Hlavní navigace

Yahoo čeká soud kvůli šmírování v e-mailech

28. 5. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Hromadná žaloba se chystá na legendární portál kvůli tomu, že na základě přístupu k e-mailům využíval informace k cílení reklamy na uživatele freemailových schránek.

Až milion lidí by se mohl zapojit do procesu, který se chystá proti Yahoo. Podle rozhodnutí amerického soudu se totiž k žalobě mohou připojit i uživatelé jiných e-mailových schránek. Stačí, aby si od 2. října 2011 dopisovali s někým, kdo má účet u Yahoo. Informoval o tom server BBC

Problém je podle uživatelů to, že Yahoo analyzuje jejich e-maily a na základě klíčových slov zobrazuje reklamu. Od soudu si slibují to, že Yahoo bude muset s těmito praktikami přestat a ještě jim vyplatí odškodné. Portál není prvním provozovatelem freemailu, který podobný problém řešil. Své zkušenosti s tím má třeba i Google

BRAND24

Yahoo je zatím zdrženlivé, ale i přesto už zástupce portálu prohlásil, že někteří z nespokojených uživatelů používali službu i poté co už věděli, jak firma s e-maily zachází. Tím podle nich s tímto využíváním vyjádřili souhlas.

Freemail od Yahoo používá dnes kolem 275 milionů lidí po celém světě a reklama je jedním z nejdůležitějších zdrojů příjmů Yahoo. Inzeráty a bannery ve vyhledávání tvoří až 80 procent veškerých tržeb. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).