Hlavní navigace

Yahoo čeká soud kvůli šmírování v e-mailech

Jan Beránek

Hromadná žaloba se chystá na legendární portál kvůli tomu, že na základě přístupu k e-mailům využíval informace k cílení reklamy na uživatele freemailových schránek.

Až milion lidí by se mohl zapojit do procesu, který se chystá proti Yahoo. Podle rozhodnutí amerického soudu se totiž k žalobě mohou připojit i uživatelé jiných e-mailových schránek. Stačí, aby si od 2. října 2011 dopisovali s někým, kdo má účet u Yahoo. Informoval o tom server BBC

Problém je podle uživatelů to, že Yahoo analyzuje jejich e-maily a na základě klíčových slov zobrazuje reklamu. Od soudu si slibují to, že Yahoo bude muset s těmito praktikami přestat a ještě jim vyplatí odškodné. Portál není prvním provozovatelem freemailu, který podobný problém řešil. Své zkušenosti s tím má třeba i Google

Yahoo je zatím zdrženlivé, ale i přesto už zástupce portálu prohlásil, že někteří z nespokojených uživatelů používali službu i poté co už věděli, jak firma s e-maily zachází. Tím podle nich s tímto využíváním vyjádřili souhlas.

Freemail od Yahoo používá dnes kolem 275 milionů lidí po celém světě a reklama je jedním z nejdůležitějších zdrojů příjmů Yahoo. Inzeráty a bannery ve vyhledávání tvoří až 80 procent veškerých tržeb. 

Našli jste v článku chybu?
28. 5. 2015 16:44
Dan (neregistrovaný)

Nic takového se přece uživatelům freemailu Yahoo neděje. Automatický skript skenuje e-maily za účelem zobrazení reklamy. Nevidím technický ani právní rozdíl v tom jestli je to za účelem zobrazení reklamy nebo za účelem filtrování SPAMu.

Je to naprosto normální praktika, která se něděje jen v e-mailech, ale kdekoliv na webu. Například i na diskusním fóru, kde se budeme bavit o pneumatikách do auta, tak Google to uvidí a jeho banery začnou zobrazovat reklamu na pneumatiky.

Navíc v podmínk…

28. 5. 2015 15:39
Dan (neregistrovaný)

E-maily skenuje téměř každý a to i placené servery. Ne třeba kvůli reklamě, ale určitě kvůli SPAMu.

Když si tu schránku zakládali, tak věděli, že PODMÍNKY SE MOHOU KDYKOLIV ZMĚNIT NEBO MŮŽE BÝT SLUŽBA KDYKOLIV ZASE ZRUŠENA - BEZ NÁHRADY.

Takže Yahoo klidně mohl mail server vypnout s tím, že se mu to prostě nevyplatí nebo to už poskytovat nechce a nazdar - taky by byli bez e-mailu a to třeba ze dne na den.

Prostě freemail se musí používat s tím vědomím, že je to freemail a můžete být kdokoliv …