Hlavní navigace

Wolfgangu, za ty pixely koupíme útočníka!

14. 3. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Je těžká doba, kluby ve fotbalové Bundeslize shánějí peníze, kde se dá. Kolín dokonce oprášil poměrně starý, ale osvědčený nápad, hodlá vybírat peníze od fanoušků a firem po drobných, ale ve velkém…
Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Německý fotbalový klub z Kolína nad Rýnem touží po jednom útočníkovi tak moc, že se uchýlil k dost netradičnímu způsobu vybírání financí na jeho přestup a gáži. Asi si pamatujete nápad, kdy jeden šikovný podnikavec začal na své stránce prodávat pixely po dolaru. Tím se proslavil a něco i vydělal, o jeho stránkách se mluvilo v médiích. Že měl projekt úspěch, dokladuje neuvěřitelně zaplněná plocha stránky. Kolínští bafuňáři nápad okopírovali, pixely prodávají lidem i firmám za účelem příspěvku na vysněný přestup. Hráčem, kterého tolik chtějí, je mladý útočník Lukas Podolski, shodou okolností odchovanec právě Kolína. Nutno dodat, že přestup je hotový, takže jde spíše jen o zábavu a šanci vyjádřit radost z přestupu jedné z největších hvězd německé fotbalové ligy.

Jak to s výběrem peněz vypadá, můžete vidět na speciálních stránkách, plochy se rychle zaplňují a mezi sponzory projektu jsou i velké a známé firmy, nejenom jednotliví fotbaloví fandové. Jedno políčko 8×8 pixelů přijde na 25 eur, což není nijak závratná suma. Ale vyplatí se zapsat se do historie oblíbeného fotbalovéhu klubu alespoň takto.

BRAND24

Populární reprezentant „Poldi“ se jistě dočká grandiozního přivítání, až se v létě představí v kolínském dresu. Stránka s pixely je něco navíc, ale mladíka jistě potěšila. Hlavně, jestli si čte jednotlivé vzkazy, které minireklamy provázejí. Výdělek z celého projektu asi nebude nic moc, samotný přestup by nezaplatil a nejspíš by nestačil ani na měsíc výplaty Podolského. Zajímavější je pohled marketingový, aneb co projekt přinese sponzorům, kteří si také nakoupili pár políček. Například výrobce chipsů si pořídil plochu docela viditelnou, opatřil jí pěknou kreativou a vzkazem. Reklama za několik tisíc euro, pokud neexistují nějaké objemové slevy.

Pozorný čtenář mezi políčky určitě najde i další zajímavosti. Dalo by se říci, že dominují firmy, moc jedinců si minireklamu nepořídilo. Ale zdá se, že podobné projekty význam mají. Píše se o nich, což nahrává „inzerentům“.

poldi

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).