Yahoo chce ukončit vyhledávací dohodu s Microsoftem

Podle WSJ chce Yahoo ukončit spolupráci s Microsoftem týkající se vyhledávání. Microsoft něco takového ale nejspíš chtít nebude, na dohodě vydělal a stále je výhodná.

Wall Street Journal zmiňuje, že Yahoo chce ukončit dohodu s Microsoftem, týkající se vyhledávání. Ta byla v roce 2010 uzavřena na deset let a již tehdy bylo předpovídáno, že pro Yahoo bude znamenat ztrátu pozic ve vyhledávání. Pohled na tržní podíly to ostatně potvrzuje, Yahoo výrazně ztratilo a Bing (Microsoft) díky tomu posiluje. Vyhledávání tvoří u Yahoo zhruba třetinu příjmů (v prvním kvartále tohoto roku vzrostly meziročně příjmy z vyhledávání o 6 % na 409 milionů dolarů).

Vyhledávače v USA (zdroj: comScore)

WSJ navíc zmiňuje, že příjmy Yahoo z vyhledávání jsou nyní horší, než když používali vlastní vyhledávací technologie. Microsoft sice Yahoo zaručuje určité příjmy, ale čerstvé rozšíření garancí zahrnuje pouze vyhledávání v USA. Google (odkud ostatně přišla nová šéfka Yahoo, Marissa Mayer) je navíc připraven nabídnout lukrativnější partnerství, týkající se jak vyhledávání, tak inzertních technologií.

Yahoo a Microsoft v roce 2010 podepsali dohodu (viz například Příčiny a důsledky dohody Yahoo s Microsoftem), ve které se Bing stal vyhledávacím nástrojem na webech Yahoo. Zároveň s tím došlo k spojení v inzertních aktivitách v rámci vyhledávání. Součástí dohody je to, že Microsoft získává 12% podíl z příjmů, které Yahoo vytváří z inzerce objevující se vedle výsledků vyhledávání. Do 31. března tohoto roku Microsoft garantoval určitou minimální výši příjmů a tato garance byla 30. dubna prodloužena na dalších 12 měsíců. WSJ zmiňuje, že příjmy Microsoftu za čtvrtletí se mohou pohybovat mezi 12 až 15 miliony dolarů.

Připomeňme, že v roce 2008 Microsoft po neúspěšných snahách o získání vyhledávání u Yahoo zvažoval koupi Yahoo (viz Koupí Microsoft alespoň část Yahoo?), nebo alespoň části Yahoo. V téže době Google a Yahoo zvažovaly spolupráci ve vyhledávání, která ale nakonec narazila na antimonopolní problémy a plány se neuskutečnily. O tehdejších snahách Microsoftu koupit Yahoo se mluvilo už od roku 2007. V květnu 2007 dokonce za Yahoo nabízel 44.6 miliardy dolarů (dnešní hodnota Yahoo se pohybuje okolo 28 miliard dolarů).

Content

Problém s dohodou s Microsoftem je, že v roce 2010 byla uzavřena na deset let a Yahoo z ní nemůže snadno odstoupit. Možné by to bylo v polovině platnosti dohody nebo v okamžiku, kdy nebude dosaženo požadovaného finančního plnění. Další možnou cestou by byl prodej Bing.com, o kterém Microsoft uvažoval na konci loňského roku.

Zdroj: Yahoo Wants Out of Microsoft Deal

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 5. 2013 18:50
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »