Yahoo koupené Astrid končí 5. srpna

Před pár měsící koupený úkolník a plánovač Astrid končí 5. srpna. Uživatelé to, samozřejmě, nesou dost těžce

Když před pár měsíci Yahoo koupilo (Yahoo! acquires Astrid) úkolník a plánovač Astrid, sliboval CEO Jon Paris, že bude fungovat alespoň příštích devadesáti dní bude stále fungovat. Pro zhruba 4 miliony těch, co si Astrid stáhli (zdaleka samozřejmě ne všichni zůstali uživateli) to byla špatná i dobrá zpráva. Ta definitivně špatná přichází až nyní.

Astrid končí. Jediné, co uživatelé mohou dělat, je stáhnout si data, pokud službu užívali. Samozřejmě za předpokladu, že se jim vůbec podaří možnost stažení dat najít (možnost by existovat měla, ale ani autorovi článku se ji nepodařilo najít). A samozřejmě případně přejít na nějakou jinou alternativu – na výběr jich je poměrně hodně (autor článku má asi nejvíce v oblibě Any.do).

Z pohledu uživatelů je konec Astrid nepochopitelný. A zcela logicky pak na Stránce na Facebooku zaznívají dotazy jako například „Why the fuck would yahoo buy this product and then shut it down?“. 

MIF16

Další konec další zdarma dostupné aplikace

 I tak by se to ostatně dalo shrnout. Podobně jsme se už rozloučili jistě s desítkami podobných aplikací a služeb, které byly stejně tak dobré, kvalitní a užitečné jako Astrid. A do stejné těžko pochopitelné kategorie patří ostatně i konec Google Readeru. A asi si budeme muset zvyknout, že služby a aplikace mohou vydržet krátce.

Zásadní věci v těchto případech? Nestát se na těchto službách a aplikacích závislí, zejména ve významu případného podnikání. A samozřejmě, mít vždy možnost z těchto služeb dostat svá data, zejména v takové podobě, aby je bylo možné použít pro přechod na jinou službu. 

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 7. 2013 12:23

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »