Yahoo bojovalo u soudu proti žádostem o data. Prohrálo a rozsudek byl utajený

Yahoo příliš široké a obecné požadavky americké vlády na data uživatelů dalo k soudu. Po prohře ale firmě nezbylo než data úřadům předávat.

V dění okolo PRISMu se objevují stále nové zajímavosti a toto je jedna z nich. Vyšly najevo podrobnosti ohledně utajeného soudního řízení z roku 2008, Yahoo vs. vláda Spojených států, které končilo prohrou Yahoo. 

Jedinou stopou byly soudní dokumenty patřičně upravené tak, aby z nich nebylo poznat, o kterou společnost a o co přesně šlo. Utajený rozsudek se tak sice dostal na veřejnost, ale všechny podstatné informace byly „vygumovány“. 

Jak teď dva zdroje potvrdily deníku The New York Times, ve skutečnosti šlo o snahu Yahoo bránit se příliš širokým a obecným požadavkům americké vlády na data uživatelů. Verdikt vydal speciální soud, který se řídí známým zákonem Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA), umožňujícím sledování podezřelých osob v zahraničí. Yahoo se k případu odmítlo oficiálně vyjádřit.

Ohrožení národní bezpečnosti

Firmě po verdiktu nakonec nezbylo, než data v rozsahu a formě požadovaných vládou bez dalších protestů předávat. A jako vedlejší efekt také to, že kdokoliv další by se pokoušel soudit o to samé, by dopadl stejně.

V soudním rozhodnutí se nakonec říká, že se Yahoo nepodařilo prokázat žádné skutečné poškození, žádné velké riziko chyb ani široký potenciál pro zneužíti.

MIF16

Podobná soudní líčení prohrávají i další technologické společnosti v USA. Například Google v květnu protestoval proti devatenáctí požadavkům na vydání údajů o občanech kvůli možnému ohrožení národní bezpečnosti (tzv. National Security Letter). A prohrál, píše New York Times.

Zdroj: Secret Court Ruling Put Tech Companies in Data Bind

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 6. 2013 21:49

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »