 1. 2010 16:07
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
V případě měsíc nezapnutých Vist potvrzuji to, co psal ***. Fakt je tohle v sedmičkách jinak? Ještě jsem je na žádném stroji měsíc nezapnuté neměl.
13. 1. 2010 16:17
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Mašinu nevypínám (shutdown) vůbec, pravda, nějaký restart se občas najde, ale myslím že i měsíc v kuse by se našel. A je pořád stejná. Windows XP na notebooku se snažím taky nevypínat, ale přežijí tak maximálně týden, pak umřou. Ale tam už ty XP začínají být dost postižené instalacemi a odinstalacemi. A Fujitsu Siemens už nikdy - přehřívá se to, odmítají vyrobit nové ovladače na grafiku (prý 2 roky staré jsou OK a nikdo nové nehce).
Josef Tkaloun (neregistrovaný)
---.anonymouse.org
13. 1. 2010 16:19
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
uspánní, "jediné co je zjevné", "Natož aby je používal"
Jediné, co je tu zjevné, je to, že pan Dočekal na základce propadal z češtiny a ani za dalších zhruba 35 let nebyl schopen se rodný jazyk doučit.
Jediné, co je tu zjevné, je to, že pan Dočekal na základce propadal z češtiny a ani za dalších zhruba 35 let nebyl schopen se rodný jazyk doučit.
13. 1. 2010 13:06
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Problém je ve výrobcích/prodejcích notebooků, kteří Windows Vista dávali i na nevhodné stroje (jestli je k tomu tlačil MS, nevím). Stolních PC s WV jsme prodali spoustu bez stížností, ostatně doma je sám používám na 2 PC.
To s notebooky už je taky passé, mašina, která má 2+ GB RAM, problém nemá. Před vánoci kolega mého bratra koupil ntb s WV a ať se mu na něj podívám, že to je hrozné a chce downgrade na XP. Systém běhal úplně svižně, bez problémů. Když jsem mu řekl, že mu downgrade na XP klidně udělám, ale vzhledem k tomu, že oficiální ovladače výrobce nemá a musel bych hledat po všech čertech (ve fóru k modelu lidi brečeli, že jim funguje až několikáty ovladač Wi-Fi, etc.) a že si ten čas nechám zaplatit, jsem se ho ještě zeptal co je na tom tak příšerného. No a nic, jemu ten systém celkem vyhovoval, ale Lojza, co "dělá do počítačů" mu řekl, že WV je hrozný systém, ať si tam dá XP. Tož tak.
To s notebooky už je taky passé, mašina, která má 2+ GB RAM, problém nemá. Před vánoci kolega mého bratra koupil ntb s WV a ať se mu na něj podívám, že to je hrozné a chce downgrade na XP. Systém běhal úplně svižně, bez problémů. Když jsem mu řekl, že mu downgrade na XP klidně udělám, ale vzhledem k tomu, že oficiální ovladače výrobce nemá a musel bych hledat po všech čertech (ve fóru k modelu lidi brečeli, že jim funguje až několikáty ovladač Wi-Fi, etc.) a že si ten čas nechám zaplatit, jsem se ho ještě zeptal co je na tom tak příšerného. No a nic, jemu ten systém celkem vyhovoval, ale Lojza, co "dělá do počítačů" mu řekl, že WV je hrozný systém, ať si tam dá XP. Tož tak.
David (neregistrovaný)
---.ct.cz
13. 1. 2010 13:11
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Brácha má Visty dva roky na notebooku a je maximálně spokojený. Tuším má 2 GB RAM, Toshiba s AMD.
insider (neregistrovaný)
---.88.142.82.static.b26.cz
13. 1. 2010 14:03
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Ano, výrobce NTB k tomu tlačil Microsoft. Pracuju pro výrobce NTB a vím o tom svoje. Ten tlak byl poměrně silný a jak jste si mohli všimnout, celkem úspěšný.
Mělo to za následek třeba to, že si známá koupila NTB s půl giga RAM, samozřejmě nebylo na výběr nic než Visty. Že to nabíhalo snad 10 minut, než se s tím dalo začít dělat, není třeba dodávat.
Mělo to za následek třeba to, že si známá koupila NTB s půl giga RAM, samozřejmě nebylo na výběr nic než Visty. Že to nabíhalo snad 10 minut, než se s tím dalo začít dělat, není třeba dodávat.
hexx (neregistrovaný)
195.47.33.---
13. 1. 2010 15:12
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Takze kdyz prodejce prodava notebooky jen s 512 MB RAM, tak za to muze Vista? :-)
insider (neregistrovaný)
---.88.142.82.static.b26.cz
13. 1. 2010 16:14
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Čekal bych od vás víc inteligence, ale komu nebylo dáno... tomu to vysvětlím:
Microsoft může za to, že výrobce tyto notebooky nemohl dodat s XP, kterým by 512MB RAM bohatě stačilo, ale musel na ně cpát Vistu.
Microsoft může za to, že výrobce tyto notebooky nemohl dodat s XP, kterým by 512MB RAM bohatě stačilo, ale musel na ně cpát Vistu.
hexx (neregistrovaný)
88.103.84.---
13. 1. 2010 19:56
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Fajn, takze ja zacnu dodavat notebooky se 128 MB RAM a k tomu prihodim WindowsXP, uzivatele budou urcite spokojeni :-)...chapete tu analogii? Vista beha dobre na 2 GB RAM, coz je STANDARD, at se vam to libi nebo ne, takze pokud prodejce prodava stroje s 512 MB RAM a s Vistou, tak je to spatny prodejce! Ja si vzdycky myslel, ze triky s nedostatecnou operacni pameti odvala 90.leta, ale jak vidim, nekomu se tech usetrenych par stovek asi porad rentuje, uzivatele neresi.
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
13. 1. 2010 21:10
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Odkdy je 2 G standart? A jak asi závazný takový standart je?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.net.upc.cz
13. 1. 2010 21:20
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Deb bill zůstane de... standard se píše standard, standartu máte na hradě u Venci...
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
15. 1. 2010 18:30
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Zopakuj si češtinu a necpi do ní anglismy, kreténe! (StandarTní chování, standarDizace...) V češtině jsou přípustné obě písmena, se standartou to nemá co dělat! Takže jazykový koutek máme za sebou a teď k pamětem: Jenom idiot může tvrdit, že rozežranost nepovedeného zmetka (Vistashit), je standard(t)ní! Všem ostatním O. S. totiž stačí polovina, nebo i míň. Jsou dvě možnosti: Buď začínající mentální poškození, nebo vrchol blbosti, spojený s vrcholnou drzostí. Nech se vyšetřit!
Flasi (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
16. 1. 2010 8:37
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Ano v češtině jsou povoleny oba tvary a vy jste duševně zcela vyrovnaný člověk.
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
18. 1. 2010 10:28
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. A na blbce jsme byl alergický odjakživa. A pokud jde o velikost pamětí: žádný standart pro ně stanoven není, leda snad to, že 32 bitové XP dokázaly skousnout max. 4 GB, že z maxima udělal Vistashit nutnost rozhodně není o tom, že by mělo jít o standartní velikost. Nicméně na CDR právě vyšla recenze notebooku Acer s Win Seven a bylo konstatováno a testy podepřeno, že seveny jsou v daném případě stejně ,,rychlé" jako Vista, čili o důvod víc na ně nepřecházet, pokud XP vyhovují.
jakub (neregistrovaný)
---.pvpn.sfo.witopia.net
18. 1. 2010 10:57
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
O jake standarte to mluvis? Nebo jsi mel na mysli standard?
jakub (neregistrovaný)
---.pvpn.man.witopia.net
17. 1. 2010 19:55
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Je podivuhodne, jak vehementne dokazez svoji nepravdu branit...
http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#standard
http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#standard
13. 1. 2010 22:07
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno"Standard (z angl.) znamená normu, měřítko, správnou míru, něco obvyklého, očekávaného, přiměřeného. Odtud standardní (obvyklý, správný, přiměřený)." (zdroj: Wikipedie)2 GB RAM jsou při dnešních cenách opravdu jak "obvyklé", tak "přiměřené", o "správné míře" ani nemluvě, takže užití slova "standard" je zde myslím zcela namístě, přestože standardizována tato hodnota ve smyslu "normy" asi opravdu nebyla...
insider (neregistrovaný)
85.93.118.---
13. 1. 2010 22:47
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
To je sice pekne, ze argumentujes, ale uplne blbe.
Reakce se vztahovala ke standarte, nikoliv ke standardu.
Reakce se vztahovala ke standarte, nikoliv ke standardu.
13. 1. 2010 23:00
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Ne-e, reagoval jsem na původní příspěvek (krakonos 21:10), nikoliv na IMHO zbytečnou ad hominem reakci (anonym 21:20) o patro výše.
insider (neregistrovaný)
---.88.142.82.static.b26.cz
14. 1. 2010 10:51
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Víte, co je skvělé? Že ačkoliv neznáte mě ani mou známou, tak hned víte, že v době, kdy notebook kupovala, byly 2GB RAM "standard".
Zkusím se tedy zeptat protiotázkou: kdo podle Vás může za to, že ten notebook nemohl být v nabídce s Windows XP, která by na něm běhala zcela bez problémů?
Zkusím se tedy zeptat protiotázkou: kdo podle Vás může za to, že ten notebook nemohl být v nabídce s Windows XP, která by na něm běhala zcela bez problémů?
hexx (neregistrovaný)
195.47.33.---
14. 1. 2010 11:44
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Obchodnik - prodejce.
insider (neregistrovaný)
---.88.142.82.static.b26.cz
14. 1. 2010 12:29
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Takže za to, že výrobce nenabízí konkrétní notebook s XP (a případně Vistama), ale pouze jen s Vistama, může obchodník/prodejce. A takovíhle lidé mají volební právo :-(
hexx (neregistrovaný)
195.47.33.---
14. 1. 2010 15:21
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Mě ale nezajímá, jak k tomu prodejce/obchodník dojde. Klidně ať si do ceny započítá downgrade na WinXP, když to jinak nejde. Ale neříkejte, že to nejde, to je nesmysl.
insider (neregistrovaný)
---.88.142.82.static.b26.cz
14. 1. 2010 15:58
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Takže za to, že Microsoft donutil výrobce NTB své produkty dodávat pouze s Vistou, může obchodník, protože ten měl pro zákazníka zajistit downgrade na XP a HLAVNĚ (!!!) vývoj ovladačů, protože řada z nich existuje pouze pro Vistu. Opravdu geniální pochod. Původně jsem napsal "myšlenkový pochod", ale tohle snad nemůže být výplodem myšlení, ale spíš nějaké duševní poruchy. Dál už to vysvětlovat nehodlám, protože evidentně nemáte na to, abyste to pochopil.
hexx (neregistrovaný)
88.103.84.---
14. 1. 2010 20:55
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Vzdycky lituju nektere z diskutujicich, ktere se vzmuzou pouze na nadavani jinym - to je myslim si typicka ukazka jejich dusevniho potencialu, ale nebudu to vice rozebirat :-)
V roce 1996 jste si mohl koupit PC se 4MB RAM a prodejce by vam to klidne prodal (v zavorce byla psana moznost rozsireni). Neseriozni prodejce by Vam to klidne prodal i s instalovanymi Win95, ten seriozni Vam do PC rovnou pridal vice RAM - a prodaval samozrejme draz. Tato situace se porad opakuje. Pokud tomu nechcete rozumet, Vas problem.
V roce 1996 jste si mohl koupit PC se 4MB RAM a prodejce by vam to klidne prodal (v zavorce byla psana moznost rozsireni). Neseriozni prodejce by Vam to klidne prodal i s instalovanymi Win95, ten seriozni Vam do PC rovnou pridal vice RAM - a prodaval samozrejme draz. Tato situace se porad opakuje. Pokud tomu nechcete rozumet, Vas problem.
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
15. 1. 2010 18:33
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
O standar(d)t by se mohlo jednat jen v případě, že určitá velikost RAM by byla nutná jako závazné minimum pro všechny O. S. V reálu je to o tom, že 2GB potřebuje k jakž takž slušnému chodu pouze a jedině Vistashit!
Launcha (neregistrovaný)
---.73.broadband9.iol.cz
18. 1. 2010 21:28
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
2 GB RAM v době, kdy se na notebooky instalovaly Visty pro mě rozhodně byl standarD a můžou za to výrobci a prodejci, kteří to nedokázali pochopit. Museli vědět, jak se Vista na takové konfiguraci chová. Sestra dostala HP notebook s 1GB RAM a Vistou, jen jsem kroutil hlavou, který de.il to vymyslel. Dnes bych do notebooku nebral méně než 4 GB RAM.
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
13. 1. 2010 21:09
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Můžou za to debilové z Mrkvosoftu, kteří výrobce tlačí k tomu, aby Vistashit cpal i na železo, na kterém je nepoužitelný. Ještě štěstí, že už je tahle zrůdnost passé, je otázka, jaké další problémy přinese Seven, na různých fórech je hladina stížností na konkrétní problémy dost vysoká.
13. 1. 2010 15:02
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Nemyslím si, že by notebooky řady HP EliteBook měly problémy s výkonem (2 GB RAM, procesory P8700 atd.), přesto jsou s Vistou subjektivně (z hlediska odezvy prostředí) výrazně pomalejší než po downgrade na XP, ať již srovnávám tentýž kus před a po downgrade, nebo si vedle sebe hodím dva kusy stejného modelu, jeden s Vistou, druhý s XP... Zapnuté/vypnuté Aero nehraje roli... Pokud mi někdo vysvětlí, kde je zde zakopaný pes, budu mu velice zauzlován... :-)
Marek (neregistrovaný)
---.109.broadband9.iol.cz
16. 1. 2010 19:24
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Musím se zastat Windows Vista. S postupem času jsem měl na svých počítačích nainstalované Win 3.11, 95, 98, 2000, XP, Vista a nyní 7. Tedy si myslím, že mám s čím srovnávat. Visty se po čerstvé instalaci asi po 1h přenastavování (UAC, Aero,..) chovaly po dobu dvou let na mém bývalém NB 2GB RAM, CPU 2 GHz poměrně stabilně a svižně. Je pravděpdobné, že by XP byly lehce svižnější. Přižnávám, že prvních 14 dnů práce bylo k vzteku, ale po navyknutí na nové rozložení všech nabídek bez problémů. Setkal jsem se s desítkami lidí, kteří se na mě dívali jako na blázna, že mám Visty, případně se o nich vyjadřovali velmi negativně. Naprostá většina z nich s tímto systémem nikdy nedělala, nebo kvůli toho, že je nějaká ikona jiná/jinde než v XP systém odsoudila. Tedy neustále omílané tvrzení, že jsou Visty k ničemu udělalo své. Nyní jsem se Windows 7 maximálně spokojen a to hned po čisté instalaci.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
13. 1. 2010 17:39
Nový
Re: Vista je hlavne obet novinarskych klise
celé vlákno
Presne, jenze ten "stary HW" muze ve firemnim prostredi znamenat nekolik(desitek) MKc.
Shean (neregistrovaný)
62.40.76.---
13. 1. 2010 12:26
Nový
Opravena Vista
celé vlákno
Pokud je Windows 7 jen opravená Vista, tak to asi není taktické říkat nahlas. Nespokojení uživatelé Visty by mohli chtít Windows 7 zdarma.
Takže asi tam ještě na GUI něco přidají, aby to bylo obhájitelné.
Takže asi tam ještě na GUI něco přidají, aby to bylo obhájitelné.
David (neregistrovaný)
---.ct.cz
13. 1. 2010 13:13
Nový
Re: Opravena Vista
celé vlákno
Změn mezi Vistou a Win7 není mnoho, ale změny po sobě jdoucích verzí MacOS jsou leckdy ještě menší. Je to prostě typický evoluční upgrade. Řekněme ani o 1, ani o 0.1, ale o 0.5 čísla.
redk (neregistrovaný)
77.93.216.---
13. 1. 2010 15:42
Nový
Re: Opravena Vista
celé vlákno
Viditelnych zmen mezi Vista-Win7 je vice nez mezi XP-Vista :)
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
15. 1. 2010 18:35
Nový
Re: Opravena Vista
celé vlákno
Proto je také Vista o hodně horší, než XP.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
13. 1. 2010 17:44
Nový
Re: Opravena Vista
celé vlákno
On je taky tem, kteri koupily visty posledni 1/2 rok M$ zadarmo dal, a ti co visty kopily pred tim mozna M$ nekde zazalujou a pokud to bude v US, je dost mozny ze uspesne :D.
Láďa Klimek (neregistrovaný)
---.77.broadband9.iol.cz
13. 1. 2010 16:48
Nový
9 let
celé vlákno
Taky jsem tomu skoro nemohl uvěřit, když jsem na konci loňského roku poprvé zasednul k novým 7-kám na novém notebooku - ano, ty XP-éčka jsem měl strašně dlouho - už tak od střední, kdy se po cca 3 měsíčním střídání a plácání mezi Win 98 a Win ME na mém PC konečně usadily XP. Neuvěřitelná doba. Éru Win Vista jsem díky Bohu úplně přeskočil. S Win 7 jsem spokojený.
Azazel (neregistrovaný)
---.karneval.cz
13. 1. 2010 20:59
Nový
Mezi Windows Vista a Windows 7
celé vlákno
je jen jediný opravdový rozdíl ... marketing
WV získala z nějakých (pro mě záhadných) důvodů špatnou pověst, zatímco W7 všichni vychvalují do nebe, aniž by se cokoli změnilo.
WV získala z nějakých (pro mě záhadných) důvodů špatnou pověst, zatímco W7 všichni vychvalují do nebe, aniž by se cokoli změnilo.
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
13. 1. 2010 21:13
Nový
Re: Mezi Windows Vista a Windows 7
celé vlákno
To myslíš vážně? Pokud jde o pouhé spuštění opračního systému, tak by se to dalo brát jako nepovedený vtip, ale pokud jde o běh konkrétních aplikací a kompatibilitu HW...
insider (neregistrovaný)
85.93.118.---
13. 1. 2010 22:48
Nový
Re: Mezi Windows Vista a Windows 7
celé vlákno
Aniz by se cokoliv zmenilo?
Tak to jsi... hlupak.
Tak to jsi... hlupak.
Azazel (neregistrovaný)
---.karneval.cz
16. 1. 2010 11:17
Nový
Re: Mezi Windows Vista a Windows 7
celé vlákno
Co se teda změnilo? Dva roky jsem používal Vistu, teď už pár měsíců používám Windows 7 a na žádný postatný rozdíl jsem nenarazil. Rozhodně nic takového, proč by měly být Visty zatracované a sedmičky oproti nim vychvalované...
PS: Mě osobně vyhovují oba systémy.
PS: Mě osobně vyhovují oba systémy.
Marek (neregistrovaný)
---.109.broadband9.iol.cz
16. 1. 2010 19:30
Nový
Re: Mezi Windows Vista a Windows 7
celé vlákno
Naprosto souhlasím. Změny Vista vs 7 jsou, ale nijak závratné co by Visty stavělo na druhořadý level.. Jen tak na okraj - ovládací panely jsou v 7 zase jinak, ale po čase si člověk zvykne.
Flasi (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
14. 1. 2010 6:59
Nový
Re: Mezi Windows Vista a Windows 7
celé vlákno
Ach bože. Změnilo se toho celkem dost. Ale hlavně se změnilo to, že W7 nejsou zdaleka tak HW náročné jako WV.
washeck (neregistrovaný)
---.tlp-emergency.com
15. 1. 2010 13:05
Nový
Re: Mezi Windows Vista a Windows 7
celé vlákno
Je to trochu přehnané tvrzení, ale reálný základ má. Microsoft se poučil z toho, že hlavní problém Vist byly negativní recenze a provedl kvalitní marketing formou zaplacených recenzí v časopisech typu Chip (nechci začínat flame na téma Linux, ale ve srovnání W7 vs. Ubutnu získaly W7 body navíc např. tím, že opravy vychází jednou měsíčně, zatímco v Ubuntu dle potřeby).
Ač se mi subjektivně W7 nelíbí o moc víc než Vista, nedávno jsem doporučil známému koupit je s novým PC místo XP. Ono těch věcí, které čisté XP neumí, je docela hodně (vypalovaní DVD, problémy s videem a přehrávání DVD, ...). Hlavní důvod ale byl, že pro XP nebude podpora. Jak se bohužel ukázalo, pro W7 také ne, protože počítač není připojen k internetu a dle vyjádření MS offline aktualizace není možná :(
Ač se mi subjektivně W7 nelíbí o moc víc než Vista, nedávno jsem doporučil známému koupit je s novým PC místo XP. Ono těch věcí, které čisté XP neumí, je docela hodně (vypalovaní DVD, problémy s videem a přehrávání DVD, ...). Hlavní důvod ale byl, že pro XP nebude podpora. Jak se bohužel ukázalo, pro W7 také ne, protože počítač není připojen k internetu a dle vyjádření MS offline aktualizace není možná :(
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
15. 1. 2010 18:39
Nový
Re: Mezi Windows Vista a Windows 7
celé vlákno
Od toho je SW třetích stran, specielně vypalování CD ve Widlích byla katastrofa. A na přehrávání DVD je Linux mnohem lepší, protože umí ignorovat ochrany. Konec podpory XP neznamená, že systém se stane nefunkční, spíš to bude o tom, že přestanou situace, kdy po instalaci nepovedené záplaty počítač totálně vytuhne.
insider (neregistrovaný)
85.93.118.---
13. 1. 2010 22:51
Nový
Toto je dobre
celé vlákno
"Jiří Hlavenka je zakladatel společností Computer Press a InternetShops"
Mam rad, kdyz se zduraznuje minulost :-) Znamena to, ze clovek je karierne za zenitem :)
Mam rad, kdyz se zduraznuje minulost :-) Znamena to, ze clovek je karierne za zenitem :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.244.broadband7.iol.cz
13. 1. 2010 22:59
Nový
Zdařílý systém?
celé vlákno
Podle čeho se pozná, že to je "nejlepší a nejkvalitnější verze dominantního operačního systému za pomalu deset let"? Mám ten systém tři dny a připadá mi jako nejnevypočitatelnější odrůda Windows, se kterou jsem kdy měl tu čest.
Žertíky typu rozbalím soubory ze ZIPu, nedostanu žádnou chybovou hlášku, ale soubory nikde nejsou mi připadají jako opravdu silná káva. Občas zkopírované soubory jen nejsou vidět, ale jsou tam. A že se HP zatím nenamáhalo vydat ovladač pro Photosmart 8750 (což není ani stará ani levná tiskárna) je už jen taková třešnička na dortu.
Z výkonu jsem na záda neupadl ani náhodou. Mám je na dost silném stroji a nemohu říct, že by systém byl nějak mimořádně svižný. Zatím se mi Visty jeví jako zdařilejší (až na ten jejich nešťastný zvyk, že občas po updatu už nenastartují).
Žertíky typu rozbalím soubory ze ZIPu, nedostanu žádnou chybovou hlášku, ale soubory nikde nejsou mi připadají jako opravdu silná káva. Občas zkopírované soubory jen nejsou vidět, ale jsou tam. A že se HP zatím nenamáhalo vydat ovladač pro Photosmart 8750 (což není ani stará ani levná tiskárna) je už jen taková třešnička na dortu.
Z výkonu jsem na záda neupadl ani náhodou. Mám je na dost silném stroji a nemohu říct, že by systém byl nějak mimořádně svižný. Zatím se mi Visty jeví jako zdařilejší (až na ten jejich nešťastný zvyk, že občas po updatu už nenastartují).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.vychcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
14. 1. 2010 7:30
Nový
Re: Zdařílý systém?
celé vlákno
a pracuješ se správcem souborů nebo s explorerem (průzkumníkem)? že jsem se s tímhle nesetkal, jen občas (pracuji se správcem souborů) když jsem chtěl rozbalit soubory z archivu a ty byly pojmenované v nějakém úchylném kódování, nějaká japonská nebo čínská podoba win1250, tak jsem s tím měl velké problémy - pokud byly pojmenovány korektně v utf-8, tak nebyl problém s žádným jazykem)
BTW: největší rozdíl mezi XP a jeho nástupci je v konečně použitelných systémových fontech, ty v XP stopjí za nic, obsahují sotva tak 80% potřebných znaků (hangul, hira, kata a komplet čínština) a díky tomu vydíte namísto názvů souborů jen větší či menší počet čtverečků nebo zvědavých přirození (otazník v kosočtverci)
BTW: největší rozdíl mezi XP a jeho nástupci je v konečně použitelných systémových fontech, ty v XP stopjí za nic, obsahují sotva tak 80% potřebných znaků (hangul, hira, kata a komplet čínština) a díky tomu vydíte namísto názvů souborů jen větší či menší počet čtverečků nebo zvědavých přirození (otazník v kosočtverci)
14. 1. 2010 13:58
Nový
revoluce vs. evoluce
celé vlákno
souhlasím s tím, že microsoft už nepřináší ve windows 7 tak zásadní změny z revolučního hlediska (W98, XP). nicméně je zřejmé, že přechází na model postupných obměn, které jsou ovšem pro uživatele taky zajímavé.
navíc technicky posouvá svoje windows 7 velmi významně. windows XP, které neví co to je UTF-8, neumí ICM profily a nemají podporu 64bit nemůžou přežít dejme tomu dalších 5let.
o systémové podpoře RAW, H.264 nebo ZFS (kdy už konečně hledání na interním disku ve windows bude aspoň tak rychlé jako hledání přes google po celém internetu ;-) sice zatím není slyšet, ale podmínky, jak tyto věci přidat do windows 7 (nejlépe jako placený update ve formě windows 8), má už microsoft vyřešené.
uvidíme co s tím udělá google a jeho smlouvy s asamblery...
navíc technicky posouvá svoje windows 7 velmi významně. windows XP, které neví co to je UTF-8, neumí ICM profily a nemají podporu 64bit nemůžou přežít dejme tomu dalších 5let.
o systémové podpoře RAW, H.264 nebo ZFS (kdy už konečně hledání na interním disku ve windows bude aspoň tak rychlé jako hledání přes google po celém internetu ;-) sice zatím není slyšet, ale podmínky, jak tyto věci přidat do windows 7 (nejlépe jako placený update ve formě windows 8), má už microsoft vyřešené.
uvidíme co s tím udělá google a jeho smlouvy s asamblery...
VfB (neregistrovaný)
---.vychcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
15. 1. 2010 7:15
Nový
Re: revoluce vs. evoluce
celé vlákno
windows XP 64 bit podporují (ale musíte mít 64bit edici), stejně tak mohu tvrdit že 64bit nepodporují sedmičky (zde je též verze 64 a 32bitová)
Flasi (neregistrovaný)
---.ct.cz
15. 1. 2010 8:54
Nový
Re: revoluce vs. evoluce
celé vlákno
64bitové WinXP byl otřes. Kvalita ovladačů strašná. Dodnes nevím, jestli to byla verze za trest, nebo jako nějaká úlitba, aby si MS mohli odškrtnout - máme 64bitový desktopový OS.
petrvlk (neregistrovaný)
88.103.85.---
16. 1. 2010 15:48
Nový
vidím to trochu jinak
celé vlákno
Doba se změnila a křivka používání Linuxu se mění z pozvolné na strmější. Je pravda, že firmy zabývající se prodejem PC stále Linux berou jen okrajově. Ale to se taky změní, když firmy ve svých prodejnách mají pro zákazníky vyřizující si svoji on-line objednávku PC s Ubuntu. :)
Použití Linuxu Googlem v Os Android také pomáhá konečně vystrnadit představu, že Linux je jen textové rozhraní pro geeky.
S každou další verzí OS od MS bude uživatelů ubývat. Myslím si, že zato převážně může politika MS. Jejich různorodé licence, okleštěné verze do minibooků a hlavně reklamní kampaň na Visty pomalu ale jistě ubírají z příznivců woken.
Je to jednoduchý a přirozený proces, postavený na faktu, že každý uživatel je jiný. Proč by všem měl vyhovovat jeden OS?
Pro MS je jedině dobře, že žádnou kampaň vlastně nedělá. Zase by zveličily schopnosti W7 a negativní reakce by byla podobná jako u Vist.
Jste si opravdu jistý, že váš nový PC bude mít přeinstalováno W7?
Použití Linuxu Googlem v Os Android také pomáhá konečně vystrnadit představu, že Linux je jen textové rozhraní pro geeky.
S každou další verzí OS od MS bude uživatelů ubývat. Myslím si, že zato převážně může politika MS. Jejich různorodé licence, okleštěné verze do minibooků a hlavně reklamní kampaň na Visty pomalu ale jistě ubírají z příznivců woken.
Je to jednoduchý a přirozený proces, postavený na faktu, že každý uživatel je jiný. Proč by všem měl vyhovovat jeden OS?
Pro MS je jedině dobře, že žádnou kampaň vlastně nedělá. Zase by zveličily schopnosti W7 a negativní reakce by byla podobná jako u Vist.
Jste si opravdu jistý, že váš nový PC bude mít přeinstalováno W7?
tomaseq (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
17. 1. 2010 13:16
Nový
macos jako 7
celé vlákno
Sice pouzivam jiz skoro 2 roky Mac OS (a jsem opravdu nadmiru spokojen), nemam ani v nejmensim nic proti WIN 7 - narozdil od tragickych a zoufalych Vist. Uz na prvni pohled je to funkcni system, i kdyz nektere veci si nese bohuzel z Vist.
A take souhlasim, ze rozdily mezi verzemi Mac OS jsou take velmi male, alespon na prvni pohled. Po delsim case pouzivani je ovsem zacnete videt a pokud se vratite ke strasi verzi, prijde Vam to zoufale.
A take souhlasim, ze rozdily mezi verzemi Mac OS jsou take velmi male, alespon na prvni pohled. Po delsim case pouzivani je ovsem zacnete videt a pokud se vratite ke strasi verzi, prijde Vam to zoufale.
Tiskni