Yahoo propustí 15 % zaměstnanců a je nejspíš na prodej

Vlastně nic nového, Yahoo se stále nedaří a na prodej bylo už mnohokrát, problém byl vždy v nalezení vhodného kupce. A bude větší a větší.

Čtyři roky pod vedením Marissy Mayer Yahoo nikam neposunuly, tedy nikam kupředu. Potápějící se loď se stále potápí. Nepomohly akvizice desítek startupů, ani (správný) důraz na mobilní internet. Pokračuje pokles příjmů i odchody lidí. Pokud v době nástupu Marissy Mayer byla firma na 1,4 miliardě dolarů čtvrtletních příjmů, poslední čísla nejsou dobrá – 1,27 miliardy příjmu za poslední čtvrtletí roku 2015.

Moc nepomůže ani 63 milionů zisku, protože proti tomu stojí odepsání 4,53 miliardy dolarů za minulý rok, jednorázový odpis, mimo jiné způsobený i nutností odstranit vazbu mezi Yahoo a Alibaba. Paradoxně jde o jednu z nejhodnotnějších (peněžitě, ne reálnou hodnotou) věcí v portfoliu Yahoo. Není divu, že se akcionáři bouří a řeší, zda se Marissy Mayer nezbavit a co vůbec s Yahoo udělat.

Yahoo prozatím opustilo zhruba 32 procent zaměstnanců, tedy pokud to budete počítat od počátku působení Marissy Mayer, a aktuální oznámení Yahoo hovoří o dalším propouštění asi 15 % zaměstnanců, včetně zavření pětice míst, kde Yahoo působí mimo USA. Konce se dočkají i Yahoo Games a Smart TV.

Pro Yahoo jsou, podle plánů firmy, klíčové tři spotřebitelské produkty – vyhledávání, e-mail a Tumblr. K tomu navíc zpravodajství, sport, finance a lifestyle. Omezení je vidět i v tom, kde chtějí působit. Nově si vystačí s USA, Kanadou, Velkou Británií, Německem, Hong Kongem a a Tchajwanem. Všimněte si, že ačkoliv celý svět je tvrdě sociální, Yahoo vypadá, jako když to stále nepochopilo. 

MIF16

Ve hře ale stále zůstává to, že Yahoo je případně na prodej. Tedy alespoň pro investory je to jedna z možných alternativ dalšího vývoje. Otázkou je, kdo by Yahoo mohl chtít koupit. Byť i zde je možné, že se najde někdo, kdo umírající a v zásadě zbytečnou portálovou platformu koupí, podobně jako se to stalo v Česku.

Připomeňme, že Yahoo se už pokoušel koupit i Microsoft, mezi roky 2005 až 2007 nedošlo k dohodě, o rok později to Microsoft zkusil ještě jednou. V pozici potenciálních kupců tehdy byl i Google či News Corp. Zajímavé na téhle době může být i to, že to nakonec v zásadě vedlo k předání vyhledávání Microsoftu, což se nakonec neukázalo být pro Yahoo prospěšné, ale velmi pravděpodobně to bylo velmi prospěšné pro Microsoft.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 2. 2016 22:29

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »