Windows 8 se prodalo 200 milionů licencí, podle analytiků jde o neúspěch

Přestože 200 milionů prodaných licencí nezahrnuje licenční balíky dodané firmám, analytici hovoří o špatných výsledcích prodeje. Prý nastal čas přeorientovat se na Windows 9.

Microsoft zveřejnil informaci, že prodeje Windows 8 a Windows 8.1 dosáhly hranice 200 milionů licencí. Tato cifra zahrnuje licence dodané výrobcům počítačů, retailové licence a licence pro upgrade včetně těch, které Microsoft prodával po uvedení Windows 8 za velmi výhodných podmínek. Započítány naopak nejsou balíky licencí prodané do firemní sféry.

Starší Windows 7 si každopádně nadále drží všechny své prodejní rekordy. Licencí historicky nejúspěšnějšího systému se již za první rok po uvedení na trh prodalo cca 240 milionů. Nástupnický systém k dosažení mety 200 milionů prodaných licencí potřeboval 15 měsíců a jednu zásadní aktualizaci v podobě Windows 8.1.

Microsoft se hájí, že čísla jsou nesrovnatelná kvůli zcela jiné situaci na trhu osobních počítačů. Analytici ale kontrují, že za propadem zájmu o klasické počítače jsou právě Windows 8. Navíc systém měl ambice prorazit na rostoucím trhu tabletů, kde si ale naopak svou pozici upevňuje Google a jeho systém Android.

Content

Redmondští odmítli komentovat tržní úspěšnost Windows RT.  Dokonce neprozradili ani to, jestli prodeje Windows RT přiřazuje k prodejům Windows 8. Je to ale pravděpodobné, protože při několika příležitostech Microsoft o Windows RT hovořil jako o edici Windows 8.

Podle analytiků jsou prodejní výsledky špatné. Ve Windows 8.1 uvedených loni na podzim ani s vidinou jejich jarní aktualizace již nespatřují příležitost k růstu. Prý nastal čas na Windows 9. O těch se již čile spekuluje s tím, že kontroverzní prostředí Metro (Modern UI) bude k dispozici jen pro dotykově ovladatelná zařízení, zejména počítačové tablety a konvertibilní ultrabooky.

40 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 3. 2014 13:08
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Správa Stránek na Facebooku

  •  
    Jak pokročile spravovat Stránku, Události, Skupiny.
  • Jak tvořit i netvořit příspěvky.
  • Jak nepřijít o účet, nenaletět a neztratit všechno.

Detailní informace o školení Správa stránek na Facebooku »